Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Finnish Formula 1 Gran Prix Series [F1 2013]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MerimaxF1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Finnish Formula 1 Gran Prix Series [F1 2013]

No voiko oikeilla formuloilla sitten oikoa niin ettei tule rankkua ???

Johan siitä on tässä pari kisaa keskusteltu kun rankkua ei tule vaikka osa vetää miten sattuu ja toiset pysyy radalla.

Pointtihan olikin se, että radalla vois näyttää miten siellä kuuluu ajaa, mutta kartingilla siitä oikomisesta ei edes olisi hyötyä, toisin kuin Formuloita.
 
Vastaus: Finnish Formula 1 Gran Prix Series [F1 2013]

Johan siitä on tässä pari kisaa keskusteltu kun rankkua ei tule vaikka osa vetää miten sattuu ja toiset pysyy radalla.

Pointtihan olikin se, että radalla vois näyttää miten siellä kuuluu ajaa, mutta kartingilla siitä oikomisesta ei edes olisi hyötyä, toisin kuin Formuloita.
Juu pointin ymmärsit ,mutta nyt osan mielestä rankkua on tullut liian helposti oikomisesta. itse kyllä huomasin että kun normi linjoilla ajaa niin ei sitä tule vaikka välillä tuntuu että nyt tuli oikaistua.

Ps. Sen takia varmaan olenkin hidas kun koitan pysyä valkoisten viivojen sisäpuolella :D
 
Vastaus: Finnish Formula 1 Gran Prix Series [F1 2013]

Lisätään nyt vielä asioita realisticia vastaan on myös tuo mitä pletorille tapahtui, että kun saa penun niin sen jälkeen tulee jokasesta pienestä rikkeestä samoin tein penua ilman varoitusta, kun taas reduced niin ei tule mitään muuta kun varoitus. Lisäksi penusysteemi vielläkin kusee ku sain varoituksia cc:stä vaikka 2 rengasta oli vielä radan puolella NIIN KUIN OIKEASSA ELÄMÄSSÄ ON.
 
Vastaus: Finnish Formula 1 Gran Prix Series [F1 2013]

Mutta kun ei tuo ole oikeaa elämää. Niissä sarjoissa missä olen itse ajanut, niin jos peli sanoo ettei saa oikoa jossain kohdin edes kahden renkaan verran niin sitten ei oiota, mikä siinä on vaikeaa? Miksi täytyy ainakin löytää se lyhin reitti, eikö joskus voisi vaan kiltisti pysyä radalla ja opetella menemään radalla, eikä ruikuttaa et peli rankaisee jos oikaisee. :D
 
Vastaus: Finnish Formula 1 Gran Prix Series [F1 2013]

SAATIINHAN TÄNNE KETJUUN JO ELOA! AWWWESSSOOOOOOME! :D
Joo vaikuttaa siltä, että toi Melbourni on F1 2013 pelissä nyt se bugi rata, jota ei jatkossa ajeta realistiikka säännöillä. En itse ole kyllä vakuuttunut vielä tuohon syyhyn miksi sääntöjä pitää heti muuttaa jos yksi kisa aiheuttaa ongelmia.
Nuo minunkin oikaukset eivät olleet oikaisuja, mutta eihän peli sitä tunnista. Moni oikaisi pariin otteeseen meikäläisen erässä, mutta ei kyllä mitenkään pahasti.

Itselläni tuli tuo läpiajo rankku siitä hyvästä, että ajoin kaksikertaa putkeen 2.sektorin päätyttyä shikaanin "oikaisemalla". Todellisuudessa vauhti tippui 260kmh vauhdista 180kmh ja perä alkoi myrskyn tavoin vispaamaan. Kiitos kuuluu siis itselleni kun taitoin autoa liian aikaisin. Toki olihan tuo rankku omasta mielestä liikaa kun valmiiksi hävisin jo sen 1,5sec ja 3sec seuraavalla kieroksella spinnauksen takia. :)
 
Vastaus: Finnish Formula 1 Gran Prix Series [F1 2013]

Lisätään nyt vielä asioita realisticia vastaan on myös tuo mitä pletorille tapahtui, että kun saa penun niin sen jälkeen tulee jokasesta pienestä rikkeestä samoin tein penua ilman varoitusta, kun taas reduced niin ei tule mitään muuta kun varoitus. Lisäksi penusysteemi vielläkin kusee ku sain varoituksia cc:stä vaikka 2 rengasta oli vielä radan puolella NIIN KUIN OIKEASSA ELÄMÄSSÄ ON.
Itseasiassa jokaisessa radassa näin ei ole. Esim. Monzassahan oli kaikkien renkaiden pysyttävä VALKOISTEN VIIVOJEN sisällä 3.sektorin alkavan mutka yhdistelmän jälkeen (Variante Ascari mutka nro #7). Tuolla estettiin niin sanottujen aerodynaamisesti parempien autojen ulostulo nopeutta, joka aika-ajoissa kuin myös kisassa olisi tuonut hirvittävän edun (tässä tapauksessa jopa 1sec).:)
 
Vastaus: Finnish Formula 1 Gran Prix Series [F1 2013]

Mikähän mutka se on eniten aiheuttanut harmia, paljon puhuttu kakkossektorin neulansilmästä, mutta ei kait siellä mitään neulansilmää oo? Australiaahan te ootte ajanu? Mitä nyt treenasin Australiaa niin ei siellä rangaistuksia tuu jos pysyy radalla.. Silloin tällöin tuntuu tulevan vähän helpommin, mutta en näe syytä vaihtaa rangaistussysteemiä. Toki voidaan kokeilla mutta oma mielipiteeni on että turha alkaa säätämään.
 
Vastaus: Finnish Formula 1 Gran Prix Series [F1 2013]

Mikähän mutka se on eniten aiheuttanut harmia, paljon puhuttu kakkossektorin neulansilmästä, mutta ei kait siellä mitään neulansilmää oo? Australiaahan te ootte ajanu? Mitä nyt treenasin Australiaa niin ei siellä rangaistuksia tuu jos pysyy radalla.. Silloin tällöin tuntuu tulevan vähän helpommin, mutta en näe syytä vaihtaa rangaistussysteemiä. Toki voidaan kokeilla mutta oma mielipiteeni on että turha alkaa säätämään.
Juu ei ole mitään neulansilmää kyllä. Tiedän itse kuitenkin mitä herrat tarkoittavat. Eli siis ennen kakkos sektorin päättymistä kun on erittäin loiva vasen mutka/suora (kummaksi nyt tykkää sanoa), niin tätä ennen on tiukka mutka yhdistelmä oikea vasen, jossa tarvitsee vaihtaa vaihteen kakkoselle ennen mutkaa. :)

EDIT:
Huomasin treenatessani sellaisen kivan homman, että jos ajoin tuon mutkan kolmos vaihteella hiukan leikaten nurmen puolelta, niin heti antoi corner kuttinkii. Kakkos vaihteella sama homma jos vauhtia oli tarpeeksi paljon. Eli kyllä toi peli varmaan tunnistaa noi oikomiset ihan realistisesti.

http://www.youtube.com/watch?v=5Di8cXOB2Ws

Videon ensimmäinen mutka siis kyseessä. Ja pojat/naiset. Katsokaapas tarkkaan miten KIMI RÄIKKÖNEN sen ajoi. Ei paljoa näytä renkaat menevän nurmelle. Eikun oho. Ei mennytkään yhtään. :D
Sori jos viestini loukkaa joitakin henkilöitä. :o
 
Vastaus: Finnish Formula 1 Gran Prix Series [F1 2013]

Juu ei ole mitään neulansilmää kyllä. Tiedän itse kuitenkin mitä herrat tarkoittavat. Eli siis ennen kakkos sektorin päättymistä kun on erittäin loiva vasen mutka/suora (kummaksi nyt tykkää sanoa), niin tätä ennen on tiukka mutka yhdistelmä oikea vasen, jossa tarvitsee vaihtaa vaihteen kakkoselle ennen mutkaa. :)

No tuohan on helppo ajaa rataa pitkin ilman oikomista, paljon helpommin oiotuksi tulee tuon vasemmalle kaartuvan jälkeen se nopea oikea/vasen mutka.
 
Vastaus: Finnish Formula 1 Gran Prix Series [F1 2013]

No tuohan on helppo ajaa rataa pitkin ilman oikomista, paljon helpommin oiotuksi tulee tuon vasemmalle kaartuvan jälkeen se nopea oikea/vasen mutka.
Jep. Itsekkin nappasin juuri sieltä rankkuni. En itsekkään oikein ymmärrä miten ihmeessä porukat ovat tuon voineet niin useaan kertaan oikaista. Ilmeisesti kierrokset haetaan aina kieli keskellä suuta meiningillä puristaen joka ikisen millin radasta, joka aiheuttaa ongelmia osalle. :D NO OFFENSE Aappo ja Pletor. :o
 
Vastaus: Finnish Formula 1 Gran Prix Series [F1 2013]

Monellako nyt näitä rankku ongelmia oli? Jos parilla oli niin ei niitä sääntöjä tarvii vaihtaa :p
 
Vastaus: Finnish Formula 1 Gran Prix Series [F1 2013]

Asiasta perunaan onko kiinan gp keskiviikkona vai sunnuntaina?
 
Vastaus: Finnish Formula 1 Gran Prix Series [F1 2013]

Monellako nyt näitä rankku ongelmia oli? Jos parilla oli niin ei niitä sääntöjä tarvii vaihtaa :p
Todennäköisesti jrantalalla. Aapolla ja Pletolla ainakin. Itse tyrisin oman rankkuni ainsaitusti.

EDIT:
Nyt oon ajellu tota Kiinan gp:tä pariin otteeseen niin siellä on edelleen viimisen mutkan bugi. Eli siitenkun Kiina ajetaan niin sen TOLPAN YLI/vasemmalta puolelta ei ajeta tahallisesti! :D

Asiasta perunaan onko kiinan gp keskiviikkona vai sunnuntaina?
Todennäköisesti sunnuntaina taas. Voidaan esiviikolla kattoo sitä keskiviikon kisaa. :)
 
Vastaus: Finnish Formula 1 Gran Prix Series [F1 2013]

Mulle on loppujen lopuksi ihan sama millä säännöillä ajetaan. Ihmetyttää vaan miks pitää heti yhden kisan jälkeen vaihtaa sääntöjä? Joo Melbournessa tuli joskus rankkua ehkä liian lievistä syistä tiedetään. Kuitenkaan se ei tarkoita sitä, että sama ongelma olisi jokaisessa radassa.

Kuitenkin kun mietitään asiaa tältä kannalta: Reduced antaa selvästi lievempiä rangaistuksia ja monta kertaa olen Custom Racessa nähnyt kun kuskit vetää päättöminä nurmikenttien yli ym eikä mitään rangaistusta tule. Pienistäkin oikaisuista saa kuitenkin aina pienen edun aikoihinsa. Sanotaan vaikka näin esimerkkinä:

Kuski A ajaa kierroksia jotka ovat 1:36:00 ilman oikomisia.
Kuski B ajaa kierroksia jotka ovat 1:35:500 ilman oikomisia ja pienillä oikaisuilla saa ajaksi 1:34:900
Kuski B jatkaa kierros kierrokselta tämän pienen oikaisun käyttämistä kunnes kierroksella 12 peli antaa hänelle aikasakkoa 10sec.
Kuski B johtaa silti aika erossa Kuski A:ta.
Realistic rangaistuksilla Kuski B olisi luultavasti jäljessä Kuski A:ta rangaistuksen jälkeen, koska: Rangaistus tulee herkemmin ja luultavasti rankku on 20sec tai läpiajorangaistus.

Tässäkin on siis hyvä muistaa tämä seikka, että joskus se "hitaampi" kuski voisi voittaa vain sen takia, että ajaa puhtaasti eikä sikaile siellä radalla.

Ja toinen hyvä Realistic jäähy:
Reduced antaa kolarista 10-20sec penaltyn. Realistic antaa 20sec tai läpiajorankkua.
Kuski A joutuu kolarin uhriksi ensimmäisellä sektorilla, koska Kuski B sukeltaa tyhmästi ja osuu edellä olevan auton taka renkaaseen. Kuski A pyörähtää - hajoittaa siiven ja rengas menee puhki. Kuski B menettää etusipensä ja saa tässä kohtaa 10-20sec rangaistuksen jos se on Reduced.. Kolarin uhri menettää luultavasti yli 40sec siihen, että joutuu ajamaan rikkinäisellä autolla ja vaihtamaan siipensä/renkaansa varikolla.
Realistic säännöillä kolaroitsia joutuisi ajamaan läpiajorangaistuksen jossa menee n. 20sec ja tietenkin joutuu vaihtamaan etusiipensä jossa menee 25-30sec.

Näin ollen Kuski A:lla olisi jotenkin mahdollisuus pysyä kisassa mukana ja onnistuu hyvällä tuurilla taistelemaan pisteistä.

Eli kysymys on: Kumpi on fiksumpi menetelmä? Se, että saa joskus liian kovan rangaistuksen pienestä syystä. Vai se, että saa liian lievän rangaistuksen todella pahasta syystä? Miettikää nyt hemmetti vähän. Ennemmin ajan sellaista kisaa, että kun tulee sellainen kontakti/rikkomus, että ansaitsee sen kovan rangaistuksen niin se kuski myös saa sen!
Onhan se ikävää jos saa kovan tuomion jostain mitättömästä oikaisusta, mutta sitten pitää muistella mistä se tuli? Omasta ajamisesta. Eikä se rankku heti ensimmäisestä virheestä tule. Kyllä se tarvitsee useampaan kertaan ottaa se Warning jos ne on mitättömiä oikaisuja ollut. Kuitenkin niitä pitää osata välttää!

Aim vinished vrom nau on.
 
Vastaus: Finnish Formula 1 Gran Prix Series [F1 2013]

Todennäköisesti sunnuntaina taas. Voidaan esiviikolla kattoo sitä keskiviikon kisaa. :)
Eikö se tuntunut kaikille sopivan, että ajetaan joka toinen viikko keskiviikkona? Mielestäni voitaisiin siis ajaa keskiviikkona. :)

Edit: Enkmanni puhuu asiaa, eiköhän ajeta kiinassa realistic säännöillä?
 
Vastaus: Finnish Formula 1 Gran Prix Series [F1 2013]

Tuo Enkmannin viesti taas täyttä asiaa. :)

Ja jrantala voi mulle selventää vaikka yksityisviestillä mitä aikaisemmalla viestillään tarkoitti! Raivostuttavaa lukea moisia viestejä jos itse on aiheuttanut kilpailussa mahdolliset hankitut rangaistukset. Ja tommosta ihme rage quittaamista ei täällä jatkossa katsota hyvällä!... :mad:

Kaikilla se käpy voi aina joskus palaa, mutta ei tuollaisia rage quitteja mielellään. Ajetaan jatkossa se kisa loppuun asti vaikka saisikin sen 2-3 rankkua, niin kuin Pletorkin teki. Eiks jeah? :cool:

Eikö se tuntunut kaikille sopivan, että ajetaan joka toinen viikko keskiviikkona? Mielestäni voitaisiin siis ajaa keskiviikkona.
Siis meinasivatko kuljettajat näin:

Kisapäivät esim. SU 17.11.2013, KE 20.11.2013 ja seuraavaksi kisa SU 1.12.2013.????

Ymmärsin sen näin SU 17.11.2013, SU 24.11.2013 tai KE 27. 11.2013 ja seuraavaksi KE 4.12.2013. tai SU 8.12.2013.

Nyt oon ite ihan out tosta joka toinen viikko se ja se menetelmästä. :D
 
Vastaus: Finnish Formula 1 Gran Prix Series [F1 2013]

Mulle on loppujen lopuksi ihan sama millä säännöillä ajetaan. Ihmetyttää vaan miks pitää heti yhden kisan jälkeen vaihtaa sääntöjä? Joo Melbournessa tuli joskus rankkua ehkä liian lievistä syistä tiedetään. Kuitenkaan se ei tarkoita sitä, että sama ongelma olisi jokaisessa radassa.

Kuitenkin kun mietitään asiaa tältä kannalta: Reduced antaa selvästi lievempiä rangaistuksia ja monta kertaa olen Custom Racessa nähnyt kun kuskit vetää päättöminä nurmikenttien yli ym eikä mitään rangaistusta tule. Pienistäkin oikaisuista saa kuitenkin aina pienen edun aikoihinsa. Sanotaan vaikka näin esimerkkinä:

Kuski A ajaa kierroksia jotka ovat 1:36:00 ilman oikomisia.
Kuski B ajaa kierroksia jotka ovat 1:35:500 ilman oikomisia ja pienillä oikaisuilla saa ajaksi 1:34:900
Kuski B jatkaa kierros kierrokselta tämän pienen oikaisun käyttämistä kunnes kierroksella 12 peli antaa hänelle aikasakkoa 10sec.
Kuski B johtaa silti aika erossa Kuski A:ta.
Realistic rangaistuksilla Kuski B olisi luultavasti jäljessä Kuski A:ta rangaistuksen jälkeen, koska: Rangaistus tulee herkemmin ja luultavasti rankku on 20sec tai läpiajorangaistus.

Tässäkin on siis hyvä muistaa tämä seikka, että joskus se "hitaampi" kuski voisi voittaa vain sen takia, että ajaa puhtaasti eikä sikaile siellä radalla.

Ja toinen hyvä Realistic jäähy:
Reduced antaa kolarista 10-20sec penaltyn. Realistic antaa 20sec tai läpiajorankkua.
Kuski A joutuu kolarin uhriksi ensimmäisellä sektorilla, koska Kuski B sukeltaa tyhmästi ja osuu edellä olevan auton taka renkaaseen. Kuski A pyörähtää - hajoittaa siiven ja rengas menee puhki. Kuski B menettää etusipensä ja saa tässä kohtaa 10-20sec rangaistuksen jos se on Reduced.. Kolarin uhri menettää luultavasti yli 40sec siihen, että joutuu ajamaan rikkinäisellä autolla ja vaihtamaan siipensä/renkaansa varikolla.
Realistic säännöillä kolaroitsia joutuisi ajamaan läpiajorangaistuksen jossa menee n. 20sec ja tietenkin joutuu vaihtamaan etusiipensä jossa menee 25-30sec.

Näin ollen Kuski A:lla olisi jotenkin mahdollisuus pysyä kisassa mukana ja onnistuu hyvällä tuurilla taistelemaan pisteistä.

Eli kysymys on: Kumpi on fiksumpi menetelmä? Se, että saa joskus liian kovan rangaistuksen pienestä syystä. Vai se, että saa liian lievän rangaistuksen todella pahasta syystä? Miettikää nyt hemmetti vähän. Ennemmin ajan sellaista kisaa, että kun tulee sellainen kontakti/rikkomus, että ansaitsee sen kovan rangaistuksen niin se kuski myös saa sen!
Onhan se ikävää jos saa kovan tuomion jostain mitättömästä oikaisusta, mutta sitten pitää muistella mistä se tuli? Omasta ajamisesta. Eikä se rankku heti ensimmäisestä virheestä tule. Kyllä se tarvitsee useampaan kertaan ottaa se Warning jos ne on mitättömiä oikaisuja ollut. Kuitenkin niitä pitää osata välttää!

Aim vinished vrom nau on.
TÄYTTÄ ASIAA, JA NYT EI RUVETA YHDEN KISAN PERUSTEELLA VAIHTAMAAN SÄÄNTÖJÄ PISTE.
Tätä menoa on jokaisen kisan jälkeen jollain jotain valittamista. Pidetään jatkossa hauskaa ja kirjoitellaan mielummin kisa tapahtumista kisan jälkeen,Ja tyydytään niihin rankkuihin mitä kone antaa.
 
Vastaus: Finnish Formula 1 Gran Prix Series [F1 2013]

Siis meinasivatko kuljettajat näin:

Kisapäivät esim. SU 17.11.2013, KE 20.11.2013 ja seuraavaksi kisa SU 1.12.2013.????

Ymmärsin sen näin SU 17.11.2013, SU 24.11.2013 tai KE 27. 11.2013 ja seuraavaksi KE 4.12.2013. tai SU 8.12.2013.

Nyt oon ite ihan out tosta joka toinen viikko se ja se menetelmästä. :D
No joo, kyllähän tuossa välillä tulee sit liian pitkiä taukoja.. Joten otetaan vaan kisapäiviksi keskiviikko ja sunnuntai ja päätetään sit alkuviikosta mikä päivä ajetaan.. Ajetaan nyt vaan sunnuntaina.
 
Vastaus: Finnish Formula 1 Gran Prix Series [F1 2013]

No joo, kyllähän tuossa välillä tulee sit liian pitkiä taukoja.. Joten otetaan vaan kisapäiviksi keskiviikko ja sunnuntai ja päätetään sit alkuviikosta mikä päivä ajetaan.. Ajetaan nyt vaan sunnuntaina.
Jeps. Ensiviikolla voidaan sit keskiviikkona ajaa niin Thutokin pääsee kisailemaan tod.näk. :) Käykö SU kello 17:00 kaikille? Keskiviikkona sitten 18:00? :)

Ens kerral santtu tiivistää siteerauksia! Kestää rullata alas 30min PRKL! "XD" :D
 
Vastaus: Finnish Formula 1 Gran Prix Series [F1 2013]

Joo ei noita sääntöjä vielä kannata muuttaa. Taitaa olla austraalia vaan aika herkkä tuolle oikomiselle. Itseä vaan harmitti kisan jälkeen aika paljon kun olen mielestäni aina ajanut tuossa mutkassa samaa ajolinjaa ja ennen ei oo ollut ongelmia oikomisen kanssa. Onkohan päivitys muuttanut sitä herkemmäksi vai onko vaan mun ajolinja muuttunut.
 
Ylös Bottom