Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy XIV

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Typerin muutos uudessa patchissä tulee Tribal questit (entiset Beast tribet) muutettiin Allied Society Quests nimen alle. Niinkuin WTF. :D No pikku juttu ja eiköhän tuohon pian totu.
Siis tämä on todella ärsyttävää! Tein crafterilla tribal questia, enkä meinannut logista löytää ollenkaan tätä valikkoa. Meni varmaan valehtelematta 20min, kun hoksasin tämän. Täysin turha muutos kyllä.

Eipä tuo kovin pitkä ollut. Pelasin sen päivässä läpi. Dawntrail menee itselläni ehkä toisiksi heikoimmaksi tarinaksi heti Stormbloodin jälkeen.

Tänään tuli patch 7.1, ja pelasinkin jo uuden alliance raidin ja uuden dungeonin. Nyt on kyllä pakko todeta, että Dawntrail on joku Final Fantasyn oma Dark Souls. Sen verran haastavia bosseja tuotu tähän. Toki kaikki on vielä uutta, mutta jopa Dawntrailin "emopeli "sai jo vähän noottia siitä, kun normaalikontentti on jo todella haastavia kasuaalipelaajille. En muista olisinko ikonä kupsahtanut yhdenkään alliance raidin trash pulliin. No, nyt sekin on koettu. No ehkä nämä jää pääkoppaan muistiin, kun nämä on tahkottu se pari sataa kertaa.

Tuo uusi alliance raid kyllä vähän innosti selailemaan FF XI-juttuja. Siitähän tuo on otettu. Toivottavasti tuo saisi joskus jonkun konsoliversion, vaikka ikänsä puolesta vähän epäilen. Tosin olihan siitä joku mobiiliversio tekeillö, joka sekin kyllä kuopattiin.

Tarina ei edelleenkään imaissut mulaan, kuten ei tuo Dawntrail muuteenkaan oikein iskenyt. Tuskin tuo mitään eeppisiä tvistejä tuo jatkossakaan, mutta aika alussahan me ollaan vielä.

Tuo uusi alliance raid kyllä vähän innosti selailemaan FF XI-juttuja. Siitähän tuo on otettu. Toivottavasti tuo saisi joskus jonkun konsoliversion, vaikka ikänsä puolesta vähän epäilen. Tosin olihan siitä joku mobiiliversio tekeillö, joka sekin kyllä kuopattiin.
Niin meinaat, että FF XI tulisi uudestaan konsoleille remakena tms? Tuosta mobiiliremakesta en ollut kuullut. Melko myöhään tuotakin näköjään yritettiin ja Steam-julkaisukin oli näköjään vasta 2013. Ilmeisesti Vita-porttaustakin harkittiin. En ole kyllä peliä koskaan pelannut, mutta tuo PS2-versio kyllä kuulostaa hc:lta, kun sen mukana tuli 40 gigan kiintolevy... Harmi kyllä, että ei konsoleilla enää pelaaminen onnistu, tuota olisi ollut ihan hauska kokeilla, mutta ei ehkä pc:llä enää tässä vaiheessa jaksa.

Tänään tuli patch 7.1, ja pelasinkin jo uuden alliance raidin ja uuden dungeonin. Nyt on kyllä pakko todeta, että Dawntrail on joku Final Fantasyn oma Dark Souls. Sen verran haastavia bosseja tuotu tähän. Toki kaikki on vielä uutta, mutta jopa Dawntrailin "emopeli "sai jo vähän noottia siitä, kun normaalikontentti on jo todella haastavia kasuaalipelaajille. En muista olisinko ikonä kupsahtanut yhdenkään alliance raidin trash pulliin. No, nyt sekin on koettu. No ehkä nämä jää pääkoppaan muistiin, kun nämä on tahkottu se pari sataa kertaa.
Tämä on ymmärtääkseni ollut ihan tarkoituksellista ja myös monien pelaajien toiveena, että normaalit raidit olisivat edes hieman haastavampia. Aiemminhan niissä ei ollut minkäänlaista haastetta, joka teki niistä aivan merkityksettömiä monien mielestä. Itse toivotan tämän ainakin todella tervetulleeksi ja en malta odottaa, että pääsee raidia vetämään jahka joskus löydän aikaa hypätä Dawntrailin kimppuun.

Niin meinaat, että FF XI tulisi uudestaan konsoleille remakena tms? Tuosta mobiiliremakesta en ollut kuullut. Melko myöhään tuotakin näköjään yritettiin ja Steam-julkaisukin oli näköjään vasta 2013. Ilmeisesti Vita-porttaustakin harkittiin. En ole kyllä peliä koskaan pelannut, mutta tuo PS2-versio kyllä kuulostaa hc:lta, kun sen mukana tuli 40 gigan kiintolevy... Harmi kyllä, että ei konsoleilla enää pelaaminen onnistu, tuota olisi ollut ihan hauska kokeilla, mutta ei ehkä pc:llä enää tässä vaiheessa jaksa.
No siis mä oon aina halunnut kokeilla XI:tä. Se on oikeastaan ainoa pääsarjan peli, mitä en ole pelanut. Toki vois sitä jonkun koneen hankkia, mutta tuskin ihan just tätä varten viitsin kun peli on vissiin parhaat päivänsä nähnyt. Enkä ole ikinä oikein ollut PC-pelaaja, joten tämä on vaan jäänyt. Kun kerran tästä on jo ennestään konsoliversio, niin tuskin olisi ihan mahdottomuus saada sitä nykykonsoleille. Tosin eri asia on, kannattaako se.

Tämä on ymmärtääkseni ollut ihan tarkoituksellista ja myös monien pelaajien toiveena, että normaalit raidit olisivat edes hieman haastavampia. Aiemminhan niissä ei ollut minkäänlaista haastetta, joka teki niistä aivan merkityksettömiä monien mielestä. Itse toivotan tämän ainakin todella tervetulleeksi ja en malta odottaa, että pääsee raidia vetämään jahka joskus löydän aikaa hypätä Dawntrailin kimppuun.
Juu siis eihän tämä huono asia ole. Paitsi että minun main on ollut alusta saakka whm, ja jouduin vaihtamaan depsiksi, kun nolotti kuolla joka ikiseen bossiin. Onneksi sentään XIV ei ole kovin toksinen peli, mutta silti. Luonne kun ei anna periksi: ja minähän en kupsahda! Minun tehtävä on pitää kaikki hengissä, eikä kuolla heti ekana.

Viimeksi muokattu:
No siis mä oon aina halunnut kokeilla XI:tä. Se on oikeastaan ainoa pääsarjan peli, mitä en ole pelanut. Toki vois sitä jonkun koneen hankkia, mutta tuskin ihan just tätä varten viitsin kun peli on vissiin parhaat päivänsä nähnyt. Enkä ole ikinä oikein ollut PC-pelaaja, joten tämä on vaan jäänyt. Kun kerran tästä on jo ennestään konsoliversio, niin tuskin olisi ihan mahdottomuus saada sitä nykykonsoleille. Tosin eri asia on, kannattaako se.
X360:llä tätä olisi ollut kyllä kiva testata, mutta osui kyllä itsellekin vähän huonoon aikaan kun ei ollut tällaisille aikaa. Ja toisaalta jäänyt tämä XIV myöskin kokeiluasteelle toistaiseksi kun nämä vaan vievät niin paljon aikaa. Ei tuon XI:n tuominen nykykonsoleille taitaisi tosiaan kannattavaa olla, se kilpailisi ainakin jossain määrin myös XIV:n kanssa. Mutta täytyy todeta, että pc-puolella on kyllä yllättävän iso ja itkeä joukko pelaamassa noin vanhaa peliä.

Itse kokeilin XI joskus vuosi sitten ja se on niin mielenkiintoinen ja täysin erillainen kuin XIV, ei ole kädestä pitämistä. NPC hahmojen pään päällä ei ole merkkejä onko ne kauppiata vai mitä, ei ole tehtävä merkkejä vaan kaikille pitää puhua itse. Tehtävät itsessään ei näytä mihin pitää mennä vaan täytyy lukea tekstiä.

Mukana on nykyään trust apureita jotta yksin pelaaminen olisi paljon helpompaa mutta nekin tietysti pitää itse löytää kuka NPC niitä antaa.

Se on hyvin HC kokemus verrattuna XIV ja en usko että ihan kauheasti nykypelaajat siitä kiinnostuisi. Itse pelaisin kyllä jos olisi ilmainen mutta ei viitsi maksaa kk maksua niin vanhasta pelistä. Sen käyntiin saaminenkin nykyään on ihan törkeen hankalaa ensimmäisellä kerralla kun pelin launcheri on niin sysipaska.

Ylös Bottom