Vastaus: Formula One 2010 Codemasters [X360]
Innokkaana autopelien ystävänä kyselisin, minkälainen tekoäly tässä on? Codemastersin GRID ja TOCA-sarja onnistui tekoälynsä takia välillä kääntämään v-käyrät niin korkeelle, ettei kartalle mahtunut. Esim. GRIDssä saatoit pysähtyä kisan eka mutkaan odottelemaan vaikkapa puoleksi minuutiksi ja siitä huolimatta hankkiutua kärkipaikalle ennen saman kierroksen päättymistä. Eihän tuollainen logiikka innosta hiomaan ajolinjojaan kun kuminauhatekoäly lopulta päättää sijoitukset. (Forza rules tässäkin asiassa, sillä en muista, että AI olisi hatuttanut kertaakaan).
Nyt on kuitenkin alkanut sormet syyhytä formulan rattiin. Oletteko siis törmänneet ärsyttäviin tekoälyongelmiin F1:ssä?
Innokkaana autopelien ystävänä kyselisin, minkälainen tekoäly tässä on? Codemastersin GRID ja TOCA-sarja onnistui tekoälynsä takia välillä kääntämään v-käyrät niin korkeelle, ettei kartalle mahtunut. Esim. GRIDssä saatoit pysähtyä kisan eka mutkaan odottelemaan vaikkapa puoleksi minuutiksi ja siitä huolimatta hankkiutua kärkipaikalle ennen saman kierroksen päättymistä. Eihän tuollainen logiikka innosta hiomaan ajolinjojaan kun kuminauhatekoäly lopulta päättää sijoitukset. (Forza rules tässäkin asiassa, sillä en muista, että AI olisi hatuttanut kertaakaan).
Nyt on kuitenkin alkanut sormet syyhytä formulan rattiin. Oletteko siis törmänneet ärsyttäviin tekoälyongelmiin F1:ssä?