Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy XIV

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tullut useampia uutisia nyt lyhyen ajan sisään:

Peli on nyt virallisesti julkaistu Xboxilla!

Lisäosa Dawntrail julkaistaan heinäkuun 2. päivä, mutta early access alkaa 28.6.
Tuttuun tapaan early accessin saa ennakkotilaamalla lisärin, eli ei tarvitse maksaa kalliimmista versioista sen takia.

FFXIV:n FFXVI eventti alkaa huhtikuun alussa! Päivämäärät ovat jenkkiformaatissa.
s2t6y0va74qc1.png

28.6 on siis päivä kun palaan piiitkältä tauolta pelin pariin ja aloitan täysin uuden hahmon jonka kanssa on tarkoitus matkata koko tarina läpi. Siitä tulee pitkä projekti mutta ainakin siinä vaiheessa kun pääsee Dawntrailin pariin on ehtinyt varmasti patchit aika pitkälle niin ei tarvi odotella aina kuukausia uutta sisältöä.

Tätä päivää kun pääsee takaisin pelin pariin on odotettu.

28.6 on siis päivä kun palaan piiitkältä tauolta pelin pariin ja aloitan täysin uuden hahmon jonka kanssa on tarkoitus matkata koko tarina läpi. Siitä tulee pitkä projekti mutta ainakin siinä vaiheessa kun pääsee Dawntrailin pariin on ehtinyt varmasti patchit aika pitkälle niin ei tarvi odotella aina kuukausia uutta sisältöä.

Tätä päivää kun pääsee takaisin pelin pariin on odotettu.
No eikö tuossa tapauksessa kannata odottaa, jos Shadowbringers tulisi trialiksi, niin voisi pelata Endwalkeriin asti ilmaiseksi? Pelissähän on muuten NG+, niin ei välttis tarvitse tehdä edes uutta hahmoa. Tietty sit jos itse haluaa.

Viimeksi muokattu:
No eikö tuossa tapauksessa kannata odottaa, jos Shadowbringers tulisi trialiksi, niin voisi pelata Endwalkeriin asti ilmaiseksi? Pelissähän on muuten NG+, niin ei välttis tarvitse tehdä edes uutta hahmoa. Tietty sit jos itse haluaa.

NG+ antaa vain sen päätarinan kaikki muu sivujuttu jää kokemattä. Sekä en ajatellut tätä ilmaiseksi muutenkaan pelata niin ihan sama aloittaa nyt, odotellut kuitenkin jo aika kauan hyvää saumaa.

Itsellä kanssa peli latautumassa. Gamepassin eduista löytyy tämän pelin starter pack jossa tulee 30 päivää ilmaista peliaikaa mukana.
Realrebornin pelasin joskus vuonna kivi läpi, mutta eipä tuosta muista mitään ja tämän mukana tulee vie lisäreitä mitä ei ole pelaillut. Tuskin tuossa 30 päivässä näitä kerkee pelaan, eli otan sit lisä kuukausia tarpeen mukaan. Huutokaupat ja muut on kuukausimaksun takana jotka on itselle mmo peleissä tarkeitä. Hyvä että saatiin yksi kunnon mmo peli myös xboxille kun WoWia tuskin tulee hetkeen konsoleille.

FF XVI event on nyt käynnissä. Jos haluaa hahmolleen Cliven vaatteet, Torgal-mountin ja minionin, niin ei muuta kuin peliin sisään. Event kestää noin tunnin, ja on aika helppo. Gold Saucerista voi ostaa myös XVI:n biisejä.

Tuli tehtyä tuo uusi suorituskyky testi ja samalla otin vähän kuvia että voi verrata uusia ja vanhoja grafiikoita hahmoissa. En tiedä onko ympäristöissä kaikki parannukset mutta ainakin kuvanlaadussa on selkeä parannus. Tuo testi itsessään näytti aivan törkeen hyvältä.

Näyttökuva 2024-04-14 175713.png
Näyttökuva 2024-04-14 175842.png
Näyttökuva 2024-04-14 180736.png
Näyttökuva 2024-04-14 175911-2.png
Näyttökuva 2024-04-14 180755-2.png

7.0 ilmestyessä pelaajat saavat lyhyen questin jolla saa ilmaisen Fantasian. Muutenkin Fantasian käyttö parantuu roimasti kun sinulla on 60 min aikaa tehdä muutoksia hahmoon, aika kulkee vain pelissä ei muutoksia tehdessä.

Uudet AF varusteet. Kaikki muut näyttää tosi hyvältä paitsi BLM joka näyttää siltä että se on vetänyt vaan jonkun kylpytakin päälle

Viimeksi muokattu:
Tuo Sage näyttää niin hyvältä! Katsoin juuri job skills-videon, ja Sagen liikket näytti niin siisteiltä. Kunnon valoshow. Toinen jolla pelaan on White Mage. Se vaikutti myös ihan mukavalta, ja ei varmaan hirveästi tarvitse opetella sitä. Ja sama myös Red Magella. Vähän kyllä ottaa päähän, että Summoner ei ole vieläkään saanut uusia egejä. Näitä on kerjätty peliin jo ihan alusta saakka.

Ei tätä uutta lisäriä enää onneksi joudu kauaa odottaa. Vielä vähän aikaa sitten tuntui, että tuohon on ikuisuus. Nyt peli on osaltani siihen asti tauolla, vaikka vähän kutkuttaisi jo nyt alkaa pelaamaan. Mutta kun ei ole oikein tekemistä.

Kuukauden verran tuohon olisi, mutta jotenkin vielä aprikoi jaksaako sitä vielä lähteä tähän kelkkaan?

Endwalker -lisäri jollain lailla tyhjensi pajatson; sen pitkän seikkailun jonka itse aloitin COVID aikoihin. Olen pistänyt reilu 1000 tuntia peliin, joista muistaakseni 600 meni aikalailla kaiken tarinan läpikäymiseen.

Jotenkin sitä enemmän hakee jotain uutta. Täysin uutta. Mielummin uusi Final Fantasy MMO? Jos laskee Realm Rebornistä alkaen niin peli no päässyt 11 vuoden ikään. Ei sillä, että itse kaipaisin graafisia parannuksia, mutta jotain uutta tuo kaipaa.

Ehkä se mieli muuttuu sitten juhannuksen jälkeen...

Jotenkin sitä enemmän hakee jotain uutta. Täysin uutta. Mielummin uusi Final Fantasy MMO? Jos laskee Realm Rebornistä alkaen niin peli no päässyt 11 vuoden ikään. Ei sillä, että itse kaipaisin graafisia parannuksia, mutta jotain uutta tuo kaipaa.
Täällä vähän samat fiilikset. Tämä on oikeastaan ensimmäinen lisäri, jonka kohdalla olen miettinyt, että jaksaako tätä enää. En vain jotenkin innostu tästä. Olen miljoona kertaa kirjoittanut, kuinka minia niin tympii nuo samanlaiset päivityssyklit. Tuskinpa kehittäjät ovat mitään uutta keksineet, kun samalla kaavalla on menty alusta asti.

Sama homma täällä. Ostin Dawntrailin kuitenkin jo, mutta en aio tuohon alkuperäiseen 2015 luotuun hahmoon enää koskea. Uusi hahmoni on nyt aikalailla Stormbloodin loppupuolella, joten tätä tahtia en tule DT:n julkaisuun ehtimään sinne asti. Nyt muutenkin tullut pelattua paljon yksinpelejä niin edistyminen on ollut aika hidasta.

Hidas eteneminen ei sinänsä kyllä haittaa, olen tykännyt tällaisesta rennosta uudelleenpeluusta paljon enemmän kuin mitä tykkään tämän pelin endgamesta. Ei jotenkin ikinä ole napannut se että teet ruletteja joka päivä ihan vain tomestoneja varten.

Itse tässä kovasti odotellut 7.0 mutta en laajennuksen takia vaan grafiikka päivityksen. Oma uusi hahmo on vasta lvl 20 tarinatehtävässä ja aion ottaa oman aikani pelin uudestaan pelaamisessa uusitulla ilmeellä. Ilmeisesti julkaisussa saadaan uudet alueet päivitettynä ja sitten myöhemmin loput joten en senkään puolesta tule etenemään kovin nopeasti. Oma aloitus riippuu siitä koska ARR saa päivityksen. Uuden laajennuksen kimppuun varmaan sitten kun seuraava on tulossa. :D Parasta MMO peleissä on tehtävien tekeminen ja seikkailu tarinan aikan. Endgame grindaus ei ole kiinnostanut enää vuosiin. Edellisen laajennuksen raidejakaan nähnyt vielä.

Muistakaahan tehdä kaikki tarpeellinen kun valmistaudutte laajennuksen tuloon, ke alkaa 48h huolto joten ei pääsyä peliin ennen perjantaita. Grafiikka päivityksen takia se on iso lataus.

Klo 11 alkaa ke ja loppuu klo 11 pe.

Patchi tulee ladattavaksi.

PS5/PS4/Xbox: Around June 26, 2024 11:00 (GMT) / June 26, 2024 12:00 (BST) / June 26, 2024 21:00 (AEST)
Windows/Mac/Steam: Around June 27, 2024 15:00 (GMT) / June 27, 2024 16:00 (BST) / June 27, 2024 1:00 (AEST)

Paskaa itselle tässä on se että pääsen lataamaan patchin vasta torstai yönä joten täytyy ladata se sitten to-pe yönä.

jännä nähdä tuleeko launch weekend dawntrailissa olemaan samanlainen jonotus simulaattori mitä oli Endwalker, siinä jonotukset oli sellaisia 6-10 tunnin jonotus sessioita, että ovatko saaneet siihen jotain helpotusta, sinänsä headstart on yhtä tyhjän kanssa jos aika menee suurimmaksi osaksi pelkkään jonotukseen, näin se ikävä kyllä viimeksi meni Endwalkerin kohdalla. sen takia todennäköisesti itse hommaan pelin myöhemmin.

Aamulla jos loggas sisään niin sinne pääs melko helposti mutta siellä piti pysyä koska iltapäivästä lähtien ei ollut mitään asiaa sisään. Eli herätys aamuksi niin pääsee pelaamaan ja toivoo ettei potkita ulos.

Ylös Bottom