Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fire Emblem: Radiant Dawn

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mahewcoro
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Mahewcoro

Active Member
Tuli katsottua muutama video Wiin Fire Emblem: Dawn Goddessista: introvideo, ja pelimekaniikkakooste, ja kylläpäs nousivat odotukset peliä kohtaan. Pelimekaniikka, juonikuviot, skenaariot ja hahmovalikoima vaikuttavat erinomaisilta. Harmi että pelissä ei käytetä liiketunnistusta, mutta perinteinenkin ohjaus näyttää toimivan hyvin tehokkaasti.

Pelin englanninkielinen nimi ei ole vielä varma, mutta Japanissa peli on jo julkaistu ja on myynyt tähän mennessä yli 100 000 kappaletta, mikä on varsin hyvin esim. perinteisiin PlayStation 2 -ropeihin kuten Xenosagaan ja Persona 3:een verrattuna. Videoiden perusteella Wiin Fire Emblemistä tuli myös vahva Suikoden-fiilis, ja juonikuviokin on samantapainen: pelin päähahmot pakenevat sorretusta valtiosta perustaakseen vastarinta-armeijan. Englanninkielistä versiota voinee odottaa vielä tämän vuoden puolella, mutta kieltämättä maittaisi jo nyt päästä roolipelaamaan eeppisissä taktiikkafiiliksissä.
 
Vastaus: Fire Emblem: Dawn Goddess

Eikös englanninkielinen nimi ole kuitenkin (ihan varmistetusti?) Fire Emblem: Goddess of Dawn?

Ja tosiaan, koska pidin Path of Radiancesta niin hirveästi, odottelen myös tätä uusinta osaa suurella innolla. Harmi tosiaan, ettei Wiimotella voi osoitella mihin haluaisi hahmojensa liikkuvan, mutta eipä tuo kuitenkaan ole niin suuri juttu, että sen puute mitenkään hirveästi huonontaisi peliä. On myös erinomaista, että pituutta peliltä löytyy 44 chapterin verran (Path of Radiancessa oli "vain" 29)
 
Vastaus: Fire Emblem: Dawn Goddess

Hyvältä näyttää, taistelu vaikuttaa jotenkin sujuvammalta ja grafiikat hieman paremmilta, mutta ei niiden niin väliä. Miten luulette kapulan käytön onnistuvan tässä pelissä? Olisikohan mahdollista että esim, taisteluissa saisi itse ohjata hahmon liikkeet? Toisin videot eivät siitä kyllä todisteita anna. Harmi tosiaan ettei motella voi liikuttaa pelin kursoria lainkaan.
 
Vastaus: Fire Emblem: Dawn Goddess

edward sanoi:
Hyvältä näyttää, taistelu vaikuttaa jotenkin sujuvammalta ja grafiikat hieman paremmilta, mutta ei niiden niin väliä. Miten luulette kapulan käytön onnistuvan tässä pelissä? Olisikohan mahdollista että esim, taisteluissa saisi itse ohjata hahmon liikkeet? Toisin videot eivät siitä kyllä todisteita anna. Harmi tosiaan ettei motella voi liikuttaa pelin kursoria lainkaan.

Eihän tässä pelissä käytetä tuota kapulaa ollenkaan. Tämä on selvästikin Gamecube-peli, jonka kehitys on siirretty Wiille. Sen verran Fire Emblemeistä kyllä itse pidän että eipä tuo haittaa, vaikka kivahan se olisi kunnollinen Wii-versiokin saada. Ja varmaan saadaankin myöhemmin
 
Vastaus: Fire Emblem: Dawn Goddess

Toivotaan että saadaan, olisi mukavaa tosiaan käyttää tuota kapulaa vaikka kursorin liikutteluun ja vaikka siihen taisteluliikkeiden itse ohjaukseen.
 
Vastaus: Fire Emblem: Dawn Goddess

Mikä v***u näissä maksaa? Tätäkin japsit ovat pelailleet jo vaikka kuinka pitkään. Mulle kans!
 
Vastaus: Fire Emblem: Dawn Goddess

Ei mitään uutta informaatiota vissiin? Eikös tää ole tulossa jenkkeihin kuitenki vielä tämän vuoden puolella?
 
Vastaus: Fire Emblem: Dawn Goddess

Ei kenelläkään olisi uutta tietoa, että milloin tämä on tulossa ulos?
 
Vastaus: Fire Emblem: Dawn Goddess

Ei minkäänlaista, kovasti olen yrittänyt haeskella, mutta tuloksetta, odotukset korkealla.
 
Vastaus: Fire Emblem: Dawn Goddess

Kiinnostaa, sillä en ole sarjaan vielä kerennyt tutustua ja tämän genren pelit jopa iskevät. Mutta mikä vitun idea oli jättää motella tähtäily väliin ?! Verrattavissa Lairin analogi-tilan puutteeseen melekeenpä.
 
Vastaus: Fire Emblem: Dawn Goddess

Jotain japsiropelluksen kaltaista olisi mukava päästä pelailemaan, mutta kuution Fire Emblemiin melko korpeentuneena täytyy ensin katsella arvosteluja enempi kun lähinnä vain harmittaa katsella tuota jo hyllyssäkin.

Tuo konfliktitilanteitten äärimmäisen hidas ja kömpelö läpikäynti oli jotain aivan käsittämätöntä, eikä tuo näytä mihinkään poistuneen tämän uusimman tapauksen myötä. Pidän kuitenkin pirusti tuosta laakista vainaa -systeemistä - saa mietiskellä tosissaan ja se tuo vain realismia kun joku uhrataan suuremman asian edessä.

Toivottavasti ei arvostelu kulje sitten sanasta sanaan tuon kuution aikaisemman osan kanssa - mikään nähty ei osoita etteikö näin olisi.

Olisivat vaan houkat pimpanneet FFTacticsin Wiille.
 
Vastaus: Fire Emblem: Dawn Goddess

Hylian sanoi:
Olisivat vaan houkat pimpanneet FFTacticsin Wiille.

Se olisikin ollut varsin mahtava teko, mutta Fire Emblem sarja on ainakin minun sydäntäni lämmittänyt, joten olen kiitollinen, että siitä uusi osa julkaistaan.
 
Vastaus: Fire Emblem: Dawn Goddess

Eli toisinsanoen hyvin tyypillinen japsiropeilu, mutta taktiikkakuoseissa. Ihan vaihtelevia metapisteitä peli on saanut.
 
Vastaus: Fire Emblem: Dawn Goddess

Kyllä tätä peliä odottaa aika paljon, eivät ole sarjan aikaisemmatkaan osat pettäneet kertaakaan. Harmi vain, ainakaan videoiden perusteella, että wiimotea ei käytetä juuri mitenkään tässä pelissä, sitä olisi kaivannut. Tässä videoita kyseisestä pelistä jos niitä ei ole joku vielä katsonut: http://media.wii.ign.com/media/826/826984/vids_1.html
 
Vastaus: Fire Emblem: Dawn Goddess

Jos GameSpotin arvosteluun on mitään luottamista, tämän juoni ollaan kustu täysin, eikä peli yllä millään muullakaan tasolla loistavan Path of Radiancen tasolle.
 
Vastaus: Fire Emblem: Dawn Goddess

FamaZ sanoi:
Jos GameSpotin arvosteluun on mitään luottamista, tämän juoni ollaan kustu täysin, eikä peli yllä millään muullakaan tasolla loistavan Path of Radiancen tasolle.

Muissa arvosteluissa taas juonta kehutaan, eikä mikään puoli vaikuttaisi Path of Radiancelle varsinaisesti häviävän. Pelin ongelma on vain siinä, että se on lisää sitä samaa. Minulle kelpaa kyllä.
 
Ylös Bottom