Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy XIV

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Final Fantasy XIV [Hype]

Tänään taas saapui uusi satsi beta(alpha)invitejä. Näyttää siltä, että SE on pikkuhiljaa nostamassa servujen määrää ja siksi voidaan olettaa, että näitä beta invitejä tulee jatkossa tasaisin väliajoin. Tälläisen kommentin heitti myös pelin ohjaaja Nobuaki Komoto tesifoorumeille (classified information!):

Beta Test and Server Expansion

Thanks to the efforts of all our testers, we have received a wealth of invaluable feedback and information regarding server balancing and gameplay.

The problems we encountered with the servers were more numerous than we originally anticipated. We were, however, able to make improvements throughout the course of the alpha test phase, and as a result we can now head into beta testing under far better conditions and with a concrete grasp of what areas still require attention.

We also took all your opinions and suggestions to heart, and have incorporated a number of alterations into the upcoming beta, from complete overhauls to minor tweaks. Testers can expect to see significant changes to areas in which we received the greatest amount of feedback, including, but not limited to, the user interface and battle system.

Considerable changes to the server setup and gameplay will continue to be made. These will not be worked into upcoming alpha tests, but will instead be implemented for the beta test phase.

We will, however, be introducing a number of new Worlds throughout the remainder of the alpha test. This will be a gradual process as we work to ensure that no connection issues arise while multiple game servers are running simultaneously.

Unfortunately, a World selection feature will not yet be available. We understand the inconvenience this causes, as many of you no doubt wish to create characters on the least-populated Worlds or on the same Worlds as your friends. For now we apologize for not having this option ready, and ask for your understanding and patience for the time being.

Your feedback has already contributed greatly to bettering FINAL FANTASY XIV, and we are striving to incorporate as much of it as possible into the beta and release versions of the game. We welcome all new testers, and hope that they can work together with our “old guard” to continue providing useful and enlightening feedback.

Enjoy your time in Eorzea!

Final Fantasy XIV Director
Nobuaki Komoto
 
Vastaus: Final Fantasy XIV [Hype]

No niin servujen määrä jo 10 ja testaajia about 40k valittu tällä hetkellä- varmasti on täältäkin joku tullut jo valituksi :D.

S-E:n youtube channelille tuli tänään uusi video Beta versiosta jossa näytetään vähän hahmonluomisprosessia tarkemmin.

"Näyttely" on kyllä videossa niin surkeaa että mieluummin katsoin ilman ääniä :rolleyes:

http://www.youtube.com/watch?v=8Rp1Wryh93s

Ja E3:lta odotettavissa ainakin uusi traileri (1 kuva julkaistu jo), ja muuta mukavaa.

TLmPh7eG68b15mhm6O65L4zquhT98r82.jpg
 
Vastaus: Final Fantasy XIV [Hype]

E3 on ohi.





Ja sitä myöten kohtuullinen setti uutta infoa on nähnyt päivänvalon, tässäpä ne tärkeimmät:

E3 traileri: YouTube - Käyttäjän FINALFANTASYXIV kanava

Benchmark löytyy täältä: FINAL FANTASY XIV Official Benchmark

Videoita uudesta taistelusysteemistä; Muutos on kohtalainen Alphaan verrattuna.. Effect Bar ja Action Gauge on korvattu Stamina gaugella::

Final Fantasy XIV Online Video Game, E3 2010: Beta Battle Walkthrough (Cam) HD | Game Trailers & Videos | GameTrailers.com

YouTube - E32010 Final Fantasy XIV Gameplay by Steparu


Muuta random infoa: Normaalin "Linkshell" kiltasysteemin lisäksi pelissä on myös "Company" niminen suuremman luokan järjestelmä tarkoitettu korkeamman tason hahmoja varten suurille ryhmille. Lisää infoa systeemistä julkaistaan "kohta".

Myös Retainer-niminen järjestelmä tullaan kehittämään, mikä mahdollistaa sen, että pelaajan hahmo pysyy serverillä vaikka itse loggaisi ulos. Siksi basaarien pitäminen helpottuu huomattavasti.

Jonkinlainen "trait" systeemi on myös beta versiossa, mikä on varmaan aika samanlainen XI:n "job trait" systeemin kanssa, mutta vapautta on enemmän kuten trendi näkyy pelissä olevan.

Pelissä jokaisella täytyy olla etu- ja sukunimi, mutta pelaajat voivat antaa toisilleen lempinimiä jotka helpottavat kommunikointia, kun ei tarvitse joka kerta kirjoittaa /tell Angrivardfg Drefnoerz kun kaverilleen jotain haluaa sanoa. Herra Angrivardfgia voi näin kutsua vaikka Jormaksi jos siltä tuntuu.

Beta alkaa kuukauden sisällä.
 
Vastaus: Final Fantasy XIV [Hype]

"Final Fantasy 14 launches Sept. 30 on PC, March 2011 on PS3"

Final Fantasy 14 launches Sept. 30 on PC, March 2011 on PS3 | Joystiq

Harmi kun kun menee ensi vuoden puolelle PS3-versio.

Onhan tuo harmillinen veto, molempaan suuntaan itseasiassa, PC & PS3 -pelaajille. Peli kun on hädin tuskin päässyt alpha-vaiheesta niin kohta jo PC julkaisua pukkaa... Voi tuntua monesta taas että joutuu beta-testauksesta maksamaan, kuten monen muunkin MMO:n kohdalla on käynyt julkaisun aikaan.
 
Vastaus: Final Fantasy XIV [Hype]

Onhan tuo harmillinen veto, molempaan suuntaan itseasiassa, PC & PS3 -pelaajille. Peli kun on hädin tuskin päässyt alpha-vaiheesta niin kohta jo PC julkaisua pukkaa... Voi tuntua monesta taas että joutuu beta-testauksesta maksamaan, kuten monen muunkin MMO:n kohdalla on käynyt julkaisun aikaan.

Ihan 6 kuukautta tuo Beta tulee kestämään, normi settiä.

Kun "Alpha vaihe" alkoi niin SE oli jo kehittämässä Betaa kovaa vauhtia.. ei se, että testataan Alphaa tarkoita että se on tällä hetkellä se paras "buildi" mitä kehittäjillä on käytössä.

Ei julkaisu tule olemaan mikään täydellinen, muttei mikään AoC fiaskokaan. Peli on ollut kehitteillä jo 5, ellei 6 vuotta.
 
Vastaus: Final Fantasy XIV [Hype]

Noniin vihdoin tuli betakutsu ehkä pääsee pian testailemaan.. kunhan toi download tulis ei mitään hurraa vauhtia tule;)
 
Vastaus: Final Fantasy XIV [Hype]

Tuleeko pelaajille asetetut rajoitteet pilaamaan pelin? Gamesconilla FF XIV:n tekijöitä haastatellut Famitsu kysyi pelin "väsymis- ja horrostiloista".

Ohessa tekijöiden lausunnot aiheesta. Yksityiskohtia systeemistä ei kerrottu.

Tell us about the “fatigue” and “dormancy” systems please.

We wanted to introduce a system to reward players who don’t have a lot of time to play. Maybe it looks as though we are placing long playing users at a disadvantage, but the idea is really to let play for short periods be viable.

Won’t that cause some concern amongst players who play for longer?

We want these players to try different classes. If you change class the fatigue doesn’t affect you, so you could try non-combat classes as well. You actually have more play choices now as you can make more characters.

Lähteet internetin syövereistä kertovat seuraavaa: tunnin pelaamisen jälkeen pelaajaan alkavat vaikuttamaan rangaistukset, mitä ilmeisimmin keskittyen kokemuspisteiden kertymiseen. Kahden pelitunnin jälkeen kokemuspisteitä kertyy enää puolet oikeasta määrästä. Neljän tunnin jälkeen kokemuspisteitä ei kerry lainkaan. Kaiken lisäksi "väsymis- ja horrostila" poistuvat vasta 2 päivän odottelun jälkeen.

Edellinen teksti ei siis varmennettua tietoa.

Aluperäisenä lähteenä Famitsun haastattelu, jonka Sankaku Complex käänsi. Sankaku Complexin tasosta voi olla montaa mieltä. Omalta ranking-listaltani se löytyy pohjalta.

Tuollahan tuo betakin odottaisi pelaamistaan, mutta ei vain kiinnosta. Tämän jälkeen vielä vähemmän, jos puheet tuollaisista rajotuksista pitävät paikkansa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Final Fantasy XIV [Hype]

Tänään vielä ehtii betaa testaamaan :)
Keskiyöhön asti? (5pm PDT).

Muutama classi täytyy kokeilla + sitten avoin beta syyskuun alussa.. Kyllä tämä odotusaika tässä meneekin.

CE versio edelleen ennakkotilauksessa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Final Fantasy XIV [Hype]

GameSpotin PC-arvostelu:

Final Fantasy XIV is a notable entry to the genre but only for what it lacks. It lacks character; bare-bones quests and audiovisual repetition fail to instill a sense of fantasy wonder. It lacks cohesion; communication failures, economic oddities, and stringent limitations leave you constantly directionless. And it lacks joy; the abysmal interface and boring monsters make it a struggle to stay invested. The open-ended classes, the stunning graphics engine, the focus on story--these elements deserve rightful praise. It's a shame they weren't put to use in a game worthy of the Final Fantasy brand. Certainly, Final Fantasy XIV will improve as features are added, yet the failures go beyond the superficial. Updates may address a multitude of flaws, but "fun" is not a feature that can be added with a simple patch.

4/10 (Poor)

Ihmettelin jo muinoin kuinka tältä peliltä odotetaan jotain ihmeellistä, vaikka mitään syytä tuohon ei aikaisempien näyttöjen perusteella pitäisi olla. No, sitä sitten uskoi, että tässä tosiaan olisi jotain sellaista mitä Final Fantasy XI:ssa ei ollut. Tämä valitettavasti taitaa olla harhaa, sitä samaa keskinkertaisuutta taitaa tälläkin kerralla olla luvassa.

MMORPG-genre saa siis tässä kodissa jäädä odottelemaan edelleenkin tarpeeksi laadukasta pelaamista.
 
Vastaus: Final Fantasy XIV [Hype]

GameSpotin PC-arvostelu:



4/10 (Poor)

Ihmettelin jo muinoin kuinka tältä peliltä odotetaan jotain ihmeellistä, vaikka mitään syytä tuohon ei aikaisempien näyttöjen perusteella pitäisi olla. No, sitä sitten uskoi, että tässä tosiaan olisi jotain sellaista mitä Final Fantasy XI:ssa ei ollut. Tämä valitettavasti taitaa olla harhaa, sitä samaa keskinkertaisuutta taitaa tälläkin kerralla olla luvassa.

MMORPG-genre saa siis tässä kodissa jäädä odottelemaan edelleenkin tarpeeksi laadukasta pelaamista.

Itse en pitäisi arvosteluja juuri minään. En nyt katsonut tuota linkkiä, mutta muistaakseni FFXI sai yhtä paljon lokaa niskaansa. Silti kun aikanaan aloitin pelaamaan sitä, yksikään peli ei ole koukuttanut minua niin pahasti kuin FFXI. Kolmen viikon ajan pelasin valehtelematta 10h päivässä. (auts... =))

Se, että peli ei yritä olla WoW-klooni on vaan hyvä asia. Peli on vielä kesken ja arvostelut, jotka on vedetty parin viikon pelaamisella voi jättää ihan omaan arvoonsa. Tämä peli vaatii aikaa. Toivottavasti tässä on edelleen samaa taikaa kuin FFXI. Se kun on kadonnut johonkin uudempien osien myötä.

Tosin, mikäli FFXI ei natsannut yhtään, niin tuskin tämäkään.

//EDIT Ai joo ja niille aloitteleville sankareille, menkää Kashuan-servulle. Tällä hetkellä suomalaisia noin nelisenkymmentä samassa jengissä.
 
Vastaus: Final Fantasy XIV [Hype]


Vaikuttaa XI:ltä paremmilla graffoilla. Grindataan kalkkunoita/kaniineja jossain pellolla ja välillä otetaan niiltäkin turpiin ;) Kunnon tehtäväsysteemi puuttuu, josta voisi nauttia silloinkin yksinpelinä, kun ei ole aikaa metsästää partya.

Harmittaa kyllä, kun komea FF-aiheinen nettirope menee jälleen kerran ohi. Taidan alkaa taas LOTROilemaan, kunhan tuo F2P rantautuisi Eurooppaan...
 
Vastaus: Final Fantasy XIV [Hype]

Ei mene hyvin tällä projektilla. PS3-version julkaisu siirtyi jo kertaalleen maaliskuuhun 2011, mutta nyt ilmoitettiin uudesta lykkäyksestä antamatta edes sen tarkempaa aikataulua. Samaan syssyyn pelin tuottaja Hiromichi Tanaka luopui paikastaan ja siirtyy taka-alalle hoitamaan muita FFXIV-juttuja.

Alla vielä kokonaisuudessaan Square Enixin pääpomo Yoichi Wadan virallinen pahoittelu.

While more than two months have passed since the official launch of Final Fantasy XIV service, we deeply regret that the game has yet to achieve the level of enjoyability that Final Fantasy fans have come to expect from the franchise, and for this we offer our sincerest of apologies.

“After thorough deliberation on how to meet those expectations, it was decided that the most viable step was to approach improvements under new leadership and with a restructured team.

“To realise this vision, and in doing so, provide our customers with a better game experience, we have assembled our company’s top talent and resources. Taking over the role of producer and director is Naoki Yoshida, a passionate individual for whom customer satisfaction has always taken top priority.

Regarding the PlayStation 3, it is not our wish to release a simple conversion of the Windows version in its current state, but rather an update that includes all the improvements we have planned. For that reason, we have made the difficult decision to delay the release of the PlayStation 3 version beyond the originally announced date of March 2011.

Lähde: The Sixth Axis
 
Vastaus: Final Fantasy XIV [Hype]

Pelaileeko tätä joku vielä? Itellä on hahmo juurikin tolla kashuan servulla, pugilist pääluokka, oisko 23lvl tällä hetkellä.
 
Ylös Bottom