Vastaus: Forza Horizon [Hype]
Varsin hassuja arvosteluja on kyllä netistä löytynyt..hiukan ihmetyttää että jotkut väittää että ajotuntuma on sama kuin F4:ssä ja jotkut taas hehkuttaa että tuntuma on ihan arcademainen. Itse testasin eilen demon Mustang kisan aikana auton käyttäytymistä ja heti perään samalla autolla F4:ssä. Ero on juurikin "terävyydessä", siinä missä FH:ssa autolla pystyi driftaamaan S pätkää lähes loputtomasti kaasu pohjassa (siis heitto vasemmalle, sitten oikealle, taas vasemmalle. jne.) niin F4:ssä homma ei onnistunut kun ei ole taitoa tarpeeksi..auto meni yli tai ali helposti.
Koko auton ajettavuus on FH:ssa sikäli kummallinen että mitä tällä haetaan, vaikeimmilla asetuksilla ajotuntuma ei ole tietenkään helppo tai yksinkertainen (täydet rattiasetukset) mutta kun se sotii taas pelimekaniikkaa vastaan eli mitä ideaa on olla simu tyylinen ajomalli mutta samalla mutkat on paras ottaa rojauttamalla reilusti kaveria kylkeen vauhdin siitä hidastumatta tai auton siitä kärsimättä? Vain turbo boosti puuttuu

Toki ohjausasetukset voi laittaa ihan puhtaaseen arcade asentoonkin mutta silloin on taas muilla peleillä tarjottavana parempaa arcadetuntumaa..
Ja kun kerran F4:ssäkin saa säätää pelin ihan naurettaviin helppouksiin ajamismielessä (kaikki ajoavut, auton särkymiset pois) niin miksi ei tässä FH:ssa voi tehdä samaa päinvastoin?? Peli ei olisi menettänyt yhtään mitään aivan kuten F4 ei menettänyt "leluasetuksilla" ja kinect ajelulla.
Toisekseen kummastelen arvostelujen pistemääriä kun niiden perusteella pelin pitäisi olla liki täydellinen!!!! (9, 9.5, 10 arvosanoja)
En ole pelihistorian aikana nähnyt oikeasti montaa autopeliä jotka ansaitsevat tuollaiset arvosanat niin pikkasen pistää ajattelemaan että Forza nimellä ratsastetaan ja monen arvostelijan kieli on nyt ruskeana
Mitä seuraavaksi, Forza Mario Karting?
