Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy VII Remake

Caith Sith ja Vincent sekä useat summonit sekä weaponit hauska nähdä, mutta muuten fiilinki, että ei ole suurempaa intoa peliin hypätä. Jos tulee plussapelinä joskus parin vuoden päästä, niin sitten varmaan! Tai kuulostellaan nyt ensin, että onko taas mukana kuinka pitkitettyjä luolastoja ja kohtauksia! Hienoltahan tuo kyllä näyttää, ei siinä.
 
Toivottavasti tässä on rytmitys vähän fiksumpi kuin ekassa osassa. Mitä nyt trailerista bongailin asioita niin tämä osa taitaa mennä alkuperäisen pelin kakkoslevyn loppuun + toinen aikajana. Vähän oudolta tuntuu että eka osa oli ½ ekasta levystä ja nyt toka osa on 1½ levyllistä + extraa.

Noh ehkä se on ihan ok, mutta voipi olla että jotkut alkuperäisen osa-alueet skipataan kokonaan tai juostaan läpi. Täytyy sanoa että olen yllättynyt että tämä, ainakin trailerin perusteella, näyttää seuraavan alkuperäisen tarinaa aika hyvin vaikka ekan pelin loppu antoikin ymmärtää ihan jotain muuta. Tietenkin trailerissa voidaan antaa ymmärtää yhtä sun toista ja oikea peli voikin olla hyvinkin erilainen tarinaltaan.
Tarkoitat varmasti, että Rebirth loppuisi alkuperäisen 1. levyn loppuun. Eli Remake ja Rebirth kattaisi yhdessä pelkästään ensimmäisen cd-levyn, mikä toki on isoin levy. 3. levy vaihdettiin vasta alkuperäisen lopulla.

Tuossa haastattelussa minkä linkkasin ylemmäs Nomura kertookin, että tästä trailerista jätettiin mysteerinen osuus vähemmällä. Odotan että seuraava traileri on sitä hullumpaa puolta sitten:
"Every trailer has a specific purpose. Since this is the second installment in the Final Fantasy VII VII remake project, there are people who have played the previous game or enthusiastic fans who follow the built-in mysteries, but for newcomers or those who are or simply interested in the Final Fantasy VII series, we wanted to include a full overview of what kind of experience they will have with this remake project. So, there is less of a mysterious pretense to the story this time, but you can look forward to the next trailer."

Oho! Tämä olikin todella positiivinen uutinen. Pääsisi sitten itsekin kokemaan tämän seuraavan luvun Final Fantasy VII Remake saagassa jo ensi vuonna. Ei ole viitsinyt pelistä hirveästi hypettyä, kun olen olettanut, että PC (ja Xbox?) versio pelistä tulee joskus 2025. Tosin eipä tuohon päivämäärään uskalla vielä ihan hirveästi luottoa laittaa, kun olihan ensimmäisessäkin FFVII Remakessa päivämäärä, eikä se sitten pitänyt paikkaansa sinnepäinkään.
Epäilen myöskin että ei varmaan heti kesän alussa ole muille tulossa, mutta olisiko viimeistään ensi Jouluksi PC versiota luvassa... Epic storeen yksinoikeudella.

PS Storesta löytyy Rebirth Twin Pack, mikä siis sisältää myös Remake -pelin. Hinta on sama kuin normaalilla Rebirth -pelillä (€79,95) eli käytännössä 1. osan saa ilmaiseksi mukana. En tiedä mitä järkeä tuota normaali-versiota on ostaa. Mutta niiltä keneltä Remake on jäänyt hankkimatta, olisi molemmat tuossa samassa. Ja tämä Twin Pack olisi kyllä herkullinen lisäys Xboxin puolelle.
 
Epäilen myöskin että ei varmaan heti kesän alussa ole muille tulossa, mutta olisiko viimeistään ensi Jouluksi PC versiota luvassa... Epic storeen yksinoikeudella.
Pientä luottoa aikaisempaan julkaisuun antaa se, että julkaisujen väli on noin lyhyt. Tämä voisi tarkoittaa että siellä on jo kehitetty PC/Switch 2/Xbox versioita pleikkariversion ohessa.

Olisihan tuo esim. Switch 2:n julkaisuun aika hieno peli, ja menisi uuden konsolin kanssa mitä luultavammin ostoon.

Täytyy toivoa, ettei tällä kertaa ole Epic Games Store yksinoikeus, mutta parempi sekin kuin ei mitään.
PS Storesta löytyy Rebirth Twin Pack, mikä siis sisältää myös Remake -pelin. Hinta on sama kuin normaalilla Rebirth -pelillä (€79,95) eli käytännössä 1. osan saa ilmaiseksi mukana. En tiedä mitä järkeä tuota normaali-versiota on ostaa. Mutta niiltä keneltä Remake on jäänyt hankkimatta, olisi molemmat tuossa samassa. Ja tämä Twin Pack olisi kyllä herkullinen lisäys Xboxin puolelle.
Tämäkin omalla tavallaan puoltaa sitä, että sieltä voisi olla tulossa versio sellaisille alustoille, joilla Final Fantasy VII Remakea ei ole vielä nähty, mutta odotellaan ja katsotaan.
 
Oli kyllä huikea traileri. Peli näyttää aivan mahtavalta ja sisältää kaiken, mitä toivoinkin. Taitaa kuitenkin jäädä nyt viimeiseksi katsomakseni traileriksi: pelkään että seuraavissa trailereista alkaa jo spoilaantumaan liikaa pelin sisällöistä. Haluan kokea ne itse peliä pelatessa enkä nähdä trailereista jo kaiken mitä pelissä on pelattavissa. (Esim. saman State of Playn Spidermanin trailerin jätin katsomatta jo tästä syystä).

Ehdottomasti mulle vuoden 2024 odotetuin peli.
 
Pitäisiköhän alkuperäinen FF7 kokea tässä ennen tuota Rebirthiä? FF7 Remaken ekan osan siis olen jo pelannut mutta nyt aloin miettimään että olisiko syytä vai eikö olisi.

Tuskin alan sitä itse pelaamaan, kun on sen verran vanhentuneen oloinen, mutta jonkin peliosioiden suhteen pikakelattu video voisi olla se, miten itseään voisi alkuperäisellä sivistää.

Toisaalta ei siitä varmasti samaa fiilistä saa kuin jos sen olisi aikoinaan pelannut, joten lieneekö ihan turha sekoittaa pakkaa ja kokea remaket ihan ominaan ilman "painolastia" menneisyydestä.
 
Pitäisiköhän alkuperäinen FF7 kokea tässä ennen tuota Rebirthiä? FF7 Remaken ekan osan siis olen jo pelannut mutta nyt aloin miettimään että olisiko syytä vai eikö olisi.

Tuskin alan sitä itse pelaamaan, kun on sen verran vanhentuneen oloinen, mutta jonkin peliosioiden suhteen pikakelattu video voisi olla se, miten itseään voisi alkuperäisellä sivistää.

Toisaalta ei siitä varmasti samaa fiilistä saa kuin jos sen olisi aikoinaan pelannut, joten lieneekö ihan turha sekoittaa pakkaa ja kokea remaket ihan ominaan ilman "painolastia" menneisyydestä.
Näkisin, että kumpikin vaihtoehto on ihan ok. Jos et alkuperäistä ole pelannut, niin kaikkihan on uutta ja hienoa siinä mielessä. Toisaalta jos olet alkuperäisen pelannut, niin voit peilata niitä kokemuksia ja muutoksia nyt näihin uusiin versioihin. Uskon, että peli on tehty sitä silmällä pitäen, että siitä nauttii niin täysin uudet pelaajat, kuin FF7 originaalia pelanneet.

En yleensä alkuperäisiä vaivaudu pelaamaan jos pelistä tehdään remake, mutta tämän kohdalla tilanne on hieman eri. Syytä täytyy avata spoilerien sisällä:
FF7: Remake vihjailee vahvasti sitä, että tämä ei ole ainakaan pelkästään alkuperäinen peli päivitettynä, vaan pikemminkin jatko-osa alkuperäiselle pelille. Tuosta on paljon kaikkia villejä teorioita ja ykkösosan loppu jätti paljon kysymyksiä auki. Jos tässä kuitenkin todella tarinaa viedään eri suuntaan kuin alkuperäisessä, niin haluan olla perillä myös alkuperäisestä pelistä.
 
Toivottavasti tässä on rytmitys vähän fiksumpi kuin ekassa osassa. Mitä nyt trailerista bongailin asioita niin tämä osa taitaa mennä alkuperäisen pelin kakkoslevyn loppuun + toinen aikajana. Vähän oudolta tuntuu että eka osa oli ½ ekasta levystä ja nyt toka osa on 1½ levyllistä + extraa.

Noh ehkä se on ihan ok, mutta voipi olla että jotkut alkuperäisen osa-alueet skipataan kokonaan tai juostaan läpi. Täytyy sanoa että olen yllättynyt että tämä, ainakin trailerin perusteella, näyttää seuraavan alkuperäisen tarinaa aika hyvin vaikka ekan pelin loppu antoikin ymmärtää ihan jotain muuta. Tietenkin trailerissa voidaan antaa ymmärtää yhtä sun toista ja oikea peli voikin olla hyvinkin erilainen tarinaltaan.

Jospa tämä tulee nopeasti ps+ peliksi niin voisi tämänkin sitten testailla.

Nomura jo kertonut mihin peli loppuu. Myöskin paikkoja ei käydä samassa järjestyksessä ja jotkut on siirretty kolmanteen osaan.

 
Pitäisiköhän alkuperäinen FF7 kokea tässä ennen tuota Rebirthiä? FF7 Remaken ekan osan siis olen jo pelannut mutta nyt aloin miettimään että olisiko syytä vai eikö olisi.

Tuskin alan sitä itse pelaamaan, kun on sen verran vanhentuneen oloinen, mutta jonkin peliosioiden suhteen pikakelattu video voisi olla se, miten itseään voisi alkuperäisellä sivistää.

Toisaalta ei siitä varmasti samaa fiilistä saa kuin jos sen olisi aikoinaan pelannut, joten lieneekö ihan turha sekoittaa pakkaa ja kokea remaket ihan ominaan ilman "painolastia" menneisyydestä.
Molemmista voi nauttia omalla tavallaan. Remake ja Rebirth ovat eräänlaisia jatko-osia, joten alkuperäisen kokeminen vaan rikastaa kokemusta.
 
Tämä näyttää kyllä aivan käsittämättömän hyvältä kaikin puolin ja tulee varmasti olemaan itselleni se ensi vuoden GOTY. En oikein keksi mikä voisi olla itselleni isompi julkaisu kun sipderman 2 tulee jo tänä vuonna.

Trailerista tuli kylmikset useampaan kertaan ja en malta odottaa että pääsen taas aidon FF pelin kimppuun FF16 pettymyksen jälkeen.

Pitäisiköhän alkuperäinen FF7 kokea tässä ennen tuota Rebirthiä? FF7 Remaken ekan osan siis olen jo pelannut mutta nyt aloin miettimään että olisiko syytä vai eikö olisi.

Tuskin alan sitä itse pelaamaan, kun on sen verran vanhentuneen oloinen, mutta jonkin peliosioiden suhteen pikakelattu video voisi olla se, miten itseään voisi alkuperäisellä sivistää.

Toisaalta ei siitä varmasti samaa fiilistä saa kuin jos sen olisi aikoinaan pelannut, joten lieneekö ihan turha sekoittaa pakkaa ja kokea remaket ihan ominaan ilman "painolastia" menneisyydestä.
Mä yritin tuota orkkista vetää, mutta on se vaan aivan kauhea grafiikoiltaan. Se on vähän kun taustakuva, jonka päälle on vaan liimattu hahmoja. Uskomaton kehitysaskel tapahtui kyllä FF7 ja FF8 välillä. Tarinaltaan varmasti yksi parhaista, mutta itselle se on niin kökkö että ei vaan saa tarinakaan herättämään tarpeeksi kiinnostusta, että jaksaisi.

Ylipäänsä olen käsittänyt että tämä on vähän "Disney tapainen uudelleen versiointi", joka ei seuraa alkuperäistä tarinaa suoraan
 
tietääkseen se ei tuohon loppu siitä on tuottaja sanonnut että siihen tulee 4 tai 5 osaa yhteensä sitten se on kokonaisuus
 
Max käy läpi kaiken infon mitä pelistä on annettu. Yksi asia jota tunnutaan painottavan jokaisessa tekstissä on avoimet alueet joita tutkia ja vapaus. Toivonmukaan se avoimuus ja tutkiminen on vaan paremmin tehty kuin FF 16 missä ei ollut syytä tutkia niitä avoimia paikkoja.

 
Jatketaan Max linjalla


Wtf... Tämähän näyttää suoraan sanottuna aivan mielettömältä. Odotukset alkaa olla luokkaa paras peli koskaan. Mutta ei auta kuin yrittää malttaa laittaa jäitä hattuun. Onneksi on sen verran kovaa kamaa loppuvuodellekin, että helpottaa odotusta. Mutta huh huh, jos tuo world map oikeasti on noin valtava kuin mitä tuosta saa kuvan ja siellä on riittävästi tutkittavaakin, niin en nyt tiedä mitä tuohon edes sanoisi :D No, vaikka ei olisikaan, niin tuskin siltikään tulen pettymään.
 
Todella lupaavalta tosiaan vaikuttaa. Isoin miinus FF-peleissä (ehkä jopa yleensäkin nyky Squaren peleissä) on se että vaikka kentät/alueet ovat näyttäviä, mutta tekeminen niissä on kovin suppeaa. Tokihan tässäkin oli vain esillä yksi pieni alue, mutta Maxin sanoista sai kuvan että tekemistä sieltä löytyi mukavasti.
 
Kyllä nousi odotukset kattoon! Tosin Maxin hehkutus oli melko sanahelinää suurilta osin - erityisesti saarelle uimisien hehkutus laittoi naurattamaan. Toivottavasti se ja kiipeily ovat kuitenkin ensimakua siitä, mikä on SE:n tähtäimessä mitä tulee pelimaailman monipuolisuuteen.
 
mahtava video, peli tosiaan näyttäisi olevan niin valtava mitä tekijät ovat luvanneetkin eli 100 tuntia contenttia ja sit jos tekee ihan kaiken niin puhutaan 200 tunnista.


As a result, players are looking at investing “nearly 100 hours” into Rebirth. The actual number will vary according to play style, of course, so a completionist (or Platinum trophy) run could very well be a couple of hundred hours.
 
Ylös Bottom