Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy XIII

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Sulla taitaakin olla porukka aika hyvässä hapessa? Itelläni tilanne oli seuraava:

- Proudcladin osalta porukka selvisi hengissä kun piti sentinelin kentällä (Mystic Towerilla stagger maksimiin), mutta se Proudcladin vastaisku (Retaliatory Attack tms.) oli pirun vaarallinen, koska se keskeytti parannukset ja piti olla aina protectit päällä sekä johtohahmolla (Lightning) parantaa oikea-aikaisesti toista parantajaa (Hope)

- Adamanchelidin tapauksessa mun poppoolla ei ollut toivoakaan selvitä hengissä COM/COM/MED tai edes COM/MED/MED tai SYN/MED/MED -paradigmeilla, vaikka oli puolustusbuffit heitetty valmiiksi ylle shroudilla. Selvisin pienen mietinnän jälkeen hommasta lopulta niin, että aiheutin sille elikolle Saboteurilla Daze-statuksen, jonka aikana paransin ja buffasin omat, sitten aina pätkittäin COM/RAV/RAV kunnes kilppari saa taas pari hyökkäystä perille ja on pakko toistaa Daze ja parantaa omat. Oli ihan palkitseva fiilis kun ton sai lopulta kaadettua.
Jatkoa tuohon C12:
Tosiaan Proudcladin osalta homma hoitui suht simppelisti niin, ettei antanut staggerin mennä täyteen vaan COM/COM/MED combolla pikkuhiljaa ja jos stagger meinas nousta liian korkeelle (piti ihan varoo kun lightilla oli lionheart käjes), niin SEN/MED/MED mediguardia kunnes mittari tipahti takas nolliin ja takas. Bossin abilityhan on juurikin, että staggerin jälkeen vetää enraget ja sitten olikin tuskallista selvitä.

En tiedä onko hahmot kovinkaan hyväs tikissä, pääcrystarium 4 ja kehityksessä seuraavia, hp Fangilla ja Vanillella päälle 4k ja Lightilla hieman alle. Vanille on mulla se TEH healer, missä hope on TEH mage, ei hopen heloilla pärjätä melkein missään (olisko joku 2.7k). Suht hyvin toimii melko monessa tilanteessa ko. combolla myös COM/SAB/COM josta deprotectin jälkeen COM/RAV/COM ja ruinaga spammia :D

Adamanissa combona käytin Sazh/Light/Vanil, tiukas paikas jos hp:t todella lähellä nollaa kaikilla niin eidolon sisään.

PS. oli kiva kyllä se Banthan 100k CP bonus, vaikkakin se katos kuin pieru saharaan 10 tai 18k skilleihin, saispa tuon takoa muutaman kerran peräkkäin.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Tarttis vähän apua chapter 11:n kanssa

Eli jumissa ollaan siellä aakean laakean alueen, jolla alkaa tulla niitä vapaaaehtoisia tehtäviä, sen jälkeen juonen mukaan tulevassa "Maharajan" kaivoksissa tai tunneleissa. Siellä tulee niitä "hospite" roboja, joiden takana on niitä "isoja tyyppejä, joilla on käsinä tuulitunnelit ja sormina kärrynpyörät", jotka vaan antaa niille roboille upgradea ja kutsuu sitä mukaa taisteluun uusia, kun saan niitä tuhottua. Miten siis tuommosen 3 roboa + 1 "iso tyyppi" ryhmän saa tuhottua?

Ei auta yrittää vetää suoraan sen ison kimppuun, ei auta tuhota yhtä pientä ja sitten ison kimppuun. Kahta pientä ei voi tuhota, kun se iso kutsuu taisteluun sitten 3 uutta. Saako jonkun classin jollain taidolla estettyä sen, ettei se voi kutsua uusia pieniä taisteluun, vai mikä tossa on ideana?

Toivottavasti joku ymmärsi, mitä tilannetta tarkoitan ja mitä ajan takaa. Kiitos jo etukäteen!
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Tarttis vähän apua chapter 11:n kanssa

Eli jumissa ollaan siellä aakean laakean alueen, jolla alkaa tulla niitä vapaaaehtoisia tehtäviä, sen jälkeen juonen mukaan tulevassa "Maharajan" kaivoksissa tai tunneleissa. Siellä tulee niitä "hospite" roboja, joiden takana on niitä "isoja tyyppejä, joilla on käsinä tuulitunnelit ja sormina kärrynpyörät", jotka vaan antaa niille roboille upgradea ja kutsuu sitä mukaa taisteluun uusia, kun saan niitä tuhottua. Miten siis tuommosen 3 roboa + 1 "iso tyyppi" ryhmän saa tuhottua?

Ei auta yrittää vetää suoraan sen ison kimppuun, ei auta tuhota yhtä pientä ja sitten ison kimppuun. Kahta pientä ei voi tuhota, kun se iso kutsuu taisteluun sitten 3 uutta. Saako jonkun classin jollain taidolla estettyä sen, ettei se voi kutsua uusia pieniä taisteluun, vai mikä tossa on ideana?

Toivottavasti joku ymmärsi, mitä tilannetta tarkoitan ja mitä ajan takaa. Kiitos jo etukäteen!

Kyllä sen pitäisi niin mennä että eka RAV/RAV/RAV tai COM/RAV/RAV (itse suosin siis Fang/Light/Vanille comboa) ja hillitön nuke siihen isoon kaveriin, helat kun alkaa ensimmäiseltä tipahtamaan niin COM/RAV/MED ja kunhan peltikasa menee staggeriin niin mahdollisimman vauhdikkaasti launchilla ilmaan ja mieluiten kaikki damage minkä irti saa siihen. Ne pienet jantterit ovatkin sen jälkeen sitten kuin heinää. Samalla combollahan voi aluksi vaikka heittää MED/SAB/SAB ja tarvittaessa tuolla vaikka jopa dispellaa niiltä buffeja.
Toivottavasti jeesas.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Ch 11

Kertoisko joku mitä nuo vihreät pallurat ovat, siis samanlaisia kun ne siniset misä voi hyppiä.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Tarttis vähän apua chapter 11:n kanssa

Eli jumissa ollaan siellä aakean laakean alueen, jolla alkaa tulla niitä vapaaaehtoisia tehtäviä, sen jälkeen juonen mukaan tulevassa "Maharajan" kaivoksissa tai tunneleissa. Siellä tulee niitä "hospite" roboja, joiden takana on niitä "isoja tyyppejä, joilla on käsinä tuulitunnelit ja sormina kärrynpyörät", jotka vaan antaa niille roboille upgradea ja kutsuu sitä mukaa taisteluun uusia, kun saan niitä tuhottua. Miten siis tuommosen 3 roboa + 1 "iso tyyppi" ryhmän saa tuhottua?

Ei auta yrittää vetää suoraan sen ison kimppuun, ei auta tuhota yhtä pientä ja sitten ison kimppuun. Kahta pientä ei voi tuhota, kun se iso kutsuu taisteluun sitten 3 uutta. Saako jonkun classin jollain taidolla estettyä sen, ettei se voi kutsua uusia pieniä taisteluun, vai mikä tossa on ideana?

Eräs kaverini käyttää tätä taktiikkaa: COM/MED/SEN

63h yhteensä peliä pelattu ja 2 asetta olen saanut päivitettyä viimeisiin muotoihin. Isoja kilpikonnia tapettu viimeiset 7 tuntia.

EDIT:
Ch 11

Kertoisko joku mitä nuo vihreät pallurat ovat, siis samanlaisia kun ne siniset misä voi hyppiä.

Tarkoitat kai keltaisia? Kun saat Chocobot käyttöön, niin niiden selässä ratsastaessa niistä voi hyppiä.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Joo kiitti just niitä takotin :) Spoilissa Ch 11.

Onko kukaan päässyt tuota mission 55 läpi ennen kun on vetänyt storyn läpi, tai siis meinaan että ennen kun jatkaa chapter 11 eteenpäin.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Kirjoitin saman viestin edellisellä sivulla ja se näköjään jäi toisten viestien "jalkoihin", joten esitän sen uudestaan...

Chapter 11, Mission 7, Bituitus.
Onko mitään varusteita, jolla saisi minimoitua Bituituksen aiheuttamat iskut? Itselläni kestää hakata se noin 3 minuutissa, kun jotkut saavat sen alle minuutissa. Mitä varusteita käytätte kun pieksette tämän mission 7:n Bituituksen? Apu olisi tarpeen, kiitos.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Kirjoitin saman viestin edellisellä sivulla ja se näköjään jäi toisten viestien "jalkoihin", joten esitän sen uudestaan...

Chapter 11, Mission 7, Bituitus.
Onko mitään varusteita, jolla saisi minimoitua Bituituksen aiheuttamat iskut? Itselläni kestää hakata se noin 3 minuutissa, kun jotkut saavat sen alle minuutissa. Mitä varusteita käytätte kun pieksette tämän mission 7:n Bituituksen? Apu olisi tarpeen, kiitos.

Enpä noita varusteita liiemmin ole miettinytkään. Mulla on jengissä Sazh ja Vanille, heti alusta vaihetaan paradigmiin jossa Sazh on buffaaja ja Vanille Saboteur. Sazh lyö hastet päälle ja Vanille deshellin ja imperilin, jonka jälkeen com + rav + rav -paradigmiin. Ja siinä se menee aika nopeeta alas.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Kirjoitin saman viestin edellisellä sivulla ja se näköjään jäi toisten viestien "jalkoihin", joten esitän sen uudestaan...

Chapter 11, Mission 7, Bituitus.
Onko mitään varusteita, jolla saisi minimoitua Bituituksen aiheuttamat iskut? Itselläni kestää hakata se noin 3 minuutissa, kun jotkut saavat sen alle minuutissa. Mitä varusteita käytätte kun pieksette tämän mission 7:n Bituituksen? Apu olisi tarpeen, kiitos.
Bitukseen tepsii ainakin deshell ja imperil, jotka nopeennuttavat taistelua huomattavasti. Esimerkiksi 5 ruinin sarja tekee minulla noin reilun 200k damagea (en tiedä määräytyykö ruinin damage strengthin vai magicin mukaan, mutta strength on ainakin 1200) Lisäksi levinboltsien tehon voi minimoida ottamalla käyttöön Fulmen ringin, Spark ringin tai Lightning charmin kaikille partysi hahmoille. Lisäksi shellin ja barlightningin castaaminen partyllesi helpottaa pysymään elossa, jos partysi ei ole vielä kovin vahva. En muista oliko kyseisellä vastuksella kovin matala stagger raja, mutta yleispätevänä sääntönä on se, että jos stagger raja on pieni suosittelen aina yrittämään nostamaan nopeasti chain bonuksen kattoon, vaikka se vähentäisikin mahdollisuuksia pitää suojabuffeja tai healausta yllä.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Chapter 7 on menossa ja pelattuna hieman alle 15h. Mitä olen tehnyt? Katsellut jaarittelevia (joskin kauniita) välivideoita, juossut putkessa ja käynyt loputtoman määrän taisteluja. Koko ajan odotan hartaasti sitä, että homma alkaisi ja olisi se superpeli, jollaisena Final Fantasya on minulle aina kaupiteltu.

Final Fantasyn pitäisi olla roolipeli, mutta jostain syystä en saa tehdä minkäänlaisia valintoja lukuun ottamatta kokemuspisteiden käyttämistä ja aseen valintaa (niin ja paradigma taistelussa). Tarina on kummallinen eikä siitä saa mitään otetta: jotain "lasii", "falsii" ja "pals sii" siellä pyörii. Ensin yritin vain juosta eteenpäin nopeasti edetäkseni tarinassa, mutta ennen pitkää tuli ongelmia kovatasoisten vihujen kanssa. Olen siis pakotettu käymään tylsiä taistoja toinen toisensa perään. Henkilöt ovat kaikki joko ärsyttäviä tai muuten vain epäuskottavia: esimerkiksi Lightningin pitäisi olla vanha sotilas. Millainen wanha solttu on parikymppinen mallimuija...? Hampaat irvessä olen jatkanut pelaamista, koska tämä on Final Fantasy. Toisin sanoen se on hyvä peli. Siis tosi hyvä. Messias siinä missä Super Mario tai Halo.

Pelattuani suurella nautinnolla sellaisia pelejä kuin Mass Effect, Mass Effect 2, Dragon Age: Origins, Fallout 3, Elder Scrolls 4: Oblivion ja Star Wars: Knights of The Old Republic odotin Japanin suurylpeydeltä vähintään yhtä vahvaa esitystä. Toistaiseksi minulle on kuitenkin tarjoiltu vain vanhanaikaista pelimekaniikkaa jostain 90-luvulta ilman mahdollisuutta vaikuttaa omilla päätöksillä tarinan kulkuun. Jos FFXIII edustaa JRPG-genren ehdotonta kruununjalokiveä niin ei auta muu kuin kiertää jatkossa japsiropet kaukaa. Ei vain sovi minulle.:(
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

^^Se on hienoa että on mielipiteitä =)


Pääseekö muuten Ch13 aikana porttaamaan takaisin suorittamaan sivukusteja?

Tuli meinaan Ch12 aikaan sellainen olo että olisi ehkä sittenkin pitänyt grindata pieni hetkinen edes :D
Viholliset on monesti tullut kierrettyä kaukaa mentaliteetilla "Kunhan tästä pääsee kovempiin paikkoihin niin saa moninverroin separia verrattuna näihin".
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Kuinkahan ahkeraan porukka upgradetti aseitaan pelin aikana? Kun ite oon nyt chap. 7 enkä oo updagradettanu ollenkaan eikä ongelmiakaan ole tullut että kuinka välttämätöntä tuo on pelin loppua kohden?
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Chapter 11

Miten tuon Alexanderin voittaa? Libra neuvoo käyttämään Mediciä ja Synergisitä. Käytän näitä ja välillä Ravageriä (Se nostaa välillä kummasti mittaria...) mutta aina dooin iskiessä on täyttynyt 70 - 80%. Miten sen voi voittaa?
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

muutamia poimintoja kommentteihisi FelisLeo:

Tarina on kummallinen eikä siitä saa mitään otetta: jotain "lasii", "falsii" ja "pals sii" siellä pyörii.

Alussa olin juuri näillä linjoilla, mutta luojan kiitos Datalog auttoi tässä asiassa.

Olen siis pakotettu käymään tylsiä taistoja toinen toisensa perään.

Jos pidät tämän pelin taistoja tylsinä ja hahmosi eivät ole liian kovasti grindattuja (kuten ei ilmseisesti ole), on ehkä hyvä ettet ole pelannut aiempia FF-sarjan pelejä ;) . Taistelusysteemiltään sarjan viihdyttävin peli (vahva imo).

Millainen wanha solttu on parikymppinen mallimuija...?
Erittäin pätevä pointti. Siksi tämä onkin fantasiatuote ;)

Jos ei nappaa niin ei, FF edustaa kuitenkin selkeästi erilaista lähestymistapaa kuin vaikkapa Fallout-sarja (jonka ystävä myös olen). Molemmat tarjoavat minulle kuluttajana jotain erilaista, mutta keskinäisestä paremmuudesta en osaa antaa mielipidettä.

--------

Ch. 12 saakka
Tässä on nyt pitkin peliä ollut sellainen meininki, että olen yrittänyt mahdollisuuden tullen välttää tarpeettomia tai vaarallisen tuntuisia taisteluita, ja livahtanut vihollisten ohi. Koska nämä sällit eivät tunnu olevan mitään supersankareita, on pelin loppupuolella tullut paikkoja, jossa on pakko ollut suorittaa eräänlainen Sneaking Mission että saa joko Pre-emptive striken tai pystyy välttämään taistelun kokonaan. Näin mm. Ch12 loppupuolella Edenhalliin mentäessä, jossa vastaantulevat 4 hengen sinkopartiot listivät minut 6-0 jos jouduin normi-encounteriin.

Älytön puoli tässä on se, että tuo tuntuu jopa toimivan, vihollisilla on usein tietyt partiontireitit ja jokaiselle ominainen (joskin melkosen rajoittunut) näkökyky, ja näyttävätpä nuo myös kuulevan askeleet.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

C11 Luola
Jouduin nyt johonkin helvetin pitkään luolaan ja vastustajat alkaa olemaan ''vähän'' liian pahoja pääseekö täältä mitenkää pois? oon siinä kohassa missä mennää sen tunneli poran kyytiin... Tai siis oon just tullu sen kyydistä ja yritän mennä takas nii joudun eri mestaa mistä lähin

E:Tarkennusta
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Chapter 7 on menossa ja pelattuna hieman alle 15h. Mitä olen tehnyt? Katsellut jaarittelevia (joskin kauniita) välivideoita, juossut putkessa ja käynyt loputtoman määrän taisteluja. Koko ajan odotan hartaasti sitä, että homma alkaisi ja olisi se superpeli, jollaisena Final Fantasya on minulle aina kaupiteltu.
Olin kaikesta kuvailemastasi aika tarkkaan samaa mieltä. Purnasin erityisesti tarinaa ja sen onnetonta kerrontaa, putkimaisuutta ja tylsää taistetelusysteemiä. Minäkin jatkoin pelaamista vain ja ainoastaan sen takia että kyseessä on FF, jonkun muun niminen peli olisi jo ollut myynnissä. Sessiot olivat lyhyitä enkä tuntenut minkäänlaista akuuttia pakkoa pelata koko peliä, normaalisti uudelle FF:lle on omistettu koko elämä ja lopputekstien jälkeen mietitty että millä sen tyhjyyden täyttäis.

Voin nyt ilolla todeta että tarina on nyt lähtenyt mukavasti aukeamaan ja keskivertojantterikin pysyy jo mukana. Peli on alkanut koukuttamaan hieman enemmän, mutta kyllähän se putkimaisuus edelleen häiritsee. Taistelusysteemiin tulee aavistus syvyyttä ja jotkut taistelut ovat mielenkiintoista, valitettavan paljon sitä pakkopullaakin on tarjolla. Pidin itse perinteisestä ja Gambit-systeemistä huomattavasti enemmän. Erityisesti AI:n onneton tekoäly/naisen logiikka käy hermolle.

Summa summarum, älä nyt vielä viillä ranteita auki mutta älä odota mitään elämää suurempaa. Olen jo nyt päättänyt että yritän vaihtaa tämän pois esim. Heavy Rainiin kun peli on päästy läpi.

Ajatusliekki Chapter 11
Mittari täyttyy muistaakseni
-kavereiden healimisesta
-kavereiden buffaamisesta
-perus damagesta ja sarjoista

Alkuun siis täydet buffit päälle ja joku all out attack esim RAV/RAV/COM päälle. Tuo kaveri iskee harvoin mutta lujaa joten MED/MED/SEN on hyvä olla varastossa. Aina kun se on iskenyt taas all out attack, voit rauhassa hakata pari-kolme kierrosta ennen kuin se iskee uusiksi. Voi ottaa välillä isosti mutta hallitusti osumaa että saa MEDit hoivailla.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Koetin äsken tekniikkaa, että aluksi pistin täydet Bluffit, hakkasin Ravagerillä sitä, ja parantelin Medillä jos oli pakko. Silti mittari täyttyi vain 80%. Ottaa päähän tosiaan.
 
Ylös Bottom