Omituinen ongelma jos 1000 megasella netillä (muistaakseni näin mainitsit taannoin) ei taivu poistamaan jotain peliä ja asentamaan uutta tilalle jos peli on semmoinen joka kiinnostaa. Eihän tuossa pitäisi mennä kuin kullinluikaus kun peli on ladattuna uudestaan, keittää vaikka kahvit sillä välin.
Suosittelen myös hieman tarkempaa tarkastelua pelien ostamisen kanssa jos uusien pleikkaripelien hinnat hirvittävät, etenkin jos ne ovat sellaisia joita kohtaan ei juurikaan alunperinkään ole ollut mielenkiintoa. Meinaan FF7R, TLOU2 ja Death Strandingin hinnalla olisi säästänyt pitkän pennin sellaisia PS5-pelejä varten jotka kiinnostaa sitten alun ensimmäistä tuntia pitemmälle.
- - -
Suosittelen kyllä kaikille pelaamaan tätä peliä vaikka alkuperäinen peli olisi jo pelattu ja/tai pelin tarina ei niinkään sytytä. Peli on kyllä graafisesti yksiä kauneimpia markkinoilla ja omaa myös yhden parhaimmista combateista videopeleissä mitä olen pelannut. Tämä toki oma mielipide.
Konsolipelaamisen pitää olla itselleni täysin ilman säätämisiä. Vaivatonta tyyliin, konsolin virta päälle, 5 sekuntia mietintää mitä pelaan ja sen jälkeen pelin käynnistys ja parin minuutin sisällä pelaaminen. Kuten olen jo aiemmin sanonut, jos joudun jotain ihmeellisyyksiä säätämään ja myös latailemaan minuuttitolkulla monien kymmenien gigojen pelejä, on pelaaminen hankalaa, ja muistuttaa PC-pelaamista, tai sitten jopa kasarin kuusnelosella kasettiaseman kanssa säätämistä ja pelien minuuttitolkulla lataamista. En ole tällaisissa asioissa valmis nielemään kasarille paluuta vain sen takia, että sinä olet sitä mieltä, että tällainen olisi ihan ok. Minulle se ei todellakaan ole ok.
Ja mitä pelien hintoihin tulee, olen ostanut FF7 Remaken levypelinä käytettynä ja maksanut siitä alle 40 euroa tuolloin. Myös TLoU 2:n ostin samaan tapaan käytettynä ja maksoin siitä hieman yli 40 euroa samaan aikaan. Uskoisin, että jopa sinä huomaat eron n. 40 euron pelin hinnassa 80 euron pelin hintaan?
Ja en kyllä ymmärrä miksi ihmeessä otat Death Strandingin tähän mukaan? En ole sinänsä peliä dissannut muilta osin, kuin sen osalta, että peli on ollut minulle liian työläs, jotta olisin sitä saanut (ainakaan toistaiseksi) jatkettua loppuun. Olen kuitenkin sitä pelannut enemmän kuin vain muutaman tunnin ja kehunut sitä monelta osin. Mm. tunnelma on parhaasta päästä kaikista koskaan pelaamistani peleistä. Peli on myös varsin hyvän näköinen sukupolvensa peliksi. Se ei kuitenkaan missään nimessä ole täydellinen peli, eikä itselleni aivan niin hyvä kuin alunperin odotin, mutta se ei tarkoita sitä, että pitäisin sitä silti millään tavalla hukkaostoksena.
Minulla oli myös kyseistä peliä kohtaan heti alusta alkaen suuri mielenkiinto, vaikka en sinänsä olekaan Kojiman tyylistä ja peleistä yleisesti pitänytkään. Death Stranding oli kuitenkin ensimmäinen minua aidosti kiinnostanut Kojima -peli trailereista välittyneen kiehtovan sci-fi-tunnelman ansiosta (rakastan tunnelmalla ja mystiikalla ladattua sci-fiä todella paljon). Jostain kumman syystä kerrasta toiseen tunnut väkisin mieltävän pelin sellaiseksi, etten olisi siitä alun alkaenkaan ollut kiinnostunut ja olisin sitä vain ja ainoastaan dissannut. Metsään tunnut siis yhä uudelleen tässä asiassa menevän jostain kumman syystä.
Suosittelen, että jättäisit päätelmien tekemisen toisen pelaajan ajatuksista ja tavasta toimia pelaamisensa suhteen, koska olet nimittäin noiden päätelmien tekemisessä jo aiemminkin osoittautunut onnettoman heikoksi.