Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Forza Horizon 5

No saavutuksen sain kuitenkin niin ihan sama, jos ei tule vastaan joku tie mitä ei ole ajettu niin en kyllä etsimään rupea.
Mulla kanssa saavutus aukesi vähä ennen, kun kaikki tiet oli ajettu. Se pelin sisäinen laskuri kertoi, että jokunen puuttui ja kartaltakin ne pienen tiirailun jälkeen löytyi. Taisi jonkin accoladen saada tuosta urakasta myös.
 
Näyttääkö kartta mitkä tiet ajettu ja mitkä vielä ajamatta? Vai pitääkö ne lottokoneella vetää silmät kiinni? En ole teiden keräämiseen keskittynyt kun autojen ostaminen ollut ykkös kohde...
 
Näyttääkö kartta mitkä tiet ajettu ja mitkä vielä ajamatta? Vai pitääkö ne lottokoneella vetää silmät kiinni? En ole teiden keräämiseen keskittynyt kun autojen ostaminen ollut ykkös kohde...
Näyttää joo. Semmonen haalea harmaa jos ei ole vielä ajettu. Ottaa filterillä kaikki ikonit pois näkyvistä niin helppo tiirailla missä vielä ajamattomia pätkiä.
 
  • Like
Reactions: rap
Mikähän siinä on, että Stellantis ei tunnu lisensoivan autojaan peleihin. Jää niin älyttömän monta isoa merkkiä pois ettei oo tosikaan. Niin uusia kuin vanhoja autoja
GT6 aikaan vielä vanhojen ryhmittymien autot oli mukana, mutta jo Forza Horizon 4:sta alkoi puuttumaan ja nyt on kaikki* Stellantis ryhmittymän autot poissa vitosesta.
Katselin esimerkiksi GT7 autolistaa mitä sieltä oli tiedossa ja siellä näitäkin merkkejä oli mukana. Tosin todella pienellä joukolla.

Käsittääkseni FH5 jossain varhaisessa esittelyssä oli Lanciaakin näkynyt, eli se on jopa mallinnettu peliin, mutta nyt se loistaa poissaolollaan ja kuulema virallisesta Xbox kanavan trailerista editoitu se sieltä välistä pois myös.

Chryslerillä ois monen monta legendaarista autoa ollu. Fiatilla/Citreoenilla vanhoja, että nykyisiä siviiliautoja. Samalla menee sit abarth, Lancia jne. Unohtamatta toki peugeottia ja DS:ää. Jeep taisi kans puuttua.

*No okei. Ei kaikki. On siellä Dodge ja Maserati edustettuna osittain. Jostain syystä Opel puuttunu käytännös aina ja tilalla ollu vauxhall. Nyt on jostain syystä manta Opelilna, lisäksi joku muu oli myös yksittäisenä mukana.

Luulisi että Stellantiksella olisi isokin motivaatio tarjota vaikka ilmaiseksikin autonsa kaikkiin peleihin. Kuitenkin aika isoissa ongelmissa painineet ja haluavat juurikin nostaa tiettyjä merkkejä takaisin ison yleisön tietoisuuteen. Mikä olisi parempi tapa kuin pelien kautta?

Saatasko me millä todennäköisyydellä Alfa Romeo tähän hienoon peliin mukaan?
Tästä jo aikaisemmin puhuin, että Stellantis konsernin autoja on tosi vähän uudessa Forzassa. En usko että on tulossa.
 
Miten porukka on saanut tehtyä Forzathon Arcade viikkohaasteen? Aika monta kertaa olen yrittänyt, mutta kolmas kierros on viimeistään jäänyt tekemättä. Välillä saa olla ihan yksin ja siinä ei tietysti saa kaikkia kolmea koskaan tehtyä. Kerran oli driftissä ihan paljonkin porukkaa, mutta kolmannella kierroksella tuli vain ilmoitus, että ei onnistunut, vaikka aikaa oli vielä kolme minuuttia.

Tämä Arcade on kyllä niin hanurista, kuin vain voi olla. Jotenkin tuntuu, että haasteet ovat myös monille liian vaativia, joko ei ymmäretä mitä pitäisi tehdä tai ei vain osata. Olen kaikilla aiemmilla viikoilla saanut tämän tehtyä, eikä hirveän montaa kertaa ole tarvinnut yrittää.

Eliminatorin haaste pudottaa kaksi muuta ajajaa ei räpsähtänyt tehdyksi, kun pudotin kolme. Siinäkin piti pudottaa juuri se kaksi. Jotenkin näitä fixattavia juttuja tuntuu olevan aika paljon.
 
Aika paljon täällä puhutaan noista haasteista. Miksi niitä edes pitäisi tehdä? Peli on täynnä tekemistä ja sitten pitäisi vielä jauhaa jotain tuollaistakin :D

Ei ehkä paras vertaus, en tiedä, mutta esim. Assassin's Creed Odysseyssa jätin ne itsestään generoituvat tehtävät ihan suosiolla pois kun peli oli niin massiivinen muutenkin. Eikö tuollaiset haasteet ole vähän samanlainen idealtaan: pyöritellään jotain samoja juttuja tai sellaista mitä pelissä on muutenkin? Palkintona on sitten pelistä riippuen mitä milloinkin.

Onko noissa sitten jotain tekemisen arvoista palkintoa tarjolla? Autot ei itselle niin ole tärkeä vaikka autopeli onkin kyseessä. Näissä on niitä niin paljon että en ole ehtinyt yhdessäkään sarjan pelissä edes ajaa kaikilla niillä mitä talliin on kertynyt, joten tuntuisi aika turhalta ajella vielä haasteiden perässä siksi että saa autojen "backlogiin" lisää sisältöä :D
 
Onko noissa sitten jotain tekemisen arvoista palkintoa tarjolla?
Haasteissa on palkintoina sellaisia autoja, joita ei voi esim. suoraan ostaa pelin autokaupasta. Eli kyllä, siellä on ihan tekemisen arvoista tavaraa palkintona, mutta kuten sanoitkin, niin onhan tässä muutenkin niin paljon autoja ajettavana, ettei nuo mitenkään pakollisia ole. Ihan hauskaa tekemistä silti, jos ja kun peli on muuten pelattu läpi. Tuleepahan viikoittain jotain uutta tekemistä peliin.

Omalla kohdalla alkaa nimenomaan olla se, että pelin kaikki haasteet ja kisat on suoritettu. Joku yksittäinen kisa siellä saattaa vielä olla, eikä ihan kaikki PR stuntit ole kolmella tähdellä, mutta tämän jälkeen nimenomaan viikkohaasteet ja seasonit tuo ihan mukavaa sisältöä. Muuten peli jäisi hyllyyn pölyttymään. Nyt sitä jaksaa hurjastella edelleen +60 tunnin jälkeenkin.
 
Miten porukka on saanut tehtyä Forzathon Arcade viikkohaasteen? Aika monta kertaa olen yrittänyt, mutta kolmas kierros on viimeistään jäänyt tekemättä. Välillä saa olla ihan yksin ja siinä ei tietysti saa kaikkia kolmea koskaan tehtyä. Kerran oli driftissä ihan paljonkin porukkaa, mutta kolmannella kierroksella tuli vain ilmoitus, että ei onnistunut, vaikka aikaa oli vielä kolme minuuttia.

Tämä Arcade on kyllä niin hanurista, kuin vain voi olla. Jotenkin tuntuu, että haasteet ovat myös monille liian vaativia, joko ei ymmäretä mitä pitäisi tehdä tai ei vain osata. Olen kaikilla aiemmilla viikoilla saanut tämän tehtyä, eikä hirveän montaa kertaa ole tarvinnut yrittää.

Eliminatorin haaste pudottaa kaksi muuta ajajaa ei räpsähtänyt tehdyksi, kun pudotin kolme. Siinäkin piti pudottaa juuri se kaksi. Jotenkin näitä fixattavia juttuja tuntuu olevan aika paljon.
Olen onnistunut tekemään arcaden muutaman kerran. Yksi mikä tuntuu auttavan kaikkein eniten on se että ajaa riittävän kaukaa sinne aloituspaikalle, eikä fast traveloi sinne. Ajamalla tuntuu että siellä on enemmän muitakin paikalla. Aktiivisimmillaan tuntuu olevan ennen vuodenajan vaihtumista, eli tänään varmaan voisi olla parhaat mahikset. Toki vaaditaan myös vähän tuuria että mitkä tehtäviä sieltä tulee, osassa on enemmän tai vähemmän bugitusta. Tällä viikolla napsahti myös tuo Unlimited Prowess! achivement, joten on ne kaikki mahdollista saada tehtyä. Itsekin olen useamman kerran törmännyt tuohon bugiin että muka ei onnistuttu kun aika loppui vaikka sitä on jäljellä monta minuuttia. Liittynee verkkohäiriöihin, saman ilmoituksen saa kun lopettaa eventin kesken (olen tehnyt muutaman kerran kun huomaan että olen yksin ja ainoa joka kerryttää pisteitä). Olen nyt sitten välillä työstänyt noita 'Complete round 3 in car X' accoladeja, kyllä nekin sieltä pikkuhiljaa tulee.

Arcade events entered: 75, Arcade events completed: 10. Time driven 125h.

Tämän viikon Trial sen sijaan on sellainen joka on kyllä aivan suorastaan syvältä ja poikittain sieltä jostain hanurista. Onnistuin sen tekemään kyllä (kun ekan erän jälkeen oli vain yksi toinen kuski mukana C, S2, S2, X, X, X autot, meillä oli S2 Sennat). Mutta onpa tuo known issueissakin: 'Festival Playlist - Series 1 Winter - The Trial - Trial allows Players to select car from any PI class which creates a very difficult challenge'

Viime viikko jäi vähän vajaaksi (toki 63/61), kun ne kaksi dailya eivät onnistuneet. Muutoin tähän mennessä on saanut tehtyä kaiken viikon jutuista.
 
Aika paljon täällä puhutaan noista haasteista. Miksi niitä edes pitäisi tehdä? Peli on täynnä tekemistä ja sitten pitäisi vielä jauhaa jotain tuollaistakin :D

Palkintoina tosiaan autoja ja samalla tulee ajettua noita kisoja, jotka itsellä meinaa muuten jäädä vähemmälle. Viikkokisoissa ajamisesta (voittamisesta) saa oikeasti jonkun palkinnon. Autojen keräily on yksi tapa pelata tätä peliä, nyt puuttuu 90, joista 15 taitaa olla sellaisia, joita ei saa ostettua autoshowsta. Toki puuttuvista autoista puolet on sieltä kalleimmasta päästä, joten tässä menee vielä aikaa.

Accoladejen kerääminen on myös hauskaa puuhaa. Niitä en toki kaikkia tule koskaan saamaan, mutta hauskaa puuhaa yrittää kerätä mahdollisimman paljon.

Olen onnistunut tekemään arcaden muutaman kerran. Yksi mikä tuntuu auttavan kaikkein eniten on se että ajaa riittävän kaukaa sinne aloituspaikalle, eikä fast traveloi sinne. Ajamalla tuntuu että siellä on enemmän muitakin paikalla. Aktiivisimmillaan tuntuu olevan ennen vuodenajan vaihtumista, eli tänään varmaan voisi olla parhaat mahikset. Toki vaaditaan myös vähän tuuria että mitkä tehtäviä sieltä tulee, osassa on enemmän tai vähemmän bugitusta. Tällä viikolla napsahti myös tuo Unlimited Prowess! achivement, joten on ne kaikki mahdollista saada tehtyä. Itsekin olen useamman kerran törmännyt tuohon bugiin että muka ei onnistuttu kun aika loppui vaikka sitä on jäljellä monta minuuttia. Liittynee verkkohäiriöihin, saman ilmoituksen saa kun lopettaa eventin kesken (olen tehnyt muutaman kerran kun huomaan että olen yksin ja ainoa joka kerryttää pisteitä). Olen nyt sitten välillä työstänyt noita 'Complete round 3 in car X' accoladeja, kyllä nekin sieltä pikkuhiljaa tulee.

Tämän viikon Trial sen sijaan on sellainen joka on kyllä aivan suorastaan syvältä ja poikittain sieltä jostain hanurista. Onnistuin sen tekemään kyllä (kun ekan erän jälkeen oli vain yksi toinen kuski mukana C, S2, S2, X, X, X autot, meillä oli S2 Sennat). Mutta onpa tuo known issueissakin: 'Festival Playlist - Series 1 Winter - The Trial - Trial allows Players to select car from any PI class which creates a very difficult challenge'

Viime viikko jäi vähän vajaaksi (toki 63/61), kun ne kaksi dailya eivät onnistuneet. Muutoin tähän mennessä on saanut tehtyä kaiken viikon jutuista.

Sain Arcaden tehtyä useammankin kerran lopulta eilen, joten ei jäänyt uupumaan. Edelliseltä viikolta jäi yksi daily, mutta muuten kaikki olen saanut läpi. Luulen Arcade saavutuksesta puuttuvan vain yhden sortin tapahtuman, muita saavutuksia puuttuu kolme ja ainoastaan Eliminatorista olen vähän happamana. Kakkostiloja on 6 tai 7 ja niistä neljässä ollaan tultu ihan samaan aikaan perille, sadasosista siis kiinni.

Edellinen Trial oli kyllä pahin kokemus Trialista ja siitä jo aiemmin avauduinkin, mutta alkaneella viikolla oli oikein mainio, vaikka siinäkin oli luokka laveasti valittavissa.

Horizon Openissa voitin kisan ja sarjan ensimmäistä kertaa, driftin siis. Openia olisi ihan kiva pelata enemmänkin, mutta se on niin tolkuttoman hidastempoista odottelun takia.
 
Aika paljon täällä puhutaan noista haasteista. Miksi niitä edes pitäisi tehdä? Peli on täynnä tekemistä ja sitten pitäisi vielä jauhaa jotain tuollaistakin :D
Eikai niitä kukaan pakota tekemään jos ei huvita. Peli on täynnä tekemistä ja sehän on puhtaasti vaan hyvä asia. Paitsi jos pelaa vaan peliä suorittaakseen ja kaikki täpät on saatava ruksittua. Ite vain nautin, kun aina löytyy jotain tekemistä vaikkei jotain tiettyä jaksaisikkaan tehdä. Noista haasteista saa ihan kivoja autoja auki jos niitä haluaa keräillä.
 
Eikai niitä kukaan pakota tekemään jos ei huvita. Peli on täynnä tekemistä ja sehän on puhtaasti vaan hyvä asia. Paitsi jos pelaa vaan peliä suorittaakseen ja kaikki täpät on saatava ruksittua. Ite vain nautin, kun aina löytyy jotain tekemistä vaikkei jotain tiettyä jaksaisikkaan tehdä. Noista haasteista saa ihan kivoja autoja auki jos niitä haluaa keräillä.
Joo. Accoladeja on tullut tehtyä kun se vaan on ihan kivaa ja hauskaa vaihtelua muuhun (ja jotain tavoitteellisuutta). Tosin noita samoja on tullut tehtyä aika monta kertaa kun peli ne välillä unohtaa, mut ei haittaa. Saa siitä kuitenkin lisää accoladepisteitä, nyt tällä hetkellä reilut 900k, global ranking äsken jotain top100 sisäpuolella. Saas nähdä mitä on sitten jos joskus saavat noita korjattua etteivät resetoidu ja laskevat pisteet uusiksi sen mukaan mitä on tehtynä. Ei pitäisi olla vaikeaa. Melkein kaikki näyttäisi olevan suht helpohkosti saatavilla, pl. ne creativen alla olevat (photot, liveryt, tunet ja vinyl setit, jälkimmäinen kaikkein nihkein).
 
Tulipa nykäistyä kaikki drift zonet kolmelle tähdelle kerralla. Kokeilin vähän huvikseni eri Formula Drift -autoja ja huomasin, että vuoden 2020 BMW M2 on aika paljon muita parempi. Hain sitten siihen valmiin tuunauksen nimeltään "godlike drifting" tekijältä KenBlocksSohn ja se teki driftaamisesta vielä paljon helpompaa. Se tuunaus on S2 938 tasoltaan, eli periaatteessa vähän liian nopea driftiautoksi, jos ei ole tottunut driftaamaan lujaa, mutta tosiaan ajoin kaikki zonet kolmeen tähteen, useimmat ekalla yrityksellä tuolla autolla automaattivaihteilla ja ilman simulaattoriasetusta ohjauksessa. Ainoastaan otin ajoavut pois tietysti.

Huomasin jo aiemmin, että tässä osassa driftaaminen on varsin helppoa ja nyt tuntuu siltä, ettei haastetta pelin puolesta ole ollenkaan, paitsi jos tavoittelee kärkipään tuloksia. Jos haluaa helpot tähdet, kannattaa tuo bimmeri ottaa kokeiluun. Siihen on myös hitaampia tuunauksia. Tuolla tehokkaalla tuunauksella saa kerättyä myös skillipisteitä tosi helposti kruisailemalla ja ajaminen on hauskaa.
 
Tulipa nykäistyä kaikki drift zonet kolmelle tähdelle kerralla. Kokeilin vähän huvikseni eri Formula Drift -autoja ja huomasin, että vuoden 2020 BMW M2 on aika paljon muita parempi. Hain sitten siihen valmiin tuunauksen nimeltään "godlike drifting" tekijältä KenBlocksSohn ja se teki driftaamisesta vielä paljon helpompaa. Se tuunaus on S2 938 tasoltaan, eli periaatteessa vähän liian nopea driftiautoksi, jos ei ole tottunut driftaamaan lujaa, mutta tosiaan ajoin kaikki zonet kolmeen tähteen, useimmat ekalla yrityksellä tuolla autolla automaattivaihteilla ja ilman simulaattoriasetusta ohjauksessa. Ainoastaan otin ajoavut pois tietysti.

Huomasin jo aiemmin, että tässä osassa driftaaminen on varsin helppoa ja nyt tuntuu siltä, ettei haastetta pelin puolesta ole ollenkaan, paitsi jos tavoittelee kärkipään tuloksia. Jos haluaa helpot tähdet, kannattaa tuo bimmeri ottaa kokeiluun. Siihen on myös hitaampia tuunauksia. Tuolla tehokkaalla tuunauksella saa kerättyä myös skillipisteitä tosi helposti kruisailemalla ja ajaminen on hauskaa.
Verrattuna FH4:n drift zoneihin niin näissä tuntuu olevan paljon helpommat 3* vaatimukset, osasta sai 3* ihan kauhealla räpellyksellä ekalla yrityksellä. Kenillä on vissiin aika monelle (kaikille?) drift-autoille tuollainen godlike tune joka on kyllä hyvä. Tuolla bmw:llä itsekin pääasiassa driftailen, mulla on sille kiva kuosikin (saa käyttää, please do). 7* nousevat skillkertoimet auttaa perkpojojen keräämisessä, moottoritietä vaan ees taas niin tulee hujauksessa 72k joka 7* riittää siihen että saa ne max 10 pojoa kerralla. Motarilla vaan on pari mystistä paikkaa jossa skillstreak tuntuu helposti katoavan jostain syystä, mutta tapahtuu sen verran harvoin ettei tuosta paikasta ole luopunut.
  • Horizon Arcade - Score target now scales based on number of participants
Tein yksin speed arcade eventin, jäi aikaa 2:30. Enkä edes Jeskolla, vaan jollain Track Toy Lambolla (X999 tosin). Eli nämä näyttäisi helpottuneen huomattavasti.
 
Viimeksi muokattu:
Olen myös huomannut että yleisesti driftaukset on helpompia mitä nyt välillä saa jauhaa jotain tiettyä pidempään että tulee tarvittava määrä pisteitä. Tuossa on kuitenkin eroja myös pelin sisällä sen verran että osasta saa jopa ekalla yrityksellä kun vain ajaa ja driftaa mutta osasta saa yrittää lähemmäs kymmenenkin kertaa. Mutta yleisesti ottaen sanoisin että on kai tässä keskimäärin helpompia kuin vaikka kolmosessa oli.

Eikai niitä kukaan pakota tekemään jos ei huvita. Peli on täynnä tekemistä ja sehän on puhtaasti vaan hyvä asia. Paitsi jos pelaa vaan peliä suorittaakseen ja kaikki täpät on saatava ruksittua. Ite vain nautin, kun aina löytyy jotain tekemistä vaikkei jotain tiettyä jaksaisikkaan tehdä. Noista haasteista saa ihan kivoja autoja auki jos niitä haluaa keräillä.
En minä ajatellutkaan että olisi pakko mutta ihmettelin siis vain että mikä niissä on ideana tai syynä ajella. Vastauksenhan minä sainkin jo.
 
Onko muilla ongelmana et NPC autot katoaa pelistä hetken pelailun jälkeen? Weeklyä tässä koittanu saada valmiiksi mut paha tehä kun maailmassa ei vaihteeksi ole yhtään NPC autoa:mad:
Edit: Toinen uudelleen käynnistys toi siksi aikaa autot taas takaisin että sai weeklyn maalin, sit ne taas katosi. Muutenkin tuntuu nyt bugaavan lujaa tänään peli, pitkiä latauksia, pari jäätymistä saving ruutuun ja näin 75h pelailun jälkeen peli antoi mulle loyalty rewardsit vihdoin :D
 
Viimeksi muokattu:
Onko muilla ongelmana et NPC autot katoaa pelistä hetken pelailun jälkeen? Weeklyä tässä koittanu saada valmiiksi mut paha tehä kun maailmassa ei vaihteeksi ole yhtään NPC autoa:mad:
Edit: Toinen uudelleen käynnistys toi siksi aikaa autot taas takaisin että sai weeklyn maalin, sit ne taas katosi. Muutenkin tuntuu nyt bugaavan lujaa tänään peli, pitkiä latauksia, pari jäätymistä saving ruutuun ja näin 75h pelailun jälkeen peli antoi mulle loyalty rewardsit vihdoin :D

Joo kyllähän ne katoilee. Solo moodissa niitä on taas ihan riittämiin kadulla :D
 
Ylös Bottom