Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy XIV

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oliko muka Endwalker early accesissa muka niin huonossa kunnossa? Ei pysty muistaa. Muistaakseni Shadowbringers ja Endwalker toimi "ihan hyvin" verrattuna Heavenswardiin ja varsinkin Stormbloodiin, jonka ea oli täysi fiasko. Peli ei toiminut edes virallisen julkaisun aikana. Eikös nää jotain luvannut, että virheistä on opittu, ja että Dawntrail toimisi hyvin. No sen näkee perjantaina.
 
Oliko muka Endwalker early accesissa muka niin huonossa kunnossa? Ei pysty muistaa. Muistaakseni Shadowbringers ja Endwalker toimi "ihan hyvin" verrattuna Heavenswardiin ja varsinkin Stormbloodiin, jonka ea oli täysi fiasko. Peli ei toiminut edes virallisen julkaisun aikana. Eikös nää jotain luvannut, että virheistä on opittu, ja että Dawntrail toimisi hyvin. No sen näkee perjantaina.

Olihan siellä jotkut 6h jonot jos yritti mennä sisään sen jälkeen kun jenkit heräs. Eli toisinsanoen ei voinut pelata jos ei ollut jo sisällä. Mutta serverit toimi muuten hyvin.
 
Ei se jenkkien herääminen vaikuta muihin kuin jenkkiservuihin. Yleisesti ottaen pelissä oli iso suosiopiikki juuri ennen Endwalkerin julkaisua eikä SE pystynyt kasvattamaan serverikapasiteettia Covidin aiheuttaman komponenttipulan takia. "Primetime" ajat olivat kaikilla servuilla tuskaa ja aamuisin paikallista aikaa oli paras aika kirjautua sisään.

Endwalkerin julkaisun aikoihin löytyi myös ARR ajoista asti olemassa ollut bugi, joka pätki yhteyksiä pitkissä jonoissa, joten monet pelaajat jonotti tunteja turhaan.

Nyt on serverikapasiteettia enemmän, tuo aiempi bugi on korjattu eikä mitään suurta suosiopiikkiä ole tullut. Eli jonojen luulisi olevan tällä kertaa lyhyempiä, mutta kohtahan se nähdään.
 
Ei se jenkkien herääminen vaikuta muihin kuin jenkkiservuihin. Yleisesti ottaen pelissä oli iso suosiopiikki juuri ennen Endwalkerin julkaisua eikä SE pystynyt kasvattamaan serverikapasiteettia Covidin aiheuttaman komponenttipulan takia. "Primetime" ajat olivat kaikilla servuilla tuskaa ja aamuisin paikallista aikaa oli paras aika kirjautua sisään.

Endwalkerin julkaisun aikoihin löytyi myös ARR ajoista asti olemassa ollut bugi, joka pätki yhteyksiä pitkissä jonoissa, joten monet pelaajat jonotti tunteja turhaan.

Nyt on serverikapasiteettia enemmän, tuo aiempi bugi on korjattu eikä mitään suurta suosiopiikkiä ole tullut. Eli jonojen luulisi olevan tällä kertaa lyhyempiä, mutta kohtahan se nähdään.

Tämä on ihan totta. Varmaan sen takia kirjoitettua kun siihen aikaan kun EU tulee töistä/koulusta alkaa jenkit heräilee.
 
Tuli lounastauolla vedettyä vielä viimeinen Endwalkerin puolella tehty leveling roulette. Nappasin vielä levutilanteen huvikseni ylös.
Ihan hyvin on levuja kertynyt tässä viimeisen puolen vuoden aikana. Pelituntejakin on kertynyt tällä hahmolla jo yli 500. Tarinallisesti olen edelleen Stormbloodin loppupuolella ja MSQ levu taitaa olla 68:n paikkeilla.

Tätä vauhtia menee kyllä pitkä tovi ennenkuin pääsee Dawntrailin kimppuun, mutta eipä tässä mikään kiire ole. Varsinkin kun tykkään kaikista eniten levuttamisesta ja MSQ:sta. Endgame tomestone grindaaminen on aika tylsää niin paljon mukavammin aika menee näin.

1000000649.jpg1000000648.jpg
 
Meidän FC-ryhmän Discord-kanavalla saa myös hienon kuvan omasta hahmosta. Perjantaina alkaa taas grindaus, enkä kyllä tiedä yhtään millä hahmoluokalla lähtis eteenpäin.

Moneltas ne servut nyt aukeaa perjantaina? Jos yhtään ymmärsin, niin 11.00?

1000027880.png
 
Pleikkarilla näyttäisi pelin kuvake jo muuttuneen! Jännä nähdä se erinäköisenä kun melkein koko PS5 ajan itsellä näkynyt tuo Endwalker kuvake.
1000008223.jpg
Muoks: nyt on näköjään päivityskin tullut ladattavaksi PS5:lla. Hurjan kokoinen: 52,5GB kun muu peli ennen tätä on n. 45GB.
Muoks2: lopullinen koko on näköjään 73,77GB. Kyllähän siihen melkein 30GB tulikin lisää.
 
Viimeksi muokattu:
Ilmeisesti PC versio sai kans päivityksen tänään vaikka piti vasta huomenna tulla. Hyvä niin voi laittaa imutukseen kun kotia pääsee. Xboxilla patchi on kuulemma yli 100 gigaa joten varautukaa siihen.
 
Voit näin ajankuluks seurata Lodestone hahmosi päivitystä, jos kuvan resoluutio on 880x1200 hahmosi on päivitetty uuteen versioon. Resoluution näkee kun avaa hahmon kuvan uudessä välilehdessä ja vie hiiren siihen uuden ikkunan palkin päälle.



EDIT Korjasin ohjeet.
 
Viimeksi muokattu:
3h ja sit mennään. En ehdi kun max tunnin testailla ennenkuin töihin pitää lähteä mutta odotan mielenkiinnolla kuvanlaadun parannuksia ja voiko peliä jo pelata ilman Reshadea kun vihreä kalvo on poistettu ja selkeästi parempaa AA tuotu peliin. Sekä tietenkin paranneltu valaistus ja paljon muuta.
 
Servut auki, ja launcheri tilttas noin neljä kertaa. Nyt pääsin jo valitsemaan hahmon, ja surprise! 2534 pelaajaa jonossa. Mutta tietysti nää himostriimaajat pääsee näköjään heti sisään.
 
3584 :D Menee huomiseen pelailut omalta osalta.

EDIT: Jos on iso jono vierailkaa jossain toisessa serverillä, itse menin uusimpiin EU servereihin ja ei ollut jonoa.

Edit 2: Kyllähän tuo grafiikoiden parannus näkyy ihan ARR, paljon paremmat varjot, parempi AA, kaikki tekstuurit on saaneet boostia, hahmon liikkeeseen reagoiva nurmikko, minionit, mountit näyttää viilatummalta.

Ei mikään massiivinen upgrade mutta viilausta jokapuolella joks tekee siitä huomattavasti paremman näköisen ja mielyttävämmän silmälle.
 
Viimeksi muokattu:
Koko päivän pelattu, ja level 100 saavutettu, vaikka olen vasta muistaakseni kolmannella alueella. Tässä ei todellakaan tarvitse tehdä dailyjä, jos haluaa expaa. Main story antaa tarpeeksi. Joskus jäänyt traumat, kun matka tyssää siihen, kun ei ole tarpeeksi leveleitä.

Ihan kiva tämä on ollut. Tarina ei oikein meinaa nappaa mukaansa, mutta toisaalta en kyllä odottanutkaan mitään eeppistä seikkailua. Endwalker hoiti sen puolen. Mutta toivottavasti tässä nyt alkaa jotain tapahtumaan.

Uusia classeja tuli pikaisesti kokeiltua. Jestas että ne tuntuvat oudoilta. Viperin rotaatiosta en ymmärtänyt juuri mitään. Picton vain avasin.

Jos nyt oehkuihin ja huomenna sit lisää.
 
Täälläkin tuli pelattua aikalailla koko päivä ja hyvältä kyllä vaikutti vaikkakaan uudesta tarinasta en pysty vielä mitään sanomaan.

Serverikapasiteetti näyttäisi tosiaan olevan hyvällä tolalla niinkuin tuolla yllä jo etukäteen pohdiskelinkin. Pisin jono oli heti servujen auettua, mutta loppupäivän aikana pisin jono oli n. 50-60 luokkaa. Tuo alun iso jono todennäköisesti johtuu vain pelin tavasta päästää pelaajia sisään. Peliin pääsee aalloissa, joten jos vaikka koko serveri olisi tyhjillään, aluksi sinne tulisi juurikin samanlaiset pitkät jonot kuin eilen.

Uudet jobit olivat mielestäni aika selkeitä ja suoraviivaisia. Aluksi kun skillejä yritti lukea, tuntui että nämä ovat ihan törkeän sekavia, mutta lähtivät kyllä nopeasti selkeytymään kunhan alkoi laittamaan skilleja hotbariin ja testailemaan mitä tapahtuu mistäkin. Striking dummyn luona tuli seisottua varmaan tunti vaan ihmetellen paras järjestys nappuloille ja selvittäen näiden pelitapaa. Viper oli niin hauska kuin aluksi odotinkin, mutta pictomancer yllätti todella. En ikinä ole black magesta pitänyt ja odotin että tämä olisi about samanlainen, mutta eipä ollut. Tulee vähän ehkä summoner mieleen kun löytyy kolme eri aktivoitavaa juttua ja niillä on omat juttunsa.
 
Pitää kyllä nostaa hattua, että miten hemmetissä nää keksii lisää ja lisää uusia mekaniikkoja bosseihin. Dawntrailissa saa oikeasti tehdä töitä. Trialit ja dunkkubossit ovat ehdottomasti haastavimmat Dawntrailissa kuin missään aikaisemmassa lisärissä. Tai siltä ainakin tuntuu, vaikka toki uusia nämä ovat vielä kaikille.

Ja musiikit! Ei tämä niissäkään kyllä petä. Harmi ettei tuo tarina todellakaan ainakaan vedä minua puoleensa. Muuten on kyllä ollut loistava lisäri.
 
Pieni video grafiikka päivityksestä. Itse olen ainakin ollut todella yllättynyt miten paljon se vaikuttaa kokonaiskuvaan kun on uusi valaistus,varjot ja tekstuurit vaikka kaikki näyttää samalta niin silti paljon paremmalta. ARR vanilla tarina alkaa lähestyä loppuaan ja sen jälkeen hyppään kaiken sivukontentin kimppuun, levelitän muita classeja, relikkiä ja muuta. Typerin muutos uudessa patchissä tulee Tribal questit (entiset Beast tribet) muutettiin Allied Society Quests nimen alle. Niinkuin WTF. :D No pikku juttu ja eiköhän tuohon pian totu. Olen ollut täysin pelin lumoissa taas kun sen näkee päivitetyllä ilmeellä.



EDIT: Syy sille miksi kuva on tarkempi kun resoluutio skaalauksen muuttaa 100%->99% johtuu FSR:stä, se ei ole aktiivisena kun skaalaus on 100% mutta 99 % peli käyttää sitä ja näinollen aktivoi FSR sisältämän kuvan terävöityksen.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom