Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy XV

Vastaus: Final Fantasy XV [Hype]

Ensi kuussa on tulossa päivitetty versio demosta joka sisältää parannellun targeting systeemin ja paremman kameran, erittäin positiivinen yllätys että pääsee itse kokeilemaan SE tekemiä mutoksia peliin. Myöhemmin tiimillä on toiveena tuoda myös päivitys framerate droppailuun. Saa taas syyn palata tämän pariin, varmaan jo 7-8h tullut pelattua yhteensä tätä ja on kyllä demon perusteella vuoden odotetuin peli. Jos tänä vuonna edes tulee :D

Ei tarvi tälle vuodelle odottaa :D http://www.gamespot.com/articles/final-fantasy-15-skips-e3-for-gamescom/1100-6426936/.
En usko että julkaistaan edes japanissa tämän vuoden aikana.
 
Vastaus: Final Fantasy XV [Hype]

Itse veikkaan jopa vuotta 2017 kun FFXV oli vielä helmikuussa vasta 60% valmis. Vielä kun ottaa huomioon kuinka kauan peli on ollut kehityksessä.
 
Vastaus: Final Fantasy XV [Hype]

Itse tykännyt vanhoista hyvistä ff peleistä, olen jättänyt nämä xi-xiiiii hömpät kaikki välistä, koska ei ole kolahtanut. Lopetinkohan ysiin koko ff pelaamisen, mutta tämä xv näyttää erittäin, erittäin mielenkiintoiselta! :)
 
Vastaus: Final Fantasy XV [Hype]

Itse tykännyt vanhoista hyvistä ff peleistä, olen jättänyt nämä xi-xiiiii hömpät kaikki välistä, koska ei ole kolahtanut. Lopetinkohan ysiin koko ff pelaamisen, mutta tämä xv näyttää erittäin, erittäin mielenkiintoiselta! :)

Kymppi oli itselle viimeinen "oikea" final fantasy (ff9 oma suosikki koko sarjasta). Tykkäsin kyllä myös ff13 ja sen jatko-osasta, mutta ei niissä ollut silti enää sitä samaa ff-fiilistä kuin kympissä ja sitä ennen. En usko että tämäkään pääsee enää samaan tunnelmaan, mutta luultavasti loistava peli kuitenkin tulossa. Ensimmäinen ff joka tapauksessa kympin jälkeen mitä oikeasti odotan.

Ensi kuussa on tulossa päivitetty versio demosta joka sisältää parannellun targeting systeemin ja paremman kameran, erittäin positiivinen yllätys että pääsee itse kokeilemaan SE tekemiä mutoksia peliin. Myöhemmin tiimillä on toiveena tuoda myös päivitys framerate droppailuun. Saa taas syyn palata tämän pariin, varmaan jo 7-8h tullut pelattua yhteensä tätä ja on kyllä demon perusteella vuoden odotetuin peli. Jos tänä vuonna edes tulee :D

Tämä on kyllä todella hieno ratkaisu SE:ltä ja myös vissiin melko ainutlaatuinen? (en pahemmin demoja pelaile). Antaa sen vaikutelman, että pelaajista välitetään.
 
Vastaus: Final Fantasy XV [Hype]

"Demon" päivitetty version on nyt saatavilla, mukava nähdä mitä SE on muokannut.
 
Vastaus: Final Fantasy XV [Hype]

Ja netti sekosi täysin keskiviikkoiltana kun Gamespot latasi vahingossa väärän videon nettiin. Uusi traileri jossa julkistettiin julkaisupäivä. Video ei enää ole nähtävillä, mutta osa näki sen jo. JUlkaisu on siis syyskuun 30.päivä, eli ei kauaa jouduta odottaa :D
 
Vastaus: Final Fantasy XV [Hype]

JUlkaisu on siis syyskuun 30.päivä, eli ei kauaa jouduta odottaa :D

Olen aina ollut enemmän länsimaisista ropeiluista kiinnostunut reaaliaikaisemman taistelumekaniikan takia, mutta käsittääkseni tässä oltaisiin menty vähän samantyyliseen suuntaan ja hylätty se XIII-sarjan tyyli, joka itselle ainakin oli hyvin luotaan työntävä. Sen takia jäi XIII itse asiassa kesken, kun ei vaan niin ei.

Varovaisen odottavalla kannalla tätä kohtaan ollaan joka tapauksessa. Nättihän tuo on jo tähän mennessä julkaistujen materiaalien perusteella kuin sika pienenä ja kyllä sitä yksi massiivinen roolipeli pitää joka vuosi saada, johon uppoutua.
 
Final Fantasy XV [Hype]

Varovaisen toiveikkaana olin julkaisusta tänä vuonna, mutta että syyskuun 30. Vielä kun julkistavat että PC versio tulee tänä vuonna kans niin sit kelpais [emoji16]

Edit: sieltä on tulossa näköjään myös animoitu sarja ja elokuva.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Final Fantasy XV [Hype]

Edit: sieltä on tulossa näköjään myös animoitu sarja ja elokuva.
Sekä vielä erillinen peli mobiilialustoille. Vielä kun itse päätuote olisi kunnossa, toivoa sopii.

Noh, viisiosaisesta animaatiosarjasta on ensimmäinen osa nyt nähtävissä:

[video=youtube;fsVhwsUFaDE]https://www.youtube.com/watch?v=fsVhwsUFaDE[/video]

edit: Collector's Editionkin julkistettiin samalla. Saatavilla vain Square Enixin omasta kaupasta edulliseen 270 dollarin hintaan. Vain 30 000 kappaletta tarjolla. Harkinnassa oli CE:n hankkiminen pitkästä aikaa, mutta ei noilla spekseillä tällä kertaa.
 
Vastaus: Final Fantasy XV [Hype]

Noniin demo testattu ja paskaksi todettu! ruudunpäivitys ei pahemmin 30 pyöri ja muutenkin oli melkoista Hack and Slashiä.. Katotaan vielä miltä peli näyttää syyskuussa että kannattaako tätä hommata :D Onneksi sieltä on Star Ocean tulossa ennen FF XV:tä.
 
Vastaus: Final Fantasy XV [Hype]

Juu ei ollut kyllä demossa paljoa kehumista.
Taistelu on hidasta, jossa ei tarvitse edes rämpyttää, kun nappia voi pitää pohjassa siihen asti, että vihu on maassa. Viholliset ovat todella passiivisia, joten se että pystyikö demossa edes kuolemaan jäi mysteeriksi. Samalla se joka päätti vaihtaa perinteisen neliöstä hakkaa ja ympyrästä väistää logiikan (PS4), ansaitsee saada potkut, ei meinaan millään mennyt jakeluun. Ruudunpäivitys oli karmea, mutta vielä pahempaa oli miten rumalta peli näytti. Kaikki pelisivustojen otsikot joissa käytettään sanoja GORGEOUS tai AMAZING on pelkkää schaissea. Paikoillaan peli näyttää ihan hienolta, mutta liikkeessä asiat ovat toisin ja paikoin peli näytti todella rumalta. XIII-2 joka vapautui edes osittain esiosansa lineaarisuudesta näytti minusta tätä paremmalta.

Jos jotain plussaa pitää mainita niin musiikit ovat ensimmäistä kertaa kymmeneen vuoteen FF-klassikko tasoa.

Jotenkin koko demon idea ihmetyttää. Se on irallinen otos, jossa "taistellaan" lapsena unimaailmassa käyttäen leluaseita ja ilman tiimikavereita. Edes tätä mainostettua Carbuncle summonia ei pääse käyttämään, eikä sillä ole muuta virkaa, kuin että se höpöttää Noctille jonkun Whatsapp rip-offin voimin.
Jos tämä on kerta ainoa tapa avata Carbuncle pääpeliin, niin onko demolla muuta virkaa kuin toimia ns. "gotta catch them all-syöttinä?"
Muistaakseni FFX:n demossa oli kaksi osuutta, semmoinen hidas soolotaistelu ja nopeampi ryhmätaistelu sub bossia vastaan. Samaa asetelmaa olisi voinut käyttää tähän, koska tällaisenaan Square osoittaa olevansa EDELLEEN ihan pihalla nykymaailman menosta.

Niin tai näin itse petyin pahasti.
 
Vastaus: Final Fantasy XV [Hype]

Oli vähän ihmeellinen joo, tosin olin ymmärtäväni että tää on enemmänkin vaan teknologiademo eikä niinkään osoitus pelin sisällöstä. Pidin tosta kun sai hetkeks oikean Noctisin käyttöön. Kyllä tämä varmaan hankitaan, samoin kuin Star Ocean :)

Tarviiko tota demoa säilyttää vai jääkö se carbuncle muistiin jonnekin?
 
Vastaus: Final Fantasy XV [Hype]

Tarviiko tota demoa säilyttää vai jääkö se carbuncle muistiin jonnekin?

Kaiken järjen mukaan tekele loi oman saven, ainakin jossain kohtaan luki saving. Oliko muuten niillä kultaisilla kristalleilla lopulta mitään virkaa? Koitin kerätä kaikki, mutta meni ohi, jos niistä jotain irtosi.
Haluaisin kuulla Episode Duscaen-demon pelaajien mielipiteitä, onko pelissä minkään sortin kehitystä suuntaan taikka toiseen? Tästä demosta tuli niin vääristynyt kuva, että yritän toistaiseksi vakuutella itselleni olevani väärässä koko tuotoksen laadun suhteen :D
 
Vastaus: Final Fantasy XV [Hype]

Onpas täällä tuomitsevaa porukkaa, ainakin itse pidin episode duscaesta todella paljon. Tätä demoa pääsen vasta vkl kokeilemaan joten vertailuja en voi tehdä, mutta jos taso on samaa niin tiedä sitten mitkä odotukset porukalla on pelistä :D framerate ongelmista sekin asia pitää muistaa että pelin hiominen sulaviksi on aina viimeisiä asioita mitä tehdään, kyllähän tekijät ovat toitottaneet että 30 FPS on se tavoite kun peli on valmis.
 
Vastaus: Final Fantasy XV [Hype]

Onpas täällä tuomitsevaa porukkaa, ainakin itse pidin episode duscaesta todella paljon. Tätä demoa pääsen vasta vkl kokeilemaan joten vertailuja en voi tehdä, mutta jos taso on samaa niin tiedä sitten mitkä odotukset porukalla on pelistä :D framerate ongelmista sekin asia pitää muistaa että pelin hiominen sulaviksi on aina viimeisiä asioita mitä tehdään, kyllähän tekijät ovat toitottaneet että 30 FPS on se tavoite kun peli on valmis.

En mä tuomitse :)

ei toi ole oikein verrannollinen Duscaen antamaan kokemukseen, tuo Platinum on enemmänkin teknologiademo jossa näytetään vähän mekaniikkaa ja voit itse säätää vuorokaudenaikoja sekä säätilaa. Itsehän en Duscaeta koskaan pelaillut, striimejä ainoastaan katsellut, joten tuo Platinum antoi sellaisen pienen tuntuman peliin. Oikeassa pelissä toki on siis perinteistä FF-tyylistä seikkailua ja hahmojen tasot kasvaa ja kyvyt näiden myötä kehittyy, löytää uusia varusteita yms. Tästä puuttuu kaikki tuollaiset, toki tuolta löytyy piilotettuja aseita mutta siis se hahmoprogressio puuttuu.

Loitsut mitä tuossa pystyi heittämään oli toki "lapsellisia" versioita oikeista, ei oikeasta meteorainista ala mitään marmorikuulia kentällä pyörimään jos sitä pelkäätte :D

Tuli tosi paljon mieleen Kingdom Hearts tuosta demosta. Älkää lytätkö koko peliä tuollaisen hupsun teknologiademon takia.
 
Vastaus: Final Fantasy XV [Hype]

En kyllä yhtään tykännyt tästä taistelumekaniikasta :( Sääli sinänsä, kun nämä FF:t on uponnu meikäläiselle loistavasti ja XIII trilogiakin oli ihan pelattava. Kai tämä demo pitää pariin otteeseen vielä pelata ja katsoa muuttuuko mielipide noista taisteluista yhtään.
 
Vastaus: Final Fantasy XV [Hype]

Nyt on demoa kokeiltu ja olihan se todella erilainen kokemus episode duscae:en verrattuna mutta pidin silti kovasti. Grafiikat on komiat ja taistelut toimii hyvin, toki olin huomaavinani ettei tässä ollut sitä samaa systeemiä kun duscaes:sa joka näyttää koska viholliset lyö joten oli paljon vaikeampi puolustaa ja väistää varsinkin ruudun ulkopuolisia vihollisia vastaan. Ostoon menee :D
 
Vastaus: Final Fantasy XV [Hype]

Huhut pyörivät pitkin internettiä että peli olisi lykkääntymässä marraskuun loppuun, kyllä riipasee sydämestä jos näin on. Toki niinkuin aina, on se parempi että peli hiotaan parhaaseen mahdolliseen kuntoon.



EDIT: No nyt se ei enään ole mikään huhu, peli lykätään marraskuun 29 päivään asti jotta saadaan kaikki mukaan pelin levylle eikä tarvitse latailla massiivista day 1 patchia.

http://www.eurogamer.net/articles/2016-08-15-final-fantasy-15-delayed-two-months
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Final Fantasy XV [Hype]

Final Fantasy XV:n julkaisu lykkääntyy, koska kehittäjät kokivat tarvitsevansa vielä hieman lisäaikaa toteuttaakseen alkuperäisen visionsa

Ja tämä tarkoittaa mitä? Bugien korjausta vai ihan kunnon korjailua? Tätä lykkääntymistä ei Squaren nöyrät kumarrukset enää pelasta, koska peliä on kuitenkin heitelty edestakas jo kymmenen hemmetin vuotta! Vielä läpinäkyvämpää oli ensimmäinen julkaisuaika syyskuun lopulla. Tuo ilmoitettiin 5kk sitten. Vielä viime joulukuussa Square Enix ilmoitti pelin olevan jo pelikunnossa alusta loppuun. Eli näitä pikku korjaustöitä on tehty melkein vuosi. Mitä helkkaria?

En yllättyisi jos peli siirtynee ensi vuoteen, mikä on varmasti tapahtumassa. Kyllä tässä alkaa XV:n odottajilla kärsivällisyys loppua.
 
Ylös Bottom