Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy XIII [X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Zanis Dust
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Final Fantasy XIII [X360]

Mitenkäs noiden päivitysmateriaalien kanssa kannattaa toimia? Ovatko kaikki materiaalit samanlaisia, mutta antavat eri määrän expaa aseisiin/varusteisiin?

Kaikilla materiaaleilla on sama tarkotus, joistaki saa tosi hyvin rahaa verrattuna siihen mitä se antaa expaa "can be sold for a premium" ja sitte on niitä matskuja joissa luki jotain "catalyst" juttua niillä tuntu saavan aseen eri tierille "seuraavalle tasolle". Ite en saanu ku Lightningin aseen 2 asteelle muiden aseisiin en koskenu en tiedä sen enempää.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [X360]

Onkos tässä maksimistatsit 999? Lightingille, ku laitan parhaat strength kamat päälle, niin se nosee vähän yli 400. Iskut ei kuitenkaan mitään maailman tappavampia ole :rolleyes:
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [X360]

Tällä hetkellä menossa muistaakseni chapter 11 ja pelitunteja takan noin 25. Spoilerissa pientä kivaa, mutta ei paljasta juonesta mitään.

Nyt on "putki" auennu ja sen verta iso alue, että varmasti on tutkimista. Muutamia kovia vihujakin siellä, että ainakin muutamia joutuu väistelemään :D Behemoth King pääs yllättäämään thundagalla, joka iski kivat 1600 jokaiseen tyyppiin (Luonnollisesti leaderi oli ainut kellä ei ollu niin paljoa hp:ta sillä hetkellä.) Ihan huvin vuoks katoin myös millanen se dinosaurus on ja se tallas kerran mun päälle ja kaks kuoli siihen :rolleyes:
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [X360]

Helevetin huippu peli täytyy sanoa. Ja hyvä oli 12. On vaan tämä niin hyvä, itellä voitti mennen tullen Dragon Aget ja Mass Effectit kyllä. Kyllä tekee gutaa.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [X360]

No ei tää tuotos kyl ME:tä ja Dragon Agea voita sitten millään, mutta mielipiteensä kullakin :)

Mun mielest tä on ihan viihdyttävä peli mutta ei pääsee kyllä lähellekkään sitä roolipelifiilistä mitä sai DAO:sta ja ME1 ja 2:sta. Okei onhan tämä jrpg ja nuo ovat wrpg mutta silti roolipeleistä on kyse.

Harmillisen putkimainen tämä kyllä on, ja taistelut on todella sekavia omaan makuun. Johtunee varmaan siitä kun kaikki juoksee siellä vapaasti eikä ole missään siistissä rivissä :) Ei siinä mitään ihan cool et menevät siellä mut mun on vaikee nähdä välil et mitä tapahtuu.

Ja toi crystarium systeemikin on aika turha mun mielestä, siinä olis ollu enemmän järkeä jos siinä olis jotain kohtia jossa sunpitäs miettiä oikeen että mihin suuntaan lähtee taitoja kehittään. Mut se on yhtä suoraviivainen systeemi kuin pelikin on.

Tarina on jotain teinidraamaa ainakin nyt vielä, oon noin 3-4 tuntia pelannu. Ainut järkevin hahmoista tuntuu olevan herra Afro, Szazh vai miten se kirjotetaan. Snow on aika meh, ja se pirtsakka tyttö on epärealistisen pirtsakka kun miettii niiden tilannetta. päähahmo tuttuun squaren tapaan tuntuu omaavan jonkun henkilökohtaisen ongelman ja emoilee, ja se hope ruikuttaa eikä oikeen tiedä mitä tekis. Miksei joskus vois olla päähahmo ketä olis niinku henkisesti tasapainossa, FF9:ssä tais olla aika normaali heppu.

Datalogi on mukava lisä,mutta siinä on ihan liikaa toistoja varsinkin niissä Event-lehden alle lisätyissä entryissä. Lähes samaa tekstiä joka kohdassa niinku en hemmetti tajuais mitä on tapahtunut. Tarinan venytystä kenties?

Jos pitäis laittaa järjestykseen lähiaikojen roolipelit niin mulla se menis jotenkin näin:

1. ME2
2. Dragon Age
3: Lost Odyssey
4. Last Remnant
5. FF13

Ei tämä peli mikään huono ole mutta jotekin ei oikeen yllä enää sinne omasta mielestä parempien rinnalle. Mulle ei oo pelissä tärkeää grafiikka, vaan se yleinen mukavuus ja viihtyvyys
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [X360]

Ei tämä peli mikään huono ole mutta jotekin ei oikeen yllä enää sinne omasta mielestä parempien rinnalle. Mulle ei oo pelissä tärkeää grafiikka, vaan se yleinen mukavuus ja viihtyvyys

Joo kyllä tää menee mutta "tästä puuttu vaan se jokin" :)

Mielenkiinnolla ootan DLC:tä kyllä. Jos on samallaista sisältöö ku Lost Odysseyssä oli, niin nam nam.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [X360]

Lisätään nyt tännekin, jos joku pähkäilee aseupgradejen kanssa eikä ole tuolla playstation puolella käynyt visitoimassa, eli tekemäni excel taulukko WeaponUpgradeGuide.

Jatkossa jos tuohon vielä päivityksiä tulee, niin löytynee ps-osastolta.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [X360]

Löytyykö 7 chapterista jotain hyvää kohtaa CP:n ja komponenttien keruuseen?

Ärsyttää ettäjos se ohjattava hahmo kuolee niin game over, tosi mona kertaa käyny niin et joku vihu vaan spammii iskuja ja sit yhtäkkiä se oli siinä :rolleyes:

Nooh, ihan jees peli silti. Sais vaan enemmän CP:tä kun olis paljon päivitettävää. Ja mistä saa niinku rahaa, olis kaupastaki kiva ostaa kaikkee mut mul on nyt ollut pelin alust asti niin semmonen pari tuhatta giliä vaan ja sillä ei saa muuta kuin pari pheonix downia
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [X360]

Bossit näyttävät olevan aika hankalia tuolla kakkoslevyn lopulla ja kolmoslevyn alussa. Tällä hetkellä olen aika lahjakkaasti jumissa tuossa
Cid Raines
bossitaistelussa. Ja ilmeisesti vaikeammaksi menee loppua kohden? :rolleyes: Vai käykö kuten Lost Odysseyssa, eli tietyn vaiheen jälkeen hahmot ovat niin voimakkaita, että peli helpottuu huomattavasti?
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [X360]

Keskusteleeko kaikki ps3 puolella, vai minkä takia täällä on näin hiljaista :rolleyes:
Omasta mielestä on typerää että multiplattareilla on omat ketjunsa. Etenkin jos pelit eivät eroa kuin teknisesti. Mutta vastaus kysymykseesi: Kyllä :)
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [X360]

Todih, peli 100%:sti läpi (eli 1000/1000gs), eikä menny ku 108h16min.. joista tosin viimiset 45min hiusten halkomiseen treasure hunterin kanssa. Ihmettelin et mikä on ku ei achievementti tule ja kävin kamat monta kertaa läpi, kunnes luin netistä että piti jutella sille robotille vielä.. :D
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [X360]

Itse ostin tämän kun netti pätki ikävällä tapaa kuukausi takaperin. Ihan kivaa menoa, vanhat FF:t pelanneena tosin taistelumekaniikka ei ole ihan sitä mitä odotin. Toisaalta, nykyään on niin vähän aikaa pelata, että kunto putki sopii aika hyvin nykyään, voi keskittyä itse olennaiseen. Nopeasti vain tuntuu etenevän, ensimmäinen levy meni ihan lämmitellessä, mutta ilmeisesti pelissä löytyy tekemistä.

Mutta sen sanon, että kyllä on sarjan taso laskenut pahasti viimeisen 4 osan myötä (laskin X:n ja X-2:n erikseen).
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [X360]

Nostelen nyt hieman vanhaa ketjua, mutta pakko kysyä täältä. Luin että peli on tylsä ensimmäiset 20-25 tuntia, mutta en kuitenkaan löytänyt mistään, että minkä vuoksi peli muuttuu vähemmän tylsäksi. Olen nyt tahkonut lähemmäksi 40 tuntia (jonkin verran grindaillut ja tehnyt noita L'Cie tehtäviä) ja olen siis chapterissa 11. Eli ei tuo nyt enää pelkkää putkijuoksuakaan ole, kun avautui tuo isompi kartta jossa voi juoksennelle ja tappaa vihollisia, mutta aika helevatan tylsältä tuo vieläkin tuntuu. Ainoat sivutehtävät ovat noita L'Cie tehtäviä, jotka nekin ovat siis pelkkiä tappamistehtäviä.

Eli kysymys kuuluu, tuleeko tuo olemaan yhtä tylsää loppuun asti vai onko odotettavissa jotain mullistavaa joka muuttaa pelin mielenkiintoiseksi? Kun tuntuu hyvin tuskaiselta tuon pelin pelaaminen tällä hetkellä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Final Fantasy XIII [X360]

Eli kysymys kuuluu, pitäisikö tuon pelin jo maistua tuossa vaiheessa, vai tuleeko tuo olemaan yhtä tylsää loppuun asti?
Ei se siitä yhtään sen kiinnostavammaksi muutu. Chapter 11:ssä aukeavat sivutehtävätkin ovat luokkaa "juokse helvetin kauas, tapa mörkö ja juokse takas".
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [X360]

Ei se siitä yhtään sen kiinnostavammaksi muutu. Chapter 11:ssä aukeavat sivutehtävätkin ovat luokkaa "juokse helvetin kauas, tapa mörkö ja juokse takas".

Eli ei auta muu kuin hampaat irvessä vääntää peli väkisin loppuun asti, kun en tykkää pelejä keskenkään jättää.
 
Ylös Bottom