Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fort Solis

Kurpitza

Well-Known Member
1692364284273.png

Nimi: Fort Solis
Kehittäjä: Fallen Leaf, Black Drakkar Games
Julkaisija: Dear Villagers
Alustat: PlayStation 5, Winukka
Lajityyppi: Scifi seikkailu, ehkä kauhu.
Julkaisu: 22.8.2023
Kotisivut: https://fortsolis.dearvillagers.com/
KonsoliFIN Pelisivu: <linkitä tähän https://www.konsolifin.net/pelit -listasta löytyvä pelin sivu tai jätä tyhjäksi, jos peliä ei tuolta vielä löydy>

Fort Solis on yksinpelattava, kolmannen persoonan Marsiin sijoittuva trilleri.
Hälytykseen vastaava Jack saapuu naapuritukikohdasta pimeään ja eristyksissä olevaan Fort Solikseen.
Välittömien myrskyvaroitusten myötä hän suuntaa sisälle ottamaan yhteyttä.
Yön edetessä tapahtumat karkaavat käsistä ja miehistön mysteeri alkaa paljastaa itseään.
Myrsky rajoittaa Jackin pakomahdollisuuksia, ja hänen on vain yritettävä selviytyä aamuun asti.

Laitetaan lanka tulille, koska ensviikollahan tää jo julkaistaan.
Ilmeisesti kyse on episodi muotoisesta pelistä, mutta kaikki jaksot julkaistaan kerralla. Ja lyhyt myöskin. Vaikuttaa mielenkiintoiselta ja ostoon menee heti omalta osaltani. Tästähän löytyy jo jotain ensi minuuttien pelivideoita, mutta ei viitsi katsoa, ettei ihan härskisti spoillaannu.
 
Outo julkaisuaika tällä, kun näyttäisi klo 20:00 olevan vasta ostettavissa pleikkariln storesta.
 
Outo julkaisuaika tällä, kun näyttäisi klo 20:00 olevan vasta ostettavissa pleikkariln storesta.
Ovat halunneet globaalisti julkaista samaan aikaan, ja Suomen kohdalla se tarkoitti näin myöhäistä kellonlyömää. Tosin itse laskeskelin, että Suomen ajassa toi Pariisin ja Varsovan 8 PM on klo 21.
 
Tää kyllä kiinnostaa, pienet callisto protocolla vibat. Näyttää kyllä hyvälle ottaen huomioon että 10 hengen tiimi ja 2 vuotta.
 
Meinasin jo tämän ostaa storesta, mutta lokakuussa tulee Eurooppaankin fyysinen painos, niin odotetaan sitä. Itse kun tykkään kovasti ns. "kävelysimulaattoreista", joka tämä osittain käsittääkseni ainakin on..
 
Itse kun tykkään kovasti ns. "kävelysimulaattoreista", joka tämä osittain käsittääkseni ainakin on..
No ehottomasti juuri näin! "Kävelysimulaattorit" joissa saa rauhassa tutkia ja imeä tunnelmaa itseensä ovat yleensä kokemuksena mitä parhaimpia (täällä juuri Death Stranding kesken :D). Tämä menee täälläkin ostoon joskus tulevan talven pimeydessä. Innolla odotan.
 
Tuli tämä ostettua pleikkarin storesta, kun oli alennuksessa ja piti hyvin otteessa loppuun asti, vaikka olikin tooodella hidasta menoa ja tätä voisi hyvin kuvailla kävelysimulaattoriksi. Parit quicktime kohtaukset oli myös, niin ne meni kyllä ihan persiilleen, kun jäi se ikoni näkemättä jos et juuri siihen tiettyyn kohtaan keskittynyt ruudulla, mutta ei niillä tuntunut olevan vaikutusta pelin etenemiseen :D

Kestoa semmoinen 4-5 tuntia ja oli kyllä aika sopiva pituus tuolla 20€ hinnalla. Jotakin outoa tekstuurien välkkymistä esiintyi aina välillä, niin se hieman häiritsi välillä.
 
Tästä pelistä saatiin ton 4-5h mittainen tolla super hitaalla kävelyllä, normi vauhdilla tämä olisi varmaan ollut ehkä se pari tuntia. Hyvä peli silti, toivoisin jotain jatkoa tai saman tyylistä lisää.
 
Vaikka kävelysimluaattoreista tyykkäänki on kuitenkin seassa ei niinkään kävelysimluaattori vaan enemmänki "ryömintäsimulaattori" esim The town of light joka oli siis semmosta niiiiii hidasta kävelyä että alkoi jo sen kävelyn aikana nukahtelee. Et onks täs se kävely sit semmosta haukotusta, onko tarina edes sen verran hyvä että jaksaa sitä ryömimistä, onko seassa mitään muuta itse "pelaamista" sen kävelyn lisäksi?. Esim Observer joka on myös kävelysimulaattori oli siinä minusta hyvä tarina/ympäristö ja sen kävelyn lisäksi oli sit jotain skannaamista ym pikku säheltelyy.
 
En mä siis oleta että kävelysimulaattoreissa kuuluis olla kauheesti jotain gameplay elementtejä, kuhan siel on pientä näpertelyä sen lisäksi, jos en ihan väärin muista niin the town of lightis oli pekästään sitä käveyä, no joo oli siinä ovien avaamista ja jotain dokumenttien lukemista :D Sen lisäksi että siinä oli se peruskävely jotenkin äärimmäisen hidasta yritettiin tuoda "jänniin" kohtauksiin jännitystä sillä että se hidas kävely hidastettin vielä tyylin x5 kertaiseksi, se on oikeesti rehellisesti sanottuna huonoin kävelysimulaattori mitä oon pelannut, ihme et jaksoin läpi. Tämä nyt pisti silmään kun selasin pelikauppoja että jotain pientä ei mitä 100h eepoksia, sattumoisin oli tässäki ketju tehty niin sen takia kyselin, kyl tämä kiinnostais varsinkin kun avaruusaiheet on lähellä sydäntä.
 
En mä siis oleta että kävelysimulaattoreissa kuuluis olla kauheesti jotain gameplay elementtejä, kuhan siel on pientä näpertelyä sen lisäksi, jos en ihan väärin muista niin the town of lightis oli pekästään sitä käveyä, no joo oli siinä ovien avaamista ja jotain dokumenttien lukemista :D Sen lisäksi että siinä oli se peruskävely jotenkin äärimmäisen hidasta yritettiin tuoda "jänniin" kohtauksiin jännitystä sillä että se hidas kävely hidastettin vielä tyylin x5 kertaiseksi, se on oikeesti rehellisesti sanottuna huonoin kävelysimulaattori mitä oon pelannut, ihme et jaksoin läpi. Tämä nyt pisti silmään kun selasin pelikauppoja että jotain pientä ei mitä 100h eepoksia, sattumoisin oli tässäki ketju tehty niin sen takia kyselin, kyl tämä kiinnostais varsinkin kun avaruusaiheet on lähellä sydäntä.
Tässä oli sähköpostien lukua, videotallenteiden katselua, hiiiidasta kävelyä, ovien avausta ja parit quicktime taistelukohtaukset. Pelialue oli mukavan kokoinen ja tuli sinne välillä eksyttyä.

Kuten mainitsin aikaisemmin, niin kyllä tämä piti otteessaan loppuun asti.
 
Ylös Bottom