Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy XIV

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Final Fantasy XIV

Hei ystävät toverit. Tiistainahan se koittaa! Joillekin jo huomenna. Mistä tulikin mieleen, että early acces käynnistyy jo huomenna. Mistä porukka on varaillu Heavenswardia? Onko early acces-koodi pudonnut jo postiluukkuun? Itse varasin Discshopista jossa lupailtiin tuota earlya, mutta ainakaan toistaiseksi ei ole mitään kuulunut.

Valitettavasti Elder Scrolls Online jäi nyt sitten pelaamatta...
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

Hei ystävät toverit. Tiistainahan se koittaa! Joillekin jo huomenna. Mistä tulikin mieleen, että early acces käynnistyy jo huomenna. Mistä porukka on varaillu Heavenswardia? Onko early acces-koodi pudonnut jo postiluukkuun? Itse varasin Discshopista jossa lupailtiin tuota earlya, mutta ainakaan toistaiseksi ei ole mitään kuulunut.

Valitettavasti Elder Scrolls Online jäi nyt sitten pelaamatta...

Suoraan SE nettikaupasta tilasin ja early access koodin sai samantein. Aika perseestä jos early access menee sivusuun kun ei saa koodia. kannattaa ehkä kyselle niiltä onko koodia tulossa.
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

Viimeinen live letter ennen early accessia alkoi juuri

http://www.twitch.tv/squareenixpresents

Yoshi kertoi streamin alussa uudesta tärkeästä ominaisuudesta joka tulee kaikkein suosituimmille servereille. Eli Coerthas ja kaksi 3.0 aluetta jaetaan useaan maailmaan samaan tyyliin kun koko ESO serveri on jaettu, eli vaikka olet kavereidesi kanssa samalla aluella se ei tarkoita että pystytte näkemään toisenne jos joudutte eri "maailmaan". Tämä on ihan sen takia koska näillä isoilla servereillä on niin paljon pelaajia että serverit ovat nurin hetkessä ja tällä yritetään ehkäistä sitä, jos ymmärsin oikein niin se ei jää kokoajaksi vaan siksi aikaa kunhan suurin ruuhka on ohi. Voit kommunikoida kavereiden kanssa lähettämällä TELL viestejä jos joudutte eri maailmaan.
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

Tilaa Discshopista niin pääset viikon MYÖHÄSSÄ pelaamaan. Mitään early access-koodia ei ikinä tullut sähköpostiin, eikä peli ehtinyt julkaisupäivänä postilaatikkoon. Nyt kyllä ramasee ja kunnolla. Oma FC on jo valovuosia edellä. Noh, onneksi on kesälomaa niin ehtii kyllä pelata, mutta silti!
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

Nyt kun HW matkan ensimmäinen osuus on takana voi vähän jakaa mietteitä, sain siis hahmon tasolta 50 nostettua tasolle 60 ja olihan huikea reissu. Tarina on todella iso parannus ARR tarinaan ja jokainen cutscene ja tekstin pätkä oli mielenkiintoita katsottavaa, tarina tehtävät oli myös hyviä ja koskaan ei alkanut kyllästyttämään. Yritin myös kaikki sivutehtävät lukea ja tehdä hitaasti ja nautiskellen mutta jossain 57 lvl paikkeilla vaan lähti järki koska niitä tehtäviä tarvitsee tehdä niin paljon edetäkseen ettei enään pystynyt. hyvää oli myös se että kertaakaan ei tarvinnut alkaa grindaamaan fateja tai muuta kamalasti, pari kertaa loppui tehtävät kesken ja tein pari rulettia ja pari muuta dungeonia ja homma jatkuu taas. HW uudet alueet ovat VALTAVIA ja uskomattoman kauniita, lentäminen tulee todella tarpeeseen niissä liikkuessa vaikkakin jokaisen alueen lentokyky tarvitsee avata erikseen joten sitä tutkimista jalan saa tehdä ihan tarpeeksi, mutta aina kun sai alueella lentokyvyn auki oli todella vapautunut olo lähteä liitelemään. Jos olet hahmon levelittänyt ilvl 130 asti ennen HW riittä se hyvin ainakin lvl 55 asti, sen jälkeen alkaa jo questeista saamaan parempaa kamaa puhumattakaan dungeon gearista.

Huonoja puolia...öö öehkä se että alkupään dungeonit eivät olleet ihan niin loistavia kun loppupään dungeonit. Nyt alkaakin sitten armoton gear grindaus jotta olisi edes vähän valmis ensi viikolla ilmestyvään Alexander raidiin.:D:cool:
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

Apua, tuleeko se Alexander jo ensi viikolla? Eikös se muuten ole Heavenswardin Coil of Bahamut? Enemmän kyllä haluaisin Crystal Towerin kaltaisia raideja. Muistaakseni tässä se on FF6:n Floating Continent?

Täällä ollaan level 56, ja vähän on ristiriitaiset fiilikset. Ehkäpä juuri noiden alueiden laajuuden ja ihan älyttömän grindaamisen takia. En tiedä mitä HideoMiyamoto on tehnyt, mutta täällä uputoaa hyvällä tsägällä vain 1 leveli per päivä. Tosin minä olen tehnyt niitä sivutehtäviä, jotka ovat ihan älyttömän puuduttavia. Niitä on tyyliin 3 erillaista. Tein niitä vain siksi, kun joku FC:ssä väitti ettei vanhoista dungeoneista saa expaa. Huomasin tuon vääräksi vasta eilen, kun tein ruletin. Eihän niistä monsuista saa expaa, mutta läpäisystä saa kyllä hyvät pojot. Tänään jouduin lopettaa pelaamisen kun alko pännii oikein kunnolla. Level 55 ja 56 main questeja on vain muutama. Ala siinä sitten grindaamaan. Huomenna alkaa kyllä semmonen dungeonspämmi, ettei tarvii grindata enää yhtää main questien välillä.

Heavenswardin soundtrack on kyllä niin epic. Heti kun alkoi soimaan Ishgardin tunnari, olin myyty. Ja tarviiko siitä Ravanan kakkosvaiheesta edes sanoa jotain? Uusi taistelumusiikki on myös ihan kuunneltava. Mutta miksi dungeonin bossimusiikki piti vaihtaa? Nemesis oli ihan paras biisi koko ARR:n soundtrackillä.
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

Unohdin tosiaan primalit kokonaan ja niistä ensimmäinen eli ravana on kyllä huikea kokemus, musiikki on jotain ihan käsittämättömän hyvää ja mekaniikat pitää pelaajan varpaillaan kokoajan. Bishmark onkin sitten ihan läpihuuto taistelu mutta sisältää ihan kivoja mekaniikkoja :) Viimeinen tarinan päättävä primal on kanssa helppo mutta on todella räjähtävä ja tapahtuu paljon.

Jurille sen verran ettei sitä grindausta tarvi juurikaan jos tekee kaikki sivutehtävät ja esim main quest ruletti ja trial ruletti antaa todella paljon expaa kerran päivässä. Sekä kyllä minä saan monsuista expaa kun teki vanhoja dunkkuja ruletissa. Sekä kyllä ensi tiistaina ilmestyy Alexander ja se on HW coil, mutta sen pitäisi olla helpompi kuin coil jotta useampi ihminen uskaltaa sitä kokeilla. Floating continentistä en tiedä mutta trailerin perusteella näin voisi olla koska jotain sen tapasta siinä näkyi:D
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

Kuulostaa erittäin hyvältä. Ei malta odottaa kun pääsee taas vähän pelailee tätä.
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

Zodiarkilla meillä on yli 50 suomalaisen Linkshell poppoo, aktiivisia on tällä hetkellä n. 15-20 mutta tiedä sit kuinka moni palaa Heavenswardin saavuttua.

Okei! Tosi hyvä juttu. Mä aion nyt kaverin kanssa tulla sinne servulle tässä piakkoin.

Mikä sun nimi on pelissä? Otan vaikka yhteyttä suhun.
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

Okei! Tosi hyvä juttu. Mä aion nyt kaverin kanssa tulla sinne servulle tässä piakkoin.

Mikä sun nimi on pelissä? Otan vaikka yhteyttä suhun.

Ryoko Hazuki on hahmon nimi, ei ole kauheasti aikaa pelata nyt loppuviikosta mut vkl jos etit mun hahmon nimellä niin varmaan onnistuu. määrä on itseasiassa kasvanu jo yli 70 [emoji4]
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

Vähänkö mä tykkään kun XIV:ssä on paljon juttuja muista Final Fantasyista. Varsinkin ensimmäisistä. FF3:n Crystal Tower, ja tässä Heavenswardissa on Matoya. Tämä noita oli ihan ensimmäisessä Final Fantasyssa. XIV:ssä on tietysti myös miksattu musiikki Matoyan luolasta. Muutenkin tuo Heavenswardin "Mor Dhona" (en muista paikan nimeä) on todella hieno. Tulee semmoset pienet Last of Us-fibat kun tutkii niitä hylättyjä rakennuksia.

Minulle tämä lisäri on auennut todella hitaasti. Vasta Vaultin kohdalla peli oikeastaan alkoi, kun silloin saa ensimmäiset oikeasti hyvät kamat. Tuli pelattua semmoset 10 tuntia tänään, enkä olisi varmaan lopettanut ellei ohjaimesta olisi loppunut akku :D

Parempiku Witcher 3? :eek:

Ei kait näitä oikein voi vertaa toisiinsa. Tämä on kuitenkin massiiviroolipeli.
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

Vähänkö mä tykkään kun XIV:ssä on paljon juttuja muista Final Fantasyista. Varsinkin ensimmäisistä. FF3:n Crystal Tower, ja tässä Heavenswardissa on Matoya. Tämä noita oli ihan ensimmäisessä Final Fantasyssa. XIV:ssä on tietysti myös miksattu musiikki Matoyan luolasta. Muutenkin tuo Heavenswardin "Mor Dhona" (en muista paikan nimeä) on todella hieno. Tulee semmoset pienet Last of Us-fibat kun tutkii niitä hylättyjä rakennuksia.

Minulle tämä lisäri on auennut todella hitaasti. Vasta Vaultin kohdalla peli oikeastaan alkoi, kun silloin saa ensimmäiset oikeasti hyvät kamat. Tuli pelattua semmoset 10 tuntia tänään, enkä olisi varmaan lopettanut ellei ohjaimesta olisi loppunut akku :D



Ei kait näitä oikein voi vertaa toisiinsa. Tämä on kuitenkin massiiviroolipeli.

Laitoin kuukausimaksun väliin tulille, kun rupes TESON VR levutus maistuun liian työltä(päivitystä ootellessa) ja kesällähän ei töita tehä ;). Yllätyin kun instoihin pääsee nyt depsilläkin todella nopeesti noin 1-10min, kun ennen lisärii meni jonossa se 30-45 min itte tykkään levuttaa juurikin instoissa(dunkku). Lisärii en ole vie hankkinut, kun meikän ninja on vie levulla 40, joskin 5 levelii tullu eilisen ja tämän päivän aikana, että ei siihen 50lv kauheen kauaa mene. Tässä pelissä tykkään siitä kun eri classeja on mukavan "helppo" levutella, kunhan jollain classilla on edenny vaan storylinee ja saanu dunkkuja auki, niin ja ne vapaaehtosetkin instat, periaatteessa seuraavilla classeilla voi vaan juosta dunkkuja lv 15 jälkeen(wowissa sama homma). Storylinen kustit ny on ehkä sieltä jostain, mut eipä siinä kyllä ne siinä menee, vaikka paljon on sitä juoksupoika hommelii, vie joku tavara sinne ja tuo takasi ja vie ny vie kerran se jonnekkin, tai käy juttelee sille sit vie tälle ja voisit ehkä nyt vie pikkasen keskustella tollekin ;)
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

Vähän tsekkaillu tota lisärii, näyttäs kyll aikas hyvälle, lentomountit ja muuta mukavaa. Peli kyllä rupee muistuttaa WoWia melkosesti, mikä on ihan hyvä juttu, tietenkin isolla japski staililla höystettynä, ehkä taistelu systeemi nyt on vähän kankeempi kuin wowissa, mut sopii tälläselle vanhemmalle pelaajalle ;) Tykkään myös tästä hahmosydeemistä että kaikki classit on yhden hahmon sisällä. Taitaapi mennä lisäri ostoon tossa kun sen lv 50 dingade. Lepposa peli kaikenkaikkiaan. Final Fantasyjä nyt ei oo muita tullu pelattua paitti aikasempaa Final Fantasy onlinee, samoja ötöjä tässä mätetään, goobbuet ja kummpanit ja hahmot ja maailma muistuttaa aikasempaa aikas paljonkin, joskin pelimekaniikka on ihan eri, eli menty sinne wowiin päin questeineen ja instoineen jne. mitä ei aikasemmassa ollut.
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

Läpi meni! Oli kyllä aika epic ne viimeiset matsit, varsinkin se ihan viimeinen. Kaikki tyypit kuoli kun Thordanilla oli jotain 5% energiaa jäljellä. Vain yksi tankki oli hengissä, ja sai lopulta kaadettua tuon. Huhhuh.

Tuleekohan noiden lawien seuraksi jotain muutakin valuuttaa? Niitä jaellaan aika kovaa tahtia. Yhdestä dungeonista sai jo 150. Nyt niitä varsinkin kannattaa keräillä, kun suurin osa pelaajista on vielä uusia. Saa kivat bonukset päälle. Mistäs tuon The Fractal Continuum-dungeonin saa avattua? Näköjään jäänyt välistä, vai onko se level 60 dungeon? Sitten sielä Sea of Cloudsista puuttuu myös se yksi dungeon.

En varmasti ehdi mitään Alexanderia huomenna kokeilla :D
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

Ne 2 dunkkista saa auki tarinan jälkeen. Sekä on tulossa uusia tomeja kai 2 viikon päästä kun alenxander hard/extreme/savage mikä lie onkaan julkaistaan, niissä on se perus 450 tomea viikossa raja.
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

Nyt oli oikeestaan eka haaste pelissä tähän mennessä 46lv ninja, Trialsi The Howling Eye tuotti jo vähän haastetta aika monta yritystä meni ja parista partystä joutu lähteen ku ei vaan onnannu, vaikka se 30min duty rankku niistä napsahtikin. Muuten esim. normi(lowlv) dunkkiset on ollu aikas läpijuoksuja, no helppoo expaa. Tietenkin sie endgamessa sitä haastetta sit varmaan löytyy, raideista ja highlevelien dunkuista jne. Mitenkös toi nyt menee jos sen lisärin hommaa niin kantsiiko niitä lv 50 highlevel dunkkuja jäädä edes hieroon vai mistä se lisäri sit alkaa esim. pitääkö storyline viedä loppuun vai ? Wowissa kun tuli lisäri niin jos hahmo oli tappi lv niin tuli automaattisesti questiline joka vei sitten lisärin mestoille.
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

Nyt oli oikeestaan eka haaste pelissä tähän mennessä 46lv ninja, Trialsi The Howling Eye tuotti jo vähän haastetta aika monta yritystä meni ja parista partystä joutu lähteen ku ei vaan onnannu, vaikka se 30min duty rankku niistä napsahtikin. Muuten esim. normi(lowlv) dunkkiset on ollu aikas läpijuoksuja, no helppoo expaa. Tietenkin sie endgamessa sitä haastetta sit varmaan löytyy, raideista ja highlevelien dunkuista jne. Mitenkös toi nyt menee jos sen lisärin hommaa niin kantsiiko niitä lv 50 highlevel dunkkuja jäädä edes hieroon vai mistä se lisäri sit alkaa esim. pitääkö storyline viedä loppuun vai ? Wowissa kun tuli lisäri niin jos hahmo oli tappi lv niin tuli automaattisesti questiline joka vei sitten lisärin mestoille.

En nyt tähän hätään muista millä ilevelillä (item level) Heavenswardin saa edes auki. Kannattaa varautua siihen, että Heavenswardin perusmöllit ovat paljon haastavampia kuin Realm Rebornin. Ei varmaan reliikkiasetta kannata enää tässä vaiheessa kannata alkaa kyhätä, mutta artifact armorit kannattaa olla. Muistaakseni poeticseja jaetaan nykyään aika avokätisesti, joten niiden keräämiseen ei tuskin mene kovin kauaa. World of Darknesista saa myös hyvää kamaa.

On muuten aika jännää miten joku classin vaihto tekee pelistä ihan erillaisen. Meikäläisen main on white mage, ja black mage tulee toisena. Varastosta löytyy myös dragoon, mutta en vain tajua miten noilla depseillä (dps) pelataan. Black magen rotation on todella helppo Thunder-Fire 3-Fire. Dragoonilla en ymmärrä yhtään. Tänään kokeilin machinistia. Eihän siitä tullut mitään. Taidanpa pysyä healerina kun sillä voi spämmää vain curea. Tai sitten cleric stance ja stone/holy. Tosi simppeliä. Miksi tommosia ihme virityksiä pitää edes olla? :D
 
Ylös Bottom