Firewall Zero Hour

Nisupulla

Jäsen / [FL]
Jännä miten erillaisia taktiikoita tähän peliin mahtuu.

Pelasin lauantaina maailman TOP-100 rankinglistalle yltävien suomalaisten kanssa. Siellä mennään väkevällä voimalla (kranaatit ja nuubituutit laulaa) sekä pelikokemuksella, jossa vastapuolen liikkeitä arvataan jo etukäteen - kiitos hyvän kenttätuntemuksen. Ollaan tavallaan askeleita edellä. Nopeus on valttia ja myös puolustaessa käydään päälle. Kaikki samassa porukassa tai vähintään taistelupareittain, niin että kakkosaalto viimeistään harjaa maaliin.

Tämä on tyystin erillainen lähestymistapa kuin meillä, jotka olemme tottuneet rauhalliseen linjassa etenemiseen tai puolustusmuodostelmaan miinojen ja blokattujen ovien takana.
 
Viimeksi muokattu:

Revolveri

Active Member
Rundit oli muutaman kerran kymmenessä sekunnissa ohi tolla rynnimisellä suoraan spawniin. Tuo pitäis muuttaa ettei lähdetä noin vierekkäin. Onneksi tätä nyt harvoin kuitenkaan tapahtui.
Sitten nuo naatinheittimet on ehkä vähän epäreiluja kun aukeaa vasta oliko levelillä 42 ja uudet pelaajat joutuu tollasia vastaan sitten vääntämään. En nyt sano että ois ihan ylivoimanen ase mutta hyvissä käsissä se on kova ja kyllä ottaa päähän ku omaan nassuun tulee.
 

Nisupulla

Jäsen / [FL]
Parasta kun pelihaku erottelisi nämä eri pelaajaryhmät toisistaan. Tulee muuten kylmää kyytiä lahjapaketista avanneille. Tekijöiden discord-kanavalla näkyi tämän suuntaista toiveita olevan esillä. Tiedä vaikka olisivat jotain siihen suuntaan serveritasolla jo tehneetkin?
 

Nisupulla

Jäsen / [FL]
Pelattiin puhtaalla suomiserverillä. Parasta privaservussa on tuo, miten puolen voi valita tai sitten antaa koneen arpoa kahdeksalle pelaajalle tiimit. Saa vaihtelua kun tiimikaveri ovat muita kuin ne tutut ja turvalliset. Toisaalta taas vastapuolen tutut kaverit tietää sun perustaktiikat, on pakko keksiä lennossa uusia. Arpoessa, loadoutin valinta tehdään ennen kuin on selvää onko hyökkääjän vai puolustajan rivissä.

Pelin jälkeen palataan lobbyyn ja chat on taas molemmille puolelle yhteinen. Pääsee viimein kuittaamaan välittömästi pelitilanteista. :D
 

Nisupulla

Jäsen / [FL]
Päivittivät pelin. Nerffasivat nuubituubin, joka on herättänyt keskustelua pelaajayhteisössä. Osalle ollut pääasiallinen työkalu jo pitkään, kun täällä ei ole edes siihen koskettu. Tykkään ampua tähtäimistä ja pitää pelin taktisena hiippailuna, siihen kuvaan ei oikein istu turhan suoraviivainen kranaatinheitin.

Aiemmin varmatoiminen Firewall on viimeisten päivitysten myötä muuttunut asteen epävakaammaksi. Eilen peli-illan aikana kaatui kolme kertaa hostaajan ampuessa vihun.

Tuttu suomalainen pelaajanimi fffeijo on ilmeisesti löytänyt uuden pelityylin nyt ilman nyyppätykkiä. Näyttää se onnistuvan ilmankin. :D

 
Viimeksi muokattu:

Nisupulla

Jäsen / [FL]
IGN:n Brian Altano kävi ottamassa tuntumaa peliin messuolosuhteissa. En tuota istumista ymmärrä, tosin omassa tiimissä yksi pelaa myös näin. Saa tuettua käsiä polviin ja ase kulkee kenties vakaammin.

 

Eliminaattori

Kielinatsimode
Ylläpitäjä
Onhan tämä loistava peli. Lievästä alkupahoinvoinnista huolimatta täytyy yrittää saada pääkoppa siedätettyä, että pääsee kunnolla karkeloihin mukaan.

Tietokonetta vastaan tullut muutama peli pelattua ja yhdessä erässä toinen level ykkösen sankari joutui knokkiin ja kokeneempi pelikaveri huikkaa "hei, ehditkö käydä nostamassa tuon toisen". Asetin pari miinaa, käännyin ympäri, juoksin, käännyin ovesta, nostin kaverin pystyyn ja ammuin taustalla olevaa vihollista... tuo liikesarja oli kuin mahan siirtyminen toiseen kerrokseen, risteilyaluksen kääntyessä äkisti ja aiheutti pahoinvointia. Olo oli kieltämättä kuin olisin voinut oksentaa siihen paikkaan, joten jäin vain kökkimään paikalleni ja ampumaan vihollisia etäältä.

Pakko silti uskoa, että vielä jossain kohtaa tähän VR-maailmaan pääsee paremmin mukaan, eikä ajan ja paikan taju katoa niin helposti. Veden juominen, raitista ilmaa ikkunasta ja tuuletin vieressä hiljaa puhaltamassa, niillä on saanut oloa helpotettua.
 

Gunslinger

Active Member
Kummalla tässä porukka vetää paremmin aim-controllerin kanssa, astettaisella vai smoothilla-kääntymisellä? Itte tykkään lähtee pelaa smoohthilla, pää näyttäis kestävän. Varmaan harjaantuneella pelaajalla astettainen kääntyminen voi olla nopein, tai sitten ei mitään väliä, kun lopun tähtäyksen tekee päällä ja aseella. Ehdin nopeesti testaa tutoriaalin ja pari harjoituserää, vaikuttaa hyvälle Rainbow Six menolle.
 

Nisupulla

Jäsen / [FL]
Täällä mennään asteittaisella kääntymisellä. Ajaa täysin asiansa. Pää kestäisi ilman ongelmia myös tasaisen vaihtoehdon.

Rohkeasti vain mukaan pleikkarin yhteisöön ja huutelemaan paikkaa tiimeissä: Firewall Zero Hour Suomi
 

Revolveri

Active Member
Smoothilla itse pelailen. Pää tottui aikoinaan skyrimissa tuohon sitä ennen piti käyttää asteittais kääntymistä.
 

Gunslinger

Active Member
Täällä mennään asteittaisella kääntymisellä. Ajaa täysin asiansa. Pää kestäisi ilman ongelmia myös tasaisen vaihtoehdon.

Rohkeasti vain mukaan pleikkarin yhteisöön ja huutelemaan paikkaa tiimeissä: Firewall Zero Hour Suomi
Juu kiitoksia vinkistä, kävin liittymässä ryhmään, varmaan huomenna linjoilla. Tänään säädin asetuksia ja otin tuntumaa parissa pve harjoitustehtävässä. Hyvä kun tässä saa laitettua mäppäykset myös vasemmalta pelaavalle, joka on tottunut perus asetuksiin padillä, vertaa esim. Doom vfr:ssä joutuu vaan pelaa oikeelta puolelta.

Pitää vielä kattoo ohjeet tuon aim controllerin driftauksen eliminointiin, ennen kuin hyppää pvp-peleihin. Onko vinkkejä?
 

Nisupulla

Jäsen / [FL]
Pitää vielä kattoo ohjeet tuon aim controllerin driftauksen eliminointiin, ennen kuin hyppää pvp-peleihin. Onko vinkkejä?
Tuo tähtäimen vaeltelu, driftaus, on ongelma jota esiintyy vähemmän ja joskus enemmän. Selvää syytä siihen emme ole keksineet. Aseen laskeminen lattialle/pöydälle, aseen sammuttaminen tai valopallon hetkeksi peittäminen - ovat olleet konsteja joilla vaeltelua on saanut korjattua. Yleisin lääke on kuitenkin ollut aseen laskeminen maata kohti ja pikainen ravistelu.
 

Gunslinger

Active Member
Tuo tähtäimen vaeltelu, driftaus, on ongelma jota esiintyy vähemmän ja joskus enemmän. Selvää syytä siihen emme ole keksineet. Aseen laskeminen lattialle/pöydälle, aseen sammuttaminen tai valopallon hetkeksi peittäminen - ovat olleet konsteja joilla vaeltelua on saanut korjattua. Yleisin lääke on kuitenkin ollut aseen laskeminen maata kohti ja pikainen ravistelu.
No niin, ei siis ole vaan nyypän töhöilyä, kun ase haluu välillä kääntyä omia aikojaan ja saa ravistella sitä ym. Mulla näkyy ikkuna vähän kameralle, Pitääpä vetää verho eteen, niin ei tee heijastusta. Sälekaihtimet tähän mennessä vaan ollut edessä, ettei naapurit sekoo ohikävellessä. Valaistus pitää vielä tsekata ja kattoo Batmanin avulla se "sweet spot".
 

Nisupulla

Jäsen / [FL]
Kun tapaat vanhan tutun ja olisi niin paljon kerrottavaa... Kaverilistojen kautta eksyy ajoittain väkeä vastapuolelle.

 

Nisupulla

Jäsen / [FL]
Lähes pari tuntia turpaan samalta tiimiltä. Taito se on sekin. Välillä toki myös voittoja meilläkin, mutta harvemmin.

Tuollaista järjestäytynyttä tiimiä vastaan on toisaalta ilo pelata, olemmehan mekin myös sellainen. Pelin taktisuus korostuu, kun jokainen siirto tiukassa paikassa tapahtuu sovitusti. Ampumasektorit taistelupareille. Jatkuvaa tiedonvaihtoa pelin omassa tiimichatissa. Selkeä johtajuuden otto. Taktiikan vaihto kesken pahan paikan. Kärsivällinen tiedustelu, pikapalaveri ja toiminta päälle.

Meni se sitten syteen tai saveen, ovat jo nämä hetket kaiken siihen laitetun ajan arvoisia.
 

MAINOS

Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom