Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Forza Motorsport 3

Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Eipä tonne saksaan olisi paha rasti ajaa, nyt kun kerran eu:ssa kaikki ollaan. Senkus vaan vetää lautalla viroon ja ja siitä sitten teitä pitkin. Budjettiahan se vähän tarvii kun pari kierrosta radalla taisi maksaa jotain 50 euroa.

Jatkan OT:tä sen verran, että jos teillä on vaimokkeet ja lapsetkin suosittelen suuresti Nürburgingin lomaa, koska lähialue on aivan uskomatton kaunista. Eifeliksi ainakin saksalaiset sitä sanovat. Kaunista laaksoa täynnä yms mahtavaa ruokaa ja paljon aktiviteettejä!

Sen verran osaan sanoa tuosta Nürrestä, että se on uskomaton kokemus. Kerran oon sen kyydissä istunut, koska en vielä ajokorttia omista ja kierros maksaa 21 euroa!
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Eipä tonne saksaan olisi paha rasti ajaa, nyt kun kerran eu:ssa kaikki ollaan. Senkus vaan vetää lautalla viroon ja ja siitä sitten teitä pitkin. Budjettiahan se vähän tarvii kun pari kierrosta radalla taisi maksaa jotain 50 euroa.

Eipä tuo nyt töissä käyvälle (lue: lomailuun kykenevälle) aikuiselle todellakaan iso raha nürburgringin vertaisesta kokemuksesta ole. Esim. 4 kierrosta maksaa ~75€ hieman riippuen mistä lippunsa ostaa.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Suurin rahahan siinä meneekin ajokalustoon ja sen kuljettamiseen paikanpäälle :D
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

BTW tietääkö kukaan onko MS tai Logitech tekemässä uutta rattia kun tuo F3 julkaistaan? Pitäisi ratti+polkimet ostaa eikä kehtaa vielä ostaa tuota nykyistä ruoria, jos sitten tulee joku uus ja parempi julkaisun aikoihin? Kun ei tuohon Fanatecin uuteen porsche rattiin ole oikein varaa/kärsivällisyyttä odottaa että saisi oman joskus hankittua.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Ei ainakaan omiin korviin ole kuulunut moisesta mitään ja luulempa, että E3 messuilla Microsofti ja Forzan kehitystiimi yhdessä olisivat paljastaneet uuden ratin hianoin ominaisuuksin, jos semmoinen ratti olisi......paras vain tyytyä tohon Microsoftin Wireless Racing Wheel:iin, paras ratti tällä hetkellä boxilla ja ajaa asiansa varmasti. :)
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Voipi olla, että suuri osa tätä threadia lukevista käy itsekin säännöllisesti seuraamassa keskustelua Forza 3:n virallisilla sivuilla, mutta silläkin uhalla että saarnaan seurakuntakuorolle: Viimeisin pitpass report ilmestyi tuossa juuri. Forza 3:ssa päästään näköjään katumaasturien lisäksi ajelemaan avolavoillakin...

Varmaan kolmannen kerran Forza 2:n uramoodia läpiajaessani ratavalikoiman niukkuus suhteessa uran pituuteen alkaa hieman nyppiä. Kolmosessa ei ihan heti näyttäisi tulevan tuota ongelmaa, kun jo nyt on vahvistettu koko liuta ratoja:

  • Circuit de Catalunya, eli Barcelonan F1-osakilpailurata
  • Laguna Seca
  • Le Mans
  • Motegi
  • Mugello
  • Nürburgring
  • Sebring
  • Silverstone
  • Suzuka
  • Tsukuba
  • Maple Valley (ei oikea rata)
  • Montserrat (ei oikea rata)
  • New York (ei oikea rata)
  • Sedona Raceway Park (ei oikea rata)

Melkein jokaisesta noista löytyy useampia ajettavia ratoja (vajaat 40 varmaa), ja villejä huhuja liikkuu muistakin paikoista, kuten Monaco... Amalfin seutu Italiassa lienee myös aika saletti.

Yksi Forza 2:n rata jota en haluaisi enää ikinä nähdä on King Cobra, toivotaan ettei tee paluuta.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Yksi Forza 2:n rata jota en haluaisi enää ikinä nähdä on King Cobra, toivotaan ettei tee paluuta.

Joo onhan King Cobra aika kiharainen, mutta kyllä se menee kun oppi kaikki mutkat. :)
Mutta ei sitä enää jaksais uudessa pelissä vääntää, jääköön FM 2:een.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Morjens

Elkää nyt tytöt höpsikö, King Kobra oli mui bueno! :)

Limited Editionin ennakkotilaus himottaa aika kovasti, mutta en ole vielä saanut tilausta aikaiseksi. Ehkä seuraavana palkkapäivänä.

Forza 2 oli lähes täydellinen, mutta siinä oli yksi todella suuri miinus: Missä Alfa Romeo? Onneksi tämä sanoinkuvaamaton rikos ihmiskuntaa kohtaan on saatu korjatuksi.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Melkein jokaisesta noista löytyy useampia ajettavia ratoja (vajaat 40 varmaa), ja villejä huhuja liikkuu muistakin paikoista, kuten Monaco... Amalfin seutu Italiassa lienee myös aika saletti.

Yksi Forza 2:n rata jota en haluaisi enää ikinä nähdä on King Cobra, toivotaan ettei tee paluuta.

Maininta Monacosta oli ilmeisesti typo PR-väeltä, mutta ainakin jotain sen tyylistä on luvassa. Lisäksi ratavalikoimaan pitäisi tulla myös korkeusvaihteluja.

Che Chou sanoi:
It was a typo from our new FM.net content writer. :)

That said, we do have a track that brings some of that flavor to the proceedings...

NeoGAF - View Single Post - Forza Motorsport 3 announced, October, cockpit view confirmed
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Ykkösestä saisi olla mukana Blue Mountain ja se Tokyo Circuit-katurata. Ne olivat omat lempparit heti sen tougen jälkeen. Tietysti nyt kun driftaus on omana lajinaan mukana niin kunnon tougepätkän tuleminen peliin ei olisi mahdoton idea.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Varmaan kolmannen kerran Forza 2:n uramoodia läpiajaessani ratavalikoiman niukkuus suhteessa uran pituuteen alkaa hieman nyppiä. Kolmosessa ei ihan heti näyttäisi tulevan tuota ongelmaa, kun jo nyt on vahvistettu koko liuta ratoja
Itse en jaksanut samojen ratojen jatkuvasta kierrätyksestä johtuen edes yhtä läpipeluuta. Level 30 sai riittää.

Mielestäni autojen määrä oli kakkosessakin jo yltäkylläinen, mutta ratojen määrää - tai oikeammin maisemien määrää - tulee lisätä rajusti.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Ykkösestä saisi olla mukana Blue Mountain ja se Tokyo Circuit-katurata. Ne olivat omat lempparit heti sen tougen jälkeen. Tietysti nyt kun driftaus on omana lajinaan mukana niin kunnon tougepätkän tuleminen peliin ei olisi mahdoton idea.

Ainakin kaikki australialaiset Forza-fanit taitavat toivoa kädet kyynärpäitä myöten ristissä, että Bathurst olisi mukana - ellen nyt ihan väärin muista, niin Blue Mountain perustuu aika pitkälti siihen.

Tuleva uramoodi kuulostaa hyvältä sikäli, että kaikkiin ja kaikenlaisiin kilpailuihin ei tarvitse osallistua päästäkseen uran "läpi", eli esim. jos ei halua ajaa kiihdytyskisoja tai driftata niin ei tarvitse. Itselläni ei mitään driftausta vastaan, mutta kun ei ole tullut harjoiteltua niin tekniikka on enämpi hakusessaan. Pitkät luisut ovat useimmiten tahattomia ja niitä säestää renkaiden ulinan lisäksi voimistuva "Ei perrrRRRR...", varsinkin jos Viimeisen Kierroksen Kirous iskee.

Uramoodista juttua täällä.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Barnold sanoi:
Pitkät luisut ovat useimmiten tahattomia ja niitä säestää renkaiden ulinan lisäksi voimistuva "Ei perrrRRRR...", varsinkin jos Viimeisen Kierroksen Kirous iskee.

Niin totta, niin totta. Itsekin mieluummin olen kokonaan luistamatta, silä ne menevät melkein aina vastoin odotettua.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Tajusin vasta nyt että pelissä on kiihdytyskisojakin, vois olla kiva pelata niitäkin, ei kuitenkaan kovin montaa peliä ole jossa tuollainen mahdollisuus olisi.

Harvasta pelistä viitsin sanoa että pakko-ostos mutta tämä ja ne gta_n lisäosat on kyllä pakko hankkia:)
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Yksi Forza 2:n rata jota en haluaisi enää ikinä nähdä on King Cobra, toivotaan ettei tee paluuta.

Ja toinen mitä ei huvittaisi nähdä on New York, sitä rataa on tullut tahkottua kerrat jos toisetkin kun viimeisellä kierroksella menee joku mutka vituralleen ni siinähän taas auto säpäleinä ja sijoitus tippuu samassa missä huippunopeuskin.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Ehdin jo pelästyä, ettei vanhoja jenkkejä tule, mutta näkyhän sittenki tuossa yhessä kuvassa vihdoin. :)
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Ihan sama paniikki iski, kun puhuttiin, että uusia automalleja on tulossa paljon. Itse toivon todella, että peliin tulee myös kattava annos 60- ja 70-luvun raasereita. Erityisesti jenkkien lotjat kiinnostaa ja olivat kylkimyyrinä loistavinta, mitä ikinä on autopeleissä ollut jo GT Legendsissä. Luulisi tuollaisella Pontiac GTO:lla tai Boss Mustangilla toimivan driftauskin, tosin radalla on syytä olla leveyttä :). Tietysti mukaan vielä Lotuksen mahtavat klassikkovanhukset, Porschen, Lancian, Ferrarin, Lambon ja Alfan klassikoiden kera, unohtamatta japsien 70-luvun sporttikuppeja. Lisätoiveena on, että pelissä olisi oma uusi harrasteautoni Mitsun 3000 GTO.

Ihan OffTopicina. Pitääkö kukaan täällä 80-luvun autoista? Omasta mielestäni 70-luvulla vielä tehtiin todella kauniita persoonallisia autoja. Sitten öljykriisin jälkeen kaikki autot olivat höllevatin rumia, kulmikkaita laatikoita, kunnes 90-luvun alussa suunnittelijoilta otettiin viivottimet pois ja autoihin tuli pyöreitä muotoja. Olihan 80-luvulla pari hienoa sporttia, mutta esim. peugeotin ralliohjus oli tasan niin ruma, kuin kauppakassi, jonka päälle se oli tehty. Tuo kulmikkuus siis häiritsee itseäni eniten ja esim. jenkkiautoissa 80-luvun mallit ovat pennien arvoisia, kun 70-luvun versioiden hinnat pyörii kymmenissä tuhansissa ja 90-luvun pelit ovat suhteessa ikään nähden paljon arvokkaampia, joten ostava yleisö tuntuu olevan samaa mieltä.

BTW. Mistä saisi tuon MS Forceratin edukkaimmin?
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Ihan OffTopicina. Pitääkö kukaan täällä 80-luvun autoista? Omasta mielestäni 70-luvulla vielä tehtiin todella kauniita persoonallisia autoja. Sitten öljykriisin jälkeen kaikki autot olivat höllevatin rumia, kulmikkaita laatikoita, kunnes 90-luvun alussa suunnittelijoilta otettiin viivottimet pois ja autoihin tuli pyöreitä muotoja. Olihan 80-luvulla pari hienoa sporttia, mutta esim. peugeotin ralliohjus oli tasan niin ruma, kuin kauppakassi, jonka päälle se oli tehty. Tuo kulmikkuus siis häiritsee itseäni eniten ja esim. jenkkiautoissa 80-luvun mallit ovat pennien arvoisia, kun 70-luvun versioiden hinnat pyörii kymmenissä tuhansissa ja 90-luvun pelit ovat suhteessa ikään nähden paljon arvokkaampia, joten ostava yleisö tuntuu olevan samaa mieltä.

Ehdottomasti. 80-luvun autoissa on monissa sellaista brutaaliutta mitä ei muina vuosikymmeninä ole nähty. Esimerkiksi countach, ja monet ferrarit: testarossa, f40 ja ehkä kaikkein upeinpana 288gto.
 
Ylös Bottom