Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy VII Remake

tosiaan yksi mieleenpainuvimpia hetkiä olin kun joku tänne tai jonnekin muualle foorumille kirjoitti että peliä löytyy jo gigantista hyllystä (viikkoa ennen julkaisua johtuen koronasta), olin niin täpinöissäni että painelin kävellen sinne giganttiin hirveässä kaatosateessa, sellainen (5-7 kilsan kävely), mutta kun sain pelin käsiini niin ei haitannut tippaakaan, sitten kun peli oli hyppysissä niin tulinki takaisin bussilla, tuo kuvaa aika hyvin sitä minkä tason peli itselleni FFVII on ja minkä tason fani itse pelille olen,, peli joka ei todennäköisesti tule yksikään peli ohittaan oman elin aikanani, BG3 taisin julistaa hypessä että se on paras peli jota olen pelannut, mutta viikko pelin lopettamisen jälkeen mitään pois peliltä ottamatta, kyllä se valtikka on vaan FFVII:lla edelleen joten se on sanomattakin selvää mikä peli on itselleni ylivoimaisesti se vuoden odotetuin peli.
 
Remake tuli tässä Joulun alla vedettyä läpi lisäreineen vielä kertaalleen, ja edelleen loistava teos, mutta kyllä siinä omat ongelmansa on. Jatkuvat "latausruudut" eli kun Cloud ryömii hitaasti raunioiden yms. läpi rasittivat, tätä toivottavasti uudemman raudan kanssa Rebirthissä vähemmän. Combatissa taas lentävät viholliset sekä atb-barien odottelu ärsyttävimmät asiat, joista ennakoiden mukaan oltaisi parempaan suuntaan menty.

Isoin huoli tällä hetkellä kuinka toimiva open-world tulee olemaan. En usko että se mikään mullistava on, mutta kunhan se toimii ja viihdyttää, niin en valita.

Tarinan puolesta mielestäni hyvä että ovat uutta näihin keksineet eikä 1:1 ole alkuperäisen kanssa. Tästäkin syystä isompi into 2. osaan kun tietää että uutta senkin puolesta tarjoaa.

tosiaan yksi mieleenpainuvimpia hetkiä olin kun joku tänne tai jonnekin muualle foorumille kirjoitti että peliä löytyy jo gigantista hyllystä (viikkoa ennen julkaisua johtuen koronasta), olin niin täpinöissäni että painelin kävellen sinne giganttiin hirveässä kaatosateessa, sellainen (5-7 kilsan kävely), mutta kun sain pelin käsiini niin ei haitannut tippaakaan, sitten kun peli oli hyppysissä niin tulinki takaisin bussilla, tuo kuvaa aika hyvin sitä minkä tason peli itselleni FFVII on ja minkä tason fani itse pelille olen,, peli joka ei todennäköisesti tule yksikään peli ohittaan oman elin aikanani, BG3 taisin julistaa hypessä että se on paras peli jota olen pelannut, mutta viikko pelin lopettamisen jälkeen mitään pois peliltä ottamatta, kyllä se valtikka on vaan FFVII:lla edelleen joten se on sanomattakin selvää mikä peli on itselleni ylivoimaisesti se vuoden odotetuin peli.
Muistan elävästi kuinka ihan ruokaostoksilla aamulla Prismaan menin ja huvikseni pelihyllyn päätin vilkaista, silmät suureni kun näki mitä paketteja istui ylärivillä. Ja sieltä keväästä 2020 asti seuraavaa osaa odoteltu enemmän kuin mitään muuta ja ensi kuussa se odotus näillä näkymin palkitaan.
 
Ihanan ylistäviä ja dramaattisia viestejä täällä. No katsotaan sitten syssymmällä kun hype on ohi, että minkälainen mestariteos sieltä sitten tuli. Omalla kohdalla totean vain, ettei Square Enixiltä ole niitä mestariteoksia Herran aikoihin, joten tuskinpa sieltä nytkään mitään maata mullistavaa on tulossa. Ehkä olen edelleen vähän katkera XVI:stä (jonka myös piti olla mestariteos), ja mitäs sille kävikään. Varmasti toki ihan pelattava peli, mutta tuskin nyt mikään mestariteos kuitenkaan.
 
Ihanan ylistäviä ja dramaattisia viestejä täällä. No katsotaan sitten syssymmällä kun hype on ohi, että minkälainen mestariteos sieltä sitten tuli. Omalla kohdalla totean vain, ettei Square Enixiltä ole niitä mestariteoksia Herran aikoihin, joten tuskinpa sieltä nytkään mitään maata mullistavaa on tulossa. Ehkä olen edelleen vähän katkera XVI:stä (jonka myös piti olla mestariteos), ja mitäs sille kävikään. Varmasti toki ihan pelattava peli, mutta tuskin nyt mikään mestariteos kuitenkaan.
Luota muhun, mä en innostunut FF XVI yhtään, sen trailerit tökki alusta lähtien ja ne Eidon fightit herätti pelkästään kysymysmerkkejä. Ja mitä saatiin: paska peli puuduttavan pitkillä Eidon fighteilla.

Tämän suhteen on eri ääni kellossa.

8315b946-9a89-4f2f-8d48-d9fbb5d1dd06_text.gif
 
Advent Children palaa teattereihin. Onkohan elokuvasta otettu jotain vaikutteita uuteen peliin, voisi vilkaista sen uudelleen ennen pelin saapumista. Huolimatta remaken muutoksista kehittäjät vakuuttavat että elokuva on edelleen canonia.

Sisältää spoilereita remakeen.

 
Ihanan ylistäviä ja dramaattisia viestejä täällä. No katsotaan sitten syssymmällä kun hype on ohi, että minkälainen mestariteos sieltä sitten tuli. Omalla kohdalla totean vain, ettei Square Enixiltä ole niitä mestariteoksia Herran aikoihin, joten tuskinpa sieltä nytkään mitään maata mullistavaa on tulossa. Ehkä olen edelleen vähän katkera XVI:stä (jonka myös piti olla mestariteos), ja mitäs sille kävikään. Varmasti toki ihan pelattava peli, mutta tuskin nyt mikään mestariteos kuitenkaan.
Juu, XVI:stä voi olla montaa mieltä ja jakaa varmasti mielipiteitä. Jos ei nyt suoria remastereita vanhoista peleistä lasketa niin edellisin oikeasti hyvä FF lienee just VII Remake. Ainaki tällainen muistikuva on että fanien keskuudessakin sai arvostuksensa. Pari kertaa se tuli pelattua läpi, toisaalta tekisi mieli vielä sitä lämmitellä Rebirthia odotellessa. Muistikuva reilu kolmen vuoden takaa on että VII Remake oli juuri sitä mitä oli kuvitellut ja toivonut sen realistisesti olevan. Sitä edellinen oikeasti hyvä FF lienee FFXIII-2 jos multa kysytään. Mutta nää on näitä, mielipideasioita ja FFn tapauksessa mielipiteet on kuitenki aina vääriä, heh.
 
Ilmeisesti kuulun vähemmistöön, koska Final Fantasy XVI oli minulle viime vuonna ilmestyneistä peleistä paras. Sitä edeltävästä XV:stä pidin myös, koska siinä oli aivan loistavaa bromancea. Toki molemmat poikkeavat niin paljon siitä Final Fantasyn klassisesta kaavasta jo pelattavuuden puolesta, että en ihmettele soraääniäkään. Aika paljon pitää mennä kuitenkin pieleen, että Final Fantasy VII Rebirth tulisi olemaan pettymys itselle. Ehkä pitäisi koputtaa puuta.
XVI oli mullekkin ns. paras final fantasy aika pitkään aikaan. X en pitäny, se jotenkin saa anteeks samat ongelmat mistä esimerkiks XIII saa tänäkin päivänä runtua, X on ihan samanlainen putki kun sekin. XII meinas nukahtaa pelatessa kun se kirjaimellisesti pelaa itsensä jos laittaa gambitit kuntoon, tuntui muutenkin ihan kun joku MMORPG olis puristettu yksinpeliks. XIII pelasin jopa loppuun asti, ihan viihdyttävä sinänsä mut siinäpä se. XV taas ainakin julkasussa oli sen verran torso ja pelimekaniikoiltansa vähän nihkeä, plus tarina erityisesti paikoin tuntu erittäin keskeneräseltä. Julkasun jälkeen en oo pelannu, mut en usko et tilanne juurikaan muuttunut. Lämpenin sillekkin kuitenkin sit loppua kohden ja ihan tyydyttävästi se tarina saatiin nippuun, mut toisaalta olisin ennemmin nähny sen alkuperäsen vision Versus XIII:stä, sillä se näytti olevan astetta synkempi ja jopa sisäls sitä isoa pääkaupunkiakin, mikä aikalailla XV:stä puuttu kokonaan.

XVI oli toki omat ongelmansa, ei millään tavalla perinteinen FF ja välillä oikeastaan unohtukin et minkä sarjan peli se oikeastaan oli sen kaiken Game of Thrones-tyylisen väännön keskellä. Ripeästi sen kuitenkin pelas ja oli kuitenkin yks viimevuoden mieleenpainuvimmista kokemuksista sit kokonaisuudessaan. Pitkä miinus sillekkin tosin siihen päätarinaan ujutetusta filleristä. Seuraavaa mainline peliä sit voikin odotella suurinpiirtein 2030 saapuvaksi, eiköhän tän Remakenkin kolmas ja viimenen osa oo siihen mennessä tullu, uskoisin et tuskin kehtaavat venyttää neljänteenkään osaan.

Kuten tossa ylhäälläkin todettiin, niin nyky Squaren tuotanto on laadun osalta niin vaihtelevaa et välillä tulee ihan luokatonta paskaa (Various Daylife, Harvestella), sit täysin kädenlämpösiä mitäänsanomattomia rykäsyitä (Valkyrie Elysium ja Star Ocean Divine Force), joskus sit taas ihan laatuakin tulee (FF16, FF7 Remake pääpiirteittäin, Octopath 2).
 
Itse odottelen tän kanssa vielä sen vertaa että saa arvosteluja kouraan ja vielä parempi, toivottavasti hypen sokaisusta vapaata mielipidettä itse pelistä. Itselle FF7 (alkuperäinen) on se peli, josta oma peliharrastelu oikeastaan lähti kunnolla liikkeelle. Se oli se peli joka sai mut rakastumaan roolipeleihin eikä se rakkaus ole vielä sammunut. FF7 Remakea olin odottanut niin uskomattoman pitkään, kuten moni muukin varmasti täällä. Täytyy myöntää, se oli aavistuksen pettymys itselle, kuten mainittu esim. Sephiroth oli ihan liikaa esillä.

Tämä Rebirth, mmmm, varovaisen kiinnostuneena seuraan. En oikeastaan tiedä tästä vielä mitään muuta että iso avoin maailma, mutta jos vertaa originelliin niin mihin asti tässä mennään tarinallisesti? Tuleeko vielä kolmas peli tähän remaken sarjaan?
 
Itse odottelen tän kanssa vielä sen vertaa että saa arvosteluja kouraan ja vielä parempi, toivottavasti hypen sokaisusta vapaata mielipidettä itse pelistä. Itselle FF7 (alkuperäinen) on se peli, josta oma peliharrastelu oikeastaan lähti kunnolla liikkeelle. Se oli se peli joka sai mut rakastumaan roolipeleihin eikä se rakkaus ole vielä sammunut. FF7 Remakea olin odottanut niin uskomattoman pitkään, kuten moni muukin varmasti täällä. Täytyy myöntää, se oli aavistuksen pettymys itselle, kuten mainittu esim. Sephiroth oli ihan liikaa esillä.

Tämä Rebirth, mmmm, varovaisen kiinnostuneena seuraan. En oikeastaan tiedä tästä vielä mitään muuta että iso avoin maailma, mutta jos vertaa originelliin niin mihin asti tässä mennään tarinallisesti? Tuleeko vielä kolmas peli tähän remaken sarjaan?

Tämä on ajat sitten varmistettu trilogiaksi.

1704349964672.png
 
Olen tässä kovasti miettinyt että millon se luvattu Demo tulisi Rebirthistä ulos no 31.1 on FF7 27th Anniversary päivä niin se voi olla että joko demo tulee ulos sillon tai sitten saadaan julkaisupäivä demolle ja demo tulee ulos 2 viikkoa ennen Rebirthin julkaisua.
 
olipas mukava yllätys, tuolla Storessa tuo Twin pack joka sisältää FF7 Rebirthin lisäksi, FF7 Remake + intergraden kun itsellä ei vielä ollut tuota intergradea niin päätinki jo nyt laitella ostohousut jalkaan ja ostella Digital Deluxe collector edition Twin packin Rebirthistä, koska twin pack ja Rebirth versiot ovat saman hintaisia, siinä on ihan mukavia bonareita muutenkin, mutta yksi itemi on ylitse muiden, eli Digital Deluxe collector edition sisältää itemit nimeltä Orchid Bracelet ja kyselin vähän tuolla discordissa ja muissa niin tämä itemi vahvasti vihjaa No encounter tyylinen itemiin, ja kyllähän se Itemin kuvaus Orchid Bracelet = A bracelet that gives courage to traverse an expanding world, aika vahvasti vihjaa siihen suuntaan todennäköisesti viholliset välttelevät sinua, tai vastaavaa tämä itemi päällä. olisin todennäköisesti muutenkin ostanut tuon Digital Deluxe version mutta tuo oli sille viimeinen sinetti, eli jos peli ei tarjoa tarpeeksi haastetta niin tämän kanssa sitä haastetta sitten halutessaan saa, ja voi tutkia mestat vapaasti ilman Overlevelauksen pelkoa. olettaen siis että tuo Orchid Bracelet on se No Encounter itemi.
 
Viimeksi muokattu:
Huhujen mukaan 2 seuraavan viikon aikana järjestetään seuraava State to play siellä ilmeisesti saadaan FF7 Rebirthin Viimeinen traileri ja todennäköisesti joko demo tai demon julkaisupäivä, se voi olla että demon julkaisupäivä on sillon 31.1 eli sillon FF7 Anniversary päivänä. tai sitten tosiaan demo dropataan trailerin yhteydessä, mutta uskon että jollain tasolla demosta informoidaan. sen verran lähellä on julkaisu.

 
Viimeksi muokattu:
Klassisen musiikin säveltäjä kuuntelee Nobuo Uematsun töitä ensimmäistä kertaa ja kokee tajunnan räjäyttävän kokemuksen.

 
Ylös Bottom