Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Formula One Championship Edition

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Baron
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Formula One Championship Edition [PS3 Hype]

Eiköhän tosiaan ole mitään muuta tietoa tästä lisenssistä kuin pelkkiä huhuja?

Melkein kaikki vaihtoehdot on huonoja. Sony etenkin ja EA, esim. EA:n viimeiset Nascar-pelit ovat olleet täyttä arcadetuubaa. Microsoft jos lisenssin saisi, niin jotain toivoa voisi olla realistisemmastakin menosta, PC-versiota (oli sitten arcade tai ei) pitäisin melko varmana kun vastahan Microsoft tämän Games for Vista -"kampanjan" aloitti. Mutta valitettavasti varmaan aika selvää että joku yksinoikeudet kumminkin saa, mikä on sinällään jo perseestä.
 
Vastaus: Formula One Championship Edition [PS3 Hype]

Intensiivi sanoi:
Microsoft jos lisenssin saisi, niin jotain toivoa voisi olla realistisemmastakin menosta,
Oho, tuohan oli aikamoinen newsflash. Pitäisiköhän ostaa XO, kun MS on noin hyvä.
 
Vastaus: Formula One Championship Edition [PS3 Hype]

Psyko sanoi:
Oho, tuohan oli aikamoinen newsflash. Pitäisiköhän ostaa XO, kun MS on noin hyvä.
No MS:llä sentään on sellainen yybersimu tallissaan kuin Flight simulator, joten ei väitettä varmasti ole tuulesta temmattu. Lisäksi jos se tulisi myös PC:lle, niin varmasti ote olisi simumaisempi. Näytä minulle Sonyn tekemä simu?
 
Vastaus: Formula One Championship Edition [PS3 Hype]

tsinivuo sanoi:
No MS:llä sentään on sellainen yybersimu tallissaan kuin Flight simulator, joten ei väitettä varmasti ole tuulesta temmattu. Lisäksi jos se tulisi myös PC:lle, niin varmasti ote olisi simumaisempi. Näytä minulle Sonyn tekemä simu?

Eikös tuo Gran Turismo koita kovasti olla jonkun sortin simu?
 
Vastaus: Formula One Championship Edition [PS3 Hype]

Count_M sanoi:
Eikös tuo Gran Turismo koita kovasti olla jonkun sortin simu?

Gran Turismo on realismiin kallellaan, mutta ei kuitenkaan kovinkaan lähellä niitä HC-simulaattoreita, joita PC:lle kyhäillään tätä nykyä jopa ilmaiseksi. Niiden pelaaminen pädillä olisi jo melko tuskallista. GT on sopivasti pelattavuuden ja realismin välimaastossa, minkä vuoksi se myös myy miljoonia.

Microsoftin en usko F1-lisenssiin panostavan, koska yhtiö myi kaikki urheilupelisarjansa pois muutama vuosi sitten.
 
Vastaus: Formula One Championship Edition [PS3 Hype]

Hakkiz sanoi:
Gran Turismo on realismiin kallellaan, mutta ei kuitenkaan kovinkaan lähellä niitä HC-simulaattoreita, joita PC:lle kyhäillään tätä nykyä jopa ilmaiseksi. Niiden pelaaminen pädillä olisi jo melko tuskallista. GT on sopivasti pelattavuuden ja realismin välimaastossa, minkä vuoksi se myös myy miljoonia.

Microsoftin en usko F1-lisenssiin panostavan, koska yhtiö myi kaikki urheilupelisarjansa pois muutama vuosi sitten.

Tämän hetken paras rallisimu ja yksi parhaista autosimulaattoreista (Richard Burns Rally) on kyllä erittäin pelattava PS2:n padilla. Myöhemmin ilmestyneeseen PC-versioon fysiikkamoottori koki toki pieniä muutoksia, mutta pelin peruspalikat ovat silti samat.

Useimmat PC-simupuristit perustelevat kantansa GT:n epärealistisuuden suhteen asettamalla pelin "vaikeusasteen" ja kierrosajat kyseenalaisiksi, vaikka fysiikkamoottorin käytännössä ainoat havaittavat puutteet ovat rengasseosten mekaanisen pidon suuruus ja kytkintoiminnon puute, ja säätöpuolella voimansiirron ominaisuudet ovat (esim. RBR:ään verrattuna) yksinkertaiset.

GT:n ajaminen padilla helppoa? Alle muskeliauto ja N-renkaat ja homma näyttääkin hieman erlaiselta. Esim. SM-seoksella kierrosajat voidaan approksimoida melko realistisiksi C-ryhmän autoilla. Kuka väittää pääsevänsä Nordschleifen ympäri XJR-9:n kanssa SM:t alla Dualshockilla "kuolematta" kertaakaan? Tehokkaiden autojen ajaminen DFP:llä heikommilla rengasseoksilla on loistavaa hupia, ja homma todellakin vaatii opettelua.

Ystävällisin :) terveisin

Grandi

P.S. aiheeseen palatakseni en minäkään usko lisenssin menevän muualle kuin Sonylle, mutten usko F1-sarjasta tulevan tarpeeksi haastavaa huvitusta, ainakaan PC:n GPL- ja F1 99-02 -tasoon tottuneille.
 
Vastaus: Formula One Championship Edition [PS3 Hype]

tsinivuo sanoi:
No MS:llä sentään on sellainen yybersimu tallissaan kuin Flight simulator, joten ei väitettä varmasti ole tuulesta temmattu.
Ei ollut tarkotus mitään sotaa alottaa, mutta mielestäni - enkä muuten omista kumpaakaan Xboxia - Microsoft olisi mieluisin vaihtoehto.

Grandi sanoi:
Tämän hetken paras rallisimu ja yksi parhaista autosimulaattoreista (Richard Burns Rally) on kyllä erittäin pelattava PS2:n padilla. Myöhemmin ilmestyneeseen PC-versioon fysiikkamoottori koki toki pieniä muutoksia, mutta pelin peruspalikat ovat silti samat.
Se on kyllä hämmästyttävän 1:1 PC-version kanssa. Itse asiassa PS2-versiossa on vähemmän pitoa, asfaltilla jopa epärealistisen liukasta, PS2-versio kun tuli ennen PC-versiota, johon asiaa ja joitain muitakin asioita paranneltiin.

ja kierrosajat kyseenalaisiksi
No periaatteessa kierrosaikojen vertaamisessa ei ole mitään järkeä, koska peleissä ei tule olemaan vielä pitkään aikaan tarpeeksi tarkasti mallinnettuja ratoja, jotta pomput ja pito radan eri osissa voidaan mallintaa tarpeeksi tarkasti. Mutta on se kumminkin aika selvä että jotain on pielessä jos GT4:ssä ajat ei ole oikean elämän rataennätysten kanssa edes minuutin sisällä samoilla autoilla tai autoluokilla.

vaikka fysiikkamoottorin käytännössä ainoat havaittavat puutteet ovat rengasseosten mekaanisen pidon suuruus ja kytkintoiminnon puute, ja säätöpuolella voimansiirron ominaisuudet ovat (esim. RBR:ään verrattuna) yksinkertaiset.
En ymmärrä miksi asian noin näet, mutta vähän joka osa-alue GT4:n ajomallissa on helpotettu ja yksinkertaistettu. Rengasfysiikka on kaiken A ja O ja siinä nyt ollaan pielessä ja aika paljon muussakin kuin pelkästään pidon määrässä. Niin ja entäs se vaurionmallinnus... aivan sama vaikka niitä osia ei lentelekään, mutta pelissähän ei ole minkäänlaista törmäysmallia.
 
Vastaus: Formula One Championship Edition [PS3 Hype]

Intensiivi sanoi:
En ymmärrä miksi asian noin näet, mutta vähän joka osa-alue GT4:n ajomallissa on helpotettu ja yksinkertaistettu. Rengasfysiikka on kaiken A ja O ja siinä nyt ollaan pielessä ja aika paljon muussakin kuin pelkästään pidon määrässä.
En tiedä kuinka paljon turismoa olet ajanut, ja paljonko aikaa olet käyttänyt N-seosten parissa. Jos näin teet, huomannet esim. autojen painonsiirron, alustan vaikutusten, vastaohjauksen merkityksen, hienovaraisuuden korkeissa nopeuksissa, kiihdytystekniikan, tarkkojen arvioiden, jarrubalanssin ja jarrutustekniikan merkityksen korostuvan selkeästi.

Vaikkapa moottorijarrutuksen käyttö (tietyissä autoissa) ja "vasemman jalan jarrutus" (vaikka ainahan DFP:llä vasurilla painetaan) saavat todellisen merkityksen N-renkailla ajettaessa. Ihmetyttääkö koskaan, miksi formulakuskien yleisesti käyttämä tekniikka tietyn tyyppisissä mutkissa on vaihtaa nopeasti pari pykälää ylöspäin? GT:ssä voi saman nähdä millä tahansa nopealla tiheävälitteisellä, kun on kyseessä pomppuinen mutka (esim. Monacon Casino) ja hyödyn huomaa. Myönnettäköön, että kytkintoiminnon puute vaikeuttaa huomattavasti liikkeellelähtöjä, ja lähdöissä sutimista on usein epärealistisen vaikea välttää.


Intensiivi sanoi:
Niin ja entäs se vaurionmallinnus... aivan sama vaikka niitä osia ei lentelekään, mutta pelissähän ei ole minkäänlaista törmäysmallia.
Törmäysmallilla taas ei ole mitään tekemistä ajomallin kanssa. Omasta mielestäni asiallinen suhtautuminen on jättää suosiolla homma kokonaan tekemättä, kuin järjestää 700:lle (ehkäpä 300:lle merkittävästi erilaiselle) autolle hyvin keskinkertainen malli asiassa. On sanomattakin selvää, että olisin mielelläni nähnyt vaurionmallinnuksen (ja muuttuvat sääolosuhteet sekä radan lämpötilan vaikutukset) pelissä, mutta varsinaisesti huonoa laatua PPDigital olisi mielestäni osoittanut tekemällä vauriomallinnuksen puolivillaisesti.

Intensiivi sanoi:
No periaatteessa kierrosaikojen vertaamisessa ei ole mitään järkeä, koska peleissä ei tule olemaan vielä pitkään aikaan tarpeeksi tarkasti mallinnettuja ratoja, jotta pomput ja pito radan eri osissa voidaan mallintaa tarpeeksi tarkasti. Mutta on se kumminkin aika selvä että jotain on pielessä jos GT4:ssä ajat ei ole oikean elämän rataennätysten kanssa edes minuutin sisällä samoilla autoilla tai autoluokilla.

Rengasseoskysymys nousee jälleen... lähteiden ja omien kokemusten perusteella esim. Nordschleife ja Suzuka ovat luultavasti parhaiten mallinnetut versiot missään autopelissä. Varmasti totta on se, että nekään eivät täydellisyyttä hivo.


Terv.

Grandi

P.S. pahoittelut aiheesta eksymisestä :)
 
Vastaus: Formula One Championship Edition [PS3 Hype]

F1 lisenssin ostaja ehdokkaista varmaan MS olisi paras sillä sillloin varmaankin yritys palkkaa ammattilaiset hoitamaan pelin teon PC:lle ja 360 suhteellisen suurella rahalla.
Jos Sony taas saa niin peli nähdään PS3:lla vain.
EA jos ostaa niin arcadea saadaan kaikille alustoille eli se ehkä huonoin vaihtoehto.
 
Vastaus: Formula One Championship Edition [PS3 Hype]

Weldomite sanoi:
F1 lisenssin ostaja ehdokkaista varmaan MS olisi paras sillä sillloin varmaankin yritys palkkaa ammattilaiset hoitamaan pelin teon PC:lle ja 360 suhteellisen suurella rahalla.
Jos Sony taas saa niin peli nähdään PS3:lla vain.
EA jos ostaa niin arcadea saadaan kaikille alustoille eli se ehkä huonoin vaihtoehto.
Tosin EA:n PC-formulapelit ovat laatutavaraa.
 
Vastaus: Formula One Championship Edition [PS3 Hype]

Weldomite sanoi:
F1 lisenssin ostaja ehdokkaista varmaan MS olisi paras sillä sillloin varmaankin yritys palkkaa ammattilaiset hoitamaan pelin teon PC:lle ja 360 suhteellisen suurella rahalla.
Niin, Sony kun palkkaisi vain vasta valmistuneita amatöörejä. :rolleyes:

Jos Sony taas saa niin peli nähdään PS3:lla vain.
Tämä taitaa olla sinulle se suurin ongelma, vai? Toisinpäin ajateltuna jos MS ostaisi lisenssin, vain Xbox 360 saisi konsoleista F1:n.
 
Vastaus: Formula One Championship Edition [PS3 Hype]

PSP:n ja PS3:n symbioosista on ollut spekulointia jos jonkinmoista. Toivottavasti nämä kaksi kulkevat käsikädessä jatkossa. Tutun pelin jatkaminen mobiilina kiinnostaa. Nyt alkuun kuitenkin Sony nähtävästi haluaa tuoda tätä avoliittoa esille hieman show-meiningillä.

PSP formulan taustapeiliksi :D (lähde)
 
Vastaus: Formula One Championship Edition [PS3 Hype]

Nisupulla sanoi:
PSP:n ja PS3:n symbioosista on ollut spekulointia jos jonkinmoista. Toivottavasti nämä kaksi kulkevat käsikädessä jatkossa. Tutun pelin jatkaminen mobiilina kiinnostaa. Nyt alkuun kuitenkin Sony nähtävästi haluaa tuoda tätä avoliittoa esille hieman show-meiningillä.

PSP formulan taustapeiliksi :D (lähde)

Eikös tätä ole mainostettu alusta asti?
 
Vastaus: Formula One Championship Edition [PS3 Hype]

Tuoreimmat huhut kertovat PSP-peilien puuttuvan jenkkiversiosta, mutta eurooppalaisten saavan omansa. Syynä kenties kuukauden lisäaika tekijöille näiden julkaisujen välissä tai sitten sen tulevan firmware-päivityksen? Jenkkiversio ilmestyy myyntiin jo kuluvan kuukauden 27. päivä. Ehkä saavat omansa sitten jälkikäteen päivityksen muodossa? Huhut kertovat myös verkkopelin rajoitetun 20 kierrokseen. Siinäkin tosin jo riittää tekemistä, jos ilman apuja meinaa maaliin asti päästä. Pelin viralliset sivut: http://www.us.playstation.com/FormulaOneCE/


Liitteenä mielenkiintoinen kuva demo-version mainospuheista.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Formula One Championship Edition [PS3 Hype]

Zoukka sanoi:
PSM3 4.8/10


GP kakonen asennukseen ->

Pääosin huonot pisteet eri medioissa on tulleet siitä, kun peli on liian realistinen ja siksi vaikea ohjauksen osalta. Arvostelijoilla on ollut helpotukset päällä tai sitten auton säädöt ovat olleet päin metsikköä, joten siksi on ohjaus aina haukuttu surkeaksi. Hyvin tämä käy ilmi tuon arvostelun ekassa kommentissa.
http://www.computerandvideogames.com/forums/viewtopic.php?t=17760
 
Vastaus: Formula One Championship Edition [PS3 Hype]

Tai sitten se ohjaus vain oikeasti on surkea :rolleyes:

Sitäpaitsi noottia on tullut myös pelin tylsyydestä. Se taisi olla se suurin miinus tuossakin PSM:n arvostelussa.
 
Ylös Bottom