Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Forza 3 -turnaus päättynyt

Vastaus: Forza 3 -turnaus aloitus päivä 11.1.2009 jaossa n. 1 000 000cr

Taitaa jäädä meikäläisen ajelut tuohon hotlap osastoon :rolleyes:

EDIT:Siis tarkoitan että yli kymmenen vuotta simuilleena en kyllä tasan ala kinaamaan täällä mistään perusetikettiin kuuluvista asioista, mieluummin ajan kisani sitten edelleen ihan pc simuilla.
 
Vastaus: Forza 3 -turnaus aloitus päivä 11.1.2009 jaossa n. 1 000 000cr

Lähinnä haen näillä säännöillä ja ohjeilla sitä että kilpailut ratkaistaisiin reilusti ajamalla ja nopein kuski voittaa eikä siten että se ketä tunkee parhaiten itsensä sisämutkasta muiden ohi ja peittää muiden ohitusyritykset parhaiten voittaa. Voidaan ajaa loput kisat samalla jokamiesluokan meiningillä kuin tahänkin asti jos muutkin sitä haluaa.

Yritän selventää mahdollisimman paljon mitä haen noilla ohjeilla käyttäen minua ja vellipersettä(=vp) esimerkkeinä. Jos minulla menee suoraa edeltävä mutka leveäksi ja vauhtini on mutkasta lähdettäessä esim. 100km/h ja vp ajaa mutkan puhtaaksi ja tulee mutkasta ulos 130km/h ja saavuttaa koko ajan minua ajaen n.30km/h nopeammin niin minun pitää ajaa samaa linjaa koko loppu suora seuraavaan mutkaan asti tai voin vaihtaa kerran ajolinjaa suoran aikana kuitenkin siten etten kiilaa vp:tä ulos radalta. Vai kuinka monen mielestä minä voin edellä ajavana kiemurrella vaikka kahdeksan kertaan reunasta reunaan estäen vp:n ohituksen, jolloin vp menettää puhtaalla ajolla saamansa hyödyn minuun verrattuna.

Myös jarrutukseen tullessa olettaen että olen vielä edellä minun pitää pitää aikaisemmin valitsemani ajolinja jolloin vp voi kytätä mahdollista ohituspaikkaa ja päättää yrittääkö mutkassa ohi vai ajaako kiltisti minun perässä mutkan läpi. Jos vp yrittää jarrussa ohi niin pitää olla selvästi rinnakkain mutkan alkaessa jolloin voi yrittää ohi muuten minä (edellä ajavana) saan valita ensin ajolinjani mutkan läpi ja vp:n (takana tulevana) on varottava osumista minuun. Jos vp yrittää ohi ja on mutkassa minun rinnalla sisäpuolella niin mutkasta ulos lähdettäessä vp:n pitää jättää minulle ulkopuolelle tarpeeksi tilaa jotta minulla on myös mahdollisuus päästä mutkasta ulos mahdollisimman lujaa ulos jolloin voin mahdollisesti yrittää ohitusta seuraavassa mutkassa eikä kiilata minua ulos radalta tai estää minua kiihdyttämästä mutkasta ulos ja vasta vuoroisesti minun pitää jättää vp:lle tarpeeksi tilaa sisäpuolelle jotta vp pääsee mutkan läpi kunnialla. Tällä tavalla voi tasavertaiset kuskit ajaa monta mutkaa rinnakkain kummankaan tarvitsematta antaa periksi.

Yleisesti ottaen kaikilla taitaa olla mikrofoni käytössä kisan aikana niin siihen voi puhua myös kisan aikana varoittaakseen edellä/vieressä ajavia omasta paikasta radalla jolloin edellä/vieressä ajava kuski osaa varoa kyseistä henkilöä eikä vahingossa kiilaa/kolaroi toista pois radalta. Esimerkiksi jos minä ja velliperse ajamme suoraa rinnakkain niin voin kertoa vp:lle että olen hänen oikealla puollella ja hän tietää silloin pysyä tarpeeksi vasemmalla puolella jolloin mahdumme molemmat ajamaan suoran seuraavaan mutkaan asti rinnakkain.
 
Vastaus: Forza 3 -turnaus aloitus päivä 11.1.2009 jaossa n. 1 000 000cr

Lähinnä haen näillä säännöillä ja ohjeilla sitä että.

Sulla on ihan oikea tavoite, mutta jos asenne kuskeilla on luokkaa S4M1 niin pahalta näyttää.
Juhoh ei kannata mennä liian yksityiskohtaiseen sääntökirjameininkiin, kun pienemmälläkin pärjää aika hyvin. '
Pari aika yleistä juttua jotka on jo mainittu mutta jotka jo ihan yksinään riittää aika pitkälle ilman että pitää ajaa sääntökirja toisessa kädessä:

-Linjanvaihto kerran.
-Sovitaan milloin ohittaja saa oikeuden mutkaan (puoli autonmittaa pitää päästä edelle lienee yleisin tapa).
-Kierroksella ohitettavat päästää ohi heti kun turvallisesti pystyvät.
-Kamppailu tilanteessa (kylki kylkeä vasten) pidä ajolinjasi kunnolla ja jätä tilaa.

Sitten jos tulee jotain kolareita yms. niin niitä voi sitten ruotia yksitellen.
Jos päämuistisääntönä kaikilla on jo vain sekin että kunnioitetaan kunnolla kanssakilpailijoita
niin sekin riittäisi vaikka kuuhun jos kuskit moisen mielessään oikeasti pitäisi. :)

Tässä yksi video omasta ajelusta eräässä pc-liigassa. Vaikka edelläolevalla on huonommat renkaat, niin aika kauan joudun ahtaalla radalla hakemaan ohitusta.
Maltti on todellista valttia ja palkitaan kyllä. Huomatkaa miten myös kilpakumppani vilauttaa valoja kun pääsen ohi. Syy?
Ilmoittaa mulle että on turvallista palata ajolinjalle. Lähinnä koitan kiteyttää miten pitkälle jo toisen kunnioittaminen radalla vie ja tuo nautittavaa kisailua.

YouTube - Battle in Power and glory
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Forza 3 -turnaus aloitus päivä 11.1.2009 jaossa n. 1 000 000cr

En tietääkseni ole liian agressiivinen kuljettaja, annan kyllä mutkissa tilaa ja koitan ajaa puhtaasti, herrasmies säännöillä pärjännyt tähänasti. Jotku tuntuu ottavan liian tosissaan verenmaku suussa nämä kilpailut.
 
Vastaus: Forza 3 -turnaus aloitus päivä 11.1.2009 jaossa n. 1 000 000cr

En tietääkseni ole liian agressiivinen kuljettaja, annan kyllä mutkissa tilaa ja koitan ajaa puhtaasti, herrasmies säännöillä pärjännyt tähänasti. Jotku tuntuu ottavan liian tosissaan verenmaku suussa nämä kilpailut.

Mutta kuitenkin peittelet viimeiseen asti nopeamman ohitusyrityksiä?
Herrasmies?

Kaltaisiasi on Live kisat täynnä, ja publa kisat sen mukaisia romukisoja.
 
Vastaus: Forza 3 -turnaus aloitus päivä 11.1.2009 jaossa n. 1 000 000cr

Tuo peittämis asia oli hiukan kärjistetty, samassa kisassa ajaneet tietävät miten ajan.
tässäkään sarjassa en ole matopeliä leikkinyt. Publalla ainoastaan.
 
Vastaus: Forza 3 -turnaus aloitus päivä 11.1.2009 jaossa n. 1 000 000cr

Tästä sääntö asiasta on tainnut tulla s4m1 vastaan muut väittely. Itse en omasta mielestä syyttänyt ketään tiettyä henkilöä mistään asiasta vaan puhuin yleisesti. Tähän asiaan tarvittaisiin muidenkin kommentteja ja olisi hyvä että kilpailujen järjestäjä miikkis ottaisi kantaa asiaan.

Tuolla suoralla ohi päästämisestä tarkoitin sitä että on esim. itse vetänyt mutkan leveäksi nurmikolle asti ja vauhti on sen takia selvästi hiljaisempi suoralla kuin takaa tulevalla joka on tullut mutkan puhtaasti läpi ja on saanut reilusti paremman vauhdin ja ottaa välimatkan kiinni ja on menossa heittämällä ohi niin silloin on parempi päästää ohi kuin vetäisi eteen jolloin takaatulija joutuu jarruttamaan ettei aja edellämenevän perään ja kärsii samalla edellä ajavan virheestä. Tässä tilanteessa on myös takaatulevan hyvä ilmoittaa mistä on tulossa ohi ettei tule kolaria joka voi pilata molempien kisan. Toki jos nopeudet ovat suurinpiirtein samat niin taistellaan tietenkin omasta sijoituksesta loppuun asti varoen kuitenkin kiilaamasta kaveria ulos.
 
Vastaus: Forza 3 -turnaus aloitus päivä 11.1.2009 jaossa n. 1 000 000cr

Noniin kommentoidaan nyt jotain.

Itselläni ei ole ollut mitään ongelmia s4m1n ajotyylin kanssa (me ajellaan yleensä yhdessä häntäpäässä) kertaakaan ei ole kolaria tullut eikä tekemääni ohitus yritystä ole blokattu.

Itse pelaan tuolla tyylillä että kerran vaihdan suoralla ajolinjaa ja jos näyttää että toinen tulee ohi niin antaa mennä.

en ole muutenkaan nähnyt mitään törkeätä estelyä ohituksissa vaan ennemminkin törkeitä ohitus yrityksiä. Eli tullaan mutkaan aivan liian lujaa ilman että olisi todellista mahdollisuutta ohittaa.

Aina sattuu ja tapahtuu kun ajetaan kilpailua, mutta toivoisin varovaisuutta kaikilta. Etenkin ensimmäisissä parissa mutkassa.
 
Vastaus: Forza 3 -turnaus aloitus päivä 11.1.2009 jaossa n. 1 000 000cr

Seuraavaan turnaukseen voi ottaa sitten noita uusia sääntöjä jos tarvitsee, mutta ajetaan tää turnaus nyt tällein rennosti loppuun ku aloitettiinkin. Ja noihin suora ohituksiin niin ei niitä pahemmin nähdä näillä stock autoilla..
 
Vastaus: Forza 3 -turnaus aloitus päivä 11.1.2009 jaossa n. 1 000 000cr

kyllä kyllä rennosti vaan ei tässä mitää ressiä kannata ottaa :) sitä voi sitten ottaa muista asioista mutta pelaamisen pitää olla ressi vapaata aluetta.
 
Vastaus: Forza 3 -turnaus aloitus päivä 11.1.2009 jaossa n. 1 000 000cr

Viime sunnuntain gp-kisan tilastot

Sija....Kuski..........Kokonaisaika....Ero Kärkeen....Paras kierros
1. Velliperse...........13.38.651..........+0.000...........1.20.848
2. Lapioleuka.........13.45.183..........+6.532...........1.20.906
3. ChargerOulu......13.45.270..........+6.620...........1.20.963
4. JuhohFin.............13.49.313..........+10.663........1.20.462
5. Paxidajai.............13.57.844..........+19.194.........1.21.779
6. Miiksu..................14.07.041..........+28.391.........1.22.426
7. Wilsqu.................14.13.880..........+35.229.........1.22.474
8. Storkki.................14.25.4xx............+46.7xx..........1.23.958
 
Vastaus: Forza 3 -turnaus aloitus päivä 11.1.2009 jaossa n. 1 000 000cr

Kuinka moni ajaa kytkimen kanssa tässä pelissä? Ite ajelen ihan vaan manualil. Ilmeisesti kytkin auttaa jonkun verran?
 
Vastaus: Forza 3 -turnaus aloitus päivä 11.1.2009 jaossa n. 1 000 000cr

Pädillä ajan, alle S luokan ja joillai autoilla siinäkin kaikki muut avut paitsi kytkin on pois käytöstä.
 
Vastaus: Forza 3 -turnaus aloitus päivä 11.1.2009 jaossa n. 1 000 000cr

Ite ajelen ihan normi manualilla. Kokeilin kytkimen kanssa ja olihan siitä hyötyä. Esim nopeissa kurveissa voi painaa kytkimen pohjaan ja kaasun ylös, ilman sitä ongelmaa että moottorijarrutus heittää sladiin.

Mutta, mutta... Kokeiluun se vain jäi omalta osalta. Tuntuu tyhmältä käyttää kytkintä nappulasta, eri asia jos olisi käytössä mikkisoftan ratin sijaan fanaattinen ratti josta löytyy kytkinpoljin.
 
Vastaus: Forza 3 -turnaus aloitus päivä 11.1.2009 jaossa n. 1 000 000cr

Tuli tuossa mieleen yksi kysymys, elikkä miksi parhaita aikoja ei katsota vain Hot Lap Leaderboardilta?:)
 
Vastaus: Forza 3 -turnaus aloitus päivä 11.1.2009 jaossa n. 1 000 000cr

ruotsalaisella pulkalla ajaksi tuli 1.08.208 L4
kfinHL7 nimellä, vai missä numerossa nyt mentiinkään...
 
Vastaus: Forza 3 -turnaus aloitus päivä 11.1.2009 jaossa n. 1 000 000cr

Tuli tuossa mieleen yksi kysymys, elikkä miksi parhaita aikoja ei katsota vain Hot Lap Leaderboardilta?:)

Joissakin radoissa voi olla toisella saman luokan autolla ajettu parempi aika, joten välttämättä juuri oikealla autolla ajettu aika ei näy leaderboardsilla.
 
Vastaus: Forza 3 -turnaus aloitus päivä 11.1.2009 jaossa n. 1 000 000cr

Joissakin radoissa voi olla toisella saman luokan autolla ajettu parempi aika, joten välttämättä juuri oikealla autolla ajettu aika ei näy leaderboardsilla.

Aah, ok.:)
 
Ylös Bottom