Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Forza Motorsport 3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ProBale
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

On parempi, mutta kuten Paavi sanoikin tuossa, ei tämä mikään burnoutti edes yritä olla. Kilpaa-ajavat pyrkivät olemaan kolaroimatta, eiks jeh?

Demossa vaan joskus kuvailtiin videoita, joissa jengi tykitti R8:lla vastapalloon jne ja jatkoivat matkaa. Asetukset tappiin valmiissa versiossa ja sama niin tuskin jatkat matkaa...oli pelti kosmeettisesti rutussa tai ei...

Juuh, kolarointihan on minulle autopeleissä melkein sama kuin fragituksi tuleminen räiskinnöissä. Olen kiltti poika ja ajan turvallisesti. Olen vain armoton perfektionisti, mielestäni simulaattoriin kuuluu joka ikinen aihe-alueeseen liittyvän asian simuloiminen. OFP: Dragon Risingissakin potuttaa, kun helikopterit ovat ilmeisesti rakennettu jostain Marsista saatavasta ihmemetallista. ;)

Kovalchuk sanoi:
Pahoittelen, jos tuntuu siltä, että riitaa ollaan haastamassa, koska se ei ole tarkoitus! Tarkoituksenani oli hieman kiusoitellen todeta, että asiat yleensä järjestyvät soittamalla kauppaan paljon helpommin kuin täällä haahuilemalla, ei mitään muuta.

Ja ei, en minä eikä nickissäni ihailemani jääkiekkoilija ole enää teini-iässä. Ja tähän myös muistutan sellaisen vanhan sananlaskun "kärsivällisyys on hyve".
No hyvähän se sitten on, jos et ole suutasi soittamassa. Allekirjoittaneelle vain pomppi silmille tuo tekstisi melko räikeästi. Jatkakaa.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Juuh, kolarointihan on minulle autopeleissä melkein sama kuin fragituksi tuleminen räiskinnöissä. Olen kiltti poika ja ajan turvallisesti. Olen vain armoton perfektionisti, mielestäni simulaattoriin kuuluu joka ikinen aihe-alueeseen liittyvän asian simuloiminen. OFP: Dragon Risingissakin potuttaa, kun helikopterit ovat ilmeisesti rakennettu jostain Marsista saatavasta ihmemetallista. ;)

Osittain samaa mieltä. Mielestäni ajosimulaattorissa on tärkeämpää auton käyttäytyminen ajaessa mahdollisimman aidosti, kuten oma esikuvansa. Sen takia Turn 10 onkin tehnyt jäätävän määrän duunia mm. auton- ja renkaanvalmistajien kanssa, jotta pienetkin jutut merkitsisivät. Kun kuulin Dan Greenwaltin esityksen ja pari haastattelua Tukholmassa kuukausi sitten, aloin vasta ymmärtämään kuinka moneen pikkuasiaan kaverit ovat kiinnittäneet huomiota pelissä. Se määrä työtä mitä 125 henkinen tiimi on käyttänyt aikaa jokaiseen autoon ja rataan tuodakseen markkinoille mahdollisimman hyvän ja monipuolisen ajosimun, joka sopii samalla hc-äijille mutta ajoapujensa ansiosta myös lapsille, joka antaa mahdollisuuden tuunata autoa sisältä ja ulkoa viimeisen päälle ja jonka verkko-ominaisuudet nostavat online-ominaisuuksien riman uudelle tasolle, on vaan uskomatonta. Pidän noita ominaisuuksia tärkeämpänä kuin sitä, että auto hajoaa palasiksi törmätessä. Se ei kuitenkaan ole tarkoitus kilpa-ajopelissä.

Mutta olisihan se kivaa jos autot törmätessään saisivat ISOA osumaa. Sitä varten pelaan kuitenkin jotain aivan muita pelejä, shiftejä ja burnoutteja. Niillä ei ole tosin mitään tekemistä simulaation kanssa vaikka autot hajoaisivatkin... :)
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Joo kyllähän se niin on että kun konsolilla on tietty määrä laskentatehoa, niin mielellään sen Forza 3:n tapauksessa suurimmaksi osaksi fysiikanmallinnukseen keskittää. Ehkä sitten seuraavassa sukupolvessa voidaan visuaalista vaurionmallinnusta viedä uudelle tasolle, myös simulaatioon painottuvissa peleissä.

Tärkeintä kuitenkin Forzan tapauksessa on että se matka ei jatkuisi jos ja kun ajetaan pihalle kahta ja puolta sataa.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Onko Paavi pelannut multiplayeria? Onko siinä viivettä/lagia? IGN:n haastattelussa sitä ainaki kehuttiin hyväksi.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Onko Paavi pelannut multiplayeria? Onko siinä viivettä/lagia? IGN:n haastattelussa sitä ainaki kehuttiin hyväksi.

Lähinnä kahdella pelaajalla (ja kuudella tekoälykuskilla) ajeltiin Hakson kanssa. Tuolloin ei lagia ollut luonnollisesti yhtään, eikä sen pitäisi olla ainakaan ongelma suomalaisten keskinäisissä taistoissa.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Pikainen välikysymys :cool:
Oliko se nyt 23. päivä kuluvaa kuuta kun peli ilmestyy? Kun joissain lähteissä mainitaan 27.10?
Vai onko toi jälkimmäinen ameriikan päivä?

Kiitos, jatkakaa :)
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Ja kuka pelaa Xboxia asentamatta pelejä kovalevylle? Minulla on Jasper-boxi, mutta ei sitä levyltä lukiessa hullukaan halua pelata, melu on sietämätön, joten pelit pakko asentaa kovolle.

/ot

Ja taasko tässä mennään sillä lapsilinjalla, että mistään ei saa sanoa pahaa sanaa. Jos peli vie sen ja sen verran tilaa, niin missäs muualla siitä voi jäpistä, kuin pelin omassa ketjussa? Miltei 10GB on aika paljon tilaa.

Onneksi kakkoslevyltä voi myös aika näppärästi valita mitä asennat, eli kaikkea ei ole pakko asentaa :) Jos haluat esim. kaikki radat, ei extralevyn ratojen asennukseen uppoa varmasti kovinkaan paljoa tilaa. Ja jos jossain autopaketissa sattuu se oma lemppari olemaan, asenna vain se.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Gigantti näkyy ainakin netissä myyvän peliä. Valittavissa on toimitustavaksi nouto, jolloin peli pitäisi hakea seuraavana arkipäivänä myymälästä. Onkohan peli jo oikeasti myynnissä vai onko verkkosivun ylläpitäjällä sormi lipsahtanut? Hintaa netistä ostettaessa normiversiolla 55e.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Joo kyllähän se niin on että kun konsolilla on tietty määrä laskentatehoa, niin mielellään sen Forza 3:n tapauksessa suurimmaksi osaksi fysiikanmallinnukseen keskittää. Ehkä sitten seuraavassa sukupolvessa voidaan visuaalista vaurionmallinnusta viedä uudelle tasolle, myös simulaatioon painottuvissa peleissä.
Edelleenkään vauriomallinnus ei ole tehoista kiinni, vaan autovalmistajien tarkoista sopimuksista. Eli autovalmistajat päättävät mitkä osat saavat hajota. Tämän takia peleissä, joissa on oikeita autoja (GT5 ja Forzat ) autot hajoavat usein vain ennaltamäärätyistä kohdista.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

"Miltei 10GB on aika paljon tilaa"

Nii-i. Onhan se varsinkin jos boxisi kyljessä on 20GB kovo, niinkuin minulla, mutta onhan peli kaunis ja varmasti jokaisen 10GB edestä saat pelinautintoa vaikka millä mitalla.

Itse ainakin asennan pelin kokonaan kovolle, täytyy vain ensin poistaa CoD Waw, Lost and Damned ja tietenkin Forza 3 demo alta pois, niin tilaa on sitten about 12-14GB.

Suuri uhraus, mutta eipähän boxi pidä niin kovaa ääntä, vaikka melko hiljaisesta päästä taitaa olla ja voi pelata vähän pitempää pelisessiota, ettei tarvitse pelätä boxin hajoavan, kun ei käy niin kovilla "kieroksilla" :D
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Onneksi kakkoslevyltä voi myös aika näppärästi valita mitä asennat, eli kaikkea ei ole pakko asentaa :) Jos haluat esim. kaikki radat, ei extralevyn ratojen asennukseen uppoa varmasti kovinkaan paljoa tilaa. Ja jos jossain autopaketissa sattuu se oma lemppari olemaan, asenna vain se.
Mulla kyllä se asens ihan kaikki kerrallaan. ehkä missasin jotain?
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Miks KonsoliFINin julkaisulistassa on 27. pv ja täällä foorumilla puhutaan 23. pv:stä?
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Miks KonsoliFINin julkaisulistassa on 27. pv ja täällä foorumilla puhutaan 23. pv:stä?

Typo. ;)

Se on muuten jännä, kuinka ihmiset vaikenevat kuin muuri kysyttäessä, mistä pelin ennen julkaisupäivää on saanut. Toisaalta kuitenkin järkevää, totta kai.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Typo. ;)

Se on muuten jännä, kuinka ihmiset vaikenevat kuin muuri kysyttäessä, mistä pelin ennen julkaisupäivää on saanut. Toisaalta kuitenkin järkevää, totta kai.

enpä kyllä ainakaan itse tulisi hehkuttelemaan wareversioita. ylläpidon tietäen voi jo suoraan kuvitella, että promoja pelataan, mutta normaalit käyttäjät ehkä hieman helpommin pääsevät suurennuslasin alle
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Kova kuumotus on päällä. Toivotaan että verkkokauppa.com lähettää pelin perjantaiksi. Muuten tulee pitkä viikonloppu. Pitää varata kaljaa ja ruokaa jääkaappi täyteen ja puhelin tottakai kiinni, ettei tule häiriö tekijöitä. :D
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Itellä myöskin toossi kova odotus perjantaita kohti! Tuntuu lähes ikuisuudelta tuo 4pv. :DOnko muuten mitään mahdollisuuksia saada ahvenanmaan kautta tilattua peliä päivää ennen julkaisupäivää??:confused: (Verkkokaupasta tämän siis tilasin)
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Kova kuumotus on päällä. Toivotaan että verkkokauppa.com lähettää pelin perjantaiksi.

Kysyin asiaa verkkokaupasta ja vastaus oli: "pyrimme aina siihen" (eli että peli olisi ennakkotilaajilla julkaisupäivänä). Toivotaan, että tämä pitää kutinsa.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Onko muuten mitään mahdollisuuksia saada ahvenanmaan kautta tilattua peliä päivää ennen julkaisupäivää??:confused: (Verkkokaupasta tämän siis tilasin)
Itse kokeilen ensimmäistä kertaa tilata ahvenanmaan kautta ja olen kyllä varautunut siihen että ensi viikkoon saattaa mennä. Positiivinen yllätyshän se olisi jos ihan julkaisupäiväksi sen saisivat toimitettua. Sitten kyllä tulisi käytettyä putiikkia muidenkin pelien varaamisiin.
 
Ylös Bottom