Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Forza Horizon 4

Ei tuo ole tainnut reaaliajassa toimia koskaan.
Jos oikeasti näkee jotain jonka haluaa niin kannattaa ostaa se buy it now hinnalla jos pitää tuotetta sen arvoisena. Itse teen noin ebayssakin :D
Aina kannattaa ottaa huomioon myös se, että moni myy ladoista tai wheelspinneista saatuja autoja kovaan hintaan, koska ne vaan menee kaupaksi.
Sama homma myös autojen kohdalla joissa on rahan tai auton antava perk. Ne tietenkin lunastetaan ennen kuin auto laitetaan myyntiin.
 
Kevät tuli, lumi suli, puro sanoi pulipuli.

Nyt huomaa varsinkin haasteissa, stunteissa ja tarinoissa, miten kova ero autojen (hallittavissa olevassa) gripissä on tienpintaan vuodenaikojen välillä. Samalla kaikki PR-stuntit muuttuivat melkeimpä naurettavan helpoiksi. Vielä olisi muutama drift zone kahdella staralla, mutta kaikki muu kolmella.

Täytyy myöntää, että Jogi oli tuolla aikaisemmin oikeassa siitä, että esim. World's Fastest Rentalsien tavoiteajat ovat kaikkina vuodenaikoina samat eli toisin sanoen talvella olen ns. shit out of luck. Ihan kankusta tuollainen pelisuunnittelu. :confused:
 
Ei tuo ole tainnut reaaliajassa toimia koskaan.
Jos oikeasti näkee jotain jonka haluaa niin kannattaa ostaa se buy it now hinnalla jos pitää tuotetta sen arvoisena. Itse teen noin ebayssakin :D
Aina kannattaa ottaa huomioon myös se, että moni myy ladoista tai wheelspinneista saatuja autoja kovaan hintaan, koska ne vaan menee kaupaksi.
Sama homma myös autojen kohdalla joissa on rahan tai auton antava perk. Ne tietenkin lunastetaan ennen kuin auto laitetaan myyntiin.
No lähinnä kurkin forza versioita joita tuntu olevan halvallakin...esim talven forzalon myynnissä ollut maasturi jne..mitä ei kai kaupasta saa? Mitään järkee tuommosessa realiaika huutamisessa jos kauppa ei pyöri realiajassa :-D
 
No viimeksi kun ebayssa jotain huusin niin ei sekään reaaliajassa toiminut.
Jos tarjoat 5$ tuotteesta 10$ niin et tiedä jos joku muu on tarjonnut enemmän ennen kuin päivität sivun. Tuota varten oli automaatti joka korotti omaan annettuun maksimi summaan asti jos joku ylitti huudon.
Sama homma auction housen kanssa. Sitä pitää jatkuvasti päivittää jotta näkee jos joku on tarjonnut enemmän.

Ilmeisesti tuo tarkoittamasi maasturi oli se jonka sai n.200 forzathon pisteen hinnalla talven aikana joten tuon saaminen vaati parin live eventin ja viikko haasteen suorittamista jotta sen sai. Tietenkin porukat myy tuota "halvalla", koska sen sai oikeastaan tekemättä mitään. Itse sain sen viikko sitten wheelspin palkintona ja oikeasti siinä ei ole mitään ihmeellistä. Paskat perkit joilla saa helpommin skillpointseja air skilleista joihin tuo korkea maasturi ei sovellu ollenkaan. Et menettänyt mitään.
 
No viimeksi kun ebayssa jotain huusin niin ei sekään reaaliajassa toiminut.
Jos tarjoat 5$ tuotteesta 10$ niin et tiedä jos joku muu on tarjonnut enemmän ennen kuin päivität sivun. Tuota varten oli automaatti joka korotti omaan annettuun maksimi summaan asti jos joku ylitti huudon.
Sama homma auction housen kanssa. Sitä pitää jatkuvasti päivittää jotta näkee jos joku on tarjonnut enemmän.

Ilmeisesti tuo tarkoittamasi maasturi oli se jonka sai n.200 forzathon pisteen hinnalla talven aikana joten tuon saaminen vaati parin live eventin ja viikko haasteen suorittamista jotta sen sai. Tietenkin porukat myy tuota "halvalla", koska sen sai oikeastaan tekemättä mitään. Itse sain sen viikko sitten wheelspin palkintona ja oikeasti siinä ei ole mitään ihmeellistä. Paskat perkit joilla saa helpommin skillpointseja air skilleista joihin tuo korkea maasturi ei sovellu ollenkaan. Et menettänyt mitään.

Olen itsekin Ebaytä käyttänyt ja mennyt aina maksimin asetuksella, ei tartte vilkuilla ennen loppumista :)

No ei silloin ollut forzalon pisteitä riittävästi (300 maksaa nuo autot) kun tuo oli siellä saatavilla...(ei vaan jaksa grindata viikkohaastetta läpi, sen verran vähän tulee tätä nyt pelattua että pisteet ei kerry itsestään) Helpompi vaan latoa vaikka 50k rahaa vs. laittaa 300 forzalon pistettä. Siksi se sitten halvalla kokoelmiin tuli napattua ja pari muutakin halpaa forza speksattua forzalon autoa. Ja kaikissa 4 pirssissä oli muuten käyttämättömät skills paikat.. mitäpä niillä toki muuta kuin ottaa halvat keräily/skills/arvonnat käyttöön. Olipahan edes jotain tekemistä odotellessa latolöytöä.
Ei tässäkään tosin kiire saada noita Forza lätkällä olevia autoja, tuollaiset hyljeksityt autot varmaan halpenee koko ajan.

Kausikisat taitaa olla muuten niitä ihan samoja vanhoja, ei mitään uusia reittejä.. deja vu tuli kun ajoin jonkun 3 kisan läjän eilen.
 
Kevät tuli, lumi suli, puro sanoi pulipuli.

Nyt huomaa varsinkin haasteissa, stunteissa ja tarinoissa, miten kova ero autojen (hallittavissa olevassa) gripissä on tienpintaan vuodenaikojen välillä. Samalla kaikki PR-stuntit muuttuivat melkeimpä naurettavan helpoiksi. Vielä olisi muutama drift zone kahdella staralla, mutta kaikki muu kolmella.

Täytyy myöntää, että Jogi oli tuolla aikaisemmin oikeassa siitä, että esim. World's Fastest Rentalsien tavoiteajat ovat kaikkina vuodenaikoina samat eli toisin sanoen talvella olen ns. shit out of luck. Ihan kankusta tuollainen pelisuunnittelu. :confused:
Joo, eron huomasi heti. Montaa kisaa en eilen ajanut, mutta ajat ja pisteet paranivat heti huomattavasti. Täytyy siis ottaa tämän viikon hommaksi ajaa Storyt ja PR stuntit kolmeen tähteen. Tai ainakin ne mihin omat taidot riittää. :)

Eilisilta meni uuden Forzathon viikkohaasteen parissa. Aika helpot 100 pinnaa. Joku reilu tunti siinä meni.

Viikkohaasteen ja kevään kunniaksi VW Corrado olkaa hyvät. Tottakai tontissa, tuunattuna aftermarket puskureilla ja helmoilla, ja alla pyörii kiekot kunnon lipalla. Oman aikansa tyyliin siis. Värinä mikäpä muukaan kuin Corradon oma ikoninen "ruma" violetti.

corrado1.jpg

corrado2.jpg
 
Olenko muuten ainoa joka hoksasi, että ladosta löytyvä poliisivalolla varustettu audi on suora viittaus ashes to ashes tv sarjaan?
 
Olenko muuten ainoa joka hoksasi, että ladosta löytyvä poliisivalolla varustettu audi on suora viittaus ashes to ashes tv sarjaan?
Mikä ladosta löytyvä poliisivalolla varustettu Audi?! Luulin että minulta puuttuu vain kesän ja linnan latolöydöt, mutta ei minulla mielestäni ole mitään poliisivalolla varustettua Audia.

Vai meinaatko, että
1983 Audi Sport Quattroon saa sitten erikseen laitettua poliisivalot?
 
^ Quattrohan se. Siinä on se valo katolla kun sen löytää. Kunnostetussa ei enää ole. Samalla sanotaan, että auto kuulemma kuului etsivälle joka joutui todella usein ammuskeluihin, mutta jotenkin selvisi aina hengissä.
Kyseessähän on Gene Hunt.

 
Viimeksi muokattu:
^ Quattrohan se. Siinä on se valo katolla kun sen löytää. Kunnostetussa ei enää ole. Samalla sanotaan, että auto kuulemma kuului etsivälle joka joutui todella usein ammuskeluihin, mutta jotenkin selvisi aina hengissä.
Kyseessähän on Gene Hunt.

Okei, aika mahtava yksityiskohta ja hyvä catch! En tätä yhtään tajunnut kun auton löysin. En myöskään ollut niin tarkkaavainen, että olisi kiinnittänyt huomiota poliisivaloihin. Onkohan muidenkin latolöytöjen takana vastaavan kaltaisia pääsiäismunia?
 
Niille jotka ovat yhtä kädettömiä driftaajia kuin meikäläinen, voin lähes varauksettomasti suositella autoksi Ford F-100:tä ja siihen tuunaustaTYGAxxxx-nimiseltä hepulta (taisi olla ihan listan kärkipäässä).

Itselläni on enää kaksi drift zonea saamatta kolmelle tähdelle, kiitos tämän auton ja tunen. (Ja käytännössä pyyhkäisin kärkeen kaikilla KFIN-leaderboardeilla. :p )

Kun ottaa ajonvakausavusteet pois päältä, manuaaliset vaihteet, simulaatiohjauksen, saa tästä autosta ihan tolkuttoman liukkaan. Suoralla tielläkin auto liukuu kahva edellä. Tuossa videossa tuunaajan oma taidonnäyte:



Edit: Korjattu auton malli
 
Viimeksi muokattu:
Itse käyttänyt yhtä autoa siitä drifti paketista joka käyttäytyy ilman mitään muutoksia samanlailla, suoraan sitä ei see menemään ennenko vauhtia on sen 200 km/h, helppo driftailla ja sen vaihdan aina kun live eventissä on driftausta.
 
Itsekin tein kaikki formula drift 240 sx:lla. Manuaali vaihteet niin asvaltilla tarvitsi vain kolmosta ja soralla vedin vissiin kaikki nelosella kun syksyllä oli mutaa.
Tietenkin jos pelaa vaikka gamepass versiota niin eikös silloin tarvitse tuo formula drift paketti ostaa erikseen?
Tuo muiden säätöjen käyttäminen on kuitenkin erittäin iso plussa. Vielä kun pelissä olisi joku arvostelu systeemi. Nyt vaan se popularity kohta saa enemmän tähtiä kun porukka painaa like nappulaa. Se ei kuitenkaan kerro kuinka hyvä joku säätö on joten välillä saa käydä aika montakin läpi kunnes löytyy hyvä.

Onneksi tuo ei itseä pahemmin haittaa kun 90% ajasta ajan vakio autoilla, mutta kaikissa autoissa joita onlinessa käytän on jonkun tekemät säädöt ja myös joihinkin pr stunteihin noita tuli ladattua.

Mutta se mikä häiritsee on muiden tekemien maalausten lataaminen, koska noita tulee käytettyä aina. Perus autot näyttää vaan niin tylsiltä.
Ongelma on siinä, että jos vaikka löytää tyypin jolla on omaan makuun sopivia maalauksia ja alat "seuraamaan" sitä (follow creator) niin voisi luulla, että peli tarjoaa ensisijaisesti tuon tyypin tuotoksia siinä recommended listassa, mutta näin ei tapahdu.
Tai jos lataat creator hubista kaikki tyypin maalaukset niin peli ei kerro mihin autoon ne on. Ehkä joku erottaa jokaisen ferrarin ja lambon toisistaan, mutta minä en. Varsinkaan silloin kun koko auto on peitetty vaikka dead or alive taiteella.

Toinen outo ratkaisu on se, että jos omistat jo auton niin et voi tsekata miltä se maalaus ihan oikeasti näyttää ilman, että peli tallentaa sen sun design katalogiin joten ne ei halutut täytyy sitten käydä aina poistamassa. Custom maalauksia kun saa tallennettua vain 300. Sama rajoitus on myös säädöillä.
Autoja talliin mahtuu 500 ja pelissä on jo valmiiksi yli 450 autoa ja lisää tulee. Itsellä taitaa olla vasta 180, mutta forza foorumilla on porukkaa joilla on jo talli täynnä. Ennenhän autoja mahtui 900 ja maalauksia 500.
 
Viimeksi muokattu:
Driftaamisesta puheenollen, Forzathon liven driftaussessiot ovat osoittautuneet aika tuskallisiksi. Joskus käy niin, että samaa tavoitetta suorittaa vain pari tyyppiä ja silloin yleensä koko aika menee siihen driftauskohtaan. Muutaman kerran on jäänyt pisteet saamatta. Pitäisi varmaan aina tasatunnein olla driftauskelpoinen auto valmiina, koska jollain Aston Martin Vulcanilla driftaaminen on ihan perseestä. Usein sattuu vielä jotain sorateitä, joilla nämä nopeimmat katuautot ovat huonoja. Oikeastaan olisi järkevintä jättää livet ajamatta, jos ei ole niihin sopivaa autoa juuri silloin käytössä. Jos tapahtumaan menee myöhässä, silloin yleensä on juuri vähän muita osallistujia, eli autonvaihtoon ei ole aikaa ilman pikamatkustusta. Forzathon pisteet tuntuvat kuitenkin olevan aika turhia. Wheelspinnejä saa muilla keinoin helpommalla vaivalla, autot eivät ole kovin kummoisia. Lisäksi tehtävät ovat tylsiä ja samat rutiinit toistuvat.
 
Olen huomannut tavallaan saman ongelman, mutta mun mielestä ongelma on se, että se driftauksen pisteraja on näyttänyt olevan aina miljoona.
Moni myös driftaa alueen ulkopuolella joka ei kerrytä pisteitä ollenkaan joka on tavallaan outoa, koska siitä tulee aivan selvä ääni kun pisteitä kertyy.
Jossain on jotain vialla jos minä saan maksimi pitoon tuunatulla autolla enemmän driftaus pisteitä mitä ne muutamat muut.
Kerran myös speedtrap tehtävässä olin ainoa joka tajusi käydä kääntämässä pidemmällä keräämässä vauhtia. Surkuhupaisinta tuossa oli se, että mulla oli hitain auto, koska ajoin jollain ralli tuunaus vehkeellä (maksimit n.250km/h ) ja silti kellotin kovempia nopeuksia mitä muut super autoilla.

Ei tuo silti isommin ole haitannut, koska teen noita vaan vaihtelun takia ja vip paketin ansiosta saan kuitenkin pisteet tuplana eli vaikka vaan kaksi rundia onnistuu niin siitäkin tulee jo 40 pojoa. Nytkin mulla on yli 1000 pojoa odottamassa jos näen jotain ostamisen arvoista.
Tähän mennessä olen ostanut forzathon kaupasta vaan sen b-ryhmäläisen pösön, ferrari 812 superfastin ja tietenkin uudet lapaset talvea varten :D
Wheelspinneja tulee muutenkin niin paljon, että en näe järkeä ostaa niitä vaan odotan jotain hienoa autoa jonka on nähnyt palkintona, mutta en kuitenkaan ole saanut.
 
Itse näin kyllä järkevämmäksi ottaa lyhyemmän vauhdin noihin speedtrap osioihin, auton nopeus nousee aluksi paljon nopeammin joten saavutat hyvän vauhdin paljon lyhyemmällä matkalla ja ehdit tekemään niitä useamman kerran. Kuin että käy kääntymässä jossain kilometrin päässä ja saa 100km/h enemmän vauhtia mutta toinen on jo kahdesti vetänyt numerot tauluun siinä ajassa.
 
Itse näin kyllä järkevämmäksi ottaa lyhyemmän vauhdin noihin speedtrap osioihin, auton nopeus nousee aluksi paljon nopeammin joten saavutat hyvän vauhdin paljon lyhyemmällä matkalla ja ehdit tekemään niitä useamman kerran. Kuin että käy kääntymässä jossain kilometrin päässä ja saa 100km/h enemmän vauhtia mutta toinen on jo kahdesti vetänyt numerot tauluun siinä ajassa.

Riippuu tietenkin autosta enkä minäkään missään kilometrin päässä käynyt (koska tiheään säädetty vaihteisto) , mutta nämä sankarit veti u käännoksen melkein heti kameran jälkeen. Edes x luokkaan tuunattu agera ei sillä matkalla kellota hyviä nopeuksia. Tarkkailin sitä palkkia ja molemmat sai samassa ajassa n.100km/h lisättyä kun minä vedin sen yli 200 km/h.
 
Pakko muuten sanoa kuinka käsittämätöntä se on, että jotkut tekee pelin editorilla tällaisia maalauksia.
Aiheesta voi olla montaa mieltä, mutta kun miettii, että tuo on tehty yhdistelemällä niitä editorin tarjoamia neliöitä, kolmioita, kaaria ja muuta perus kamaa niin on se aika uskomatonta mitä porukka saa sillä aikaan.
Mulla onkin suurimmassa osassa autoja joku peli tai anime aiheinen maalaus vaikka varsinkin niistä anime aiheisista on varmaan 80% sellaisia joista en ole koskaan edes kuullut. Ne vaan näyttää paljon hienommalta kuin joku perus kisa maalaus joihin on jo ehtinyt kyllästyä kaikkien näiden vuosien aikana.
Toki esim skylinen kohdalla on aika pakko ottaa se keltainen pennzoil maalaus.
16mjdod.jpg
 
Joo, noita hienoja maalauksia on nähty jo jostain Forza Motorsport 3:sta asti. Editori on joka osassa parantunut, että noiden tekeminen on sentään vähän helpottunut. Siellä saa nykyään luotua ja tallennettua tosi näppärästi esim. kerroksista ryhmiä ja kerroksia saa lisättyä satoja. Toihan on niinkuin kevyt versio photarista.
 
Ylös Bottom