Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Forza Horizon 5

Ite otin kuskien nimet pois häiritsemästä jo alussa, vielä kun saisi kisan jälkeiset kuskien tanssit suodatettua, on kyllä niin typerän näköistä vatkausta :)
 
Ite otin kuskien nimet pois häiritsemästä jo alussa, vielä kun saisi kisan jälkeiset kuskien tanssit suodatettua, on kyllä niin typerän näköistä vatkausta :)
Eihän niitä tosissaan kai kukaan katselekaan? Itse ainakin katson niitä samalla silmällä kuin vaikkapa nuija & tosinuija-leffoja - niin hölmöä ja campia, ettei voi olla nauramatta. :D
 
Kyllähän se vie ison osan fiiliksestä pois jos ne on pois päältä. Sillon ne on vain autoja ilman sielua, mutta kfin tyyppien kesken kisaten nousee vähän tunnekuohuntaa pintaan ja yritystä. Esim mainitsemani Jaakkimo on saanu kyllä kostoa useamman kerran. Sillonkin kun se ei oo kärjessä ni kuulaan jorpakkoon ihan periaatteesta.
 
Ite otin kuskien nimet pois häiritsemästä jo alussa, vielä kun saisi kisan jälkeiset kuskien tanssit suodatettua, on kyllä niin typerän näköistä vatkausta :)
Tanssit on kyllä niin turhaa veivaamista että oksat pois. Sekin vielä että ei niitä edes näe kunnolla vaikka haluaisin kun tulostaulut on edessä. Paljonpa on siis hyötyä vaikka kiinnostaisikin. Sitten niitä tungetaan niiden aurinkolasien, takkien, sukkien ja muiden lisäksi niistä hyrränpyörityksistä kun ottaisi mieluummin creditsejä tai auton jos jotain pyörityksiä kerran on peliin tungettu.

Eihän niitä tosissaan kai kukaan katselekaan? Itse ainakin katson niitä samalla silmällä kuin vaikkapa nuija & tosinuija-leffoja - niin hölmöä ja campia, ettei voi olla nauramatta. :D
Tuossa jo kirjoitinkin että tyhmintä tuossa on se ettei niitä edes näe kunnolla vaikka haluaisikin, joten jää vähän mietityttämään että mikä järki olla ollenkaan. Jossain Apex Legendsissä homma on paljon loogisemmin tehty kun voittoruudussa lävähtää hahmot isoina eteen ja voi siinä pistää voittoeleen käyntiin jos haluaa. Tässä ne hahmot on pienempinä auton vieressä ja tilastoruudut vielä päällä. Miksi siis olla ollenkaan jos ne sitten on siellä kaiken takana? Muutenkin koko hahmon kustomointi on niin turhaa kun sitä niin vähän näkee ja sitten sille tulee niitä turhakkeita pyöräytyksistä kun voisi ottaa vaikka uuden auton sen sijasta.

Kyllähän se vie ison osan fiiliksestä pois jos ne on pois päältä. Sillon ne on vain autoja ilman sielua, mutta kfin tyyppien kesken kisaten nousee vähän tunnekuohuntaa pintaan ja yritystä. Esim mainitsemani Jaakkimo on saanu kyllä kostoa useamman kerran. Sillonkin kun se ei oo kärjessä ni kuulaan jorpakkoon ihan periaatteesta.
Samaa mieltä ja tuota kostomenoa on täälläkin :D Alensin myös verenpaineitani sillä että käytän ekaa kertaa rewindiä pelisarjassa. Aiemmin otin sen aina pois mutta en jaksa enää sitä että yksi pieni virhe pakottaa pelaamaan koko kisan uusiksi. Joka tapauksessa tässä on uusintamahdollisuus niin miksi kiusata itseään sillä että pakko mennä koko kisa hyvin kun voi ottaa vain uusiksi yhden kohdan? Joka tapauksessa huijaa oikeaan elämään nähden kun niissä ei mitään uusintoja ole missään muodossa niin "huijataan" sitten täysillä. Joka tapauksessa sen kisan saa voitettua joskus kun vain tarpeeksi jauhaa niin sama vetää vain rewindillä. Kaikki muut avut on kuitenkin jo pois.

Tuli mieleen että millä tavalla peli määrittää mikä AI-kuski milloinkin on ykkösenä? Perustuuko se jotenkin pelaajan oikeaan suoritukseen? Olen huomannut että kärjessä on samoja nimiä mutta välillä on myös vaihtelua.

Eikös niitä drivatareja joskus hehkutettu miten se oppii pelaajastaan ja ajaisin hänen tyylillään? Onko esim. Omenanraadon nemesis, Jaakkimo, oikeasti AI-kuskien kyljessä joka mutkassa? :D

Onko teillä muuten Hiidenhirvi paljon aiheuttanut ärräpäitä ja muita ongelmia? :D

Ai niin ja tuli myös kustomoitua Escortia "vinyyleillä". Pikku hiljaa jotain tähtiä ja raitoja sinne lisäillyt ja ideana olisi että rakentuu isompikin kokonaisuus ajan kanssa. Jos vaikka kerran viikossa aina käyttäisi hetken tuohon aikaa kun kuitenkin olen tuohon autoon tykästynyt sen verran. Todella hauska ajettava ja pysyy hallussa kivasti. Käy sekä katu- että maastoajoon oikein hyvin ja vauhtia on juuri sopivasti ettei ole liikaa eikä liian vähän.

Siellä on vaikka mitä superautoa ja meikäläinen ajaa 94-vuoden Escortilla :D Toki mikään tavallinen 94-Escorthan tuo ei ole mutta silti. Ostin minä sen Taycanin niin jotain vähän uudempaa ja erikoisempaa löytyy mutta noin muuten en paljoa ole muilla ajellut. Alussa vaihtelin enemmän autoja jo autoluokkienkin takia mutta tuo Escort on vain niin hyvä moneen että taidan ajella koko pelin tuolla. Montako sataa autoa tässä on ja itselle riittää yksi? :D
 
Itselleni Horizon 4 oli ensimmäinen Horizon peli mitä pelasin ja sitäkin tuli pelattua onneksi vain muutama tunti niin nyt Horizon 5 on kyllä maistunut kovasti. Ajaminen on sopivan letkeää, mutta joissakin kisoissa joutuu ajamaan "suhteellisen oikein" ettei pelaaminen ole ihan täysin arcade rullausta. Hieman kun rukkasi tattien deadzoneja niin sai oikeen hyvän tuntuman ajamiseen pädilläkin varsinkin kun Elite Controller 2:n takana olevia liipaisimia voi käyttää vaihteiden vaihtamiseen.

Millä asetuksilla pelaatte peliä?

Itselläni on:

Difficulty: Pro
Braking: Anti-lock off
Steering: Standard - Simulation on minusta liian herkkä ohjaimelle
Traction Control: Off
Stability Control: Off
Shifting: Manual
Driving Line: Breaking Only - tekisi mieli pelata ilman, mutta koska yhtäkään rataa en tunne niin annan sen verran anteeksi, että näkee suunnille kuinka tiukka mutka on tulossa kun ei jaksa minimappiakaan katsella.
Damage Tyre Wear: Cosmetics
Rewind: on
 
Millä asetuksilla pelaatte peliä?

Itselläni on:

Difficulty: Pro
Braking: Anti-lock off
Steering: Standard - Simulation on minusta liian herkkä ohjaimelle
Traction Control: Off
Stability Control: Off
Shifting: Manual
Driving Line: Breaking Only - tekisi mieli pelata ilman, mutta koska yhtäkään rataa en tunne niin annan sen verran anteeksi, että näkee suunnille kuinka tiukka mutka on tulossa kun ei jaksa minimappiakaan katsella.
Damage Tyre Wear: Cosmetics
Rewind: on
Muistin perusteella nämä lienevät minulla seuraavasti:

Difficulty: Highly-skilled tai Expert, en ole varma. Alussa taisi olla Pro mutta laskin siitä.
Braking: Anti-lock off
Steering: Simulation
Traction Control: Off
Stability Control: Off
Shifting: Automatic
Driving Line: Off (katselen edellä menijöistä millä vauhdilla menevät ja jarruttelevat. Jos olen eka niin katselen minimapista suuntia/neuvoja.
Damage Tyre Wear: Cosmetics (alussa oli full (tms) mutta meni tympeäksi kerätä kamoja kartalta kun auto piiputti, joten otin pois)
Rewind: on (aiemmissa peleissä oli ehdottomasti aina off mutta nyttemmin annoin armoa itselleni)
 
Tässä saisi olla mahdollisuus laittaa autoihin tehdas-asetus ajoavut, varsinkin uudemmissa autoissa on yleensä ainakin luistonesto ja ABS, tosin luistoneston saa yleensä kytkettyä pois päältä. Mitä laiskempi auto niin sitä helpompi sillä on voittaa, Ford Focus RS A800 tullut nyt ajeltua ja ei ole suurempia vaikeuksia voittaa Pro tasolla jos käyttää muutaman kerran kelausta.

Ajan laiskoilla autoilla ABS päällä simulaatio ohjauksella ja tykimpiin autoihin laitan yleensä myös luistoneston päälle kun menen kisaan.
 
Noita kiihtyskisoja ei taida varmaan voittaa kuin luistonesto päällä ja helpommalla tasolla?
 
Noita kiihtyskisoja ei taida varmaan voittaa kuin luistonesto päällä ja helpommalla tasolla?
Ai niin, nämä kiihdytyskisat. Mikä järki ja idea näissä edes on? Ymmärtäisin jos pitäisi ajaa ne edes manuaalilla mutta ei. Nyt menee siihen että pitää odotella parempi auto alle tai sitten kikkailla vaikeustason kanssa. Jotenkin vähän paremmin tuon olisi voinut toteuttaa. Jotenkin niin että se on pelaajasta kiinni eikä siitä osaako valita valikoista parhaan auton tai parhaat asetukset :p
 
Tulipas pitkästä aikaa käytyä ajelemassa ja oli KFIN klubin koko kolminkertaistunut :eek: Hirvittävä suosio.

Täytyy kyllä todeta että nuo arcade online jutut on aika tuhnuja, ei vaan ikinä ole pelaajia niissä 2-3 enempää ja et välttämättä edes näe niitä muita pelaajia. Kyllä nelosessa oli paremmin tehty se että niitä oli vain yksi kerrallaan joten kaikkien oli pakko olla siinä samassa. Muutenkin oli paljon enemmän sellainen yhteisöllinen meininki nelosessa näiden tapahtumien osalta.

Tulipa löydettyä mahtava offroad auto, 1970 GMC Jimmy, sinne ohjaamoon kun hyppää kuuntelemaan sitä moottorin hurinaa niin voi pojat se on housujen vaihto edessä. Hidas ja kaatuu mutkissa helposti, mutta ei mikään muu offroad auto joka on vastaan tullut tarjoa tällaista ajofiilistä.
 
Kiihdytyskisoissa ei tosiaan ole yksinpelissä mitään järkeä, mutta sellaisille pelaajille, jotka haluavat kilpailla nopeimman tittelistä Leaderboardin sijoitus on olennainen tapa mitata sitä, millä tasolla on. Dragilla on omat faninsa ja sama pätee kuin vaikka driftauksen osalta, kaikesta ei tarvitse tykätä tai kaikkea ymmärtää ja silti ne voivat olla jollekin toiselle tosi tärkeitä ja jopa syy hankkia peli ja pelata sitä.
 
Kiihdytyskisoissa ei tosiaan ole yksinpelissä mitään järkeä, mutta sellaisille pelaajille, jotka haluavat kilpailla nopeimman tittelistä Leaderboardin sijoitus on olennainen tapa mitata sitä, millä tasolla on. Dragilla on omat faninsa ja sama pätee kuin vaikka driftauksen osalta, kaikesta ei tarvitse tykätä tai kaikkea ymmärtää ja silti ne voivat olla jollekin toiselle tosi tärkeitä ja jopa syy hankkia peli ja pelata sitä.
Ei minua sisältö haittaa jos sitä ei varsinkaan pakoteta pelaamaan mutta olisihan tuon sitten voinut siirtää täysin moninpelin alle tai tehdä jotenkin järkevämmin myös yksinpelaavalle porukalle.

Oikeastaan kaipaisin karttaan vielä tarkempaa suodatusta sille mikä on kehittäjien sisältöä ja mikä käyttäjien. En jaksa kahlata läpi käyttäjäsisältöä ennen kuin ehkä sitten kun pelin "oikea" sisältö on pelattu. Siitäkin huolimatta että esim. Trials-peleissä käyttäjien sisältö on ollut järjestään kovempaa kuin kehittäjien.
 
Täytyy kyllä todeta että nuo arcade online jutut on aika tuhnuja, ei vaan ikinä ole pelaajia niissä 2-3 enempää ja et välttämättä edes näe niitä muita pelaajia. Kyllä nelosessa oli paremmin tehty se että niitä oli vain yksi kerrallaan joten kaikkien oli pakko olla siinä samassa. Muutenkin oli paljon enemmän sellainen yhteisöllinen meininki nelosessa näiden tapahtumien osalta.
Tuntuu että noita ei ole yhtään mietitty muuten kuin että lisää ja enemmän! Vaatimustasotkin tuntuu skaalautuvan ihan hassusti. Esim. drift arcadessa tuntuu että mitä pidempi drift zone (tai se etäisyys minkä välillä pitäisi driftailla) niin sitä suurempi pistevaatimus. Eihän siinä mitään, mutta ne pidemmät myös vie enemmän aikaa, joten niitä ei ehdi hinkata niin montaa kertaa kuin lyhyempiä. Ensimmäinen drift arcade joka mulla onnistui kokonaan, oli vain yhden toisen pelaajan kanssa kaksin tehty (!). Viimeinen drift zone oli sillä pääfestarin lyhyellä driftkaarella, ja siinä ei kovin suuret vaatimukset olleet, saimme sen tehtyä parissa minsassa niin että aikaa taisi jäädä sekunti. Vastaavasti sitten sillä reservio drift zonella (joka on melko pitkä), vaatimus oli jotain muutamia miljoonia. Toisen kerran kun drift arcade onnistui kokonaan, meitä oli joku 5-6, ja aikaa jäi pari minsaa ylikin. Mitä lähempänä vuodenajan vaihtuminen on, sitä enemmän noihin tuntuu löytyvän väkeä. Chaos & drift tuntuu olevan ne suosituimmat, todennäköisesti siksi kun ne vaikuttaisivat olevan helpoimmat.

Näitä arcadeita ei yhtään auta se, että on kaksi vaihtoehtoa kerrallaan (drift + joku muu) ja toistuvat vartin välein, ja yhden arcaden kestokin tipahtanut 15 minsasta 10 minsaan verrattuna FH4 vastaavaan. Ei näin. Toivottavasti korjaavat noita joskus johonkin suuntaan, muuten se 'Tee kokonaan kaikki 5 erilaista arcadea' achievement voi ollakin se kaikkein vaikein...
Oikeastaan kaipaisin karttaan vielä tarkempaa suodatusta sille mikä on kehittäjien sisältöä ja mikä käyttäjien. En jaksa kahlata läpi käyttäjäsisältöä ennen kuin ehkä sitten kun pelin "oikea" sisältö on pelattu. Siitäkin huolimatta että esim. Trials-peleissä käyttäjien sisältö on ollut järjestään kovempaa kuin kehittäjien.

Eihän siellä kartalla oikeastaan muu käyttäjien tekemä sisältö erikseen näy kuin ne Super7 challenge tehtävät, jotka voi suodattaa pois. Eventlabin kaikki jutut alkaa jostain virallisesta reitin alkupisteestä, ne ei sinällään kartalla ole sotkemassa, muutoin kuin se symboli nurkassa. Alkuperäisen eventin voi kuitenkin aina valita, vaikka peli oletuksena tarjoaakin jotain eventlab kötöstystä.

Käyttäjien (mukaanlukien omani) tekeleet ovat aika kuraa ja moskaa suurimmalta osin, mutta jos accoladejen perässä on (kun on peliin laitettu niin ....) niin siellä sitten on että 'Julkaise n tekelettä', näistä onneksi ei ole sellaisia että muiden pitää niitä tehdä, eli voi poistaa sitten kun on accoladet saatu, kuten suurelle osalle teinkin.

Kun katsoo mitä eventlabin uusimmat ja suosituimmat ovat niin ne näyttäisivät järjestään olevan Goliath, Goliath, Goliath 50 laps, Goliath AFK. Tosin tuohon AFK-juttuun taisivat jotain korjausta patchissa tehdä, en ole tutustunut tarkemmin, mutta voisi kuvitella että peli tarkastaa että onko kontrolleissa tapahtunut mitään muutosta (eli jos pitää kaasua pohjassa kuminauhalla tms. niin se tulkitaan epäaktiivisuudeksi).

Lopuksi tarvii kyllä vielä todeta, että kyllä siellä eventlabin ja challengejen joukosta ihan hauskojakin löytyy, mutta harvassa ovat.
 
Viimeksi muokattu:
Drivatarien vaikeustasossa tuntuisi olevan aika iso hyppy Expertin ja Pro:n välillä. Jälkimmäisellä ovat jo usein turhan haastavia/vaikeita ja aiemmin mainitulla taas on usein ykkösenä jo ensimmäisen kierroksen jälkeen. Tuntuu ihan kuin puuttuisi yksi vaikeustaso tuosta välistä.

No, Expertillä mennään. Paitsi silloin kun peli heittää ennen kisaa sen "voitat helposti, nosta vaikeustasoa" ja painan vahingossa sitä enkä jaksa muuttaa, kunnes turhaudun ja joudun muuttamaan sen ja ottamaan uusiksi koko kisan. Tämäkin menee tuohon rasittavaan kategoriaan kun pelin täytyy koko ajan tunkea jotain naamalle pyörityksistä lähtien niihin festarilaajennoksiin asti.

Tulee mieleen se GTA IV:n serkku, jolla oli aina asiaa. Ole nyt välillä turpa kiinni kun minä ajan autolla nyt!

Eihän siellä kartalla oikeastaan muu käyttäjien tekemä sisältö erikseen näy kuin ne Super7 challenge tehtävät, jotka voi suodattaa pois.
Kirjottelin tuon vähän sillä lailla etten kauhean tarkasti ollut tuota tarkistellut. Vaikuttikin joo siltä että vähän niitä on mutta en ollut varma. Ja se on osa ongelmaa: Mikä hiton Super7? Ai käyttäjien tekemää sisältöä? Miten se olisi tuosta nimestä pitänyt tietää ja miksi se on kartalla muun sisällön seassa?

Esimerkiksi Ubin peleissä (ainakin A Creedeissä) voi suoraan suodattaa kaiken käyttäjälähtöisen pois. Olkoonkin että ne on niitä käyttäjien ottamia kuvia mutta silti. Samoin ne valinnat säilyy pelisessiosta toiseen.

Tuohon toivoisin päivityksellä korjausta vaikka ei iso asia olekaan.
 
Onko kellään muulla ongelmia noiden accolades "haasteiden" kanssa? Drift otsikon alla olevia aja sillä ja tällä autolla sitä ja tätä reittiä saavuttaen joku minimi pistemäärä. Olen siis tehnyt ja saavuttanut vaaditut pisteet, eikä tule hyväksyntää. On ollut klikattuna ko. tehtävä aktiivisena ja oikeaa autoa näyttää, mutta ei sittenkään.

Speed trap-tehtävissä minulla oli yksi tekemättä kuvake näytti 99/100 ja sen tehtyäni, kaksi jo tehtyä tehtävää muuttui tekemättömiksi. Ne meni uudelleen tehtynä sitten läpi ja kilpi muuttui kultaiseksi.
 
Onko kellään muulla ongelmia noiden accolades "haasteiden" kanssa? Drift otsikon alla olevia aja sillä ja tällä autolla sitä ja tätä reittiä saavuttaen joku minimi pistemäärä. Olen siis tehnyt ja saavuttanut vaaditut pisteet, eikä tule hyväksyntää. On ollut klikattuna ko. tehtävä aktiivisena ja oikeaa autoa näyttää, mutta ei sittenkään.

Speed trap-tehtävissä minulla oli yksi tekemättä kuvake näytti 99/100 ja sen tehtyäni, kaksi jo tehtyä tehtävää muuttui tekemättömiksi. Ne meni uudelleen tehtynä sitten läpi ja kilpi muuttui kultaiseksi.
Niissä on paljon bugisia. Osa ei tule ollenkaan vaikka seisoisi päällään ohjaimen päällä ja pyörisi kuin dervissi. Osa taas tulee ja peli unohtaa ne ja sitten ne voi saada uudestaan (ja lisää accoladea). Tunnettu ongelma, ehkä korjataan joskus.

Kahdessa storyssa on pari sellaista joita ei tällä hetkellä voi saada (El Caminosta yksi ja Luchasta toinen). Sitten just nuo 'Hyppää 50 m autolla x hyppyristä y' on vähän sellaisia että niistä on unohdettu oikea mitta tai paikka tai sitten se ei rekisteröidy ollenkaan missään.
Skill-osiossa on pari jotka peli unohtaa vähän väliä ja ne tulee helposti uudestaan (Ultimate Road Warrior ja Drifty Smash Smash), ihan vain pelailemalla ja ajelemalla.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla bugas tiet, tuli achi että kaikki löydetty niin peli päätti sieltä täältä 8 eri pikku pätkää maalata takaisin tumman harmaaksi. Niitä saikin sitten lopulta tehdä 16 kpl kun jokasesta avatusta katosi taas yksi pätkä. Lopulta onnistu :D
 
Ja näköjään tämän päivän (23.11.) daily bugaa taas kuten aiemmatkin vastaavat (kuten oletettavasti huominenkin). Daily ei kuittaanu tehdyksi jos expeditionin on tehnyt jo aiemmin. Kokeilin kakkostunnarilla niin daily tuli kun teki ihan uuden aiemmin tekemättömän expeditionin.
 
Ikävästi olen jäänyt tämän viikon kohdalla 41 pisteeseen eikä Playground games tai Trial ole toiminut moneen päivään. Yksi piste pitäisi saada jostain vähintään, että saisi sen toisen auton. Eipä tuo hirveästi riemastuta, kun bugien takia ei pääse tekemään vaadittavia tehtäviä. Varmaan silti löytyy vielä ajamattomia expeditioneja, jos ei muu auta. Onhan tässä vielä huominen aikaa saada se piste.
 
Ylös Bottom