Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy XIV

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
Jälleen kerran hienoa työta Squarelta!

Vielä ei voi uudesta tarinasta kovin paljoa sanoa miten lopulta edistyy, mutta huomioonottaen sen seikan että yksi eeppinen tarina joka oli viiden lisäosan pituinen ja pitäisi tämän jälkeen lähteä ns. puhtaalta pöydältä, on tämä pohjustus toistaiseksi ollut varsin mielenkiintoinen.

Uudet raidisessiot Abyssosilla joita on 4 kappaletta, jokainen taistelu oli hieno kokemus vetää läpi. Juuri mukava määrä erilaisia mekaniikkoja ja taktiikoita pähkäiltäväksi. Näihin raideihin tehty musiikki luo tunnelman jälleen kerran kattoon.

Island Sanctuarya kokeiltu myös ja omaa saarta on muutama tunti rakenneltu, mutta en osaa vielä sanoa onko tuo sellainen koukuttava sivutehtävä joka tekee muiden joukossa. Vielä on vähän hukassa esim. mitä hyödyllisiä tavaroita tuosta voi hankkia.

Mutta kaikkinenssa upea päivitys. Ja se että tämänkaltaista laatua tulee edes se joka 4 kuukausi ja näin paljon sisältöä, huh. Koneiston rattaat on todella voideltu ja jokainen tietää mitä ne siinä tiimissä tekee. Upeaa työtä.
 
Tänään on taas patch-päivä. Uusi tarina saa jatkoa, ja niin saa myös uusi 24 raidin tarinakin. Käsittääkseni Paladin-hahmoluokkaa on myös viilattu uuteen uskoon. Saas nähdä mitä kaikkea kivaa tässä on. Tuntuu kuin edellisestä päivityksestä olisi ikuisuus.

 
Se on siinä! juuri julkaistiin uusimman FFIXV Expansionin Dawntrailin traileri, mielenkiintoiselta näytti uusi Miljöö ja trailerissa esiintyvät uudet hahmot, innolla odotan että pääse palamaan taas pelisarjan pariin, ja tietenkin pirates fanina, pirates teema, laivat ja merellä käynti saa aina ison plussan

 
Viimeksi muokattu:
Se on siinä! juuri julkaistiin uusimman FFIXV Expansionin Dawntrailin traileri, mielenkiintoiselta näytti uusi Miljöö ja trailerissa esiintyvät uudet hahmot, innolla odotan että pääse palamaan taas pelisarjan pariin, ja tietenkin pirates fanina, pirates teema, laivat ja merellä käynti saa aina ison plussan


Tuo alue näyttää kyllä todella mielenkiintoiselta ja mahtavaa päästä tutkimaan täysin uutta ”maata”, sekä aivan uutta tarinaa. Toivottavasti laiva/meriseikkailu on jotenkin osana tätä lisäriä.

Yksi isoimmista uutisista taisi myös olla se, että peli tulee myös Xboxille! Aivan mahtava juttu ja tulee varmasti kasvattamaan pelaajamäärää isosti. Myös nuo grafiikan parannukset näyttivät mainioilta.
 
mielenkiintoiselta näytti uusi Miljöö ja trailerissa esiintyvät uudet hahmot

Ei tässä kyllä uusia hahmoja näkynyt. Ainoastaan WoL:in luukkia oli muutettu, mutta ainahan sitä näissä lisäosien cinematic trailereissa. Tai sit olen vain niin puusilmä, etten niitä huomannut. Katsoin kyllä trailerin vain kerran.

Minä en oikein tiedä mitä tältä odottaa. Olen pelannut tätä 1.0-ajoista asti, ja nyt voin todella myöntää olevani kyllästynyt tähän. XIV:n pyörä on pyörinyt alusta asti täysin samanlaisena, ja se tarvitsisi todella jo uusia jippoja. Endwalkerissa huomasin, etten oikein enää edes dailyjä jaksanut enää tehdä. Tarinakaan ei oikein iskenyt Zodiark/Hydaelyn-saagan jälkeen, vaikka kovasti FF4:n nostalgialla yritettiin ratsastaa. No ehkä nämä vuodet ovat jo tehneet tehtävänsä, mutta silti odotan jo jotain uutta sykliä tähän.
 
Ei tässä kyllä uusia hahmoja näkynyt. Ainoastaan WoL:in luukkia oli muutettu, mutta ainahan sitä näissä lisäosien cinematic trailereissa. Tai sit olen vain niin puusilmä, etten niitä huomannut. Katsoin kyllä trailerin vain kerran.

Minä en oikein tiedä mitä tältä odottaa. Olen pelannut tätä 1.0-ajoista asti, ja nyt voin todella myöntää olevani kyllästynyt tähän. XIV:n pyörä on pyörinyt alusta asti täysin samanlaisena, ja se tarvitsisi todella jo uusia jippoja. Endwalkerissa huomasin, etten oikein enää edes dailyjä jaksanut enää tehdä. Tarinakaan ei oikein iskenyt Zodiark/Hydaelyn-saagan jälkeen, vaikka kovasti FF4:n nostalgialla yritettiin ratsastaa. No ehkä nämä vuodet ovat jo tehneet tehtävänsä, mutta silti odotan jo jotain uutta sykliä tähän.

Itsekin odotin vielä suurempia ja radikaalimpia muutoksia 7.0 suhteen. Kun edellinen tarinaeepos on saatu päätökseen niin ajattelin että tässä tehdään ns. soft reboot sarjan suhteen ja jollain tavalla lähdettäisiin puhtaalta pöydältä uusiin seikkailuihin. Jo ihan siitäkin syystä että uudet pelaajat pääsevät mukaan, eikä tarvitse grindata ARR ajoista lähtien, joka on julkaistu 10 vuotta sitten. Sen sijaan matka jatkuu kuten ennenkin nyt kohti lvl 100.

Ensimmäinen grafiikkapäivitys oli myös pienoinen pettymys. Olisivat nyt jättäneet edes PS4 vanhuksen taakseen. Mutta taitaa olla vielä niin että PS4 pelaajiakin on sen verran paljon ettei tuollaista määrää haluta uhrata.

Itsellä ainakin alkaa mennä haasteelliseksi hallita jobien kaikki skillit. Pelaan ohjaimella ja vielä on muutamia tyhjiä paikkoja mihin voi mapata, mutta aika täynnä sekin alkaa olemaan. Juuri tällä hetkellä se on juuri sopivan haasteellinen rutiinien puolesta, mutta jos tuohon vielä vaan lisätään uusia juttuja muistettavaksi niin hankalaksi alkaa mennä.

Ja vuoden verran tätä pitää odotella. Tosin olen palannut 6.X patcheihin kun ovat sellainen julkaisseet ja edelleen esim. uusimmat Extreme trialis ovat mahtavaa viihdettä.

Kaippa tätä katsoo ensi kesänä. Toivottavasti tarina lähtee mukavasti liikkeelle.
 
Itsellä ainakin alkaa mennä haasteelliseksi hallita jobien kaikki skillit. Pelaan ohjaimella ja vielä on muutamia tyhjiä paikkoja mihin voi mapata, mutta aika täynnä sekin alkaa olemaan. Juuri tällä hetkellä se on juuri sopivan haasteellinen rutiinien puolesta, mutta jos tuohon vielä vaan lisätään uusia juttuja muistettavaksi niin hankalaksi alkaa mennä.

Jobit on ehkä huonoin asia tässä pelissä, kun edes pelin kehittäjät ei enää tiedä miten niiden pitäisi toimia. Niitä on muutettu enemmän ja vähemmän kivoiksi. Esimerkiksi rangedit, jotka toimii rng:llä, on aivan typerä systeemi. Rng:n takia ne ovat vähän rikkinäisiä. Dragoon on yksi FF:n ikonisimmista jobeista, mutta XIV:ssä Dragoonilla ei ole yhtään hauskaa pelata. Joko se on ensimmäisenä kuollut, tai sitten aika on loppunut kesken combon. Jatkuvasti hirveä kiire tehdä kaikkea. Summonerista ei varmaan edes tarvitse puhua, vaikka Endwalkerissa siitä tehtiin oikeasti summoner. Oma main (rdm) toimii rng:llä, mutta se ei ole niin paha, vaikka häviää dps:ssä selkeästi muille.
 
Vihdoin päästään myös xboxilla tätä pelaan.


Tässä kohdalla voi todellakin sanoa parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Pitkään se kesti, mutta hienoa että saadaan peli myös Xboxille. Pitäisiköhän sitä nyt sitten viimein itsekin hypätä mukaan. :)

Tämä antaa myös pientä toivonkipinää että muitakin puuttuvia Final Fantasyja saadaan vielä Xboxille, vaikka niiden julkaisussa sitten menisikin kauemmin.
 
Onhan tässä selvä ero taas WoWiin, jossa jokaisen lisärin julkistuksessa on yleensä isketty pöytään joku aivan uusi koukku tai monesti pari tai kolmekin, joilla uudesta paketista koitetaan tehdä houkutteleva ja raikas. Uusia pelimuotoja, uusia hahmonkehityssysteemeitä, jne.

Sillä välin XIV tarjoaa jälleen kerran vain lisää samaa vanhaa. Vähän tylsää.

Toisaalta. WoWin kokonaiset uudet pelimuodot ja hahmonkehityssysteemit ovat viimeisten lisäreiden ajalta olleet enemmän tai vähemmän suuria epäonnistumisia, ja uusimmassa lisärissä niistä vähän niin kuin luovuttiin ja palattiin vähän niin kuin juurille ja lähemmäksi XIV:n linjaa. Ja yleisön reaktiot olivat parempia kuin aikoihin.

Toisaalta. Vaikka kokonaan uusia moodeja ei WoWiin tullutkaan, niin paria vanhaa kyllä uudistettiin aika merkittävästi ja aika hyvällä menestyksellä. XIV:ssä näihin vanhoihinkaan ei eilisen julkistuksen perusteella kosketa muuten kuin lisäämässä toistojen määrää.
 
Okei tämä olisi huikeeta. Yoshida haluaa saada Pixel Remasterit toimimaan tämän pelin sisällä, he ovat vaan törmänneet ongelmiin ja etsivät nyt personaa joka saisi sen tehtyä. Olisi kyllä eeppisen mahtavaa jos saavat sen tehtyä.

itseä ei kiinosta yhtään noi pixel reamasterit ja onneksi olkoon xbox pelaajat kun pääsette kesällä 2024 pelaamaan tuota eepistä enimäkseen yksinpeliä
 
Okei tämä olisi huikeeta. Yoshida haluaa saada Pixel Remasterit toimimaan tämän pelin sisällä, he ovat vaan törmänneet ongelmiin ja etsivät nyt personaa joka saisi sen tehtyä. Olisi kyllä eeppisen mahtavaa jos saavat sen tehtyä.

Tää ois kyllä niin siistiä! Jos vielä pelien läpäisystä saisi jotain palkintoja. Joku Kefka's attire ois kyllä XIV:ssä aika makee.
 
Onko kellään muulla kokemusta saada Dualsense toimimaan PC:llä tämän pelin kanssa. Jos pelaan ihan launcherin kautta niin peli tunnistaa ohjaimen mutta nappulat on väärät ja niitä ei voi mukata. Jos lisään pelin Steamiin ja kokeilen sitäkautta ei ohjain toimi ollenkaan jos Steam input on päällä ja sen poistaminen tuo saman edellämainitun ongelman.

EDIT: Vika näyttää olevan Dualsense Edgessä, normi Dualsense toimii niinkuin pitää.
 
Viimeksi muokattu:
Tiedote jos ette ole huomanneet ja käytätte SE token kännykkä appia 2FA koodin saamiseen niin sen tuki loppuu 2024 tai myöhemmin kokonaan. Nyt ei ole toki kiire mutta suosittelen vaihtamaan johonkin toiseen tunnistus appiin jo nyt ettei sitten unohda kun sen aika tulee. Marraskuun jälkeen ei enään voi rekisteröidä uutta tunnusta ollenkaan mutta jos olet aktivoinut sen, käyttöä voi jatkaa vielä kunnes tuki loppuu.



Itse käytän Authya mutta myös google authenticator on hyvä.
 
Yllä oleva kommentti pompsautti tämän ketjun näkyviin niin pitääkin nyt kysyä. Täällä on keskustelun määrä vähentynyt aika paljon niin onko muillekin iskenyt vähän uupumus tämän pelin kanssa?

Olen itse pelannut tätä 2015 vuodesta asti (olisiko patchi 2.5 ollut silloin uusin) ja pelasin tätä erittäin paljon vuosien mittaan. Kuitenkin Endwalkerin tarinan pelattuani ei ole oikein enää kiinnostanutkaan palata. Vuosi sitten kesällä otin kuukaudeksi tilauksen taas, mutta en jaksanut edes 6.1 tarinaa pelata läpi. Tuli jotenkin sellainen fiilis että tarina on nyt nipussa nätisti ja uusi tarina ei oikein kiinnosta yhtään.
 
Olipa hienoja kysymyksiä, @FleeingNevada ! Tuossahan mentiin filosofisen pohdiskelun äärelle.

Täällä on keskustelun määrä vähentynyt aika paljon niin onko muillekin iskenyt vähän uupumus tämän pelin kanssa?

Niin, ehkä tuossa haastattelussakin käy ilmi se haaste kuten minkätahansa TV-sarjan kanssa, että asiat paisuvat niin suuriksi että katsojan/pelaajan on hankalampi käsittää ja suhteuttaa tarinan kokonaisuutta tai pahisten motiiveja. Nythän ollaan ensikertaa tienhaarassa tulevan Dawntrailin kanssa, koska tämä tulee väistämättä olemaan paljon malitillisempi ja epäeeppisempi.

Varmasti Yoshidan tiimiä jännittää seuraavaa lisäosaa miten se otetaan vastaan. Ja yhtä varmaa on, että moni jättää homman tähän ja siirtyy pelaamaan jotain muuta, tai yksinkertaisesti tekemään elämässään jotain ihan muuta. Toisaalta tämä on myös mahdollisuus täysin uusille pelaajille astua kehiin ja mielenkiinnolla odotan miten tuo tehdään helposti lähestyttäväksi, samalla huomioiden kokeneet pelaajat, ettei asiat tehdä liian helpoksi.

Itse annan mahdollisuuden ja katson millä kulmalla tarina jatkuu. Voi hyvin olla, että homma ei nappaa ja pelaaminen jää siihen, aika näyttää.
 
Ylös Bottom