Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Forza Motorsport 2

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mythos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Forza Motorsport 2

Tautofonia sanoi:
Tänään käytin pari tuntia maalaillessa huuhkajamobiilia. Tällä hetkellä on noin 250 layeria käytetty, vielä pitäisi viimeistellä pöllö ja heittää palloliiton logo katolle ja kylkiin. Veikkaan, että noin viiden tunnin päästä alkaa olla melko valmista.

Tämänhetkinen tilanne

Oho..onpas paljon layereitä. Isompaa kuvaa kehiin ni näkee detailia :)

Tämmöstä mä väänsin pari tuntia:

http://www.volatile07.com/vipergridgirl.jpg

On toki vielä vaiheessa, mutta tuollanen on tuloillaan.
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Itellä ei ole noita "tappajavastustajia" vielä tullu vastaan. Käyttäytyvät kaikki suht järkevästi, tosin saa siinä itekkin olla tarkkana ja kattoa ohituspaikat rauhassa. Kisoja en jätä kesken.
Viilasin Golffia vielä pikkasen lisää ja muutaman yksityiskohdan kanssa pitää vielä nysvätä. Sinänsä ulkonäkö ei jo nähdystä muutu.

Mites nuo luokkarajat menikään??

D - 400
C - ?
B - ?
A - ?
S - ?
U - 999 (loputon)

Edit: Löyty. Tässä muillekkin.

D - 0 - 400
C - 401 - 550
B - 551 - 700
A - 701 - 850
S - 851 - 998
U - 999
R4
R3
R2
R1
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Huomentapäivää

Eilen kokeilin squash pallo kikkaa MS:n polkimille. Ei voi muuta kuin suositella kaikille lämpimästi. Lukkojarrutukset pysyi kurissa ilman abseja ja kierrosajat parani heti. Tämänhetkinen kokeilu on pitää puolikasta palloa ihan polkimen juuressa ja outside deadzone noin 60%. Näin perus jarrutuksessa tulee hallitusti aina noin puolet jarrutehosta, kun maksimijarrutteluun tarvii selvästi kovemman painalluksen. Ihan kuten oikeissa autoissa. En ymmärrä miksi mikkisoftan ratin jarrupolkimeen ei olisi alunperin voinut pistää epälineaarista vastusta! Kiitos kikan keksijälle!

Miettikää kun joka autossa olisi samanlainen jarrutuntuma. Mummojen ja blondien perässä olisi pirun ikävää ajella liikenteessä :D
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Otkor sanoi:
Pessimisti. :p
Kyllä ne tekoälykuskit ainakin minulla aivan sääntöjen mukaan rallaa. Ja tottakai, jos en ole kunnollisessa ohitustilanteessa, laittavat AI:t liinat kiinni.
Ps. Talwar ja ProBale, revanssia joskus tuli otettua sen verran pahoin turpiin.. Helvetin mikki ei vain toimi. Nooh, keskittyypähän enemmän kisailuun kun suunsoittoon vaikkei se missään näykään.
Joo, ei ne anna sun mennä ajolinjalle. Pitää vaan mennä sisäpuolelle, jarruttaa mutkaan myöhemmin ja antaa hieman pusua eli nojata vastustajan kylkeen mahdollisesti, silleen, ettei autoon tule mitään. Niin sitä vakioautoilla ajetaan. :D
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Huhhuh. Perjantaina kävin paikallisesta Prismasta noutamassa omani, mutta peli jäi muoveissa vielä lepuuttamaan konsolin viereen toistaiseksi. Lauantaina sitten päätin krapuloissani pelailla ja siinnä vierähtikin muutama tunti. Eilen pelailin parin kaverin kanssa yhteistä uraa ja opettelin viimeinkin manuaalivaihteet. En ymmärrä miten olen näinkin pitkään automaatilla pelannut, pelistä saa huomattavasti enemmän irti manuaalilla.

Siitä vuoden 69-vuoden klassikko Toyotasta saa muuten kasattua melkoisen pedon, vaikka tosin krediittejä siihen menikin aika mukavasti. It's a beast!

ABS:t, manuaalivaihteet ja jarrutuslinjat päällä olen pelaillut. Tekoäly mediumilla toistaiseksi, mutta pitää varmaan nostaa se hardille, tuntuu että oma auto on ihan ylivertainen ainakin noissa proving grounds ja amateur kisoissa.

Livessäkin on ehditty 5 kisaa ottaa, joka kerta olen palkintosijoille kerinnyt, mutta 0 voittoa vielä toistaiseksi haarukassa. Se Nürburgring 8-9 minuutin kisa S-sarjan autoilla oli ainakin todella hauskaa, paitsi että joku sankari aloitti headhunttaamisen heti alussa. Kun damaget on simulationilla, ei ole siistiä että joku kusipää tulee pilaamaan muiden rehdin kisan ajamalla niin, että pyrkii vaan tuhoamaan muiden kiesit. Kaikesta huolimatta hauskaa se livettäminen on, ei sille mitään voi.

Nyt pitäisi duunissa vielä neljään asti kykkiä, sitten himaan pelailemaan illaksi. Kaipuu Forzan pariin on hurja. On se vaan niin viihdyttävä peli.
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Itsekin eilen ajelin pari endurancea, itse tosin uskalsin lähteä ilman ajoapuja liikenteeseen. :p
Tosin laitoin vastustajat mediumille, varmuuden vuoksi. Ja hienostihan ne menivät, tosin oli pakko käydä ottamassa kuppi kahvia toisen kisan välillä, ja toinen kisa mentiinkin sitten kahden stopin taktiikalla ihan harrasteen vuoksi :rolleyes:
Mutta tosiaan, kyllä kannatti, nyt tallissa jököttää jo Martini Focus ja nykyinen Bussen Focus, jotka tarttuivat mukaan huutokaupasta. Enään ralliväritykset omaavaa Subarua ja Mitsubishiä vailla. Täytyypä kohta mennä jatkamaan näiden autojen säätämistä oikeiksi ralliautoiksi ;)
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Aivan huippupeli!

Näitä AI tappokuskeja ei minua vastaan ole näkynyt, mikä siinäkin on että jollain niitä on ja jollain ei?

Urassa mennää tällä hetkellä level 27 ja livessä kolme player matsia takana, joista kaikista voitot.
Hyvä kun livessä pelasin niin menin johonkin random servulle jossa oli C-luokan autot käytössä, no otin sitten itse C-luokkaan virittämäni Golf GTI mk2:sen ja voitin kisan aika ylivoimaisesti, niin hosti laittaa että ei saa omia autoja käyttää sitten pari kisaa lancer evo 8 GSR:llä, joka on kyllä hyvä auto mutta on se vaan niin mukavaa kun on itse optimoinut sen auton johonkin luokkaan niin pääsisi sitä sitten livessä myös ajamaan.

Pelin ainoa miinus on hieman latteat valikkomusiikit, mutta eipä niitä paljon joudu kuuntelemaan.
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Dragonfly sanoi:
Pelin ainoa miinus on hieman latteat valikkomusiikit, mutta eipä niitä paljon joudu kuuntelemaan.

Pakko kommentoida tähän. Nimittäin mun mielestä valikkomusat on ihan huikeet. En ko. genreä pahemmin kuuntele, mutta yhtään huonoa biisiä ei ole tullut. Päinvastoin oikeastaan. Teemaan sopivaa konemusiikkia kuuntele oikein mielellään samalla kun selailee varaosia omaan sporttiseen kärryyn.
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Decimal sanoi:
Pakko kommentoida tähän. Nimittäin mun mielestä valikkomusat on ihan huikeet. En ko. genreä pahemmin kuuntele, mutta yhtään huonoa biisiä ei ole tullut. Päinvastoin oikeastaan. Teemaan sopivaa konemusiikkia kuuntele oikein mielellään samalla kun selailee varaosia omaan sporttiseen kärryyn.

Nämä makuasiathan on juuri tällaisia jotku tykkää jotku ei.....
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Dragonfly sanoi:
Näitä AI tappokuskeja ei minua vastaan ole näkynyt, mikä siinäkin on että jollain niitä on ja jollain ei?

Joillain on paha taipumus änkeä väleihin joihin eivät oikeasti ehdi/mahdu. Valitettava fakta vaikka tiedän että mut lynkataan tän kommentin takia.
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

m00se sanoi:
Joillain on paha taipumus änkeä väleihin joihin eivät oikeasti ehdi/mahdu. Valitettava fakta vaikka tiedän että mut lynkataan tän kommentin takia.
Tää on ihan totta. Itsellä kesti pari tuntia opetella ajamaan edes semirehellisesti. Kärsivällisyys on tässä pelissä kyllä todellinen hyve. Ohituspaikaa voi joutua odottelemaan parikin kierrosta, mikäli ei tyydy Schumi-henkiseen sikaohitukseen.
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

m00se sanoi:
Joillain on paha taipumus änkeä väleihin joihin eivät oikeasti ehdi/mahdu. Valitettava fakta vaikka tiedän että mut lynkataan tän kommentin takia.
Jep, siis AI tunkee koko ajan persuksiin. Yhtään liian nopea jarrutus liian aikaisin ja on aika varmasti ulkona radalta kun kone hönkii niskaan ja pökkää kovasti.

Snake radat on kivoja :p
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Itsellä kanssa ongelma siis juurikin tuo perseeseen ajava kone. Sen nyt ymmärtää jos tulee turhan hätäinen jarrutus ja siitä rytisee, mutta se ei päähäni sovi, että kun mutkasta tullaan ulos ja kone siitä vielä kiihdytyksen aikana tulee ylle. Välillä pitkällä suoran puolella.
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

nothing sanoi:
Itsellä kanssa ongelma siis juurikin tuo perseeseen ajava kone. Sen nyt ymmärtää jos tulee turhan hätäinen jarrutus ja siitä rytisee, mutta se ei päähäni sovi, että kun mutkasta tullaan ulos ja kone siitä vielä kiihdytyksen aikana tulee ylle. Välillä pitkällä suoran puolella.

Nimenomaan näin. Ei todellakaan ole vain "osaamattomuutta" tuo tönivä AI, vaan ihan pitkällä suoran puolellakin tulee itse asiassa melko useinkin tönimistä. Noh, onneksi niille voi hyvin kostaa helpostikin. :p

Snake-radat on IMO helvetin hyviä, paljon parempia kuin moni "suoraaaaaaaaa, pikkunen mutka, suoraaaaaaaa, pikkunen mutka, pääsuoraaaaaaaaa" rata.
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Itselläni ei niin harmaita hiuksia auheuta se, että sijoituksesta joutuu vääntämään. Mutta se, että kierroksella ohitettavat vielä pistävät kampoihin. Ei ihan sääntöjenmukaista... Normalillahan pääsee ohi vaikka missä, mutta hardilla onkin sitten jo vääntämistä jos haluaa pitää maalipinnan kunnossa.
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Ok no otan sen verran takasin päin... Itelle ei ole kyllä vielä näin onneks käyny. Tosin ei noita ajotuntejakaan vielä liikaa ole.
Pirun pahat vierotusoireet iskee ja vielä pitäs muutama tunti kärvistellä :p
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Nyt on pakko avautua. Tun stnan paskapoksi360!. Jokusen kerran on huomannut, että rataa ladatessa menee dvd-asema killiin, musat jää nykimään ja lähtee uudelleen pyörittämään, ei kuitenkaan lopullisesti ole tilennyt, saanut raidan päästä kiinni. Mutta nyt äsken, kun kesken endurancea tuli puhelu, pistin ajon pausella ja parin minuutin päästä jatkoin niin tiestä näkyi läpi ja kone herjas, että unable to read disc = pakkoboot. Onneks oli kymmenisen kierrosta vasta alla, muuten olis saattanut mennä hermot. Muutenkin nää endurancet pitää hermoja kireällä, vaikkei mitään erikoista syytä olekaan. Kumma juttu :D
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Tombad sanoi:
Nyt on pakko avautua. Tun stnan paskapoksi360!. Jokusen kerran on huomannut, että rataa ladatessa menee dvd-asema killiin, musat jää nykimään ja lähtee uudelleen pyörittämään, ei kuitenkaan lopullisesti ole tilennyt, saanut raidan päästä kiinni. Mutta nyt äsken, kun kesken endurancea tuli puhelu, pistin ajon pausella ja parin minuutin päästä jatkoin niin tiestä näkyi läpi ja kone herjas, että unable to read disc = pakkoboot. Onneks oli kymmenisen kierrosta vasta alla, muuten olis saattanut mennä hermot. Muutenkin nää endurancet pitää hermoja kireällä, vaikkei mitään erikoista syytä olekaan. Kumma juttu :D
Itsellä on Forzan kanssa kaksi kertaa tullut disc read error, ja levyn pinnalla on ollut pölytahra. Onneksi on selvitty toistaiseksi säikähdyksellä.
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Ei joku automies ystävällisesti voisi opastaa minua driftauksen maailmaan Forzassa? Eli millaisella autolla (etuveto, takaveto ym.) on hyvä lähteä matkaan ja millaisia säätöjä? Olen free runissa yrittänyt harjoitella mutta jotenkin hemmetin hankalaa vaan on. Että jos vinkkejä voisin driftaukseen saada, niin olisin kiitollinen. :)
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

paulus sanoi:
Ei joku automies ystävällisesti voisi opastaa minua driftauksen maailmaan Forzassa? Eli millaisella autolla (etuveto, takaveto ym.) on hyvä lähteä matkaan ja millaisia säätöjä? Olen free runissa yrittänyt harjoitella mutta jotenkin hemmetin hankalaa vaan on. Että jos vinkkejä voisin driftaukseen saada, niin olisin kiitollinen. :)

No ensinnäkin, työnnä se etuveto-civic h*lvettiin. Ja hanki tilalle vaikka E36 bimmeri ja laita vähän putkea alle. Ota TCS ja STM pois päältä, ABS:ät voit pitää jos mutkaan jarrutus on hankalaa. Siitä sitten vain jarrutelet ennen mutkaa, vaihdat sopivalle vaihteelle, että jaksaa kuitenkin vetää koko mutkan ja painat kaasua tasasesti veivaamalla, älä pohjaan! Muuten auto mitä tödennäköisemmin spinnaa. Tässä omat vinkkini, lisäilkää muut vielä jos haluatte.
 
Ylös Bottom