Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Forza Horizon 4

Peli lähti lataukseen ja illasta ois tarkoitus pari rallia/kisaa ajella. Vaikka s konsolilla mennään niin kyllä varmana HDR tuo pikku kivaa lisää tohon grafiikkaan.
 
Komeasta kun on syksy tullut, lätäköitä ja kaikki niin yksityiskohtaisia.
Todella hieno tämä vaihtuvat vuodenajat systeemi myös.
Löytyi vanha lentokenttäkin mikä on selkeästi driftailuun suunniteltu :cool:.
 
Mulla on ilmeisesti bugi forzathon pisteiden kanssa. Luin äsken, että live eventeistä saa normaalisti 30 pojoa ja jos omistaa sen mökin järven rannalla niin saa tuplat eli 60 pojoa.
Tuon talonhan sain heti ilmaiseksi VIP bonuksena ja silti nämä kaksi päivää olen saanut vain 30 pojoa ja viikko haasteestakin tuli vain 100 vaikka pitäisi tulla 200.
Lisäksi tänään peli väitti, että tuo talo ei olekaan enää minun, mutta sain sen sentään ostettua takaisin maksamatta mitään.
 
Mulla on ilmeisesti bugi forzathon pisteiden kanssa. Luin äsken, että live eventeistä saa normaalisti 30 pojoa ja jos omistaa sen mökin järven rannalla niin saa tuplat eli 60 pojoa.
Tuon talonhan sain heti ilmaiseksi VIP bonuksena ja silti nämä kaksi päivää olen saanut vain 30 pojoa ja viikko haasteestakin tuli vain 100 vaikka pitäisi tulla 200.
Lisäksi tänään peli väitti, että tuo talo ei olekaan enää minun, mutta sain sen sentään ostettua takaisin maksamatta mitään.

Kävitkö katsomassa nousiko se tuon 30 vain ? ruudullahan lukee 30 pointsia ihan sama oliko VIP vai ei, mutta kun käy katsomassa pisteitä ne nousee 60.
 
Pahoittelut taas negatiivisuudesta mutta pelin tasapainoitus tuntuu olevan solmussa ainakin noiden "horizon story" tehtävien osalta. Vuodenajan vaihtuessa kesästä joksikin muuksi en usko että voi millään päästä samoille ajoille tai nopeuksiin mitä tehtävissä vaaditaan. Voin olla väärässä kun en ole vertaillut samaa tehtävää eri kausina mutta pitoerot on niin valtavat että melko turhaa ajaa niitä muulloin kuin kesällä (ja sitähän ei voi tehtävässä säätää).. eli odotellaan tässä sitten kolme viikko että noita voi ajaa järkevästi.

Oli yksi hassu kisa muutenkin.. ajelin d luokan autolla yhtä kisaa missä oli hyppyri korkeammalle alueelle ja kävi niin d luokan autolla ei vaan vauhti riittänyt tuohon hyppyyn niin sittenpä oli kaikki autot jyrkänteen alaosassa läjässä ja siihen jäivät kunnes puolen kierroksen jälkeen spawnasivat johonkin ajettavaan paikkaan.. melko helppo voitto ;)
 
Pahoittelut taas negatiivisuudesta mutta pelin tasapainoitus tuntuu olevan solmussa ainakin noiden "horizon story" tehtävien osalta. Vuodenajan vaihtuessa kesästä joksikin muuksi en usko että voi millään päästä samoille ajoille tai nopeuksiin mitä tehtävissä vaaditaan. Voin olla väärässä kun en ole vertaillut samaa tehtävää eri kausina mutta pitoerot on niin valtavat että melko turhaa ajaa niitä muulloin kuin kesällä (ja sitähän ei voi tehtävässä säätää).. eli odotellaan tässä sitten kolme viikko että noita voi ajaa järkevästi.

Itse olen ajanut noita vain syksyn aikana. Laracer on aloittamatta ja worlds fastest rental jutuista on se pagani tehtävä kahdella tähdellä. Kaikki muu kolmella tähdellä.
Talvella nuo sitten saattaakin jo tuottaa ongelmia joten täytyy tuo laracer tehdä vielä pois. Näitähän pitäisi vielä tässä lähi kuukausina tulla kaksi vai neljä lisääkin.

Se on kyllä pettymys, että ainoat mestaruudet on nuo kausi kohtaiset kun taas kolmosessa oli joka kisapaikalla omansa.
Toivottavasti nuo sitten edes vaihtuu niin, että seuraavana kesänä ei ole samat mestaruudet mitä nyt oli jne.
Tämän kuun aikana tulee myös rataeditori ja toivottavasti siinä on jonkinlainen filtteröinti systeemi jotta voi edes hiukan koittaa laadukkaampia tuotoksia valita ajettavaksi. Jos muiden tekemien ratojen ajaminen edes on mahdollista niin ettei sitä ole rajattu esim vain kaverilistalaisten tuotoksiin.
 
Vuodenajan vaihtuessa kesästä joksikin muuksi en usko että voi millään päästä samoille ajoille tai nopeuksiin mitä tehtävissä vaaditaan. Voin olla väärässä kun en ole vertaillut samaa tehtävää eri kausina mutta pitoerot on niin valtavat että melko turhaa ajaa niitä muulloin kuin kesällä (ja sitähän ei voi tehtävässä säätää)..

Kyllä mä olen vetänyt noista lähes kaikki kolmella tähdellä ja loput kahdella. Ja ainoastaan syksyllä olen ajellut...

Voisiko olla niin, että myös tavoiteajat muuttuvat vuodenaikojen mukaan? Tämähän se olisi ainoa looginen ratkaisu.

Ja täytyy sanoa, että mulla ei varmaankaan ole kunnon tuntumaa tai käsitystä autojen pidosta, mutta ei mitään ongelmia ei ole pysyä tiellä. Joten en pysty allekirjoittamaan noita sun valtavia pitoeroja. :oops:
 
Pisteet Scumille hemmetin seksikkäästä GT-R kuvasta. Kyllähän noista nyt on helppo huomata kun ympäristöä kattoo että eivät ole oikeita kuvia, vielä ollaan kaukana siitä ajasta kun autopelit sen auton lisäksi näyttää niin hyviltä että on vaikea eroittaa oikeasta.
 
Pisteet Scumille hemmetin seksikkäästä GT-R kuvasta. Kyllähän noista nyt on helppo huomata kun ympäristöä kattoo että eivät ole oikeita kuvia, vielä ollaan kaukana siitä ajasta kun autopelit sen auton lisäksi näyttää niin hyviltä että on vaikea eroittaa oikeasta.

Ehkä mulla on sitte huono näkö mutta ei tuo ylin kuva kyllä enään ihan kovin kaukana ole. :)
 
Hoh olipa huikea elämys äsken pelissä, kuuntelin klassista kanavaa samalla kun etsin bonus tauluja (eepinen kokemus jo tämä itsessään) ja tuli mozartia, beethovenia ja bachia näitä kaikkia tuttuja. Sitten kun lopetin etsiskelyn ja rupesin tekemään live eventiä muiden kanssa niin pärähti tutun kuuloinen musiikki soimaan...mistä tää on kuulostaa niin tutulta.... ei hemmetti sehän on halo musiikkia joka alko soimaan samalla kun muiden kanssa ajeli speed trappiin nopeuksia ja hyppi hyppyreistä, ei paljon eeppisemmäks meno muutu ja tuli ihan puskista koska en todellakaan odottanut kalssisella kanavalla mitään sellasta.
 
Harmittavan usein peli tuntuu kaatuilevan. Ehkä parin kolmen tunnin välein. Netin kanssa tuntuu olevan vielä ongelmia, kun monesti tippuu pois onlinesta. Jotkut eivät kuulemma pääse ollenkaan pelaamaan muiden sekaan. Bugejakin tuntuu olevan vaikka aika harmittomia. Esimerkiksi yhden autoni skillitaulu lukittui päiväksi niin, ettei voinut liikuttaa kursoria ollenkaan. Aika monessa kohtaa kartalla auto voi jäädä jumiin lopullisesti. Näistä huolimatta on sellainen tunne, että peli kestää pelaamista paremmin kuin edellinen osa, koska erilaisia tavoitteita on niin paljon. FH3:ssa parin kuukauden jälkeen ei oikeastaan kiinnostanut juuri muu haaste kuin viikottaiset forzathonit.

Tavaraa ja pisteitä tulee sitä vauhtia, että ei harmita yhtään, etten hankkinut ultimate-versiota. Guardian angelin ansiosta skill pointeja tulee aivan hillitöntä vauhtia varsinkin sopivalla autolla. Itse ostin heti Hoonicornin, mutta grindaus on oikeastaan aika turhaa. Hauskempaa on vain keskittyä pelaamiseen.
 
Itsellä joku noin 8h tätä takana, niin kyllä tämä maittaa ja alan muuttaa mieltäni että tässä onkin jo aika mukavasti muutoksia verrattuna FH3:seen. Tekemistä piisaa ja paljon tutkimista mapissa vielläkin on. Viellä kun tähän lisätään että peli muuttuu mapiltaan mukavasti vuoden aikoijen mukaan.
Syksy ainakin tuntuu hyvältä ajella.
 
Onko kukaan muu jättänyt peliä päälle kun sammuttaa konsolin?
Ehkä 1/5 kerrasta peli jatkuu normaalisti kun konsolin taas avaa. Mutta suurimmalla osalla kerroista äänet ei kuulu. Konsolin valikoissa kyllä, mutta pelissä ei. Pelin buutti auttaa.
 
Pari parannusta voisivat tehdä:

- Miksi missään ei näy Horizon Storyjen tähtiin tarvittavia rajoja, kun kaikissa muissa mahdollisissa tehtävissä ja tapahtumissa näin on?

- Autohuutokaupan käyttöliittymä ja varsinkin hakutoiminto kaipaisivat järkevöittämistä. Esim. suoraan huutokohteesta kun painaa B:stä backiä, hyppää näkymä takaisin aivan alkuun "Cars"-tasolle. Miksi ei vain yhtä tasoa taaksepäin kuten normaalisti? Nyt koko hakuprosessin joutuu aloittamaan alusta.

- Forzathon Live -tapahtumat ovat ainakin mulla olleet yhtä lukuunottamatta kaikki samalla alueella. Lisäksi taphtumia tuntuu olevan tosi harvoin. Vaihtelua siis kaipaisi.
 
Harmittavan usein peli tuntuu kaatuilevan. Ehkä parin kolmen tunnin välein.
Aika monessa kohtaa kartalla auto voi jäädä jumiin lopullisesti.

Itsellä on 48 tuntia pelattuna eikä peli ole kaatunut kertaakaan.
Jumissa olevan auton voi resetoida klikkaamalla vasenta tattia pause valikossa.

Pari parannusta voisivat tehdä:
Miksi missään ei näy Horizon Storyjen tähtiin tarvittavia rajoja, kun kaikissa muissa mahdollisissa tehtävissä ja tapahtumissa näin on?
Forzathon Live -tapahtumat ovat ainakin mulla olleet yhtä lukuunottamatta kaikki samalla alueella. Lisäksi taphtumia tuntuu olevan tosi harvoin.

Valitse continuen sijaan select chapter niin näet jokaisen tähden vaatimuksen.
Forzathon live on kerran tunnissa. Tosin peli ei ainakaan minulla ilmoita mitään jos lennän offlinen puolelle joten tuon takia voi tuntua, että niitä on harvoin.
 
Ylös Bottom