Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Forza Horizon 5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dragonfly
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt tässä pari päivää päristellyt, ohan tämä viihdyttävä peli. Mutta kuten tässä ketjussa muutama sivu takaperin mainitsin että miten tämä sitten eroa näistä need for speedeistä niin samaa mieltä edelleen. Tässä mennää ihan samal taval kahta ja kolmeesattaa, jopa monet haasteet samanlaisia, nopeuskamerat, driftzonet, kisat jne että yhtä viihdyttävää oli viimeisin pelaamani NFS: Unbound kuin tämä horizon 5.

Erona se että toinen on metacritic 92 "metacritic must play" leimalla kun toinen on metacritc 77. Ehkä mä sit en oo vielä kauheeti tätä pelannut että onko tässä sitten jotain älyttömän mullistavaa vielä tulossa, en tiedä mikä tästä tekee muka niin paljon paremman? Toki autot on vähintään yhtä hyvin tehty kun gran turismo 7, on sisätilat ja kaikkee. Ohan tämä siis kieltämättä monipuolisempi ja enemmän syvyyttä, voi säätää autoja jne mihin en vielä kauheesti tutustunut.

Ostin sen premium editionin jossa tuli läjä autoja ym bonusta, tuntuu että autoja tääl saa tosi helposti ja paljon että ei tiie millä sitä oikee ajelis, onhan siel sit niitä miljoonia maksavia erikoisuuksia. Ralli DLC vaikuttaa hauskalta, hotwheelisä en vielä ole kokeillut. Mutta tylsää tässä ei ole ja tekemistä tuntuu olevan pilvin pimein, lepposta meininkiä ja NFS kytät puuttuu mikä tekee tästä entistä lepposampaa.

Kyllä tämä hyvä peli jonka parissa viihtyy, mutta silti en vielä ole keksinyt tai päässyt siihen asti että mikä tästä tekee niin paljon paremman kun vaikka NFS: Unbound ja NFS: Heat.
Kyllä se on se vielä avoimempi maailma, maastot joissa voi myös ajaa melkeinpä miten vaan huvittaa, sekä vielä laajempi valikoima tekemistä. Ainakin itse olen jaksanut ihan eri tavalla pelata Forza Horizoneita, kuin mitään Need for Speed-peliä. Niitä on toki sen kampanjansa verran voinut pelata, mutta sen jälkeen on peli välittömästi jäänyt. Forza Horizoneiden pariin taas tulee edelleenkin ajoittain palattua - jopa niihin ihan ensimmäisiinkin vielä.

Edit: Ja kuten @Dragonfly ehtikin tuossa jo todeta, niin onhan se ajotuntumakin vaan selvästi parempi kuin Need for Speedeissa. Toki makuasioitakin voivat olla, mutta kyllä itse ainakin huomaan eron samalla tavalla, kuin Dragonflykin.

Juu ajotuntuma on selvästi parempi kyllä, noh mun pitää nyt vaa pelata enemmän, uskon että tässä on varmasti enemmän lihaa luiden ympärillä. Tällei äkkiseltään voikin tuntua perus need for speediltä.

Mulle tulee tästä mieleen vähän niiku että gran turismo ja need for speed saivat lapsen. Arcade meininkiä mutta on kuitenkin että välillä kisoissa pitää sentään jarrua painaa eikä vaa kaasu pohjassa. Sit just tämä maailma on paljon isompi ja monipuolisempi, viidakkoa ja mutaa ja hiekkaa ja kaupunkia.

Hyvä peli jokatapauksessa ja nyt jos ne joilla ei sitä vielä ole nin 13.8 asti on tarjous, normi versio 35euroa, itse pistin vähän extraa ja ostin sen 99 euron version 50 eurolla. En oo kauheen ahkerasti seurannut, mutta ainakin mitä mä oon tätä välillä seurannut on tämä paras tarjous.

Ylös Bottom