Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy XIV

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
Vastaus: Final Fantasy XIV

Tämä on jo jonkun aikaa huhuillut minua luokseen. Pitää katsella jos tuossa tammikuusta joutaisi taas hetken tätäkin pelailla.
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

Heavensward-lisäosasta kerrottiin eilen aika paljonkia asioita. Tulossa on ainakin uusia ammatteja, uusi rotu ja uusi raidi. Nyt kun Coil of Bahamut on saatu päätökseen, seuraava uhka on Alexander. Square ilmoitti myös, että normipelaajat pääsevät tähän hyvin kiinni, koska tähän on tulossa eri vaikeustasoja. Hyvä niin! Itse olen edelleenkin Twintaniassa jumissa. Coilia ei tarvitse pelata läpi, jos haluaa päästä Alexanderiin. Heavenswardissa pääsee mounteilla lentämään taivaalla. Ou jee!

Uusi rotu on Au Ra, joka on suunniteltu enemmän Dragoonille. Ei mitenkään erikoinen rotu, sillä vain on sarvet päässä. Ei mitenkään ihmeellinen.

Uudet jobit ovat Dark Knight, Machinist ja Astrologian. Dark Knight on varmaankin tuttu monille. Machinist on ensimmäinen jobi, joka käyttää aseenaan asetta. Astrologista sain sellaisen käsityksen, että se olisi joku Lady Luckin tyylinen ammatti, ja healer.

Heavensward saa myös collector's editionin. Pakettiin kuuluu joku lohikäärme-mount, FFIV:n Cecilin Dark Knight-armorit, IV:n Kain-minion.

Esittelyvideo

Nyt kun tuo Tokion fanimessut ovat käynnissä, niin luultavasti Odin-matsi tulee päivityksenä jossain vaiheessa :)
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

Tämähän on mahtavaa! Katselin tuossa jotain videota missä kaveri selitti että me EU pelaajat saamme ihka oikean data centterin tänne eikä tarvitse enää mistään Kanadasta pelata. Kai se on käytävä tuota peli aikaa hakemassa jotta pääsee taas vääntämään.
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

Mites muuten jos on pelannut ihan koko peliä, eli ostanut aikaa, niin säilyykö sun hahmosi servereillä ilman aikarajaa kun ei ole peliaikaa voimassa?

Tuon trialin jälkeen on 90 päivää ostaa aikaa ennen kuin ne poistaa sun hahmot.
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

Mites muuten jos on pelannut ihan koko peliä, eli ostanut aikaa, niin säilyykö sun hahmosi servereillä ilman aikarajaa kun ei ole peliaikaa voimassa?

Tuon trialin jälkeen on 90 päivää ostaa aikaa ennen kuin ne poistaa sun hahmot.

Kyllä hahmo säilyy niin kauan kunnes SE joskus hamassa tulevaisuudessa ehkä ilmoittaa että se alkaa deletoimaan pelaamattomia hahmoja, mutta tuskin ihan lähivuosina jos koskaan.
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

Heavensward-lisäosasta kerrottiin eilen aika paljonkia asioita. Tulossa on ainakin uusia ammatteja, uusi rotu ja uusi raidi. Nyt kun Coil of Bahamut on saatu päätökseen, seuraava uhka on Alexander. Square ilmoitti myös, että normipelaajat pääsevät tähän hyvin kiinni, koska tähän on tulossa eri vaikeustasoja. Hyvä niin! Itse olen edelleenkin Twintaniassa jumissa. Coilia ei tarvitse pelata läpi, jos haluaa päästä Alexanderiin. Heavenswardissa pääsee mounteilla lentämään taivaalla. Ou jee!

Uusi rotu on Au Ra, joka on suunniteltu enemmän Dragoonille. Ei mitenkään erikoinen rotu, sillä vain on sarvet päässä. Ei mitenkään ihmeellinen.

Uudet jobit ovat Dark Knight, Machinist ja Astrologian. Dark Knight on varmaankin tuttu monille. Machinist on ensimmäinen jobi, joka käyttää aseenaan asetta. Astrologista sain sellaisen käsityksen, että se olisi joku Lady Luckin tyylinen ammatti, ja healer.

Heavensward saa myös collector's editionin. Pakettiin kuuluu joku lohikäärme-mount, FFIV:n Cecilin Dark Knight-armorit, IV:n Kain-minion.

Esittelyvideo

Nyt kun tuo Tokion fanimessut ovat käynnissä, niin luultavasti Odin-matsi tulee päivityksenä jossain vaiheessa :)

Uutta infoa tuossa oli tuo Alexander ja uuden rodun nimi ja ulkonäkö. Noista uusista jobeista oli tiedossa nimeltä vain Dark Knight mutta uusi healeri classi tarkoittaa että saa meikäläinenkin lisää pelattavaa :D Toivottavasti tuo uusi pelialue on valtavan kokoinen niin voi lennellä vaikka koko päivän ;p Collectors edition varaukseen heti kun voi!
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

Saisi tuo lisäri tulla jo. Jotenkin koko XIV alkaa maistumaan pahvilta. Meikäläisellä kun ei ole mielenkiintoa relic questeihin, vaan mielummin hankin sen toisen vähemmän hommaa vaativamman aseen. Ja Coileja en ole vetäyt läpi. Lähinnä tulee vain nuo viikottaisit ruletit ja thats it. Classeja on kolme: White Mage, Dragoon ja Black Mage. Dragoon toimii retainerina, koska jengi jostain syystä vihaa Dragooneja. Black Mage on kakkosclassi ja White Magella pelailen eniten.
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

Tuo tuleva Machinist kiinnostaa itseäni aika lailla. En ole bardia edes aloitellut ja siksi tuo ranged dps kiinnostaa kovasti.
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

Phoenixille tein pari hahmoa kun ostin pelin ja 90pv peliaikaa (GOTY).
En tiedä pelistä juuri mitään vaikka muutama tunti takana ja joskus betaa pelasin. Kannattaako unohtaa ns. altit ja pelata vain yhtä hahmoa, expata toinen ja kolmas mieleinen classi samalle hahmolle?
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

Panosta siihen yhteen hahmoon. Peli on tavallaan suunniteltu niin. Tee toinen hahmo toiselle serverille jos haluat
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

2.5 tulee ulos tammikuun 20. päivä, ja 2.5.1 kuukautta myöhemmin. Aika nopeeta touhua Squarelta kun miettii, että Heavensward-lisäri tulee vielä alkuvuodesta. Kyllä FF XIV:n pelaajia hemmotellaan :D

Phoenixille tein pari hahmoa kun ostin pelin ja 90pv peliaikaa (GOTY).
En tiedä pelistä juuri mitään vaikka muutama tunti takana ja joskus betaa pelasin. Kannattaako unohtaa ns. altit ja pelata vain yhtä hahmoa, expata toinen ja kolmas mieleinen classi samalle hahmolle?

Minen ole ikinä ymmärtänyt miksi niitä hahmoja pitää olla miljoonia. Tässähän pelajaa ei pakoteta käyttämään sitä yhtä classia, vaan niitä voi vaihdella ihan miten itse haluaa.
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

Minen ole ikinä ymmärtänyt miksi niitä hahmoja pitää olla miljoonia. Tässähän pelajaa ei pakoteta käyttämään sitä yhtä classia, vaan niitä voi vaihdella ihan miten itse haluaa.

Jos tahtoo pelata eri classeja. Mutta tässä pelissä ilmeisesti ei tarvitse tehdä uutta hahmoa eri classia pelatakseen, hienoa.
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

Phoenixille tein pari hahmoa kun ostin pelin ja 90pv peliaikaa (GOTY).
En tiedä pelistä juuri mitään vaikka muutama tunti takana ja joskus betaa pelasin. Kannattaako unohtaa ns. altit ja pelata vain yhtä hahmoa, expata toinen ja kolmas mieleinen classi samalle hahmolle?

Omasta mielestä alttien tekeminen tai niiden unohtaminen riippuu siitä haluaako tehdä tarina tehtäviä jokaisella erikseen ja saada nopeammin ja mielekkäämpää hahmon kehitystä vai haluaako tehdä vain yhden hahmon.

Itselle on ainakin pakkopullaa ja aika puuduttavaa yrittää kehittää muita classeja samalle hahmolle sen jälkeen kun yhden on saanut 50 tasolle, mutta itselle onneksi riittää että hankin vaan sen verran tasoja että saan omalle hahmolle sopivat taidot.

Itse jos haluaisin jonkin muun classin saada 50 tasolle tai kaikki niin tekisin jokaiselle oman hahmon näin saisin jokaiselle ne tarinatehtävät ja itselle paljon mieluisampi tapa kehittää muita classeja 50 tasolle.
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

Itse jos haluaisin jonkin muun classin saada 50 tasolle tai kaikki niin tekisin jokaiselle oman hahmon näin saisin jokaiselle ne tarinatehtävät ja itselle paljon mieluisampi tapa kehittää muita classeja 50 tasolle.

Tarina ei muutu mihinkään suuntaan. Jokaisella classilla on tietysti omat kiltatehtävät jossa käydään "pientä tarinaa" siitä, kuinka sinusta tuli classiX. Nämä tehtävät voi kuitenkin suorittaa ihan sillä samalla hahmolla millä pelaat.

Eikä tuo kakkosclassin kehittäminen nyt niin kamalaa ole. Syöt niitä ruokia joista saa enemmän expaa. Tee duty roulettea ja hunting logia. Hahmo on nopeasti maksimitasolla. Minulla on 3 classia 50-tasolla. Dragoon toimii retainerina, black mage tuo vaihtelevuutta jos white mage alkaa kyrsiä.
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

Tarina ei muutu mihinkään suuntaan. Jokaisella classilla on tietysti omat kiltatehtävät jossa käydään "pientä tarinaa" siitä, kuinka sinusta tuli classiX. Nämä tehtävät voi kuitenkin suorittaa ihan sillä samalla hahmolla millä pelaat.

Eikä tuo kakkosclassin kehittäminen nyt niin kamalaa ole. Syöt niitä ruokia joista saa enemmän expaa. Tee duty roulettea ja hunting logia. Hahmo on nopeasti maksimitasolla. Minulla on 3 classia 50-tasolla. Dragoon toimii retainerina, black mage tuo vaihtelevuutta jos white mage alkaa kyrsiä.

Joo tarina ei muutu, mutta minun mielestä hahmon kehittäminen tarinatehtäviä tekemällä on nopeampaa ja mukavempaa kuin dungeoneiden tai fatejen farmaaminen. Main clasilla joutuu muutenkin jo dungeoneita farmaa jotta saa niitä 100ilv armoreita ja sen jälkeen 120 ja rellikki aseen päivittäminenkin vielä, joten itselle tulee jo tuossa tuo farmaaminen kesto täyteen ei vaan jaksa enempää.

Itse ainakin tykkäsin kun ekaa classia levutin tarinaa tekemällä ei tarvinnut sen lisäksi tehdä kuin hunting log ja dungeonit kerran ja guildhestit kerran tehdä ja sillä jo sai hyvin nopeasti sen 50lv. Itse kyllä käytän ruokaa mutta silti fatesta saa parhaimmillaan noin 5000xp ja niitä voi joutua tekemään 10kpl yhteensä putkeen että saa levelin. itsellä on nyt whm 50lv, arcanist 34lv ja nyt kehitän thaumaturgea joka on 18 tasolla hyvä jos 3 tasoa saan päivän aikaa fateja farmaamalla ja siinäkin ehtii jo kyllästyä.

itse nyt tarkoitan sitä päätarina tehtäviä joissa on level tasot 1-50 kun olet tehnyt kaikki tarina tehtävät yhdellä hahmolla sen jälkeen ei ole muuta exp saantia kuin dungeonit niiden farmaaminen, faten farmaus, hunt log, levelmente ja guildhest.

Itse vaan uskon että jos haluaisin saada toisen classin 50 tasolle saisin sen nopeamin aloitamalla kokonaan uuden hahmon, mutta itsellä onkin vaan onneksi taso 26 päämäärä jotta saan sen swiftcast taidon.
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

Seuraava päivitys tulee 20 päivä tätä kuuta. Tai näin olen asian ymmärtänyt. Tämän jälkeen pitäisi tulla viimeinen päivitys 3-7 viikon sisällä, jonka jälkeen on vuorossa lisäri. Ihan päätä huimaa miten paljon tässä pelissä on tekemistä ja sisältöä, eikä edes vielä riitä! Lisää tulee kokoajan.
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

Etsin halukkaita jäseniä free companyn perustamiseen Zodiark -servulla. Halukkaat laittakaa friend request Dwenn Holyshine -hahmolle.
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

Joo tarina ei muutu, mutta minun mielestä hahmon kehittäminen tarinatehtäviä tekemällä on nopeampaa ja mukavempaa kuin dungeoneiden tai fatejen farmaaminen.

Riippuu vähän millä tavalla levutat. Ekalla classillä ei esim. low level roulettea edes kannata tehdä, vaikka siitä saa ylivoimaisesti eniten expaa/hr. Lisäksi ekan classin jälkeen saat +50% exp boostin joka varsinkin dungeoneissa tarkoittaa paljon, paljon enemmän expaa. Tarinatehtävät ovat hyviä siihen asti kunnes saat muualta niin paljon enemmän expaa, että ne ovat vain tiellä. Uutta hahmoa japsiservulla kehittäessäni minun täytyy jatkuvasti "hidastella" levuttamisen kanssa ettei käy niin että olen koko ajan 10 leveliä edellä tarinatehtäviä..

Lisäksi omalla kohdalla (WAR, SCH, MNK) dungeonit olivat aina mukavan erilaisia sillä pääsin näkemään ne DPS-, tankki- ja hiilerivinkkeleistä. Soolotessa mikään classi ei pääse oikeuksiinsa..

Seuraava päivitys tulee 20 päivä tätä kuuta. Tai näin olen asian ymmärtänyt. Tämän jälkeen pitäisi tulla viimeinen päivitys 3-7 viikon sisällä, jonka jälkeen on vuorossa lisäri.

Ymmärsin että vielä olisi kolme päivitystä tulossa :) Before the Fall part 1 tammikuussa, 2.51 helmikuussa ja BtF part 2 maaliskuussa. 2.51:ssa tulee Golden Saucer ja part 2:ssa Battle of Ishgard!
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

Ymmärsin että vielä olisi kolme päivitystä tulossa :) Before the Fall part 1 tammikuussa, 2.51 helmikuussa ja BtF part 2 maaliskuussa. 2.51:ssa tulee Golden Saucer ja part 2:ssa Battle of Ishgard!

Kyllä tuo BtF part 2 tulee tuossa 2.51 samalla kun gold saucer ja BoI, ainakin sen Live letterin mukaan missä ne esiteltiin.
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

Kyllä tuo BtF part 2 tulee tuossa 2.51 samalla kun gold saucer ja BoI, ainakin sen Live letterin mukaan missä ne esiteltiin.

Niinkö? Ainakin uuden vuoden toivotusviestissä sanottiin, että ne tulisi erikseen?

There will be much to do in patch 2.5, and before we bombard you with more in part 2, we’ll be offering players a change of pace with patch 2.51, which focuses on the introduction of the Gold Saucer.
 
Ylös Bottom