Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Forza Horizon 4

Demo on, kerrassaan fantastinen. Kaikki se mitä Horizon 3:ssa rakennettiin on nyt parempaa. Peli pyörii ihan jumalaisen hyvin 4k/60 FPS high asetukset, ei minkään näköistä stutterointia/ frame droppeja, paitsi cutsceneissä. tuntuu että autojen ohjaus on lähempänä forza motorsport sarjaa kuin edellinen peli ja eri pintojen eron tuntee kunnolla. Pelialue näyttää niin upealta ettei mitään järkeä ja ajaminen siellä on silkkaa nautintoa. Hyvin todennäköistä on että tässä on kaikkien aikojen paras arcade ajopeli kyseessä, pari viikkoa vielä odottelua ja sitten alkaa armoton ajelu pitkin Britanniaa.
 
Demo on, kerrassaan fantastinen. Kaikki se mitä Horizon 3:ssa rakennettiin on nyt parempaa. Peli pyörii ihan jumalaisen hyvin 4k/60 FPS high asetukset, ei minkään näköistä stutterointia/ frame droppeja, paitsi cutsceneissä. tuntuu että autojen ohjaus on lähempänä forza motorsport sarjaa kuin edellinen peli ja eri pintojen eron tuntee kunnolla. Pelialue näyttää niin upealta ettei mitään järkeä ja ajaminen siellä on silkkaa nautintoa. Hyvin todennäköistä on että tässä on kaikkien aikojen paras arcade ajopeli kyseessä, pari viikkoa vielä odottelua ja sitten alkaa armoton ajelu pitkin Britanniaa.

Kuulostaapa hyvältä. Kyllähän tämän kaltaista laatua toki osasi odottaa. Mikä mahtavinta, pelin saa Xbox Game Passin kautta suoraan julkaisupäivänä. Pitkät kaksi viikkoa... :)
 
Ei voi muuta sanoa, kuin wau. Jo demon perusteella voisin sanoa, että tästä tulee kaikkien aikojen paras ajopeli. Grafiikat ovat HDR:n kera silmäruokaa ja ajaminen fantastista - plussaa siitä, että ajomallinnus on hyvin samankaltaista Forza Motorsportin kanssa. Vaikka Horizon 3 oli myös mestariteos, niin silti tuntuu, että Forza Horizon 4 tulee pieksemään sen jokaisella osa-alueella. Myös vuodenajat on tehty hienosti. Suosikki vuodenaika Horizonissa oli talvi, mutta mielipide voi vielä muuttua, kuhan vaan saadaan koko peli ulos. Talvi oli toteutettu todella hyvin, hämärää ja tunnelma katossa. Xbox One X:llä pelasin tätä ja oli tosi sulavaa menoa. Nyt sitten tiedän mitä tulen loppu vuoden pelaamaan!
 
Tulipa itsekin demoa testattua ja onhan tuo ylivoimaisesti kaunein ajopeli markkinoilla. Jo One S:llä näyttää aivan mielettömältä.
Ajomalli parasta ikinä (edelleen).

Ennakkoon ajateltuna tuo oli tylsin sijainti, mutta onhan tämä jo pienen maistiaisen perusteella paras mappi niistä mitä olen pelannut (2,3 ja 4), vaikka ”vääränpuoleinen” ohjaus ärsyttää edelleen.

Vuodenajat näyttää todella upeilta, vaikka mua jokaisessa pelissä ärsyttää aivan suunnattomasti kaikki lumimaisemat ja niin tässäkin.

Kaikinpuolinhan tuo on todella taattua Horizonia. Eli tuttua ja turvallista.
Mutta mun makuun liian tuttua ja turvallista. Tässä näkee hyvin sen, että kun tehdään lähes täydellinen peli (kolmonen), niin siitä on melkein mahdoton pistää paremmaksi. Tämä tekee moni asioita hieman paremmin, mutta kokonaisuudessa kaikki tuntuu kolmosen DLC:ltä joka tuo vain uuden kartan.

Pelasin kevään ja kesän aikana kakkosta ja kolmosta niin paljon, että sain aikalailla ähkyn niistä ja nyt tämä ei muuta mitään. Anna on sama ääni, kaikki ratamerkit samanlaisia ja kisat jne. Kaikki tuntuu aivan samalta ihan pieniä viilauksia lukuunottamatta.

Kaiken kaikkiaan tämä on paras ajopeli markkinoilla, vaikka otetaan simut ja arcadet huomioon. Mutta jos vähänkään kolmonen alkoi kyllästyttämään, niin en oikein näe syytä maksaa tästä.
En oikein keksi tässä mitään rahan arvoista parannusta.

Itselläkin onneksi gamepassin tarjoushinnasta jäljellä sen verran et pääsen kuukauden tätä pelaamaan mutta vähän pelkään etten aio sen jälkeen uusia passia, enkä käyttää peliin rahaa ennen isoja alennuksia.

Vaikka tuo on mappina todella paljon Australiaa parempi, niin en jaksanut edes demon kisoja ajaa kerralla putkeen kun peli alkoi maistumaan liian samalta kuin kolmonen.

Eli, todella upea, lähes kympin peli. Mutta niin oli kolmonenkin, joten ehkä lähempänä 3.5:sta kuin 4:sta eikä lähde itsellä heti ostoon.
 
Ääägh miten ärsyttävää demossa. Pelasin sen alun ja sain auton..sitten halusin kokeilla "60fps" moodia..ja sehän alotti kaiken alusta :(

Muita huomioita.. 30fps moodissa ohjaus raskaampi kuin aiemmin, samoilla ajoapu (hard) asetuksillä 60fps moodi oli paljon terävempi ja auto pysyi hanskassa paljon kevyemmällä otteella.

Äänet.. varsinkin autoon liittyvät on hirmu laimeita vaikka ihan 5.1 vahvarin kautta puskee..
 
Elikkä vaihtoehtot ovat 4K/30fps tai 1080p/60fps konsolilla?
 
Tuo kun näyttää olevan täysin lukittu 60 FPS joka on kyllä uskomaton saavutus tältä tiimiltä, olisi mielenkiintoista nähdä kuinka paljon pelivaraa on jäljellä. Dynaaminen resoluutio olisi tähän loistava ja näkisi miten lähelle 4k on mahdolista päästä tällä raudalla. Silti hatunnosto Playgroundsille tästä suorituksesta ja varmasti auttoi myös tekemään PC versiosta sulavemman kun konsoleilla oli tähtäin 60 FPS.
 
Playground Games on kyllä uskomaton studio. Sen takia en malta odottaa niiden seuraavaa peliä, joka on todennäköisesti Fable 4? :p
Olen pelannut koko päivän demoa ja en malta odottaa pääpelin julkaisua..:rolleyes: Pähkäilin hetken 4K/30fps ja 1080p/60fps välillä, mutta päädyin käyttämään 4K-modea, jotta saa kaiken mahdollisen silmäherkun. Olen jo nyt aika varma, mitä tulen loppu vuoden pelaamaan..
 
Mutta onko tässä ollenkaan dynaamista vuorokauden aikaa...??? FH3:ssa oli auringon nousut ja laskut parasta aikaa nautiskella maisemista.. nyt ei ole videoissa ilta ja aamu maisemia näkynyt tai sitten on mennyt ihan ohi..

Saattaapi olla mulle ratkaiseva juttu..
 
Mutta onko tässä ollenkaan dynaamista vuorokauden aikaa...??? FH3:ssa oli auringon nousut ja laskut parasta aikaa nautiskella maisemista.. nyt ei ole videoissa ilta ja aamu maisemia näkynyt tai sitten on mennyt ihan ohi..

Saattaapi olla mulle ratkaiseva juttu..

Onhan siinä kun itsekkin ajelin yö aikaan demossa.
 
Hemmetin komea menoa! Ei voi muuta sanoa.

Horizon-sarja on kakkososasta lähtien ollut oma suosikkiautopelisarja ja tämä nelonen tuntuu pyyhkivän lattioita KAIKILLA kaahailupeleillä. Nam! :D
 
Ajoin nyt kisat loppuun demossa ja edelleen eka fiilis on se, että ähky on kova, eikä nappaa taas pelata täysin samaa peliä.

Mutta muutama huomio. Siviiliautoja on selvästi vähemmän kuin ennen ja sen sijasta drivatareja on aivan mielettömän paljon.
Muutoinhan toi olis ihan se ja sama, mutta drivatarit ohittelee toisiaan jne, joten jatkuvasti siellä oli kahta autoa rinnakkain edessä, tai tuli parhaimmillaan kolmea autoa vastaan, jolloin törmäystä on vaikea estää.

Ja onko tuolle AI:lle tapahtunut jotain, vai onko muistot muuttuneet. Kun tuntuu olevan tosi iso heitto.
Parissa kisassa totesin et täytyy nostaa vaikeustasoa kun olin ylivoimainen.
Osassa taas olin ylivoimainen, mutta joku ihme kuminauha aiheutti sen, että pääsuoralla AI oli rinnalla.
Sit osassa ilman virheitä olin max sijalla 7. Oli pakko alentaa vaikeustasoa jopa kaksi pykälää.
 
AI oli jo edellisessä pelissä täysin epätasapainossa, joskus voitit ylivoimaisesti ja samalla vaikeustasolla joskus ei mitään saumaa pärjätä.
 
Ok, jotenkin muistin etten kiinnittänyt siihen noin paljon huomiota. Mut eiköhän sekin ole täysin sama kuin kolmosessa.
 
AI oli jo edellisessä pelissä täysin epätasapainossa, joskus voitit ylivoimaisesti ja samalla vaikeustasolla joskus ei mitään saumaa pärjätä.

Tämä on mielestäni korjattu FH3:ssa jo kauan sitten. En ole ainakaan itse törmännyt pitkään aikaan enää tilanteisiin, joissa sattumanvaraisessa kisassa joku kaverilistan drivatar sai ihan käsittämättömät ajotaidot ja voittivat vaikeustasosta riippumatta.
 
Tämä on mielestäni korjattu FH3:ssa jo kauan sitten. En ole ainakaan itse törmännyt pitkään aikaan enää tilanteisiin, joissa sattumanvaraisessa kisassa joku kaverilistan drivatar sai ihan käsittämättömät ajotaidot ja voittivat vaikeustasosta riippumatta.

Ei oo tullu 3 hirveästi viimekuukausina pelattua, hyvä jos korjasivat.
 
Tuli kans ladattua tän demo, mutta en ole vielä pelannut sitä kokonaan kun totesin toisen käynnistyksen yhteydessä, että pelihän alkaa alusta eikä muista mihin jäi... Arvatkaa montako kertaa unohdin vasemman puolen liikenteen ja törmäsin 300km/h oikeaa kaistaa ajavan keulaan...

Tuli jopa Game Pass tilattua ekaa kertaa ikinä kun saa siitä tämän pelin ja oli edelleen Hitman pelaamatta. Katsotaan kun saadaan näytölle koko versio pelistä.
 
Ylös Bottom