Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Forza Motorsport 4

Vastaus: Forza Motorsport 4

Noin se on yksittäisissä eventeissä, mutta uramoodissa kyseistä säätöä ei ole.
Uramoodin alussa ekan kisan jälkeen kyllä tuon kävin muuttamassa ennen tokaa kisaa. En mitään yksittäisiä eventtejä tai kisoja koskaan pelaile, joten ihmetyttää, miksi tuo vaikeustason säätö edes sitten löytyy, jos se on noin, miten sanot?
 
Vastaus: Forza Motorsport 4

Uramoodin alussa ekan kisan jälkeen kyllä tuon kävin muuttamassa ennen tokaa kisaa. En mitään yksittäisiä eventtejä tai kisoja koskaan pelaile, joten ihmetyttää, miksi tuo vaikeustason säätö edes sitten löytyy, jos se on noin, miten sanot?

Ainakin itse kun menen uramoodin kautta siihen valikkoon, jossa saa säätää mitkä ajoavut on käytössä, niin alimpana on AI difficulty. Se on asetuksella 'World Tour', eikä asetusta pysty muuttamaan. Tämä tarkoittanee nimenomaan TT-2k:n mainitsemaa dynaamista vaikeustasoa.

Muoks. Tiedä taas miksi pitää mennä huutelemaan työpaikalta, kun ei pääse itse tarkistamaan. Eli eihän sielä mitään AI Difficulty lue, vaan Career Bonus. Se vain vanhaa pääkoppaa hämäsi, kun on samassa paikassa missä ennen on ollut AI Difficultyn asetus. Joka tapauksessa eiköhän se dynaaminen vaikeustaso Career-pelimuodossa kuitenkin ole.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Forza Motorsport 4

Uramoodin alussa ekan kisan jälkeen kyllä tuon kävin muuttamassa ennen tokaa kisaa. En mitään yksittäisiä eventtejä tai kisoja koskaan pelaile, joten ihmetyttää, miksi tuo vaikeustason säätö edes sitten löytyy, jos se on noin, miten sanot?
Forza 3:n uratilassa ja Forza 4:n yksittäisissä kisoissa AI:n taso säädetään samasta valikosta kuin varsinaiset ajoavutkin. Mutta nelosessa näin ei olekaan uran kohdalla tuntemattomasta syystä. Tuntuisi tosi omituiselta, että sen saisi säätää ensimmäisen ja toisen kisan välissä vain.
 
Vastaus: Forza Motorsport 4

Ensi viikolla (1.11.) lisää automobiileja peliin. Hintaa 560 pistettä (tai ilmainen, jos ostit kausikortin).

The November Speed Pack features 10 new cars that are just waiting to be tuned, painted and raced to the limit:

2012 Lamborghini Aventador LP700-4: The newest Bull in the Lamborghini stable has arrived: fans can take it for a spin in “Forza Motorsport 4” and experience what it’s like to whip past rivals at 200 miles per hour.
2012 Aston Martin Virage: Aston Martin’s newest coupe features a barking V12 that balances a perfect ratio of horsepower to torque to propel the Virage down the open road.
2011 #2 Audi Sport Team Joest R15++ TDI: The final version of the Audi R15, the R15 “Plus Plus,” celebrated the R15s final race at the 2011 Sebring 12 Hours.
2011 Audi RS3 Sportback: The newest member of the Audi RennSport line boasts the same 2.5-liter turbocharged direct-injection five-cylinder found in the TT-RS, propelling it from 0 to 60 in only 4.6 seconds.
1957 Chevrolet Bel Air: A true automotive icon, the “57 Chevy” gained notoriety as a hot rod and is now one of the most recognizable American cars of all time.
2012 Dodge Charger SRT8: The 2012 Dodge Charger SRT8 is a serious performance machine with a 470-hp 6.4-liter Hemi V-8 that responds to throttle inputs with no hesitation.
2011 Ferrari #62 Risi Competizione F458 Italia: Matched only by the legendary heritage of Ferrari, the Risi Competizione team has won two Le Mans championships and achieved 29 podium finishes.
2013 Ford Focus ST: Debuting with the same 250-hp 2.0-liter turbocharged EcoBoost engine that the much larger Ford Explorer SUV uses, the new Ford Focus ST packs a serious punch.
1992 GMC Typhoon: The 280 horses on tap in the GMC Typhoon allow it to do things unthinkable for an SUV before its introduction.
2011 Volkswagen Scirocco R: The Scirocco R serves as the platform for race cars in the Scirocco R-Cup, which brings world famous drivers to the Hockenheim track each year.
 
Vastaus: Forza Motorsport 4

Toimiikos muuten rivals-systeemi ilman goldia?


Toimii se.

Mutta sanokaas nyt onko kukaan päässyt driver levelissä niin korkealle ettei tarttisi aina lähteä jonon hänniltä ja kirota perä edellä vastaan tulevaa tekoälyä?
Kolmosessa ainakin jossain kohtaa alkoi muodostamaan lähtöjärjestyksen auton tason mukaan?

Vähän pistää vaan ketuttaan ku ei ole aika-ajoa tms. että vois oikean paikan ruudukosta hakea vaan aina on pakko tapella tiensä röyhkeän ja hitaan tekoälyn läpi. (tämän takia se rewind varmaan tohon on keksitty... )
 
Vastaus: Forza Motorsport 4

Ei taida driver level vaikuttaa mitään. Itse lvl 60 ja ihan samasta kohtaa aina startataan kuin alussakin.
 
Vastaus: Forza Motorsport 4

Ei taida driver level vaikuttaa mitään. Itse lvl 60 ja ihan samasta kohtaa aina startataan kuin alussakin.

Itte level 69 ja aina lähtään hänniltä.

Nyt muutama miete pelistä:
-(World tour)Mistä hemmetin Flatoutista se tekoäly on lainattu? Olen reilusti auton mitan edellä,niin kylkeen tulee.. Ne oikeen tähtää siihen!
-Rivals mode
Pöh, sekin kusee. Ensin pieksen kaverin,sitten se tarjoaa jotain random tyyppiä. Hitto,30(se on perässä mun aikaa)sek on jo aika hatusta vedetty!

Muuten ajomalli on hiton hyvä. Ainakin mie tykkään.

Nyt mennään event listia ja siel voi pelleillä paljon(muistakaa ne vaikeus tason säädöt)

-KilliCat-
 
Vastaus: Forza Motorsport 4

Joku muukin sentään sitä mieltä, että tuo A.I. on aika perseestä. Rivalsissa minua häiritsee eniten se, että (monessa kisassa) voi käyttää omia autoja. Minusta tuo vie koko idean tuosta hommasta. Sama kun aikoinaan pelasin GT5 proloa ja tykkäsin driftata ja sitten katsoin yhden tyypin uusinnan. Oli niin vimpan päälle säädetty kaikki oikein, että jätkä veti mutkan kaasu pohjassa ja kierrokset pysyi just oikeassa kohdassa koko slaidin ajan. Ei tollasessa ole kyse enää siitä kuka osaa ajaa vaan siitä kuka osaa säätää sen auton oikein.
Olisi vaikka viisi vaihtoehtoa josta valita niin kyse olisi oikeasti siitä kuka osaa ajaa eikä siitä kuka osaa säätää autonsa.

Eikös muuten tekijät sanoneet, että sen takia nostettiin se maksimi leveli 150:een, että on jotain saavutettavaa. Mitä saavutettavaa siinä on kun 50 levun jälkeen saa vaan rahaa joka levelistä. Ennen oikein odotti uutta leveliä kun sai uuden auton ja nyt se on pelkkä tylsä numero joka ei kannusta mihinkään.
 
Vastaus: Forza Motorsport 4

Ohan siellä rivalsin puolellakin muutama ihan tiettyyn vakio autoon rajattu kisa. Että siellä on vähän kaikille haluamaansa.
Ja uskoisin että toi Rivalsin rata/kisa valikoima tosta laajenee koska tällä hetkellä aika kuiva...

Ja tota ihmettelen että miten ei kukaan ikinä onnistu tekemään tekoälyä sellaiseksi että se toimisi, ja että siinä riittäisi vaikeustaso :confused:
Tässäkin se on todella syvältä...

Ja tohon leveli palkintoon. Se on ihan hyvä että saa edes jotain jos ne rahasummat on tarpeeksi isot. Voi sitten ostaa juuri niitä kalliita unelmia. Jos autotalliin saisi voittamalla 150 autoa ja kaikki omat vielä päälle niin tulee vähän turhan iso talli. Eihän niillä kaikilla kerkeä ajamaan ikinä.
Ja toi on kanssa ihan mukava uudistus että tietyn automerkin osat tulevat ilmaiseksi tietyn ajamisen jälkeen. Nyt on oikeasti mahdollista että rahat riittää kaikkeen. Kun kolmosessa oli aina loppu vaikka kuin ajoi.
 
Vastaus: Forza Motorsport 4

No ainakin vielä on tullut 50-60 levulla vajaa 130 000cr / lvl eli ei tuolla hirveästi rikastumaan pääse. Pelkästään exclusive taste saavutukseen tarvitaan kivat 38 miljoonaa. Jos ottaa 30 levelillä palkinnoksi Ferrari 330 P4:n niin tarvitaan "enää" 29 miljoonaa. Olen vetänyt koko world tourin läpi ja nyt on rahaa joku kuutisen miljoonaa ja ainoa auto jonka olen ostanut oli se orkkis GT40 joka makso 1.5 miljoonaa.

Taitaa jäädä tuo saavuttamattta ellen sitten myy autoja pois.
 
Vastaus: Forza Motorsport 4

Taitaa jäädä tuo saavuttamattta ellen sitten myy autoja pois.

Kannattaa ajaa rivalssia jos haluaa paljon crediittejä. Ottaa vastustajaksi huonoimman 100 000cr ajan ja vaikka storefrontista jonkun hyvän tunen niin huonoillakin ajotaidoilla saa sen 100k per (lyhyt)kisa, ja jos on voittamassa vastustajan kummituksen reilulla erolla niin hidastaa maaliviivalla ja voittaa vain niukasti niin voi ottaa seuraavan tyypin leaderboardilta ja taas tulee satatonnia crediittejä.

Palkintoautoja löytää auctionhousesta todella halvalla, esim. sen 9miljoonan ferrari p4:n sain jollakin 300k cr.
 
Vastaus: Forza Motorsport 4

Onhan tuossa keinoja millä tuota krediittiä saa kerättyä.. itse oon nyt siirtyny world tourista eventi listiin ja väliin pelailen jonkin verran rivalsseja... Ihan kivasti tuota kertyy. Multa puuttuu enää pari Fefeä ni saan sen achievementin, tosin niillä kokonaishinta taitaa olla sen melkee 20 miljoonaa, että hetki menee.
 
Siis onhan tämä ihan mahtava peli mutta kyllä ne muutamat asiat vaan sitte osaa häiritä.

Mikä järki esim. On tuossa world tourissa? Ei tarvitse edes voittaa kilpailuita ja etenee. Tämä olisi vielä tylsempi kuin kolmosen ura ellei tässä olisi tuota autoluokan vapaaehtoista valintaa. Lisäksi tuo tekoälyn huijaus on niin läpinäkyvää että aivan itkettää välillä. Muutenkin se niiden mutkissa jarruttelu on aikalailla pedaalista. Tietty myös se toistenkin mainitsema väkisin törmäily. Ajat omas linjaa niin kaveri senku tunkee kylkeen.

Sitte tämä perhana toblerone-paska. Eikö sitäkään ny oo voinu yhtää järkeillä kuntoon. Vedät 4 mutkaa ennen lähtöviivaa vähän leveäksi niin eiköhän sieltä tuu toble mukaan seuraavalle kierrokselle. Taas sitte joko kelaillaan hevonvideoon asti tai ajetaan nöyrästi taas yksi turha kierros.

Vielä löytyy tämä jumalankäsi joka tarraa kiinni. Hyvähän se on että esim. tietyissä paikoissa (laguna seca) tämä oikominen on laitettu kuriin. Kysympä nyt vain että miksi esim. Indyn ovaalin nurmikolle ajautuminen stoppaa auton kuin seinään (vähän ennen pittiä). Vähä rengas ruoholle niin jumala tulee ja nappaa.

Ja mistä lähtien kiihdytysajoissa on ollut lähtölaskenta ja kun GO! tulee niin aika lähtee heti juoksemaan. Ei näin, ei näin. Sama paska oli jo edellisessäkin forzassa.

Mistähän vielä valittais että tulis kiintiö täyteen. Pitänee miettiä lisää toiste ku ei nyt tunnu muistuvan.
 
Vastaus: Forza Motorsport 4

Uramoodin alussa ekan kisan jälkeen kyllä tuon kävin muuttamassa ennen tokaa kisaa. En mitään yksittäisiä eventtejä tai kisoja koskaan pelaile, joten ihmetyttää, miksi tuo vaikeustason säätö edes sitten löytyy, jos se on noin, miten sanot?

Millanen versio sulla on pelistä? Ku ylimääräsiä valikoita tuntuu olevan? :D
 
Vastaus: Forza Motorsport 4

Siis onhan tämä ihan mahtava peli mutta kyllä ne muutamat asiat vaan sitte osaa häiritä.

Mikä järki esim. On tuossa world tourissa? Ei tarvitse edes voittaa kilpailuita ja etenee. Tämä olisi vielä tylsempi kuin kolmosen ura ellei tässä olisi tuota autoluokan vapaaehtoista valintaa. Lisäksi tuo tekoälyn huijaus on niin läpinäkyvää että aivan itkettää välillä. Muutenkin se niiden mutkissa jarruttelu on aikalailla pedaalista. Tietty myös se toistenkin mainitsema väkisin törmäily. Ajat omas linjaa niin kaveri senku tunkee kylkeen.

Sitte tämä perhana toblerone-paska. Eikö sitäkään ny oo voinu yhtää järkeillä kuntoon. Vedät 4 mutkaa ennen lähtöviivaa vähän leveäksi niin eiköhän sieltä tuu toble mukaan seuraavalle kierrokselle. Taas sitte joko kelaillaan hevonvideoon asti tai ajetaan nöyrästi taas yksi turha kierros.

Vielä löytyy tämä jumalankäsi joka tarraa kiinni. Hyvähän se on että esim. tietyissä paikoissa (laguna seca) tämä oikominen on laitettu kuriin. Kysympä nyt vain että miksi esim. Indyn ovaalin nurmikolle ajautuminen stoppaa auton kuin seinään (vähän ennen pittiä). Vähä rengas ruoholle niin jumala tulee ja nappaa.

Ja mistä lähtien kiihdytysajoissa on ollut lähtölaskenta ja kun GO! tulee niin aika lähtee heti juoksemaan. Ei näin, ei näin. Sama paska oli jo edellisessäkin forzassa.

Mistähän vielä valittais että tulis kiintiö täyteen. Pitänee miettiä lisää toiste ku ei nyt tunnu muistuvan.

Annetaas tulitukea speitanille :)

Joo o täytyy ihmetellä kuka vatipää tämän mahtavan "jumalankäden" on keksinyt pienessä päässään, räikein kohta on kyl just toi indianan ovaalikohta (jossa muuten tietsat jarruttelee kuin 80 vuotiaat vaarit), tuut sieltä miljoonaa ja tuhatta ja vahingossa pieni vahinko-ohjausliike ja osuu vähä nurtsille, seuraus: kuskiin kohdistuu 30G:n voimat ja auto meneekin yhtäkkiä kolmeakymppiä, jepjep. No ei siinäkään rankaista ku 10 sekunnilla jos tossa kohassa vedät nurmelle. MIKSI tota vammasta stoppaussysteemiä ei ole korvattu esteillä, esim rengasvallia sellasiin paikkoihin joissa pystyy oikasemaan, olis paljon parempi niin. Nytkin esim road atlantassa se yks legendaarinen oikea niin siitähän vetää koko auton mitalla nurtsin kautta yli ennenkuin stoppaa. tai vaikka hockenheimin avausmutka, jonka näköjään pystyy kans oikomaan melko huolella. Nettipeleissä saa sitte miettiä että millasta porukkaa on pelaamassa, että oiotaanko vai eikö oiota, ite en lähe oikomaan ennenkuin näen jonku toisen oikovan...

Ja toi virhekolmio on kyllä niin vitsi kans, kyllä sen ymmärtää että se tulee viimeisessä kurvissa, mutta että kilometri ennen maalia vedät seinään, niin pelin mielestä sä saat siitä niin paljon hyötyä seuraavalle kierrokselle että sinut palkitaan siitä kolmiolla. Noh ton takia otin sen kelausnapin lopulta käyttöön kun paloi hihat rivalsseissa...

Eipä muuta tällä erää, muutenhan pelissä ei ole sinällään valittamista, ajettavuus, äänet, grafiikka, valikot ten points, mutta kun nää samat valituksen aiheet oli jo kolmosessa, niin vähän se nyppii ettei niille ole viitsitty tehdä yhtään mitään, epätoivosesti voi vaan toivoa patchia jota ei koskaan tule. Tähän tulee vaan ladattavia autoja ja sit ladattavia autoja, ja niin sit tulee viel niitä ladattavia autoja. Tulis vaikka uusia ratoja lisää mieluummin...
 
Vastaus: Forza Motorsport 4

Oon tämänkin mielipiteen kanssa varmaan taas yksin, mut mulle on aivan se ja sama onko pelissä 1-10 autoa, kuin miljoona. Parikymmentä tai enemmän ni menee jo miinuksen puolelle - ei oikeasti kiinnosta siinä määrin yhtään enemmissä määrin miljoonat autot. Loistavan autopelin vetää vaikka vähemmälläkin automäärällä helposti läpi samat sata tuntia kuin niillä miljoonilla kaaroilla. Tuo uramoodi sai odotetusti vanhaa tuttua palautetta, johon olen helvetin pettynyt. Menee lykkäykseen ehdottomasti pelin osto.
 
Vastaus: Forza Motorsport 4

Rivals on kyllä mukava, mutta se vähän sylettää kun ensin pitää aina ajaa joku aika sinne pohjille ratoihin että saa sieltä keskivälistä kaivettua jonkun kivan vastustajan josta saa myös hyvän bountyn, menee vähän turhan kauan aikaa jos top scoresta lähtee scrollaa niin tovi menee että pääsee sinne muutaman tuhannen tienoille että pärjääkin..rahaa siitä saa kyllä mukavasti.

world tourista alkaa vähän maku mennä ku on se viimenen season (jos se legends on viimenen ? ) menossa, mun mielestä samaa probleemia ku kolmosessa että kisat kestää vitusti liian pitkään, ei kukaan jaksa varmaankaan ajaa aina jotain 5+ kierrosta samoja ratoja kerta toisensa jälkeen, olis kiva jos ois jotain 2 tai 3 kierrosta mutta kun nykysin yhteen kisaan menee aina vähintään se 10 minsaa. kovin tylsäks käy.

onko joku pelannut sitä world touria pidemmälle et miten se kausi jatkuu legendsin jälkeen ?

audi rs 3 on muuten yllättävän hyvä auto. säätämällä varsinkin saa erittäin ketterän ja nopean, ehkä paras meikäläisellä A-luokassa.
 
Vastaus: Forza Motorsport 4

Se World Tour alkaa alusta kun oot 10 kauden vetäny, toinen vaihtoehto on siirtyä eventteihin. Olen nyt itse saanut n. 10% vedettyä. Siitähän saa sen achievementinkin kun tekee 100% noista eventeistä (siis voittaa kaikki).
Mä kyllä ihmettelen kun kaikilla tuntuu olevan paljon valittamista tästä pelistä, mä oon ainakin erittäin tyytyväinen peliin. Kaikki pelittää ihan vähintäänkin kohtuullisesti, huonoin asia tosin taitaa olla tekoäly, mutta sekin menettelee kunha hiukan mukauttaa omaa ajotyyliä. Välillä tosin ottaa pahasti pannuun, mutta resettiä vaan ja uusi yritys.
Kaiken kaikkiaan loisto peli. Itse oon nyt tykästynyt tuolla D-luokassa mun Ferrari 250 cali:in huomattavasti tehokkaampi kuin muut ja on vähän enemmän fiilistä ajella erikoisemmalla autolla kuin jollain VW golffilla. Eventeissä golffit ja muut hatchbackit jää aina kuuntelemaan kun Fefen möly kaikkonee suorilla kauemmaksi... :)
 
Vastaus: Forza Motorsport 4

mun mielestä samaa probleemia ku kolmosessa että kisat kestää vitusti liian pitkään, ei kukaan jaksa varmaankaan ajaa aina jotain 5+ kierrosta samoja ratoja kerta toisensa jälkeen, olis kiva jos ois jotain 2 tai 3 kierrosta mutta kun nykysin yhteen kisaan menee aina vähintään se 10 minsaa. kovin tylsäks käy.

Eikös ne kisat ole liian lyhyitä?
nelosesta on poistettu kaikki kolmosessa olleet pidemmät kisat ja enää ei tartte kun startata hyvin ja voitto tuli.
Yhä tästä jää puuttuun kisoja missä on koko setti, harjottelu, aika-ajot ja kisa.

Tosin vaikeustasoa pitäisi saada lisää pitemmille kisoille, koska niin nelosessa kuin kolmosessakin tekoäly jää todella pahasti jalkoihin...
 
Ylös Bottom