Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy X-2

Luultavasti tulee hommattua kunhan jaksaisin pelata ensin X:n läpi. Vasta 26 tuntia pelattuna. :(
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Rauru
Luultavasti tulee hommattua kunhan jaksaisin pelata ensin X:n läpi. Vasta 26 tuntia pelattuna. :(

Samoin. Tosin olen jo pelin loppupuolella. Paha juttu palata tauon jälkeen pelaamaan X:ää, kun ei muista enään miten hamoja kehitettiin ja missä kohtaa tai minne pitikään mennä? (o_O)
 
Nonni, tuli sitten sekin hommattua, marabuuta ja limpparia ni alkaa olla kaikki valmiudet illan sessiota varten ;)
 
Nyt tuli sitten haettua tuo peli kaupasta ja tuossa vieressä se vielä muoveissa kiiltelee :cool: . Ajattelin että jos vaikka vasta huomenna aloittelis ku nyt ei kyllä oikein jaksa...
 
Heh no itse pelailin tuota jo jokin aika sitten, ja pakko myöntää, että hieman petyin. Liian lyhyt tarina ja muutamat hahmot eritoten Brother, Rikku ja usein myös Yuna olivat liian ärsyttäviä. Hyvä roolipeli kuitenkin, ei vain mielestäni kovin hyvä Final Fantasy.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Dr Evil
Heh no itse pelailin tuota jo jokin aika sitten, ja pakko myöntää, että hieman petyin. Liian lyhyt tarina ja muutamat hahmot eritoten Brother, Rikku ja usein myös Yuna olivat liian ärsyttäviä. Hyvä roolipeli kuitenkin, ei vain mielestäni kovin hyvä Final Fantasy.

pelattu lapi ja juoni oli kylla naurettavan huono
 
Nyt olen pelannut peliä pari päivää ja tässä joitakin mielipiteitä näin alun perusteella.

Pal-versio on taas tehty huonosti. Pelissä on isot surureunat. Grafiikka on hieman parempaa kuin kympissä eli varsin nättiä. Pelin musiikit ovat kyllä erilaiset muihin FF:n verrattuna mutta kyllä niihin tottuu. Ääninäyttely on samaa tasoa kuin kympissä.

Itse pelijärjestelmä oli alussa oudon tuntuinen. Taistelut ovat todella nopeatempoisia joten alussa koko touhu oli pelkkää sählinkiä. Pukujen ja "kehikkojen" vaihtelu toimii ja antaa paljon taktikoinnin mahdollisuuksia mutta välillä pelijärjestelmä tuntuu ehkä liiankin monimutkaiselta.

Suurin yllätys pelissä on sen korkea vaikeustaso. Jo pelin alkupuolella törmää Behemotheihin, Barbatosseihin ja muihin kympin vahvimpiin örveihin. Lisäksi jotkut kympistä tutut hirviöt ovat suhteellisesti paljon vahvempia X-2:ssa kuin kympissä.

Pelin juonesta en osaa juuri muuta sanoa kuin että se on sekava eikä se ainakaan alun perusteella tunnu etenevän mitenkään. Itse pelin tunnelma on todellakin pirteä ja huomaa että peliä on tehty huumorimielellä. Välillä hahmojen sanomiset ja tekopirteys käyvät kuitenkin ärsyttäviksi.
 
Onko kenelläkään tietoa, että eroaako Jenkki ja PAL-painokset toisistaan sisällöllisesti? Esimerkiksi, PAL/International FFX:ssä oli Dark Aeonit, toisin kuin Jenkkien FFX:ssä.
 
Pal versiossa ei pitäisi olla mitään uutta Jenkki versioon verrattuna.

Itse aloitin jo toista läpipeluuta, ja yritän saada sen 100%:a mikä on edellytys parhaalle lopulle. Tosin pelaillen jenkkiversiota joten minulla oli parin päivän etumatka :D Plussana kerättyjä kamoja/ominaisuuksia saa käyttää uudessakin pelissä kunhan tallentaa läpipeluun jälkeen.

Vinkejä: Alussa kannattaa käyttää Black Magea jos viholliset tuntuvat vaikeilta, tekee selvästi enemmän vahinkoa kuin muut dress spheret alhaisilla tasoilla.

Kaikki paikat kannattaa kiertää jokaisessa chapterissa, niissä on melkein jokaisessa sellaisia tehtäviä jotka ovat chapter kohtasia eikä niitä voi tehdä myöhemmin. Esim Animal Trainer puvun ei voi saada ellei puhu Kimahrille chapter 1:ssä jne. Eli periaatteessa hotspotit kannattaa jättää viimeiseksi... aina.
 
NewsFlash

Final Fantasy X-2 -ohjekirja kauppoihin 22.02.2004

Plan1 on ilmoittanut virallisen Final Fantasy X-2 -ohjekirjan saapuneen kauppoihin.

Englanninkielinen Final Fantasy X-2 The Offical Guide sisältää 238 sivua tiukkaa FFX-2-asiaa, kuten läpipeluuohjeen kaikkine salaisuuksineen, minipeleineen ja erilaisine loppuineen. Kunnon karttojen lisäksi kirjasta löytyvät perusteelliset selvitykset pelin sankareista, hirviöistä, varusteista ja muista yksityiskohdista. Myös taktiikkaopas pomotaisteluihin tulee monelle tarpeeseen.
 
Nyt on 8h peliä takana. Käsitän FF-fanien itkut siitä, kuinka X-2 ei ole niin sanotusti perinteitä noudattava Final Fantasy, mutta sehän tässä on ollutkin ideana. Suuntaus on mielenkiintoinen veto Square Enixiltä näin sarjan seuraajan kannalta, niin hyvässä kuin pahassakin. FFTacticsmäinen hahmon kehitys toimii selkeästi, ja pienen opettelun jälkeen, helposti. Olisin kyllä toivonut, että hahmojen oppimat kyvyt olisi jääneet vaikka hahmoluokkaa vaihtaisikin, mutta kun ei niin ei. Tehtävä-pohjainen etenemistapa latistaa hieman rooliseikkailun tunnelmaa ja tuntuu kuin pelaisi pikemminkin jotain toimintapeliä. Musiikit polkevat kyllä radikaalisti FF-sarjaan totuttuja "henkeviä ja syvällisiä" melodioita. sopivat pelin luonteeseen, mutta odotin kyllä musiikillisesti enemmän - intro on kyllä poikkeus ja siitä pidän kovasti. Loppujen lopuksi koska kyseessä on uusi kokeilu FF-sarjassa, eikä niinkään uusi osa, on lopputulos allekirjoittanutta miellyttävä kokemus.
 
Itse pelkäsin, että mun puritaaninen suhtautuminen FFiin olisi haitannut FFX-2:n nautintoa, mutta toisin kävi. Oikeastaan yllätyin, kuinka paljon sen pelaamisesta pidinkään. Verrattuna FFX:ään, FFX-2 on melkein parodia ( Mission: satisfy Leblanc), sisältäen kuitenkin paljon minipelejä ja muuta hubaa. New game plus olisi tarvittu kyllä jo FFX:äänkin..
Itse en miellä FFX-2a omaksi peliksi, vaan FFX:n lisäosaksi, sillä siinä on kaikki se, mikä FFX:ä jäi puuttumaan. (vaikkei olekaan kaikkea sitä, mikä FFX:ä oli hyvin..) Loistava peli. 9+
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Unreal-Hawk
FFTacticsmäinen hahmon kehitys toimii selkeästi, ja pienen opettelun jälkeen, helposti. Olisin kyllä toivonut, että hahmojen oppimat kyvyt olisi jääneet vaikka hahmoluokkaa vaihtaisikin, mutta kun ei niin ei.

Minun mielestä tuo kehityssysteemi toimii tässä pelissä hyvin, mutta vain sen takia, että pelattavia hahmoja on vain kolme, jolloin heillä on käytännössä pakko olla useita kykyjä/hahmoluokkia. Mielestäni FF-peleissä tulisi olla enemmän hahmoja, ja kiinteät hahmoluokat, tuollainen pomppiminen vähentää hahmojen persoonallisuutta, tämä lisättynä siihen että FFX-2:n hahmoista monet kuten Rikku, Brother ja usein myös Yuna ovat erittäin ärsyttäviä, muodostuu yhtälö joka on kaukana huippu Final Fantasysta, mutta joka on silti hyvä roolipeli.
 
Olen itse kunnon ff fani, tosin pelannut vain VII, IX ja X:n läpi.
Nyt kun aihekin on tässä sopivasti, pitää kysyä onko FFX-2 edes ostamisen arvoinen?

Ärsyttää kun piti tehdä se kakkosversio kympistä, sillä X oli aivan loistava (tein hyvä saven: Tidus, Yuna & Auron - kaikki paitsi luck (ja sekin 130) 255 statuksella, celestical weaponit luonnollisesti ja hyvät shieldit. penancekin menty läpi) ja kun siitä tehdään jatko-osa olisi se tietenkin kiva pelata kun on ensimmäisen versiotakin kokeillut.

Päälle 50 , eikä mulla nyt oo (yllätys) rahaa ihan tuhlattavana mielin määrin (odottelen varmaan platiniumiksi tuloa) joten vastatkaapa lihavoituun kysymykseeni.

No rahastustahan se on, heikkohermoiset suostuu :p
 
33h ja ensimmäinen pelikerta oli läpi - petyin pituuteen. Tosin toinen pelikerta on otettava, sillä en tehnyt läheskään kaikkia HotSpot -tehtäviä, alitehtävistä puhumattakkaan. Mikäli ensimmäisen ja toisen pelikerran pituuden ottaa huomioon, kyseessä on normaalin FF-seikkailun pituus. Kannattaa kyllä hommata X-2 mikäli: Piti X:stä, pitää FF:stä tai pitää toimintaropeilusta. Suosittelen.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Just_me
Olen itse kunnon ff fani, tosin pelannut vain VII, IX ja X:n läpi.
Nyt kun aihekin on tässä sopivasti, pitää kysyä onko FFX-2 edes ostamisen arvoinen?

Päälle 50 , eikä mulla nyt oo (yllätys) rahaa ihan tuhlattavana mielin määrin (odottelen varmaan platiniumiksi tuloa) joten vastatkaapa lihavoituun kysymykseeni.

No rahastustahan se on, heikkohermoiset suostuu :p
 
Ylös Bottom