Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy XIV

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ensi yönä pidettävän julkistus tilaisuuden jälkeen on myös seuraava Live letter, huomenna aamulla siis voi tsekata ison kasan uutta tietoa pelistä.

1612521909209.png
 
Monta samaa postausta tuosta tarvitaan? Edellisellä sivulla (ja sitä edellisellä) oli jo maininta. Jopa peli itse kertoo tuosta peliä käynnistäessä.
 
Live letteristä ei ole yhtään mainintaa joten pidähän se naama ummessa.
Jos herra Hideo vaan katsoisi kaksi edellistä sivua, niin tuo helmikuun eventti on kyllä mainittu aikaisemmin. Pitääkö ne sulle erikseen vielä liittää tähän? Joten naama kiinni myös siellä. Meitä XIV:n pelaajia täällä kuitenkaan ole kuin me muutamat. Tarvii yhtää hiiltyä siellä
 
Voisit liittää kyllä kun en itsekkään näe mitään live letteristä muuta kuin tän hideon mainitseman.
 
Siinä se nyt olisi, syksyllä 2021 tulossa. Mennään kuuhun, uutena jobina Hiileri Sage ja toinen vielä nimeämätön melee DPS.

1612598525234.png








PS5 versio, kyllä näyttää hyvältä.13.4 alkaa open beta.

  • Full 4K resolution support.
  • Significantly faster load times.
  • Significantly increased frame rate.




5.0 saagan tarina päättyy kahdella päivityksellä kuten normaalisti on ollut tapana.

1612601192680.png

Uusi endgame kylä Radz-at-Han.

r9k1aecdorf61.png
gd1dh3jdorf61.png

Sage arttia. Voi olla että oma main Job vaihtuu WHM tähän, riippuu millasta sillä on pelata.

1612602011371.png


Täällä vielä listattuna kaikki paljastukset.

 
Viimeksi muokattu:
Toinen uusi jobi on melee DPS ja se jakaa armorin Dragoonin kanssa, joten siitä vaan arvailemaan mikä jobi siihen sopisi.




Tästä vielä laajennuksen logo, cannot unsee.

1612690383004.png
 
Viimeksi muokattu:
Kiinnostaa toi uus melee dps erittäin paljon. Peliaika loppu taas niin voipi olla että täytyy hankkia lisää kun tuo lisäri tulee. On kyllä Shadowbringerskin vielä kesken.
 
Itse odotan eniten 6.0:ssa tuota, että tuo vuosikymmenen kestänyt Zodiark ja Hydaelyn-tarina saadaan päätökseen ja koittaa uudet tuulet. Aikansa meinaan kutakin. On alkanut nämä Ascian-juonikuviot jo hieman menettämään mielenkiintoaan ainakin meikäläisen kohdalla.
 
Yoshi sanoo että SE näkee pelin saavan ainakin 5 vuotta lisää sisältöä.


FF14 on varmasti loistava rahanlähde SE:lle joten aika luonnollista, että homma jatkuu tulevaisuudessakin. Hieno nähdä, että Yoshi-P:llä myös intoa riittää edelleen.

Enemmän taas ihmetyttää miksei peliä saada muille platformeille, etenkin Xboxille kun näin on kerta luvattu jo aikoja sitten. Harmittaa kun kaverini olisi valmis hyppäämään peliin mukaan jos sitä One X:llä pääsisi pelaamaan.

 
Viimeksi muokattu:



Tämä kuulostaa todella hyvältä, mukava vastapaino itse main gamelle ja combatille. Itsellä jäiki Shadowbringer kokonaan pelaamatta. tarkoitus oli nytten aloittaa shadowbringer kun se ps5 Upgraden open beta alkaa eli 13 päivä huhtikuuta. Pelasin vielä varta vasten koko FFIXV Realm rebornista -> Stormbloodin ennenkö shadowbringer julkaiskiin, mutta sillon tais tulla joku muuki peli samoihin aikoihin, ja sitten se shadowbringer jotenki jäi. no nyt peli on ostettuna odottamassa juuri tuota ps5 Upgadea, ajattelin et mikä olisi sen parempi hetki kun nyt kokea tämä ps5 kaikilla herkuilla.
 
Joo tuo kuulostaa hyvälle, riippuu miten se on toteutettu. Toivottavasti ei olis joku oma solo instanssi kaikille, sit ois sama kun menis pelaamaan jotain muuta farmi peliä, että sais nähdä muitakin pelaajia siellä.

Itse taas aloitin new game + ja pelasin ARR läpi, odotan tuota ps5 patchia ennenkuin aloitan HW. Sillä aikaa tehnyt noita gathering relic työkaluja, minerin sain tehtyä ja nyt kalastus lähenee loppua. Ei jaksa noita taistelu job relic aseita kun ne on niin paskasti tehty.
 
Pelin lokalisointi tiimin haastattelu. Ei käy kateeksi sitä työmäärää mikä näillläkin henkilöillä on kun satoja eri hahmoja jotka pitää muistaa kuinka he puhuvat jne. Sekä miten eri kulttuurit kuten Japani ja Englanti eroavat toisistaan ja tuovat lisää haastettä käännöksiin.

OSA 1

OSA 2
 
Ymmärrän, että kun pelissä on todella paljon tekstiä ja questeja niin ettei kaikkea välttämättä saada ääninäytellyksi, mutta on silti jotenkin harmillista mielestäni kuinka vähän pelissä on loppujen lopuksi ääninäyttelyä. Etenkin MSQ:n luulisi olevan kokonaan ääninäytelty, ei pitäisi jäädä ainakaan budjetista kiinni. No joo, eipä tuo nyt maailmaa kaada mutta veikkaan, että jos tuohon panostettaisiin enemmän niin pelaajatkin tuota kyllä arvostaisivat.

Tulipa taas parin kuukauden tauon jälkeen palattua peliin ja mukavasti maistuu summonerin levutus. Tässä pelissä on kyllä erinomaista viihdettä levuttaa hahmoja kun dungeoneita tähän on paljon ja niistä suurin osa on hyvin suunniteltuja. Mutta mikä tärkeintä, tuntuu että kaikki classit ovat sen verran hyvin suunniteltuja ja omaavat pienen learning curven, että meikäläinen joka on kohta 20v MMORPG-pelejä pelannut ja kaikennäköisiä class designeja nähnyt, jaksaa edelleen innostua kuin pikkulapsi kun jokin uusi skilli avautuu sillä sen tietää muokkaavan pelityyliä jotenkin.
 
Viimeksi muokattu:
PS5 version parannukset, en tiedä onko nuo kaikki eri resoluutio vaihtoehdot lukittu 60 FPS ja droppien määrä riippuu minkä niistä valitsee. 120 FPS modi olis kyl kova.

1617367862036.png
 
Alustavat patch notet on julkaistu. Aikaisemmin mainittujen resoluutio vaihtoehtojen lisäksi PS5 sisältää tuen 3D audiolle ja Dualsense ohjaimelle, alla lista miten ohjainta hyödynnetään pelissä.


DualSense™ Adaptive Trigger Compatibility

The adaptive trigger can be used with certain challenges that require first-person targeting.

DualSense™ Haptic Feedback Compatibility

Haptic feedback will be applied to the following:
  • Character and mount movement, unsheathing weapons, etc. (Only applicable to your character)
  • Gathering and crafting actions (Only applicable to your character)
  • Gold Saucer and toy chest mini-games
 
Ylös Bottom