Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Forza Horizon 4

Joo itse aina välillä tähyilen kelloa onko se lähellä tasaa et kattoo onko servulla porukkaa ja onko edes online päällä kun se välillä katkeaa, samoissa paikoissa eventejä on toki tullut mutta kyllä ne on aina eri paikassa kuin edellinen ettei peräkanaa koskaan ole ollut samassa paikassa.
Skill points taulukon jäätyminen tapahtuu aina kun jättää ylimmän rivin avaamatta ja kaikki muut on auki, PCllä sitä voi hiirellä liikutella ja konsoleilla ostaa sen skillin jonka kohdalle se on jäätynyt niin lähtee taas liikkeelle. Kaatumisia reilun 40h aikana PCllä tasan yksi.

Tullut tänään taas käytettyä hulluna aikaa tuohon bonus taulujen etsimiseen dronella, alkaa olla se 150-160 kasassa niin nyt ei enään joka nurkan takaa löydykkään.
 
Itse ostin kolmella eurolla sen aarrekartan heti kun aloitin :D
Ihan tarpeeksi etsinyt ilman karttaa noita kun kaikki horizonit pelannut eikä se tunnu enää kivalta kun maailma on iso ja niitä voi olla ihan missä vaan.
Mulla on jo kaikki tiet ajettu, kaikki kyltit kerätty ja kaikki pr stuntit kolmella tähdellä läpi.
Street raceja puuttuu joku kymmenisen kappaletta, niitä muita kisoja 23 ja se Laracer story.
Latolöytöjä puuttuu kolme joista ainakin yksi tulee linnan ostamisen mukana. Kahdesta muusta ei ole mitään ilmoiteltu.
 
Oma taso on nyt 103 ja lähes kaikki stuntit ja tehtävät ajettu kolmella tähdellä. Seuraavaksi pitäisi säästää linnan ostoa varten, ajaa loput kisat, driftit sekä Laracerin tehtävät ja leffatemput. Lisäksi pitäisi ostaa jostain reilusti yli 400 km/h kulkeva auto.

Multa puuttuu vielä noin tusinan verran influence-tauluja. Pikasiirtymätaulut keräsin lähes heti kun oli mahdollista.

Kaksi noista puuttuvista bonustauluista olen kyllä löytänyt, mutta ei ole hajuakaan, miten saisin ne kerättyä. Toinen on niin kapeassa raossa talon takapihalla, että auto ei sinne mahdu. Ja toinen on niiden tuulimyllyjen lähellä romahtaneen talon katolla, mutta lähettyvillä ei ole mitään nyppylää, josta hyppäisi sinne.
 
Oma taso on nyt 103 ja lähes kaikki stuntit ja tehtävät ajettu kolmella tähdellä. Seuraavaksi pitäisi säästää linnan ostoa varten, ajaa loput kisat, driftit sekä Laracerin tehtävät ja leffatemput. Lisäksi pitäisi ostaa jostain reilusti yli 400 km/h kulkeva auto.

Multa puuttuu vielä noin tusinan verran influence-tauluja. Pikasiirtymätaulut keräsin lähes heti kun oli mahdollista.

Kaksi noista puuttuvista bonustauluista olen kyllä löytänyt, mutta ei ole hajuakaan, miten saisin ne kerättyä. Toinen on niin kapeassa raossa talon takapihalla, että auto ei sinne mahdu. Ja toinen on niiden tuulimyllyjen lähellä romahtaneen talon katolla, mutta lähettyvillä ei ole mitään nyppylää, josta hyppäisi sinne.

Tuohon ahtaaseen väliin pitää vaan hommata pieni auto, se 3 pyöräinen mopo on hyvä ellei jopa ainoa ? jolla siihen mahtuu. Tuo toinen on itsellekkin mysteeri. Itsellä on myös yksi talon katolla yhdessä mutkassa sellasessa syvennyksessä mutta en ole onnistunut hyppäämään sinne katolle.
 
Tuohon ahtaaseen väliin pitää vaan hommata pieni auto, se 3 pyöräinen mopo on hyvä ellei jopa ainoa ?

No voi kakkeli. Tämä Peel-mopoauto taitaa olla kesäkauden latoauto, joten pitänee odotella pari viikkoa. Tai sitten yrittää ostaa se huutokaupasta. Tai glitchata offline-moodissa konsolin kellonaikaa muutelleen.
 
No voi kakkeli. Tämä Peel-mopoauto taitaa olla kesäkauden latoauto, joten pitänee odotella pari viikkoa. Tai sitten yrittää ostaa se huutokaupasta. Tai glitchata offline-moodissa konsolin kellonaikaa muutelleen.
Onhan siellä se yksi kolmipyöräinen ostettavissa koska vain.
 
Ja toinen on niiden tuulimyllyjen lähellä romahtaneen talon katolla, mutta lähettyvillä ei ole mitään nyppylää, josta hyppäisi sinne.

Kyllä sinne jostain mäestä pääsee, koska itsekin sen keräsin. Pelissä on vain kaksi taulua joita ei saa ennen kuin suorittaa tarpeeksi danger sign hyppyjä jolloin niiden lähelle ilmestyy ramppi. Toinen on kirkon katolla ja toinen mudkickers parkissa betoniputkien päällä.
Kaikki muut saa kunhan on tarpeeksi ärhäkkä auto. Itse keräsin viritetyllä ford rs 200:lla.
 
Pari päivää pelailua takana. Lvl20 saavutettu, että pääsee onlineen. Toisaalta pelkkä tiimikisailu ei kiinnosta pätkääkään. Ennen närästi, että driftaamalla saattoi voittaa xp-mestaruuden, vaikka ei ollut kärkisijoilla kisoissa. Nyt ei ole sitäkään..

Autoissa ihan hullu grip? Perus japsit taittuu mutkaan kuin mutkaan eikä noita saa käsistä millään. Cross countrya ajanut eniten ja 800 luokassa saa painaa nappi pohjassa kaikki kisat. Vaisua karttasuunnittelua myös tämmöinen.

Rullat.. Ennen närästi se 5000 rahaa, nyt tulee jotku helvetin töppöset :D ei jumalauta.

Perkit, autokohtaisia. Miksi...? Varsinkin kun ne on tähän mennessä ollu ihan turhia. Paitsi rulla. Josta saa hatun.
Tuli välittömästi ikävä ilmaista auton viritystä. Sanokaa että jossain on semmonen.

Talvi oli ihan siisti, mutta e60 normi katurenkailla ei vedä edes sutia kunnolla kaasu pohjassa niin mitä mitä..
Lumihanki sentään hidasti menoa.
Ja mitään assisteja ei ole päällä.

Mitähän vielä.. Lähes kaikki puut kaatuu.. Hohhoi, kopsahdus vaan käy..

Plussat: onhan se tosi hienon näkönen, suorastaan upea.

Tänään jos vähän vielä kokeilis. Tähän mennessä fh3 vie tätä peliä 100-0.
 
Kyllä sinne jostain mäestä pääsee, koska itsekin sen keräsin. Pelissä on vain kaksi taulua joita ei saa ennen kuin suorittaa tarpeeksi danger sign hyppyjä jolloin niiden lähelle ilmestyy ramppi. Toinen on kirkon katolla ja toinen mudkickers parkissa betoniputkien päällä.
Kaikki muut saa kunhan on tarpeeksi ärhäkkä auto. Itse keräsin viritetyllä ford rs 200:lla.

No pitää yrittää. Jostain suunnasta varmaan on pikkunyppylä, että auton saa siitä lentoon. Ralli-Fordilla ja Koenigsegg Ageralla olen itsekin noita keräillyt. Sen kirkon katolla olleen taulun sain ilman ramppiakin.
 
Talvi oli ihan siisti, mutta e60 normi katurenkailla ei vedä edes sutia kunnolla kaasu pohjassa niin mitä mitä..
Lumihanki sentään hidasti menoa.
Ja mitään assisteja ei ole päällä.

Tämä häiritsi myös mua, että talvella on ihan älyttömästi pitoa autoissa ja ainut paikka jossa auto lähtee edes vähän käsistä on jäällä. En kuitenkaan tarkoita, että autojen tarvitsisi lähteä lumella lapasesta jatkuvasti, mutta vähän vähemmän pitoa voisi olla.
 
Tuli pelattua kolme tuntia team adventurea.
Itseä ei haittaa se, että tuossa on vaan tiimi pelaamista kuten nimikin kertoo, mutta sen freeroam rushin olisi voinut jättää pois.
Ennen kisojen välissä oli rento siirtymä jossa menestymisellä ei ollut mitään väliä. Sait ihan huoletta pitää vaikka vessa paussin tai hakea uuden kaljan kaapista.
Nyt sitten nelosessa tuo vaikuttaa suoraan tiimin pisteisiin ja tietenkin se porukka voittaa jossa on enemmän pelaajia jotka osaa oikoa pitkin metsiä. Vielä tyhmempää tuo on silloin kun ajellaan jollain hyper autoilla.
Itse vedän 90% tietä pitkin, koska en ainakaan paremmin sijoitu jos lähden ajelemaan pitkin metsiä ja peltoja. Välillä ollut silti 1-3 sijalla ja välillä ihan häntäpäässä.

Se mikä on vielä typerämpää on se, että voit lähteä pois team adventuresta vain kesken kisan. Kun adventure on ohi ja ilmoitetaan mitä ajetaan seuraavaksi sekä valitaan auto niin ainoa vaihtoehto on valita se auto.
Ratkaisin asian ottamalla verkkojohdon tuossa kohdassa irti, koska en halua olla mulkku joka lähtee kesken kisan.

Plussaa siitä, että nyt voi valita haluaako ajaa pelkkiä kisoja, pelata niitä infected, king of the hill jne matseja vai haluaako molempia.
Itseä kiinnostaa pelkkä kisaaminen joten tuo on todella positiivinen muutos.
 
Ajattelin jo, että ei mulla ole mitään käyttöä skill pointseille, koska perkit lähinnä nopeuttaa niiden saamista. Yli 330 niitä oli kertynyt ihan vaan pelaamalla normaalisti. Eilen illalla tuli sitten käytettyä yli 250.

Miuran perkeistä löytyy reventon FE. Jokaisen formula drift auton perkeistä 300.000cr ja ainakin ultimaten omistajat saa nuo ilmaiseksi. Kaikki 7 autoa siis tuottaa 2.1 miljoonaa.
Aventadorin perkeistä löytyy 200.000cr
Spitfiren perkeistä löytyy 200.000cr
MG MGB:n perkeistä löytyy 200.000cr ja 100.000cr

Kaksi viimeistä löytyy ladoista. Nyt mulla on melkein rahat kasassa sitä 10 miljoonan linnaa varten.
 
Viimeksi muokattu:
Oho, pitääkin alka keräämään pisteitä lisää, rahanteko kun ei ole helppoa jos ei käy hyvätuuri suoer wheelspineissä, joista olen parhaimmillani saanut jonkun 300-400k kerran, muuten tulee sukkia ja torvia, siinähän taitaa olla mahdollisuus voittaa 1.2 miljoonaa yhdellä kertaa jos onni suo.
 
Ajattelin jo, että ei mulla ole mitään käyttöä skill pointseille, koska perkit lähinnä nopeuttaa niiden saamista. Yli 330 niitä oli kertynyt ihan vaan pelaamalla normaalisti. Eilen illalla tuli sitten käytettyä yli 250.

Miuran perkeistä löytyy reventon FE. Jokaisen formula drift auton perkeistä 300.000cr ja ainakin ultimaten omistajat saa nuo ilmaiseksi. Kaikki 7 autoa siis tuottaa 2.1 miljoonaa.
Aventadorin perkeistä löytyy 200.000cr
Spitfiren perkeistä löytyy 200.000cr
MG MGB:n perkeistä löytyy 200.000cr ja 300.000cr

Kaksi viimeistä löytyy ladoista. Nyt mulla on melkein rahat kasassa sitä 10 miljoonan linnaa varten.

Huomasin tuon "kikan" jostain youtube videosta, ei uponnut itselleni, arvonnoista ja ajamalla tulee vaivattomammin 200000cr kuin että grindaa pisteitä ja sijoittaa niitä autoon. Jotkut farmaa noita Avendoreja, ostaavat, sijottaavat pisteet ja myyvät huutokaupassa melkein ovh:lla.. Toki jos niitä pisteitä on kertynyt mutta rahanteko välineenä aika grindi meininkiä. Itselläni normiajosta tulee ehkä 5-10 pistettä parin tunnin kisailussa. Tiedän kyllä miten sopivalla driftiautolla saa jossain kentällä pisteitä kohtuu tahtia mutta eihän se ole kovinkaan mielekästä vaan juuri grindailua.

3 miltsiä taitaa olla kassassa nyt, mikään ei motivoi edes ostamaan uusia autoja kun on melkolailla sama millä ajaa. Harmillista pelisuunnittelua. Taso taisi olla 80-85 hujakoilla, vähän on sellainen fiilis että kerran pari viikossa ajaisi muutaman kisan mutta kun siitäkin alkaa puuttua motivaatio pelin taholta. :(

Jotenkin tuntuu että "vanhan ajan tapa" että kisoja olisi eri (...D,C,B...) luokilla ja eri vetotavoilla olisi kilpailullisempaa ja laittaisi virittämään ao. autot kohdilleen, kisakumppanit olisi toki viritetty siihen luokkaan eikä omaan auton tasoon. Kisoissa joutuisi olemaan maasto ja mutka tyypeistä riippuen eri asetuksia tai painotuksia että pärjää.
 
Itselläni normiajosta tulee ehkä 5-10 pistettä parin tunnin kisailussa. Tiedän kyllä miten sopivalla driftiautolla saa jossain kentällä pisteitä kohtuu tahtia mutta eihän se ole kovinkaan mielekästä vaan juuri grindailua.
Itsekin ajelen yleensä siististi teitä pitkin, eikä siinä kovin paljon pisteitä kerry, mutta kisoissa tulee jatkuvasti kymmenien tuhansien pisteputkia. Ihan vahingossa. Kunhan ajaa ja ohittelee, ja sitten kun kärjessä ajaa siististi niin saaakin "Clean Racing" bonusta. Yhden kisan aikana tulee helposti pari pistettä ja kisat on muutaman minuutin juttuja. Pelitunteja on alla vasta noin yhdeksän ja siltä pisteitä on kertynyt yli 50.
 
Ja sitten kun tekee drift club tarinan ja tahkoaa drif zoneja kolmelle tähdelle niin niitä pisteitä ropisee jatkuvasti. Toki riippuu siitä kuinka helposti noissa onnistuu. Itsellä vaati jotkut zonet varmaan likemmäs 20 yritystä.
En tosiaan itse ole grindannut noita ollenkaan ja niitä oli se yli 330 jo kertynyt. Tosin pelitunteja on jo 61 ja taso 180.

Huomasin tuon "kikan" jostain youtube videosta, ei uponnut itselleni, arvonnoista ja ajamalla tulee vaivattomammin 200000cr kuin että grindaa pisteitä ja sijoittaa niitä autoon. Jotkut farmaa noita Avendoreja, ostaavat, sijottaavat pisteet ja myyvät huutokaupassa melkein ovh:lla..

Jotenkin tuntuu että "vanhan ajan tapa" että kisoja olisi eri (...D,C,B...) luokilla ja eri vetotavoilla olisi kilpailullisempaa ja laittaisi virittämään ao. autot kohdilleen, kisakumppanit olisi toki viritetty siihen luokkaan eikä omaan auton tasoon. Kisoissa joutuisi olemaan maasto ja mutka tyypeistä riippuen eri asetuksia tai painotuksia että pärjää.


En minäkään kyllä ala noita autoja huudosta ostamaan raha perkkien toivossa, koska mistään ei näe, että onko edellinen omistaja jo käyttänyt ne. Kaikki muut multa löytyi jo valmiina paitsi miuran ostin ja se on muutenkin oma suosikki lambo.
Itse taas tykkään siitä, että kisat mukautuu, koska 95% ajasta käytän aina vakio autoja. Nappaan vaan jonkun tekemän hienon maalauksen ja lähden ajamaan ja 2-3 kisan jälkeen otan jonkun toisen auton. Peli pysyy mukavan vaihtelevana ja tuoreena.

Ei kyllä minullakaan autojen ostamisen tarvetta ole ollut, koska niitä saa jatkuvasti lisää. Olin vissiin kolme autoa ostanut ja dlc autoista lisännyt talliin yhden formula drift auton ja kolme bond autoa ja mulla oli yli 140 autoa tuossa vaiheessa tallissa.
Silti porukat itkee kun wheelspinneista saa vain vaatteita, tansseja ja torvia. Mulla ollut vissiin helvetin hyvä tuuri kun autoja on enemmän kuin ehdit käyttämään.

edit: Mitä noihin pisteiden kertymisiin tulee niin pelasin äsken 70 minuuttia team adventurea ja niitä kertyi 19kpl.
 
Viimeksi muokattu:
Ja sitten kun tekee drift club tarinan ja tahkoaa drif zoneja kolmelle tähdelle niin niitä pisteitä ropisee jatkuvasti. Toki riippuu siitä kuinka helposti noissa onnistuu. Itsellä vaati jotkut zonet varmaan likemmäs 20 yritystä.
En tosiaan itse ole grindannut noita ollenkaan ja niitä oli se yli 330 jo kertynyt. Tosin pelitunteja on jo 61 ja taso 180.

.

Niinno.. tuolla tunti määrällä varmaan kertyykin pisteitä ;) Itellä ei into riitä oikein missään pelissä tavoitella noita "kolmen tähden" juttuja, driftejä ajan jos jaksan ja sen yhden kerran, tulkoon yksi tai 2 tähteä. Sama vähän muissakin, kun peli ei tee mitään sen eteen että kannattaisi erityisesti pelata tai kehittyä niin muutkin "tähti talkoot" jää siihen mitä niistä nyt eka kerralla tulee ja sama kisoissa, melkolailla sama summa rahaa tulee ajoipa niin tai näin.
 
Tämä peli onkin pelaajille tehty jotka nauttivat pelaamisesta, eikä niille jotka tarvii jonkun koukun jatkuvasti jonka takia tehdä asia X. Pelaamisesta täytyy nauttia eikä tehdä siitä suoritus jossa tavoitellaan jatkuvasti jotain palkintoa.
 
Tämä peli onkin pelaajille tehty jotka nauttivat pelaamisesta, eikä niille jotka tarvii jonkun koukun jatkuvasti jonka takia tehdä asia X. Pelaamisesta täytyy nauttia eikä tehdä siitä suoritus jossa tavoitellaan jatkuvasti jotain palkintoa.

Eihän nyt "nauttia pelaamisesta" herttinen se ole mikään oletus ominaisuus pelaajassa eli peli kun peli olipa paska tai hyvä niin sitä pelaisi?? Kyllä se on pelin tehtävä antaa pelaajalle syyt miksi sitä pelata, siitä tulee se hyvyys muiden pelin ominaisuuksien ohella.
Muutenhan voisit pelata vain vaikka miinaharavaa loputtomasti kun vain "nautit pelaamisesta"?
Jos oma pelaamisesi ei vaadi mitään päämäärää tai koukkua tai siihen riittää "pelkkä chillailua" pelissä niin eihän siinä mitä mutta ei se tee sinusta ainutta oikeaa pelaajaa.
Pelintekijöillä on logiikka mutta tuntuu että FH sarjassa on ehkä ajauduttu tietynlaiseen umpikujaan tällä "millään ei ole mitään väliä" pelifilosofialla.

Noh, onneksi on F7, siinä on vielä kivasti jäljellä opettelun, taitojen parantamisen ja onnistumisen iloa.
 
Ylös Bottom