Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy XI

Vastaus: Final Fantasy XI

Mutta totuus on kuitenkin

Nisupulla sanoi:
Niille joille nettirope on täysin uusi asia, haluaa eräs toimittaja muistuttaa: Forget your family, your friends, your school, or your work.
:p
 
Vastaus: Final Fantasy XI

Nisupulla sanoi:
Muutama pelisaitti on nyt heittänyt lyhyet previkat videoiden kera. Yhteistä teksteissä on maininta asennuksen pitkästä kestosta. Kun lyöt beta-levyn sisään, kannattaa kuulemma tilata samantien pizzaa ;) Menee reipas tunti ennenkuin pääsee pelaamaan. Luonnollisesti toimittajat eivät ole vielä alkua pidemmälle pelissä päässeet kun MMOPRG:stä on kyse. Peli painottaa ryhmäpelaamista ja vain ensimmäiset 10 leveliä voi kerätä kokemuspisteitä sooloten.

Peli ei tue headsettiä mikä on vain hyvä. Tunnelman kannalta parempi ratkaisu. USB-näppis katsotaan lähes välttämättömyydeksi, sen verran paljon saa tekstiä syöttää ettei virtuaaliversiosta ole mihinkään. Grafiikasta tuli mieleen muinainen KAL ONLINE-kokeilu ennen wowitusta. Grafiikat ovat rujoa ja musiikki midi-tyylistä jotka kertovat vain nopeasta porttaamisesta ilman yritystäkään hyödyntää uuden koneen ominaisuuksia. Kuitenkin kyseessä on ensimmäinen MMOPRG Xboxille ja ehkä tämän kautta niitä alkaa tulemaan lisää.

Täytyy muistaa, että XBOX 360 versiossa ei ole käytännössä mitään eroa PC ja PS2 versioiden välillä kuin graafisesti. Itse omistan molemmat PS2 ja PC version ja peliaikaa on tullut jo pitkälti yli vuosi eikä kiinnostus ole lähelläkään lopahtamista. Jotenkin tuntuu oudolta, että Xbox 360 versiosta tehdään esikatseluja, videoita yms. lähes siltä pohjailta kuin peli olisi ihan uusi, vaikka se on julkaistu jo vuonna 2002. Tietoja itse pelistä löytyy 4 vuoden ajalta jo enemmän kuin tarpeeksi.

Itse mietin kuumeisesti ostaakko uusi kone vai Xbox 360 + TV jolla pelata peliä, ja tulin siihen tulokseen, että PC:llä saan paremmat grafiikat peliin. Vain PC:lle on olemassa ohjelmiä joilla mm. maaston piirtoetäisyyttä saa säädettyä niin kauas kuin haluaa, joka taas toimii merkittävänä grafiikan parantajana.

Yleensäkin ihmettelen kun ihmiset moittivat FFXI:n grafiikoita. Useimmat kommentit mitä olen huomannut (ei tällä foormilla, vaan yleisesti) ovat tulleet ihmisiltä jotka eivät osaa itse vaihtaa esim. resoluutioita peliin ja haukkuvat samantien pelin grafiikan roskaksi kun oletusasetuksilla peli sattuu näyttämään suttuiselta. Pelin saa näyttämään todella hienolta jos omistat kunnon PC:n tai XBOX 360:n + HDTV:n.

Yksi ongelma on myös FFXI:n ja yleensäkkin MMORGP pelien arvosteleminen, miten arvostelija voi antaa pelille luotettavan arvosanan 2 viikon - kuukauden pelaamisella jos pelin todelliseen tuntemiseen ja yleensäkkin ylimmille leveleille pääseminen ja kokeminen menee keskivertopelaajalta yli vuosi. Ensimmäiset pari kuukautta olet vielä todella pihalla millainen peli oikeisti on.

Laitan vielä pari esimerkki screenshottia mitä olen PC:llä pelistä ottanut ja joiden laatuakin olen joutunut hieman huonontamaan netin vuoksi. Neljän vuoden takaiseksi MMORPG peliksi en todellakaan moittisi.

http://i4.photobucket.com/albums/y111/Davilama/BST_003.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y111/Davilama/BST_007.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y111/Davilama/BST_008.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y111/Davilama/BST_005.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y111/Davilama/BST_004.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y111/Davilama/BST_002.jpg
 
Vastaus: Final Fantasy XI

Rauru sanoi:
Täytyy muistaa, että XBOX 360 versiossa ei ole käytännössä mitään eroa PC ja PS2 versioiden välillä kuin graafisesti. Itse omistan molemmat PS2 ja PC version ja peliaikaa on tullut jo pitkälti yli vuosi eikä kiinnostus ole lähelläkään lopahtamista. Jotenkin tuntuu oudolta, että Xbox 360 versiosta tehdään esikatseluja, videoita yms. lähes siltä pohjailta kuin peli olisi ihan uusi, vaikka se on julkaistu jo vuonna 2002. Tietoja itse pelistä löytyy 4 vuoden ajalta jo enemmän kuin tarpeeksi.

Kiva kuulla kun on pelihaluja vielä vuodenkin tahkoamisen jälkeen. Olet osannut pitää pelitunnit kohtuullisella tasolla, ettei käy kuten yleensä vahvan addiktion kuluttaessa pelaajan nopeasti loppuun liioitellun pelituntimäärän takia.

Se miksi XBOX360-versiota nostetaan nyt erikseen esille on hyvin yksinkertainen. Kyseessä on uuden sukupolven konsoli, jolta odotetaan yhä vieläkin selviä next-gen näyttöjä. Sitä on toki tullut mutta aika niukasti. Jokainen uusi peli mitataan tältä pohjalta. Pelkä suora kääntäminen tälle ei oikein riittäisi. MMORPG on saanut paljon uusia faneja näiden ilmaisten virtuaalimaailmojen ja WoWin ansiosta. Siksi ehkä tämä on kuitenkin monille uusi vaikka onkin ollut Online jo 4 vuotta. Ajatus konsoli-nettiropesta on kiehtova ja tässä on pelinavaus jolle toivoisi rikasta jatkoa.

Final Fantasy XI -Intro
 
Vastaus: Final Fantasy XI

dog-man sanoi:
millonkohan tuo lehti oikeen tulee suomeen

Eikös se nyt jo ole muutamaan kertaan todettu, että todennäköisesti tämän kuun lopulla? Edellinen numerokin ilmestyi Suomessa vasta 29. päivä joulukuuta, eli 3-4 viikon viiveellä.
 
Vastaus: Final Fantasy XI

Peli ilmestyy virallisena versiona huhtikuun 20. päivä. Vain muutaman päivän jenkkien jälkeen. Mukana tulee myös kolme laajennuspakettia. Ilman kovalevyä ei pelaaminen onnistu.

eurogamer.net
 
Vastaus: Final Fantasy XI

Uusia komioita kuvia pelin XBOX360-versiosta löytyy IGN:n sivulta. Kyllä noi nyt hiukan ylittää kuitenkin sen graaffisen tason mitä kuvitteli pelin olevan.
 
Vastaus: Final Fantasy XI

Ei ollut lehteä vielä tänäänkään kaupan hyllyssä. Myyjä sanoi lehden ilmestyvän sinne nyt aivan lähipäivinä. Kauppiaan Official XBOX360 Magazinen palautuspäivä oli eilen.
 
Vastaus: Final Fantasy XI

Lehti löytyy nyt kaupasta hintaan 14,50 . Mukana tulee Final Fantasy XI Online beta-diski sekä pelattavat demot Kameosta sekä Need for Speedistä.

XBOX360 Official Magazine
 
Vastaus: Final Fantasy XI

Kääk, ei pääse vielä luomaan uutta hahmoa kun niillä on menossa juuri nyt joku huoltotoimenpide :eek:

Diski sisään ja se asentaa ensimmäiseksi PlayOnline Viewerin, tämän jälkeen se hakee päivitykset peliin ja taustalla soi kokoajan psykedeelinen piano-pimputus.. Aikaa tähän meni noin 10 minuuttia.
 
Vastaus: Final Fantasy XI

Phase 1
Feb. 1, 2006 0:00 to 7:00 (PST)
-You may be disconnected from gameplay and PlayOnline if the requested change to your payment information is not completed by this time.


PST on aikavyöhykkeenä -8 kun me olemme +2.

Klo 07:00 (PST) kello on täällä 17:00?
 
Vastaus: Final Fantasy XI

Tarkistetaan nyt vielä: tämä betahan oli täysin ilmainen? Kävin tuon lehdenkin tänään jo hakemassa.
 
Vastaus: Final Fantasy XI

Nisupulla sanoi:

PST on aikavyöhykkeenä -8 kun me olemme +2.

Klo 07:00 (PST) kello on täällä 17:00?


Joo näin näyttää olevan, EU sivuilta saa paremman käsityksen:

Phase 1
Feb. 1, 2006 8:00 to 15:00 (GMT)
-You may be disconnected from gameplay and PlayOnline if the requested change to your payment information is not completed by this time.

Phase 2
Feb. 2, 2006 8:00 to 12:00 (GMT)
-You may be disconnected from gameplay and PlayOnline if your credit card is declined.

*Maintenance completion time may be subject to change.
 
Vastaus: Final Fantasy XI

Wile sanoi:
Tarkistetaan nyt vielä: tämä betahan oli täysin ilmainen? Kävin tuon lehdenkin tänään jo hakemassa.

Kyllä eli beta-versio on täysin ilmainen. Testiajaksi voisi arvioida 2 kk jonka jälkeen menettää pelihahmonsa.
 
Vastaus: Final Fantasy XI

Nisupulla sanoi:
Kyllä eli beta-versio on täysin ilmainen. Testiajaksi voisi arvioida 2 kk jonka jälkeen menettää pelihahmonsa.


Ookkei, kiitos. Mulla se kanssa valitti tuosta maintenance-systeemistä. Ei kai tässä muuta voi kuin odotella.
 
Ylös Bottom