Pystyisikö joku auttamaan, että uskaltaisi pelin hankkia
Vaikea kysymys. Ennen kuin tuon videoarvostelun saan kasaan niin tässä jotain ajatuksia. Pelattu peliä keskimäärin... kaikki ylimääräiset hetket mitä työstä ja muusta irtoaa.
Wowista tuttu asetelma tankki - hiilu - depsi löytyy tästäkin. Kömpelöä dialogia, urpoja questeja eikä pyörää ole todellakaan lähdetty keksimään uudelleen - ja se on hyvä se. Oon ehdottomasti PvE-pelaaja, eikä PvP-sisältö kiinnosta juurikaan. Odotan innolla peliin aukeavia raideja ja instat ovat pitkästä aikaa kivaa tekemistä. Kaikilla on omat roolinsa ja tontit hoidetaan.
Tekemistä tässä tosiaan on. Luokkasysteemi hahmoilla on sellainen, että jos haluat esimerkiksi White Mageksi, tarvitsee levutella Conjurer hahmoluokkaa tasolle 30 ja sen jälkeen Arcanist tasolle 15. Itse aloitin juuri Arcanistiurakan.
Se mikä tässä on erikoista vielä on se, että jos haluat samasta hahmosta tehdä meleetaistelijan niin siitä vaan. Kaikki hahmoluokat voidaan levuttaa ja tekemistä on näin siis aivan helvetisti. Tähän kun laitetaan päälle vielä oheisammatit kalastus, yrttipuuhat yms, niin onhan tuota sarkaa.
Questeja on tosiaan myös monenmoisia. On perinteistä questia "pääjuonen tiimoilta" sekä alueellisia sivuquesteja. Näiden lisäksi on avoimia FATE eventtejä, joihin voi osallistua saapumalla touhuun mukaan. Nämä voivat olla tyyliin saata tyyppi paikasta toiseen ja suojele samalla, tai puolusta jotain kylää jonne monsterit hyökkäävät.
Pelistä löytyy myös wowista tuttu Looking for group, jolla pääsee sitten Dungeoneihin mistä päin maailmaa tahansa. Toimii keskiviikkoisen palvelinhuollon jälkeen kuin junan vessa.
Ja öö... no, pikkuisen tässä on innoissaan. Hyvin perinteinen MMO joka tarjoaa pitkästä aikaa sitä mihin muinoin wowissa tykästyi. Fiilis ja miljöö on kiva ja FF-henkinen. Upeat musiikit.
Mielenkiinnolla olen mukana seuraamassa tätä taivalta ainakin alussa ja katson kuinka peli kehittyy. Hankala tätä mukavampaa hupia on keksiä jos on kavereita tia muuta seuraa kenen kanssa pelata. Turinointia ja ihmettelyä.
En tiedä mille vekottimelle mietit, mutta itse maksoin greenmangamingissa pclle jotain 20+ euroa. Peli ja kuukausi peliaikaa, johon tuli ilmainen viikko lisää keskiviikon täyshuollon myötä.