Forza Horizon 4

HideoMiyamoto

Well-Known Member
Eihän nyt "nauttia pelaamisesta" herttinen se ole mikään oletus ominaisuus pelaajassa eli peli kun peli olipa paska tai hyvä niin sitä pelaisi?? Kyllä se on pelin tehtävä antaa pelaajalle syyt miksi sitä pelata, siitä tulee se hyvyys muiden pelin ominaisuuksien ohella.
Muutenhan voisit pelata vain vaikka miinaharavaa loputtomasti kun vain "nautit pelaamisesta"?
Jos oma pelaamisesi ei vaadi mitään päämäärää tai koukkua tai siihen riittää "pelkkä chillailua" pelissä niin eihän siinä mitä mutta ei se tee sinusta ainutta oikeaa pelaajaa.
Pelintekijöillä on logiikka mutta tuntuu että FH sarjassa on ehkä ajauduttu tietynlaiseen umpikujaan tällä "millään ei ole mitään väliä" pelifilosofialla.

Noh, onneksi on F7, siinä on vielä kivasti jäljellä opettelun, taitojen parantamisen ja onnistumisen iloa.
Ohi meni taas mutta joo :rolleyes:
 

HideoMiyamoto

Well-Known Member
No kysytään näin että olisiko FH4 sinulle huonompi peli jos kisoissa olisi vanhan tyyliset luokka ja vetotapa rajoitteet? Ja vaikka niin päin että se olisi oletus pelin ohjaama suunta mutta saisit tehdä toki blueprintillä muitakin kisoja?
Tottakai se olisi huonompi, kaikennäköinen pelaajan rajoittaminen tällaisessa hiekkalaatikko pelissä on aivan turhaa. Nyt voi pelata haluamallaan tavalla ja haluamallan autolla jos sitä ei ole lukittu kisan tyylin mukaan kuten maastokisoissa on.
 

HideoMiyamoto

Well-Known Member
Ajattelin jo, että ei mulla ole mitään käyttöä skill pointseille, koska perkit lähinnä nopeuttaa niiden saamista. Yli 330 niitä oli kertynyt ihan vaan pelaamalla normaalisti. Eilen illalla tuli sitten käytettyä yli 250.

Miuran perkeistä löytyy reventon FE. Jokaisen formula drift auton perkeistä 300.000cr ja ainakin ultimaten omistajat saa nuo ilmaiseksi. Kaikki 7 autoa siis tuottaa 2.1 miljoonaa.
Aventadorin perkeistä löytyy 200.000cr
Spitfiren perkeistä löytyy 200.000cr
MG MGB:n perkeistä löytyy 200.000cr ja 100.000cr

Kaksi viimeistä löytyy ladoista. Nyt mulla on melkein rahat kasassa sitä 10 miljoonan linnaa varten.
Kiitos tästä vinkistä, meni tunnin verran kun hommas pisteet noihin autoihin ja samalla tuli 10 leveliä, 10 wheelspiniä ja yli 3 miljoonaa rahaa.
 
Onko noi latolöydöt vaikeempia löytää kun muissa sarjan osissa? Olen yhden löytänyt ja se löyty sieltä vanhalta lentokentältä, kahta kolmee yritin etsiä tänään. Ei vain tärpännyt.
 

cobalos

Well-Known Member
Onko noi latolöydöt vaikeempia löytää kun muissa sarjan osissa? Olen yhden löytänyt ja se löyty sieltä vanhalta lentokentältä, kahta kolmee yritin etsiä tänään. Ei vain tärpännyt.
Tarkoitatko vaikeudella sitä ihan rakennuksen löytämistä vai niiden vihjeiden ilmestymistä kartalle?

Nämä "ladot" ovat tässä Forzassa enemmäkin bunkkerimaisia, putken muotoisia varastorakennuksia. Niiden erottaminen metsän keskeltä on mielestäni selvästi vaikeampaa kuin ennen.

Itselläni on nyt 11/15 autoa löytynyt. Jäljellä ovat vielä talvi-, kevät- ja kesäkausien autot sekä Bamburghin linnasta saatava latoauto.
 

Dragonfly

Well-Known Member
Kuvat uudesta Halosta julki! Vauhdikkaan näköistä menoa!

Yo. lausahdukset paljastaa aihealueen, mutta varmuuden vuoksi kuvat spoilereihin.




 
Tuli pelattua kolme tuntia team adventurea.
Itseä ei haittaa se, että tuossa on vaan tiimi pelaamista kuten nimikin kertoo, mutta sen freeroam rushin olisi voinut jättää pois.
Ennen kisojen välissä oli rento siirtymä jossa menestymisellä ei ollut mitään väliä. Sait ihan huoletta pitää vaikka vessa paussin tai hakea uuden kaljan kaapista.

Se mikä on vielä typerämpää on se, että voit lähteä pois team adventuresta vain kesken kisan. Kun adventure on ohi ja ilmoitetaan mitä ajetaan seuraavaksi sekä valitaan auto niin ainoa vaihtoehto on valita se auto.

Plussaa siitä, että nyt voi valita haluaako ajaa pelkkiä kisoja, pelata niitä infected, king of the hill jne matseja vai haluaako molempia.
Itseä kiinnostaa pelkkä kisaaminen joten tuo on todella positiivinen muutos.
ennenhän siirtymät oli tärkeimpiä jos halusi pärjätä championshipissä. Varsinkin asvalttikisoissa, joissa pisteitä ei ropissut samaa tahtia kuin maastossa.

Tuosta samaa mieltä, että pitäs olla exit nappi kun adventure loppuu/alkaa. Varsinkin nyt kun latausajat ovat aivan mahdottomia verrattuna kolmoseen.(tuntuu ainakin siltä)

Hyvä muutos myös racing only, vaikka aika hyvin ennen oli pelkkää kisailua kun löysi sopivan lobbyn. Aika harvassa oli kerrat kun piti quittia playgroundin takia ja tuli kuitenkin pelattua aika paljon.
 
Eilen värkkäsin muutaman s1 auton. Tuntui että oli aika huilakkaa menoa.. jostain syystä a-luokka on pirun gripikäs, vaikka pistin autoon suht paljon potkua. Eli tämän puolesta vaikuttaa nyt kuitenkin ihan hyvältä.
Yksi erä adventurea takana ja ajaahan tuota. Harmittaa vain kuin kisoja on enää 3.. pahimmillaan kaksi jos häviää siirtymän.

Toivon että tulee edes kierrosajat näkyviin noihin kisoihin päivityksessä, olisi edes jotain iloa kun saa verrata aikoja.
Paras olisi jos sais perus 4 kisan mestaruuden ja sijoitus ratkaisee. Todennäköisesti turhia toiveita.
 
Patchia pukkaa

Cross-Platform
• General stability improvements
• Changed the Titan FE Rivals Event to a regular Titan with an Upgrade Preset so non-VIPs can play it.
• Fix for stall when connecting to a multiplayer session.
• Fix for traffic sometimes not respawning after exiting an event sign-up in Horizon Life or after completing a Horizon Story.
• Fix for Creative Hub data when accessed from Leaderboards.
• Fix for crash during the rewards flow after completing a Horizon Story.
• Fix for race position changing sometimes when crossing the line in co-op.
• Fix for Xbox Silver Accounts not defaulting to Horizon Solo, resulting in failure to connect to multiplayer servers.
• Fix for #Forzathon Live cinematics disappearing after disconnection.
• Updated chase camera on the Mercedes Unimog to improve visibility.

PC
• Manual HDR option added. Note that some PC HDR users may find that their HDR setting becomes set to 'off' due to this update. They will need to toggle it back on using the manual setting.
• Fix for HDR detection when multiple displays are connected.
• Fix for user video settings being reset when graphics drivers are updated. Note that updating the driver just before running with this game update may still reset the video settings.
• Minimum AMD graphics driver version updated to 18.9.3.
• Fix for GPU crash after displaying the boot logo videos.
• Improvements to video options auto-detection when running with a 4k monitor.
• Fix for some cars parts appearing semi-transparent on AMD GPUs.
• Fix for accelerator pedal not working on Thrustmaster T150 in some set-ups.

Xbox
• Fix for displaying the fallback car when reaching the Dirt race series with only the initial install chunk installed.
 

Jogi

Well-Known Member
Rallipuolella tuli nyt Goliath ralli esille..iso ikoni ja höpinää päälle.. ajoin sen ja mitään erikoista ei tapahtunut. Pidempi kisa ja enemmän pisteitä..ei mitään seremoniaa, extra palkintoa tms..tämäkö oli ralliuran päätös??
 
Ylös Bottom