Vastaus: Final Fantasy XIII [X360]
No ei tää tuotos kyl ME:tä ja Dragon Agea voita sitten millään, mutta mielipiteensä kullakin
Mun mielest tä on ihan viihdyttävä peli mutta ei pääsee kyllä lähellekkään sitä roolipelifiilistä mitä sai DAO:sta ja ME1 ja 2:sta. Okei onhan tämä jrpg ja nuo ovat wrpg mutta silti roolipeleistä on kyse.
Harmillisen putkimainen tämä kyllä on, ja taistelut on todella sekavia omaan makuun. Johtunee varmaan siitä kun kaikki juoksee siellä vapaasti eikä ole missään siistissä rivissä

Ei siinä mitään ihan cool et menevät siellä mut mun on vaikee nähdä välil et mitä tapahtuu.
Ja toi crystarium systeemikin on aika turha mun mielestä, siinä olis ollu enemmän järkeä jos siinä olis jotain kohtia jossa sunpitäs miettiä oikeen että mihin suuntaan lähtee taitoja kehittään. Mut se on yhtä suoraviivainen systeemi kuin pelikin on.
Tarina on jotain teinidraamaa ainakin nyt vielä, oon noin 3-4 tuntia pelannu. Ainut järkevin hahmoista tuntuu olevan herra Afro, Szazh vai miten se kirjotetaan. Snow on aika meh, ja se pirtsakka tyttö on epärealistisen pirtsakka kun miettii niiden tilannetta. päähahmo tuttuun squaren tapaan tuntuu omaavan jonkun henkilökohtaisen ongelman ja emoilee, ja se hope ruikuttaa eikä oikeen tiedä mitä tekis. Miksei joskus vois olla päähahmo ketä olis niinku henkisesti tasapainossa, FF9:ssä tais olla aika normaali heppu.
Datalogi on mukava lisä,mutta siinä on ihan liikaa toistoja varsinkin niissä Event-lehden alle lisätyissä entryissä. Lähes samaa tekstiä joka kohdassa niinku en hemmetti tajuais mitä on tapahtunut. Tarinan venytystä kenties?
Jos pitäis laittaa järjestykseen lähiaikojen roolipelit niin mulla se menis jotenkin näin:
1. ME2
2. Dragon Age
3: Lost Odyssey
4. Last Remnant
5. FF13
Ei tämä peli mikään huono ole mutta jotekin ei oikeen yllä enää sinne omasta mielestä parempien rinnalle. Mulle ei oo pelissä tärkeää grafiikka, vaan se yleinen mukavuus ja viihtyvyys