Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy XIV

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Uusi live letter menossa ja jotain infoa pudonnut.


Endwalker päävalikko
ssfc5p0t56o71.png


Endwalker job skillit



HQ crafting itemit poistuu.
ncSfD6W1V770FHO6mppT8dz0zs8oLt3wMaX0t7qnPqU.png



Tietysti myös iso damage skaalaus tulee, joten älä säikähdä kun numerot ei ole niin isoja mihin olet tottunut.

Kaikkien hiilereiden damage spellien GCD pudotetaan 1.5 sekunttiin.


Myös 1200€ Yshtola nukke tulossa ensivuonna.

1631952057830.png



Loppuun vielä Yoshidacat piristämään päivää.

1631950958105.png
 
Viimeksi muokattu:
BOOM! reilu 300 tuntia meni kun pääsin päätarinan läpi lisäosineen kaikkineen. Kyllä oli pelattavaa, mutta nyt on mukava odottaa ja päästä julkkarikelkkaan mukaan!

Harmillisesti Data Center vierailu lykkääntyy, koska kesäinen pelaajaryntäys ja odotettu pelaajamäärä julkkarin aikaan saattaan aiheuttaa sellainen riskin, ettei serverit kestä ylimääräistä kuormitusta.
 
Black Mage näemmä elää ja voi hyvin myös Endwalkerissa, hyvä hyvä. Ei suuria muutoksia pelityyliin, mutta ei se kyllä sitä tarvinnutkaan. Pelittää jo nyt hienosti.

Mietin ainoastaan sitä, kun useiden hahmojen isot cooldown-skillit muutettiin 90 sekunnista 60/120 sekunnin cooldowneiksi, niin miksei BLM myös saanut 60 sekunnin cooldownia tuohon lay lines-skilliin, mutta vaikkapa 20 sekunnin ajaksi entisen 30 sekunnin sijaan. Tällä tapaa saisi hieman joustavuutta skillin käyttöön.
 
Kaikki kuulosti omaan korvaan hyvältä. Pelailen pääasiassa tankkeja, joten mitään isoja muutoksia ei ole tulossa. Lähinnä QoL muutoksia, mutta ne ovatkin enemmän kuin tervetulleita. GNBn Gnashing Fang combo laitetaan 1 napin taakse 3 sijasta. Samalla tavalla kuin PvPssä combot ovat. Gap closereiden rangea kasvatettiin kaikilla tankeilla. Ranged hyökkyäkset ei enää katkaise comboja. Warriorin gap closer ei enää kustanna Beast gaugea, eli siinäkin yhtenäistettiin muiden tankkien kanssa.

Teleporttausmaksujen kasvattaminen herätti paljon keskustelua. Oma ensireaktioni oli negatiivinen, turha muutos joka vain aiheuttaa turhia kustannuksia pelaajille. Asiaa hieman pureskeltuani olen kuitenkin muuttanut mieltäni ja koen, että muutos on lopulta hyvä asia. Peli tarvitsee keinon, jolla inflaatiota saadaan hieman karsittua ja tämä on erinomainen tapa tehdä se. Jos rahaa vain jatkuvasti annetaan mutta ei oteta niin markkinoille virtaa kokoajan lisää rahaa. Lopulta tämä vaikuttaa eniten vähiten pelaaviin pelaajiin sillä miljoona giliä ei ole enää yhtä suuressa arvossa vuoden päästä. Muutos vaikuttaa myös kaikkiin yhtäläisesti ja todellisuudessa hinnan korotukset ei ole edes kohtuuttoman suuria. Tämä ehkä myös kannustaa pelaajia miettimään onko lyhyempien matkojen siirtyminen fyysisesti järkevämpää teleporttauksen sijaan, joka puolestaan tuo maailmaan lisää elävyyttä kun pelaajat liikkuvat paikasta toiseen teleporttailun sijaan.
 
Valitettavasti Edmont de Fortemps:in ääninäyttelijä on menehtynyt, vaikka ei ollutkaan missään valtavassa roolissa Heavenswardissa niin silti yksi parhaista hahmoista koko laajennuksessa.


 
KonsoliFINiltä ennakkotunnelmia Endwalkerista ja ihan erikseen vielä uusista miesvieroista videoiden kera:


 
Viimeksi muokattu:
Katselin pätkiä ammattien uudistuksista. Huomasin, että skill barit eivät ole enää ihan täpösen täynnä. Onkohan siis esim 3 combon skillit nyt sujautettu yhteen? Tyyliin samalla tavalla kuin npc-matseissa aina välillä, kun pelataan jollain muulla kuin omalla hahmolla. Minua on aina häirinnyt kun combojen skillit on aina erikseen. Vie ainakin ohjaimella pelatessa ihan turhaa tilaa.

Summoner näyttää aivan sairaan siistiltä. Ei enää mitään pikku elukoita, vaan kunnon örmyjä. Ja mikä parasta: niitä ei enää tarvitse itse ohjailla. Tätä pelaajat ovat jo vuosia toivoneet.
 
Katselin pätkiä ammattien uudistuksista. Huomasin, että skill barit eivät ole enää ihan täpösen täynnä. Onkohan siis esim 3 combon skillit nyt sujautettu yhteen? Tyyliin samalla tavalla kuin npc-matseissa aina välillä, kun pelataan jollain muulla kuin omalla hahmolla. Minua on aina häirinnyt kun combojen skillit on aina erikseen. Vie ainakin ohjaimella pelatessa ihan turhaa tilaa.
Käsittääkseni näin ei ole tehty mikä on kyllä harmi.

Warrior ja Black Mage ovat meikäläisen pelatuimmat jobit ja molemmat näyttävät olevan Endwalkerissa hyvissä asemassa. Warriorilla varmaan lähdetään ekana vetämään contentia läpi paremman soolopotentiaalin vuoksi. Oli muutenkin sen verran näyttävät animaatiot warrun uusilla taidoilla, että tahtoo päästä niihin mahdollisimman nopeasti käsiksi tärisyttämään tanteretta. :)
 
Katselin pätkiä ammattien uudistuksista. Huomasin, että skill barit eivät ole enää ihan täpösen täynnä. Onkohan siis esim 3 combon skillit nyt sujautettu yhteen? Tyyliin samalla tavalla kuin npc-matseissa aina välillä, kun pelataan jollain muulla kuin omalla hahmolla. Minua on aina häirinnyt kun combojen skillit on aina erikseen. Vie ainakin ohjaimella pelatessa ihan turhaa tilaa.

Summoner näyttää aivan sairaan siistiltä. Ei enää mitään pikku elukoita, vaan kunnon örmyjä. Ja mikä parasta: niitä ei enää tarvitse itse ohjailla. Tätä pelaajat ovat jo vuosia toivoneet.
Gunbreakerin Gnashing Fang combo on ymmärtääkseni jatkossa juuri tuolla tavalla eli 1 nappi päivittyy aina seuraavaan. Kyseessä on siis n. 30 sekunnin välein tehtävä erillinen 1-2-3 combo. Muilla ammateilla en vastaavaa muutosta nähnyt.

Tuohan on herättänyt paljon keskustelua, että pitäisikö perus combot muuttaa juuri tuollaisiksi. Se vähentäisi barien täyttymistä, eikä sinänsä vaikuttaisi pelaamiseen. PvPssähän combot ovat myöskin vain 1 napin takana.
 
Jos haluatte katsoa kun tuuberit haastattelee Yoshidaa, Zeplalla on aika mielenkiintoisia kysymyksiä varsinkin yksi koskien jotain platinum:ia, salaisuus jonka vain Yoshida ja pari muuta tietää.





 
Noniin nyt on new game plussa taputeltu, menihän siinä muutama kuukausi, juuri sopivasti kun on alle 3 viikkoa Endwalkerin julkaisuun.

Täytyy sanoa että vaikka Shadowbringersissä on paras kampanja, sen 5.1-5.3 patchit oli aika puurtamista että jaksoi läpi, jotenkin tuntui että palattiin sinne ARR ajoille tehtävien laadussa. Sitten 5.4 ja 5.5 onneksi oli taas ihan huippu laatua. Kyllähän tässä alkaa hype kasvamaan ja täytyy varmaan ennakkovarata se lisäri ettei käy ohrasesti. :D
 
Jaahhas, Endwalker myöhästyy. Uusi julkaisupäivä on 7.12. Early acces alkaa 3.12. Toivottavasti mitään massiivisia serveriongelmia ei ole luvassa, sillä tunkua tulee varmasti olemaan. Aikoinaan a Realm Reborn, Heavensward ja Stormblood olivat täysin pelikelvottomia early accesissa, mutta Shadowbringers toimi ihan hyvin. Eipä tuo 2 viikkoa paljon ole verrattuna siihen, että pelin päivityssykli oli lähes 6kk jäljessä koronan takia. Periaatteessa Endwalker pitäisi jo olla ulkona, jos kaikki olisi mennyt normaalisti.
 
Viimeksi muokattu:
Jaahhas, Endwalker myöhästyy. Uusi julkaisupäivä on 7.12. Early acces alkaa 3.12.

Hyvä päätös, tässä on niin paljon pelattavaa muutenki. että ei tuo muutaman viikon delay tunnu missään, Esim nyt Lost Arkin beta, Forza 5 ja sit ens viikolla tulee shin megami tensei V yms niin kyllä tässä pelattavaa riittää
 
Hyvä päätös, tässä on niin paljon pelattavaa muutenki. että ei tuo muutaman viikon delay tunnu missään, Esim nyt Lost Arkin beta, Forza 5 ja sit ens viikolla tulee shin megami tensei V yms niin kyllä tässä pelattavaa riittää

Tuskin tuo parin viikon myöhästyminen haittaa ketään muuta kuin niitä jotka ottanu lomaa pelin takia. Itselle ihan sama koska tulloo mutta ehtiipähän muita pelejä pelata, tuo SMT 5 kiinnostaa nyt enemmän kuin olisi jopa aikaa pelata sitä. Tosin nyt tämä ilmestyy Halon kanssa samaan aikaan joten ei kai se ikinä oikeen saavu oikeaan aikaan kun aina on jotain muuta tulossa.

Edit: sääliksi käy kehittäjiä kun lukee noita itkupotku raivareita mitä jengi saanu tuohon lykkäykseen liittyen. "Olette tuhonneet yli 10 vuoden ajan saavutetun luottoni hetkessä" :D

Tottakai se harmittaa jos lomat on sille päivälle ajoitettu kun peli piti julkaista mutta ihmisten täytyy ymmärtää ettei näitä heidän lomiensa perusteella julkaista.


Siitä vielä launch traileri.

 
Viimeksi muokattu:
Tottakai se harmittaa jos lomat on sille päivälle ajoitettu kun peli piti julkaista mutta ihmisten täytyy ymmärtää ettei näitä heidän lomiensa perusteella julkaista.

No tämä on taas vähän kaksipiippuinen juttu. Todella moni on ottanut lomansa juuri Endwalkerin julkaisuun, niin onhan tuo nyt Squarelta ikävä temppu ilmoittaa myöhästymisestä juuri loppumetreillä. Minä olisin ainakin ihan raivona, vaikka asialle ei voi mitään. Parempihan se on saada valmis paketti. Kyseessä kun ei ole mikään yhden viikonlopun peli, vaan kaikilla on kiire päästä endgameen tekemään ensimmäisenä ennätyksiä. Aika monen raid nightit meni nyt uusiksi.
 
Kyllä haitaa en tykää että näitä ei julkaista ajallaan kaikki muut lisäosat on julkaistuvajallaan
 
No eihän tämä parin viikon lykkäys tunnu missään, kun ottaa huomioon miten paljon muuten pelien julkaisut ovat venyneet ja siirtyneet. Ehdinpähän varmaan pelata tales of arisen loppuun ennen tätä.

Huhtikuussa siis aloitin ylipäätään pelaamaan ja msq:n loppuun pääsin syyskuussa. Tekee ihan hyvää pelata muita pelejä välissä vaikka tätä endwalkeria odotankin.
 
Yoshida on kyllä uniikki tapaus. Äärimmäisen hyvä julkisessa työssään näin ulkoapäin tarkasteltuna. Samaan aikaan kun WoWin kehittäjät keräävät mainetta kylminä, pelistään ja asiakkaistaan etääntyneinä tyyppeinä, voittaa Yoshida ihmiset puolelleen sympaattisella, tunnepitoisella ja näin länsimaista tarkasteltuna ylivedetyn nöyrällä esiintymisellään. Kuinka paljon siitä on aitoa ja kuinka paljon laskelmoitua roolia, kukapa tietää. Mutta Square Enixin pomot tykkäävät varmasti.
 
Ylös Bottom