Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy X

  • Viestiketjun aloittaja TeaR
  • Aloituspäivämäärä
Kiitos vielä jälkikäteenkin ja pieni kysymys vielä:

Oon tulkannu kaksi niistä sineteistä ja englanniksi niissä lukee:

tepswrs

JCOUI

hasodi

ITROS

Miten noista saa ne salasanat muodostettuu?
 
Vastaus: Final Fantasy X

Kyllä ffx on loistava peli. FFX oli ensimmäinen fantsu peli mitä hakkasin ja sen jälkeen tietysti oon pelannu FFX-2:sta muihin en oo viel koskenu.
Tarina oli kyllä kympissä todella loistava!!
 
Vastaus: Final Fantasy X

DemonWithin sanoi:
1. Omega on Triple Overdrive, Overdrive->AP ja Triple AP. .

..ja noitten hankkiminen,onkin sitten eri juttu.


DemonWithin sanoi:
Vihdoinkin sain viime viikonlopun aikana tapettua Dark Animan ja sen jälkeen Penancen. Talking about hard... Huhhuh...

paljos on pelitunteja takana?
 
Vastaus: Final Fantasy X

Itellä ei enää oo FFX:ää :( tuli vaihdettua PES4:ään :) Veljen kanssa pelattiin koko kesäloma sitä, sen aikana tuli tunteja 80. Sitte kun vaihdetiin peli pois niin ekassa tallenuksessa oli tunteja takana 368, veli alotti alusta siinä tallenuksessa tunteja jotain 120 :D tosi ku vesi.
 
Vastaus: Final Fantasy X

Mun mielest FF X on varmaa paras FF mitä oon pelannu.. Ja oon vetäny 7-10 läpi. Juoni nappaa hyvin ja hahmot (Yuna <3) :DD sit musat tietty !! FF X:n soundtrack on TODELLA hyvä. FF parhaimmistoa
 
Vastaus: Blitzball

Rixa sanoi:
Lähinnä mua alko v******a koko systeemi ekan matsin aikana ja en oo kokeillu sitä sen jälkee (tähän mennessä pelannu ~42h) siis tajutonta, ehkä kaikki muut diggaat siitä mutta minä en tod...

Uusintakierros alkoi eilen, peliä olen tahkonnut vasta pari tuntia. Saas nähä kultaako aika muistot vai onko Blitzball edelleen yhtä syvältä :D. Empä ole peliin koskenut yli 4 vuoteen, katsotaan mitä tuleman pitää. Ainakin hieman mukavampaa pelata 50" telkusta kuin aikoinaan 28" telkusta...
 
Vastaus: Blitzball

Rixa sanoi:
Uusintakierros alkoi eilen, peliä olen tahkonnut vasta pari tuntia. Saas nähä kultaako aika muistot vai onko Blitzball edelleen yhtä syvältä :D. Empä ole peliin koskenut yli 4 vuoteen, katsotaan mitä tuleman pitää. Ainakin hieman mukavampaa pelata 50" telkusta kuin aikoinaan 28" telkusta...

Itse olen pelaamassa tätä vielä ensimmäista kertaa läpi. Tai oon mä kerran lainannut tätä ennen kaverilta, mutta menin silloin vain Thunder plainsille asti..

Nyt on takana about 70 tuntia ja olisi vielä viimeiset vastukset pääjuonesta hakattavana, mutta olen nyt keräillyt Aeoneita yms. kamaa.

Hyvä peli täytyy myöntää. Tuntuu vain nuo jotkut blitzball -ottelut mahdottomilta, kun attack on omassa joukkueessa paljon pienempi kaikilla kuin vihulaisen maalivanhdin torjumispisteet. Pitäisi varmaan palkata muista joukkuesta porukkaa.
 
Vastaus: Final Fantasy X

blitzball oli just hauskaa tossa:) mulla oli aivan toistepäin noi jutut draftasin hyvät pelaajat ja maalivahdit niin eipähän ollu enään mitään onkelmaa:D bllitzballii taon joku 500-1000 otteluu silloin kun tuo tuli;)
 
Vastaus: Final Fantasy X

Saako muuten esim. tournamentia hävitä, että voiko sen vetää myöhemmin läpi ja saada yhtä hyviä palkintoja? Vai pitääkö se nyt kerralla mennä läpi? En sen juoneen kuuluvan ottelun jälkeen ole paljoa blitzballia pelannut. :rolleyes:
 
Vastaus: Final Fantasy X

Kyllä kai sen voi mennä niin monta kertaa läpi kun jaksaa, palkinnot vaihtuvat sattumanvaraisesti.
 
Vastaus: Final Fantasy X

Mä olen pelannut nyt FFX.ää n. 57 tuntia tai jotain, olen ihan siellä viimeisissä vastuksissa menossa (seuraavaksi vuorossa Overdrive Sin).. Aluksi pelasin peliä innoissani, mutta nyt kun tarkastelee peliä kokonaisuudessaan että mitä on tullut tehtyä ja millainen tämä on ollut, niin on valitettavasti myönnettävä, että tämä on aika hemmetin kaukana parhaimmista Final Fantasyistä. Nyt kävi jopa mielessä, että pelaan tämän pelin läpi ja sitten sen voisi melkein myydä jo pois. Peli ei ole vain kyllin hyvä, jotta minulla riittäisi kiinnostus ja motivaatio etsiä jokainen erikoisase ja salainen esine jokaiselle hahmolle, puhumattakaan siitä että kehittäisin sphere gridit täyteen ja pieksisin ne dark aeonit sun muut piilopomot. Ei vain kiinnosta.

Olen lähes varma siitä, etten jaksa pelata tätä peliä uudestaan, koska hahmot ovat mielestäni kuivia (Auron ja Kimahri ihan hyviä tosin), tarina tylsä ja jollain tapaa hengetön ja yllätyksetön, musiikit ovat TODELLA keskinkertaisia (huomaa, että Uematsun rooli on ollut pienempi) jne. Tästä puuttuu oikeastaan täysin se taika ja loistavat hahmot joihin rakastuin esim. FF7:n kohdalla. Mielestäni FFX on snadisti yliarvostettu peli. Kyseessä on toki laaja, huolellisesti tehty ja teknisesti mainio tuotos, mutta ei voi mitään, että tätä vaivaa yleinen hengettömyys ja särmättömyys. Pelin lineaarisuuskin on erittäin häiritsevää, tässä ei kertakaikkiaan voi eksyä kun kartta ja siinä näkyvä opastenuoli ohjaavat pelaajaa kädestä pitäen maaliinsa. (saahan tuon kartan toki poiskin, mutta anyway).

Myös maailmankartan puuttuminen ja sillä vapaasti liikkuminen (vrt. FF7-9) rassaa pahemman kerran. Se omalta osaltaan luo pelille sen vaikutelman, että pelaaja on tukevasti kiinni talutushihnassa ettei vain pääsisi harhailemaan minnekään. Pettymys tältä osin.

Sphere Grid on ihan ok uudistus (hyvä, että Fantasyissa kokeillaan aina uusia kehittämissysteemejä), mutta toi on siinä mielessä hanurista, että tarpeeksi pitkällä aikavälillä hahmoista tulee liiankin samanlaisia. Yksilöidyt Overdrive-iskut luovat jonkinlaista persoonaa hahmoille, mutta jotenkin pöljän oloinen vaikutelma tuosta jää, kun kelle tahansa voi hommata minkä tahansa abilityn. Ja sitten ärsyttää sekin, että kun hahmon A alue on käyty loppuun, sitä kulkeutuu väkisinkin hahmon B alueelle, jolloin gridiltä pitää napsia tasan samat abilityt jotka on jo jollain toisella. Argh. Mitä järkeä.

Blitzball on minipelinä huono, tai sitten en vain osaa pelata sitä. Jokatapauksessa, olen sitä kyllä muutaman kerran kokeillutkin pelin alkuvaiheilla, mutta nyt se on jäänyt täysin paitsioon. En vain tykkää siitä yhtään. Kasin korttipeli on edelleenkin parasta ja koukuttavinta antia FF-minipelien saralla.

Ihan hyvä peli tuo silti on (en olisi muuten pelannut noinkin pitkälle), mutta "sen jonkin" puuttuminen, hahmojen geneerisyys, tarinan tylsyys ja liika lineaarisuus syövät pahasti pisteitä. Antaisin FFX:lle pojoja jotain 80/100. Mikään mestariteos tämä ei todellakaan ole.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Final Fantasy X

Edelliseen viestiin on helppo yhtyä, Final Fantasy X on omissa kirjoissani yliarvostetuin peli koskaan. Tämän väitöksen teen rooli- ja seikkailupelien ystävänä, ja vaikka en mikään FF fanittaja ole, niin FFVII on vieläkin yksi parhaista konsolipeli kokemuksista omissa kirjoissani. En alunperin jaksanut pelata tätä kuin muutaman tunnin, kun alkoi jo puuduttamaan "yeah dude" Tidus ja välivideoiden tulva. Toki tämä ei itsessään olisi ongelma, jos olisi muita kiinnostavia hahmoja tai kiinnostava juoni, mutta näin ei mielestäni ole. Tarina ei ainakaan vielä ole saanut vakuutettua ja takana on nyt hieman reilu 30h. Se, että noinkin kauan on tullut tahkottua on toki merkki siitä, että jotain on tehty oikein, mutta aikoinaan tämä sai osakseen niin suurta suitsutusta, että oksat pois - siksi ehkä silloin petyinkin niin karvaasti. En ehkä jaksa tätä tahkota hampaat irvessä loppuun, mutta jossain vaiheessa tulee varmasti katsastettua myös FFXII, joka toivottovasti palauttaa uskon sarjaan, johon joskus jo 16 bittisten aikaan tutustuin ja viimeistään 32 bittisten aikaan ihastuin.
 
Vastaus: Final Fantasy X

Alusta asti jouduin ottamaan koko pelin ku toinen muistikortti oli mennyt hukkaan. Aika alussa olen vasta kun pari aeonia on vasta.
 
Ylös Bottom