Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy VII Remake

Meneekö jo liian nostalgiseksi jos Rebirth ilmoittaa puolessavälissä peliä että: "Please insert disk 2"? :D

Traileri oli kyllä vakuuttava ja selvästi jätettiin paljon vielä näyttämättä. Taisteluissa vaikuttaisi olevan jonkinlainen hahmojen lennosta vaihto systeemi, ainakin combatin taustalla näkyi Tifa ja Aerith seisovan, vaikka eivät edes partyssa olleet. Ja tottakai Remaken DLCstä on duo hyökkäykset tuotu mukaan, mitkä näytti pirun siisteiltä.
 


Siinä olisi uutta traileria, huhhu ku näyttää hyvältä, heittämällä itselleni se odotetuin peli :)

Huh huh. Hienolta näyttää. Trailerin alku varsinkin kasvatti kiinnostusta entisestään.

Itse veikkasin alun perinkin, että julkaisu menee ensi vuodelle, kun se oli viimeksikin ilmaistu jotenkin "winter 2023" tyylisesti, joka antaa ymmärtää sen tulevan vasta ensi talvena. (Erotuksena samaan aikaan tulleelle Crisis Core trailerille, jossa julkaisu oli silloin tyylillä "this winter") Eipä tuohonkaan onneksi niin pitkä aika ole.

Ja arvostan suunnattomasti tätä Squaren fyysisen pelin tarjoamista yhä tänäkin päivänä.
 
Mutta niin tulee ikävää flashbackia edellisestä osasta, että ei kyllä nosta mitään halua tuota pelata.

Mulla vähän samat fiilikset. Eikä sillä, että remake olisi ollut huono, mutta kun se oli ajoittain niin puuduttava. Joitakin juttuja oli pitkitetty ihan liikaa. Ja sellainen vapauden tunne puuttui tästä kokonaan. Eihän alkuperäinenkään alussa mikään open world-peli ollut, mutta kyllä se eteni huomattavasti nopeammin. Kerran jaksoin pelata läpi, ja siihen se oikeastaan jäi. Latasin PS5-version, enkä kyllä sitä kauaa jaksanut pelata.
 
Toivomuslista:
1)Alkuperäisen maailmankartan musiikki oli ja on aivan pirun kova - toivottavasti ovat pitäneet sen.
2)Tekevät maailmankartasta kiehtovan paikan seikkailla. Se ei tule olemaan helppoa, mutta tunnelma ainakin tuon pätkän perusteella näyttäisi olevan kohdillaan.
3)Ei samanlaista pitkitystä, mitä remakessa. Tosin kun pelialue tulee olemaan mittava, niin siitä ei pitäisi olla niin paljon pelkoa tällä kertaa

Englannin-kielinen ääninäyttely kuulosti hirveältä kyllä.
 
Toivomuslista:
1)Alkuperäisen maailmankartan musiikki oli ja on aivan pirun kova - toivottavasti ovat pitäneet sen.
2)Tekevät maailmankartasta kiehtovan paikan seikkailla. Se ei tule olemaan helppoa, mutta tunnelma ainakin tuon pätkän perusteella näyttäisi olevan kohdillaan.
3)Ei samanlaista pitkitystä, mitä remakessa. Tosin kun pelialue tulee olemaan mittava, niin siitä ei pitäisi olla niin paljon pelkoa tällä kertaa

Englannin-kielinen ääninäyttely kuulosti hirveältä kyllä.
Oon aika kyyninen tämän pelin suhteen, mutta en edelleenkään usko että tässä pelissä on minkäänlaista maailmankarttaa. Eiköhän ne ole zoneja zonen perään ja ensimmäisen osan tuntien, zonet ovat aikamoisia kujajuoksuja. Tuossa trailerissa ei ainakaan näkynyt mitään mikä olisi viitannut isoon avoimeen maailmankarttaan.

Tarina sen sijaan vaikuttaa jopa hieman kiinnostavalta, vaikka onkin edelleen jatkoa ehkä hirveimmälle tarinan pilaamiselle. Ei kyllä kiinnosta niin paljoa että tästä viitsisi erikseen maksaa. Ehkä tämäkin tulee jossain välissä ps+ essential peliksi niinkuin ensimmäinenkin osa niin voisi pelata silloin.
 
Oon aika kyyninen tämän pelin suhteen, mutta en edelleenkään usko että tässä pelissä on minkäänlaista maailmankarttaa. Eiköhän ne ole zoneja zonen perään ja ensimmäisen osan tuntien, zonet ovat aikamoisia kujajuoksuja. Tuossa trailerissa ei ainakaan näkynyt mitään mikä olisi viitannut isoon avoimeen maailmankarttaan.

Tarina sen sijaan vaikuttaa jopa hieman kiinnostavalta, vaikka onkin edelleen jatkoa ehkä hirveimmälle tarinan pilaamiselle. Ei kyllä kiinnosta niin paljoa että tästä viitsisi erikseen maksaa. Ehkä tämäkin tulee jossain välissä ps+ essential peliksi niinkuin ensimmäinenkin osa niin voisi pelata silloin.
Aikalailla samat fiilikset. Ei ole tosiaan tuo ensimmäinen remake sen vertaa itseäni napannut, että saisin sen edes loppuun pelattua. Alkuperäinem FFVII on toki itselleni yksi kaikkien aikojen parhaita pelikokemuksia. Tämä on kyseisestä pelistä tehty aikamoinen irvikuva monellakin tapaa. Teknisesti toki upea, mutta hahmot on persoonaltaan pilattu ja Sony-/Hollywood-tyyppinen makeileva lässytys ja vääränlainen (liian juustoinen) mahtipontisuus on aivan liikaa läsnä. Ja sitten vielä se, että on tosiaan putkijuoksua putkijuoksun perään. Tällaiset pelit eivät vaan ole oikein minun juttujani. No, teknisesti sen verran hienoa katsottavaa, että ehkä sitten joskus vuosien päästä jostakin alesta loputtomaan backlogiini voisin hankkia tuon Rebirthin. Varsin iso ehkä tällekin skenaariolle.
 
Viimeksi muokattu:
Midgaria ei kyllä olisi muuten kuin putkijuoksuna voinut toteuttaa. Toki pitkitetyt alueet rikkoivat pelin laatua paljon.

Itse uskon avoimeen maailmaan. Ovathan nuo jo niitä aikaisemmin väsänneet ja nyt ei ole enää ps4-painolastia. Kyllä se on muistaakseni myös vahvistettu.

Golden chocobo, high wind, weaponit, huikeasti luodut kaupungit (gold saucer horisontissa aaaahhh) ja monet muut asiat ovat kuin luotuja tekemään avoimesta maailmasta ikimuistoinen seikkailu copypastemeiningin sijaan. Niissä on mielestäni perusta luoda jopa kaikkienaikojen ikimuistoisin avoin maailma.
 
Viimeksi muokattu:
Well ensi vuoden Goty on löyty aikalailla lukkoon, Ei ole kyllä muilla peleillä mitään mahiksia sellainen tunne side tähän peliin että sitä ei riko mikään, ei helvetti mikä traileri, huhhuh!! samalla saatiin julkaisupäivä joka on 29.2.2024, traileri pisti täysin pasmat sekaisin ja koko mies tärisee. Tuohon traileriin mahtui niin paljon nostalgiaa eri asioiden muodossa, että sitten aiheutti aikamoisen tunnereaktion, kun tuli hyvät muistot mieleen pelin parissa, niin hahmojen, Vihollisten, paikkojen ja muun suhteen.




siinä collector Edition, ei vitsi miten upea tuo patsas on.

 
Viimeksi muokattu:
Aivot ei pysynyt matkassa mitä kaikkea trailerissa näytettiin; Cait Sith, Mini-pelit, Emerald, Vncent... Huikeat odotukset, todella loistava traileri.
Lopussa mielenkiintoinen teksti: "Not available on other formats at least until 5.29.2024". Eli pelkästään 3kk yksinoikeus pleikalla?

Haastattelu (spoilaa joitain tapahtumia Rebirthistä, ehkä jopa sen mihin peli päättyy)
Uusi skill tree millä pystyy mm. hankkimaan noita yhteishyökkäyksiä.
Minipelejä on todella paljon. Ja sivutekemistä on noin tuplasti enemmän kuin mitä Rebirthin päätarina kestää.
Wutai säästetään 3. osaan.
Kaikki OG pelihahmot eivät ole pelattavissa Rebirthissä eli Vincent ja/tai Cid ovat pelattavia vasta 3. osassa?
Pystyy palaamaan vanhoille alueille (esim. Gold Sauceriin), vaikka päätarina jatkaakin eteenpäin.
Paljon tuntuvat maailman tutkimista hehkuttavan, toivottavasti on mielenkiintoisempi kuin FF16n alueiden tutkiminen.

Nomuralta hämmentäviä vastauksia, johtuuko käännöstyöstä?:
"You will be able to control Sephiroth in the same scene in this title as you did in the original." Mutta Sepirothilla ei pystynyt OGssa pelaamaan, eli ei pysty Rebirthissäkään?

Lisätietoa:
08_EN_FF7REBITH_0915_chocobo_FIX-scowxn27j.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
Well ensi vuoden Goty on löyty aikalailla lukkoon, Ei ole kyllä muilla peleillä mitään mahiksia sellainen tunne side tähän peliin että sitä ei riko mikään, ei helvetti mikä traileri, huhhuh!! samalla saatiin julkaisupäivä joka on 29.2.2024, traileri pisti täysin pasmat sekaisin ja koko mies tärisee. Tuohon traileriin mahtui niin paljon nostalgiaa eri asioiden muodossa, että sitten aiheutti aikamoisen tunnereaktion, kun tuli hyvät muistot mieleen pelin parissa, niin hahmojen, Vihollisten, paikkojen ja muun suhteen.




siinä collector Edition, ei vitsi miten upea tuo patsas on.


Oli kyllä mahtava traileri ja kovat odotukset on kyllä. En ole alkuperäistä seiskaa ikinä pelannut, mutta Remake iski kyllä kovaa ja tämä on ollutkin sen jälkeen yksi odotetuimpia pelejäni. Sikäli mikäli aikaa riittää, niin pelailen kyllä varmaan alkuperäisen läpi vielä ennen Rebirthia.

Tekemistä pelissä näyttää olevan paljon, iso osa siitä toki varmasti sivutehtävien ja minipelien muodossa:

Täytyypä vielä katsoa Maximilianin reaktiot ja analyysit Youtubesta, kun ennättää. Mitä hieman vilkaisin hänen striimiään State of Playn jälkeen, niin kaveri oli aika innoissaan :D.
 
Lopussa mielenkiintoinen teksti: "Not available on other formats at least until 5.29.2024". Eli pelkästään 3kk yksinoikeus pleikalla?
Oho! Tämä olikin todella positiivinen uutinen. Pääsisi sitten itsekin kokemaan tämän seuraavan luvun Final Fantasy VII Remake saagassa jo ensi vuonna. Ei ole viitsinyt pelistä hirveästi hypettyä, kun olen olettanut, että PC (ja Xbox?) versio pelistä tulee joskus 2025. Tosin eipä tuohon päivämäärään uskalla vielä ihan hirveästi luottoa laittaa, kun olihan ensimmäisessäkin FFVII Remakessa päivämäärä, eikä se sitten pitänyt paikkaansa sinnepäinkään.
 
Tuli katsottua tuo traileri ja voi pyhä jysäys, se sisältää kaiken mitä siihen toivoisikin. Peruttakaa muut pelit 2024 ei mitään mahdollisuuksia.

Maxin reaktio oli juuri sellainen kuin miltä itsestä tuntuu mutta on liian väsynyt jaksaakseen eläytyä.

 
siinä on tosiaan Maxin ja Sarahkeyn reaktiot :)



edit.

aa Hideomiyamoto ehtikin näköjään editoimaan viestiinsä tuon Maxin reaktion niin pistetään pelkkä Sarahkeyn reaktio
 
Viimeksi muokattu:
Toivottavasti tässä on rytmitys vähän fiksumpi kuin ekassa osassa. Mitä nyt trailerista bongailin asioita niin tämä osa taitaa mennä alkuperäisen pelin kakkoslevyn loppuun + toinen aikajana. Vähän oudolta tuntuu että eka osa oli ½ ekasta levystä ja nyt toka osa on 1½ levyllistä + extraa.

Noh ehkä se on ihan ok, mutta voipi olla että jotkut alkuperäisen osa-alueet skipataan kokonaan tai juostaan läpi. Täytyy sanoa että olen yllättynyt että tämä, ainakin trailerin perusteella, näyttää seuraavan alkuperäisen tarinaa aika hyvin vaikka ekan pelin loppu antoikin ymmärtää ihan jotain muuta. Tietenkin trailerissa voidaan antaa ymmärtää yhtä sun toista ja oikea peli voikin olla hyvinkin erilainen tarinaltaan.

Jospa tämä tulee nopeasti ps+ peliksi niin voisi tämänkin sitten testailla.
 
Jaksaisiko joku tehdä pelille oman ketjun? Ainakin minä näen tämän jatko-osan ihan eri pelinä. Tekisin itse, mutta ei tässä kesken työpäivän viitsi sellaista puhelimella naputtaa. No, teen sitten iltapäivällä, jos joku muu ei ole ottanut asiaa hoitaakseen.

Itse traileri ei julkaisupäivän paljastusta lukuun ottamatta tuonut mitään varsinaista Vau!-fiilistä, mutta tietysti jälleen kerran odotan innolla, että pääsee kokemaan ikonisia kohtauksia ja paikkoja päivitetyillä grafiikoilla.
 
itse en näe missään nimessä tätä jatko-osana vaan juuri FF7 kakkos Discinä alkuperäisen tapaan, sen takia ainakin minun puolestani pelin koko keskustelun voi hyvin pitää tässä ketjussa, alkuperäinen FF7 on kumminkin muutenkin niin iso peli että olisi outoa jos sillekin tehtäisiin jokaiselle Discille oma ketju.
 
Alkuperäisessä kakkoslevy alkoi kylläkin
Aeriksen kuoleman jälkeen.

joo tiedän kyllä mistä se alkaa, olen pelannut pelin noin 20 kertaa läpi, no se pointti oli se että itse näen tämän kumminkin vieläkin FF7 remakena en kolmena erillisenä pelinä, tosiaan nyt ku on tuo series X niin eka 4k Blu-ray voisikin olla Advent Children 4k, tuonkin kyseisen leffan on tullut katsottua varmaan yli 10 kertaa.
 
Ei ole mielestämi tarvetta uudelle ketjulle?

Huikea traileri ja jokainen paikka näyttää juuri niin tunnelmalliselta kuin pitää! Ainoa epävarmuus on edelleen tuo avoimen maailmankartan toiminta ja rytmitys.
 
Ylös Bottom