Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Formula 1

Ei ole mitään lähdettä, tietoa tms. Pelkkä oma villi veikkaus.

Räikkönen mielestäni sanoi joskus (vai kirjassa) haluavansa työskennellä jatkossakin autojen parissa. Ja nimenomaan siviilipuolen autojen kanssa.

Ferrarilla on niin oma juttunsa ja Fiatilla selkeämpi linja myös. Mutta Alfalla haetaan uutta nousua kokoajan ja on myös aikalailla sporttisia autoja, olematta superautoja.
Eli aika oiva pulju Räikkösen toiveelle??
Mutta mikä yhdistää tällä hetkellä Kimin Alfaan? Ei oikeastaan mikään. Nyt pystyy ensinnäkin yhdistämään PR mielessä Kimin Alfaan kahden kauden aikana, mutta mikä olisi parempi tapa rummuttaa Kimiä, kuin ottamalla kaikki irti siitä ympyrästä minkä juuri nimenomaan Sauberille palaaminen aiheuttaa.

Ja taustalla Ferrari (Fiat-Chrysler) on oikea palkanmaksaja kokoajan. Toki tähän lisätään se, että Kimi nauttii ajamisesta, niin miksei ajaisi. Tulisi kaikkien aikojen eniten F1 kisoja ajanut kuljettaja, josta taas saadaan PR:ää irti.
Ei siellä ole enää väliä tuleeko voittoja vai ei, pedataan vain tulevaa roolia jossain Fiatin konsernin uumenissa, poissa valokiilasta, mutta Kimin naamaa käytetään markkinoinnissa.
 
Höpöhöpö..Räikkösellä edessä todella vaikea kausi edessä!
Ei Sauberilla ajeta mestaruudesta. Mikä nyt sitten on vaikea kausi? Ferrarilla se voisi olla sellainen ettei saa yhtään osakilpailuvoittoa tai jää neljän parhaan ulkopuolelle lopputuloksissa. Sauberilla sellainen voisi olla ettei saa yhtään MM-pistettä.
 
Ei Sauberilla ajeta mestaruudesta. Mikä nyt sitten on vaikea kausi? Ferrarilla se voisi olla sellainen ettei saa yhtään osakilpailuvoittoa tai jää neljän parhaan ulkopuolelle lopputuloksissa. Sauberilla sellainen voisi olla ettei saa yhtään MM-pistettä.

Öö niin?Ja kenestä leivotaan seuraava mestari:Bottas,Ricciardo vai iskeekö sittenkin Alonso takaisin?
 
Öö niin?Ja kenestä leivotaan seuraava mestari:Bottas,Ricciardo vai iskeekö sittenkin Alonso takaisin?
Öö niin? Vastasin sinun heittoosi siitä että Räikkösellä tulee olemaan vaikea kausi, mikä ei välttämättä pidä paikkaansa, kun tulostavoitteet ovat jotain aivan muuta kuin Ferrarilla. Mestaruustaisteluun tällä ei ole mitään merkitystä, kun ei Räikkönen siitä positiosta oikein nytkään taistellut. Vettel ja Hamilton ovat se taistelupari.

Ensi kauden mestaria en tiedä, mutta hän ajaa Mersulla tai Ferrarilla.
 
Alonso ei iske mitään, koska on jo ilmoittanut lopettavansa tämän kauden jälkeen.

Sauber tuskin tulee taistelemaan voitoista, mutta on silti mielenkiintoista nähdä, mihin asti Kimin tietotaito ja ajotaidot riittävät tallin nostamaan. Tällä hetkellä Sauber on noin toiseksi huonoin talli, mutta eipä se Lotuskaan vuosikymmenen alkupuolella mikään voittaja-auto ollut ennen Kimin sinne saapumista. Ehkäpä Kimi onnistuu nostamaan ainakin itsensä tulevalla Sauberilla sinne vakionimeksi pistesijoille.
 
Kimi tekee juuri sitä mistä tykkää eli ajaa kilpaa Formula 1 autolla ja nauttii siitä. Ja tietenkin paskat nakkaa siitä mitä muut asiasta ajattelee: High respect. Tietenkin tavoitteet on sitten pääasiassa ihan eri levelillä kuin voittaja auton ratissa, mutta voi sinne jotain yksittäisiä yllätyksiäkin joukkoon mahtua kuten Lotus aikana. Välillä aina niitä kisoja (tai siis tosi usein actually) kun Perstappen täräyttää heti alussa päin jotain, Vettelillä ja Hamiltonillakin välillä vaikeuksia pysyä asfaltilla. Siinä on sitten aina iskun paikka keskikasti tallin autoille jos ratissa on Kimin kaltainen ammattilainen ja tiimin täysi tuki takana. Tätä jälkeen mainittuahan Kimillä ei ole ollut pitkään aikaa enää, välillä on voitto viety jopa tahallaan tiimin toimesta törkeästi. (mm. viime vuoden Monaco joka olisi ollut täysin selvä)

Nolonso on kyllä ihan mestari vinkumisessa jos ei muuta, ajaakin osaa ihan ok mutta valitettavasti jossain muussa on aina jotain vikaa paitsi hänessä itsessään. Tuskin moni jää itkupilliä kaipaamaan.
 
Viimeksi muokattu:
Taas siellä on noi lahjukset,sopupelit ym..muuten ois Bottas voittanu!
Onneksi en ole seurannut F1:sta enää moneen vuoteen. Tämän kaltaiset tallimääräykset & 1. ja 2. kuskien roolitukset ovat aina olleet perseestä riippumatta siitä mistä tallista on kyse ja mikä on sen hetkinen pistetilanne kuskien välillä. Vuosien saatossa moni mestaruus olisi mennyt toiseen osoitteeseen jos sopupeliä olisi harrastettu vähemmän.
 
Onneksi en ole seurannut F1:sta enää moneen vuoteen. Tämän kaltaiset tallimääräykset & 1. ja 2. kuskien roolitukset ovat aina olleet perseestä riippumatta siitä mistä tallista on kyse ja mikä on sen hetkinen pistetilanne kuskien välillä. Vuosien saatossa moni mestaruus olisi mennyt toiseen osoitteeseen jos sopupeliä olisi harrastettu vähemmän.

Ja tähän vielä lisänä se fakta, että säännöt eivät ole samat kaikille. Kultapoju-Hamilton saa ajella pitkin nurmikoita varikkosuoralta pois melkein miten tahtoo ja säännöt ei häntä koske. Jotkut muut saavat sitten tuplarangaistukset rehellisestä lähdön jälkeisestä kilvanajosta, jossa välillä tulee osumaa.

Ei tosiaan ole kaksoisstandardien ja tallimääräysten takia tarvinnut enää vuosiin seurata. Bottaskin on niin hajuton ja mauton apupoika, ettei hänen sijoituksistaan jaksa oikeastaan edes kiinnostua.
 
Ylös Bottom