Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy VII Remake

Kattelinpa tuon esityksen, kun itse pelaaminen ei kiinnostele, ja onhan tuo hieno. Eniten tästä odottelen noiden uusien musiikkien kuulemista. Yli 400 kappaletta ja ne pari tuossa esityksessä kuultua olivat jo aikas hulppeita. Etenkin Corel Desert Wastelands vähän koetti jo saada ihokarvoja pystyyn.
Mä oon itse niin fiiliksissä tän pelin tarinasta, että mäkin voisin hyvin skipata pelaamisen kesälomalle ja nauttia vaan leffan muodossa tarinan heti julkaisussa.

Ja pelaamisessakaan ei ollut mitään vikaa FF7R, mopo kohtausta lukuunottamatta.
 
suosittelen Juri melkeinpä laittamaan spoilereihin tuon edellisen viestisi, koska kaikki ei ole trailereita ja muita pelissä katsonut enkä itsekkään välttämättä olisi halunnut tietää tuollasia yksityiskohtia.
 
Tää on nyt vähä semmonen keissi et miten tosiaan spoilereit kannattais hoitaa, tämähä kuitenkin aika lailla mukailee originaalia FF7:aa ja en ainakaa ite ala yleisiä juonikuvioita enää spoilereihin laittamaan noin vanhan pelin suhteen. Kaikki tietää että FF7:ssa on Vincent ja Cid messissä kuitenkin.
 
suosittelen Juri melkeinpä laittamaan spoilereihin tuon edellisen viestisi, koska kaikki ei ole trailereita ja muita pelissä katsonut enkä itsekkään välttämättä olisi halunnut tietää tuollasia yksityiskohtia.
Eipä tuo nyt mikään spoileri ollut, mutta laitoin nyt kuitenkin piiloon.
 
Eipä tuo nyt mikään spoileri ollut, mutta laitoin nyt kuitenkin piiloon.

ajattelin vaan kun eräs hahmo on täysin optional FF7:ssa niin moni ei välttämättä tiedä että se on mukana Rebirthissä. että haluavat pitää sen yllätyksenä, varsinkin jos ei ole trailereita katsonut
 
Holy shit, olihan tykitystä, nyt se demo on ohi huhhuh mikä fiilis demoa pelatessa, ai jumalauta demoa pääsee myöhemmin jatkamaan sitten Demo Part 2:n parissa kylläpä meitä nyt hemmotellaan, voin sanoa että ei tällaisen tunne tason voi kokea pelin parissa kun me jotka olemme pelanneet pelin yli 10-15 kertaa läpi, (tarkka lukema taitaa olla 13) no itselle kun FF7 on Kirkkaasti kaikkien aikojen paras peli, ja tuskin tulee mikään peli koskaan menemään sen ohi, niin mitäpä muutakaan sitä voi odottaa. nyt vain odotellaan demon jatkoa, ja 3 viikkoa itse pelin julkaisuun.

FF7 Soundtrack on myös itselleni kaikkien aikojen soundtrack, joten haaluilin ja kuuntelin biisit loppuun, kuuntelen lähes viikottain kyseistä soundtrackkia ja usein jos haluan inspiraation omiin projekteihini niin laitan FF7 soundtrackin soimaan. ainiin Rebirth sisältää hurjat +400 eri biisiä, joten se kertonee aika paljon jo pelin laajuudesta, kuunneltavaa tulee siis riittämään, tosiaan Deluxe edition sisältää sitten minisoundtrackin, mutta eiköhän tuo koko pelin soundtrack tule ostettua.

aion todennäköisesti vetää pelin kahteen kertaan 100%:sti ensin Normalilla ja Hardille sitten perään, huomasin tosin, että vaikeusastetta on ruuvattu ylöspäin, demon normal vaikutti huomattavasti vaikeammalta kun Remaken normal, mikä on hemmetin hyvä juttu. sitten on tosiaan vielä se dynaaminen vaikeusaste mitä ei päässyt demossa testaamaan, sitä odotan kyllä erityisellä mielenkiinnolla.
 
Viimeksi muokattu:
Tää on nyt vähä semmonen keissi et miten tosiaan spoilereit kannattais hoitaa, tämähä kuitenkin aika lailla mukailee originaalia FF7:aa ja en ainakaa ite ala yleisiä juonikuvioita enää spoilereihin laittamaan noin vanhan pelin suhteen. Kaikki tietää että FF7:ssa on Vincent ja Cid messissä kuitenkin.
Kannattaa silti vähän miettiä tuota asennetta.

Tämä kuitenkin on lukemattomille pelaajille täysin uusi peli. Lukemattomat nykypelaajat eivät ole olleet alkuperäisen pelin aikaan edes syntyneet tai sitten vasta pieniä lapsia. Tai sitten ei vain ole jostain muusta syystä peli aikoinaan kiinnostanut tms.

Minua ei "joku japanilainen roolipeli" voinut silloin Tomb Raideria, Metal Gear Solidia ja Resident Eviliä pelatessa vähempää kiinnostaa vaikka pari kaveria tuosta höpöttivätkin ja se pelilehtien kansissa näkyikin. Minä siis hyppäsin "viimeisen fantasian" mukaan vasta FF VII remaken muodossa
ja tarkoitus on myös "jatko-osat" siitä pelata. Sekin tietty tähän muutokseen on vaikuttanut että roolipelit jossain vaiheessa tulivat mukaan omaan pelikattaukseen.

Mutta siis ihan yleisesti voi katsoa tilannetta. Nyt ei ole kyse vain siitä 1997 vuoden pelistä ja moni on siitä tai sen uusioversiosta kiinnostunut vasta tämän remaken kautta. Ainakaan täysin tahallisesti ei kannattane juonikuvioiden pääkohtia heitellä.

Toisaalta myös ymmärrän että tuntuu tyhmältä olla puhumatta noin vanhan ja yleisesti tunnetun viihdeteoksen juonenkäänteistä mutta minä en tiedä pelistä mitään muuta kuin mitä remakessa näin ja koin. Uskon että en ole ainoa joka hyppää pelin pariin vasta nyt. Tietysti eri asia että olenko ainoa täällä foorumilla. Ehkä kaikki muut on sen jo pelanneet aikoinaan ja edes myöhemmin.
 
Viimeksi muokattu:
Kannattaa silti vähän miettiä tuota asennetta.

Tämä kuitenkin on lukemattomille pelaajille täysin uusi peli. Lukemattomat nykypelaajat eivät ole olleet alkuperäisen pelin aikaan edes syntyneet tai sitten vasta pieniä lapsia. Tai sitten ei vain ole jostain muusta syystä peli aikoinaan kiinnostanut tms.

Minua ei "joku japanilainen roolipeli" voinut silloin Tomb Raideria, Metal Gear Solidia ja Resident Eviliä pelatessa vähempää kiinnostaa vaikka pari kaveria tuosta höpöttivätkin ja se pelilehtien kansissa näkyikin. Minä siis hyppäsin "viimeisen fantasian" mukaan vasta FF VII remaken muodossa
ja tarkoitus on myös "jatko-osat" siitä pelata. Sekin tietty tähän muutokseen on vaikuttanut että roolipelit jossain vaiheessa tulivat mukaan omaan pelikattaukseen.

Mutta siis ihan yleisesti voi katsoa tilannetta. Nyt ei ole kyse vain siitä 1997 vuoden pelistä ja moni on siitä tai sen uusioversiosta kiinnostunut vasta tämän remaken kautta. Ainakaan täysin tahallisesti ei kannattane juonikuvioiden pääkohtia heitellä.

Toisaalta myös ymmärrän että tuntuu tyhmältä olla puhumatta noin vanhan ja yleisesti tunnetun viihdeteoksen juonenkäänteistä mutta minä en tiedä pelistä mitään muuta kuin mitä remakessa näin ja koin. Uskon että en ole ainoa joka hyppää pelin pariin vasta nyt. Tietysti eri asia että olenko ainoa täällä foorumilla. Ehkä kaikki muut on sen jo pelanneet aikoinaan ja edes myöhemmin.
Ihan hyvä pointti, käsitellään tämä sitten kuten minkä tahansa muunkin pelin spoilerit :) Eihä se iso vaiva ole vaikka itelle tuntuukin hölmöltä.
 
Ihan hyvä pointti, käsitellään tämä sitten kuten minkä tahansa muunkin pelin spoilerit :) Eihä se iso vaiva ole vaikka itelle tuntuukin hölmöltä.
Itse en nähnyt viestiäsi spoilerina, kun en tarinaa tunne, mutta samaa mieltä kyllä @shamaniac kanssa että yleisellä tasolla arvostaisin jos tarinaa koskevat asiat pidetään spoilereissa.

Voin toki kuulua siihen harvinaisempaan ryhmään, mutta useampia remastereita ja remakeja tullut viime vuosina tahkottua ja olleet joka kerta ensi kosketus kyseiseen peliin, eli alkuperäisen missannut

Mitä tulee itse peliin niin perkele kun tuo alkuperäinen FF7 ei vaan ota tuulta alleen. Ajattelin että olisin Switchillä sen tahkonnut tätä odotellessa, mutta on vaan niin raskasta katsoa noita oudon näköisiä Playmobil hahmoja, joiden käsien muotokieli on haettu auton männästä.
 
Itse en nähnyt viestiäsi spoilerina, kun en tarinaa tunne, mutta samaa mieltä kyllä @shamaniac kanssa että yleisellä tasolla arvostaisin jos tarinaa koskevat asiat pidetään spoilereissa.

Voin toki kuulua siihen harvinaisempaan ryhmään, mutta useampia remastereita ja remakeja tullut viime vuosina tahkottua ja olleet joka kerta ensi kosketus kyseiseen peliin, eli alkuperäisen missannut

Mitä tulee itse peliin niin perkele kun tuo alkuperäinen FF7 ei vaan ota tuulta alleen. Ajattelin että olisin Switchillä sen tahkonnut tätä odotellessa, mutta on vaan niin raskasta katsoa noita oudon näköisiä Playmobil hahmoja, joiden käsien muotokieli on haettu auton männästä.
Heh joo tämä ei vanhene kovinkaan sulokkaasti :D Luulen että monille, itseni mukaanlukien tässä FF7:ssa se tarina on se mikä on saanut monet pitämään tätä yhtenä parhaista FF-peleistä ja monilla on tosi lämpimiä muistoja pelistä. Itselle toi oli esim. sellainen joka sai mut rakastumaan ei pelkästään FF-peleihin mutta roolipeleihin ihan yleisellä tasolla, nuorena poikana kun peliä joskus monet kerrat pelannu läpi.

Remakea tuli odotettua tosi pitkään ja vaikka siinä oli vähän heikkoja kohtia (sivutehtävät), ja tätä Rebirthia on odotettu myös tosi hyvillä fiiliksillä. Mitään en myöskään pahemmin ole tästä katsonut koska onhan tässä paljon uusia juttuja myös. Demo on ladattuna mutta en ole vielä testannut. Ikonen Nibelheimin seikkailu siin tais olla teemana jos en väärin muistanut.
 
Viimeksi muokattu:
Alkaa ainakin oma youtube näkymä täyttyä jo niin monesta rebirth linkistä, että jo pelkkien näytekuvien perusteella tietää mitä on odotettavissa :/ Tosin ei tuo nyt ihan kauheasti haittaa kun on pelannut orkkisversion ja tietää seuraavat kuviot oletettavasti, mutta vaikeaa on väistellä!

Mutta kiva ollut lukea ensipurasuja täällä, ei tarvinne huolia että taika olisi kadonnut mihinkään tämän osalta. Kyllä vielä muutaman viikon jaksaa odottaa niin sitten on viikon talvilomat duunistakin ja pääsee sit kunnolla irti alusta alkaen!
 
Ite pidän täysin verhot edessä, ni jokainen lokaatio tuntuu tuoreemmalta. Midgarin suon näin ja se näytti huikealta.

Eikös tässä kuitenkin ole jonnin verran uutta sisältöä myös, joten en noiltakaan halua spoilaantua.
 
Olipa makoisa demo. Kyllä tämän FF7 fanin on nyt kyllä mentävä kuivaamaan ilopissit pois kalsongeista ja suunnattava nukkumatin maille. Tässä kyllä tehdään kaikki oikein mitä tulee demoon.
1. Demo julkaistaan hyvissä ajoin ennen pelin julkaisua.
2. Demon jälkeen itse pääpelistä voi skipata saman kohdan halutessaan joten tämänkin peluussa on järkeä.
3. Jäi fiilis, että haluan tätä lisää!
Saakohan muutes demossa kerätyt tavarat mukaan itse peliin? Olettaisin että kyllä.
 
Olipa makoisa demo. Kyllä tämän FF7 fanin on nyt kyllä mentävä kuivaamaan ilopissit pois kalsongeista ja suunnattava nukkumatin maille. Tässä kyllä tehdään kaikki oikein mitä tulee demoon.
1. Demo julkaistaan hyvissä ajoin ennen pelin julkaisua.
2. Demon jälkeen itse pääpelistä voi skipata saman kohdan halutessaan joten tämänkin peluussa on järkeä.
3. Jäi fiilis, että haluan tätä lisää!
Saakohan muutes demossa kerätyt tavarat mukaan itse peliin? Olettaisin että kyllä.

Demon tapahtumathan sijoittuvat aikaan ennen 1. osaakin, tarinallisesti ei olisi mitään järkeä miksi demon tavarat olisi nykyisellä Cloudilla mukana. Mutta pelillisesti ajateltuna miksei voisi olla.
 
Demo turautettu eilen läpi, ihan makoisalta vaikuttaa ja noudattaa samaa hyvää linjaa minkä Remake aloitti 4 vuotta sitten. Mielenkiinnolla odotan avoimen maailman kollaamista ja että ollaanko siitä saatu oikeasti mielenkiintoinen sivutehtävineen. Tarinaa toki myös. Traileri ei mun mielestä ollut millään tavalla spoilaava ellen sitte jättäny jotain huomiotta.

Joka tapauksessa, vaikka demossa ei päässyt hirveän laajasti tutkimaan niin täytyy vain ihailla SE:n tuotantoarvoja. Näyttää ja kuulostaa aivan törkeän hienolta, ui, valikot yms. kaikkk. Tähän ja koko Remake trilogiaan on varmasti menty sellaisilla resursseilla ja suunnittelulla että nyt laitetaan FF brändi oikeasti takaisin loistoonsa tai se on konkurssi.
 
Joo kyllä se on nyt SE:n paikka kääntää laiva ja saavuttaa taas sama kulttimaine, mitä sillä oli sarjan osien 1-9 aikaan(imo)

Aiemmin tästä jo jauhoin, mutta kaikki ainekset on läjässä siihen, että BG3 saa varteenotettavan kilpailijan - kunhan vain edellsien osan heikot sivutehtävät ja juoksentelut on korvattu laadulla sekä maagisilla lokaatioilla, joissa avataan maailman ja prlihahmojen tarinaa syvemmin kuin koskaan aiemmin.
 
Ylös Bottom