Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Forza Motorsport 5

Vastaus: Forza Motorsport 5 [Hype]

Moninpeli tietenkin pelastaa paljon, mutta aika kaukaa saa hakea motivaatiota uuden Gotta catch em all -keräilyurakan starttaamiseen. Jotain uutta ideaa ja näkemystä ja näihin kaivattaisiin.

Moninpeliä voidaan syyttää varmaan aika monen "yksinpelin" surkeasta laadusta, ikävä kyllä. Itsekin suurimman osan ajasta vietän nykyään Liven puolella mutta välillä sitä kaipaisi sellaista leppoisaa kruisailua mitä onneksi Forza Horizon tarjosi. Täytyy siis toivoa horisonttikakkosen ilmestymistä kasuaaliajamista halajavalle, ehkä jo 2014 jouluksi?
 
Vastaus: Forza Motorsport 5 [Hype]

Itselleni keräily ei ole ikinä autopeleissä ollut se juttu...joitain ratoja jään kaipaamaan edellisestä forzasta mutta noin muuten 200 autoa ja erilainen yksinpeli ura tuossa 5:ssa kiinostaa (ns. miniura + mahdollinen drivatar vaikutus yksinpeliin)
 
Vastaus: Forza Motorsport 5 [Hype]

Itse en taas kaipaa yhtään vanhaa rataa. Niitä on tullut ajeltua niin monta vuotta että etoo jo.
Tässäkin on ihan liian monta vanhaa rataa mukana. Kaikki ne olis voinut heivata huitsin nevadaan.
Mutta siis 14 rataa vaan? Aivan liian vähän.
 
Vastaus: Forza Motorsport 5 [Hype]

Itse en taas kaipaa yhtään vanhaa rataa. Niitä on tullut ajeltua niin monta vuotta että etoo jo.
Tässäkin on ihan liian monta vanhaa rataa mukana. Kaikki ne olis voinut heivata huitsin nevadaan.
Mutta siis 14 rataa vaan? Aivan liian vähän.

Eihän neljätoista lukuna ole kovin paljoa, mutta toivon että laatu korvaa määrän. Numeroarvoa luonnollisesti kasvattavat ratojen eri versiot.
 
Vastaus: Forza Motorsport 5 [Hype]

Mulle riittäis vaikka vaan 20 autoa jos ratoja olis joku 50 tsipaletta :) Siis oikeita moottoriratoja eikä mitään kuvitteellisia hömppiä.
 
Vastaus: Forza Motorsport 5 [Hype]

Ei kyllä hyvältä vaikuta ratojen määrän suhteen. 14 rataa vakiona ja niistäkin moni on omia inhokkejani kuten Bernese Alps ja varsinkin Catalunya. Poissa olollaan loistaa omat suosikki radat Suzuka ja Mugello. Myös tuo Road Atlanta on tylsä ajettava olisivat korvanneet tuon sillä toisella jenkki radalla eli Road Americalla. Ei sekään nyt mikään suosikki ole, mutta mielestäni pieksee tuon Road Atlanta radan mennen tullen Catalunya:sta nyt puhumattakaan. Maple Valley on hyvä esimerkki kuinka rata voi ola hyvä vaikka se ei olisikaan oikea rata. Nordschleife tuo mestarien rata kyllä kuuluisi olla mukana heti kättelyssä, yksi kaikkien aikojen parhaista radoista mitä on tullut vastaan videopeleissä. Onneksi sentään ovat jättäneet Nürburgringin pois se on myös yksi eniten inhoamiani ratoja. Ruotsin Mantorp Park ei ole ikinä tainnut olla mukana Forza peleissä oli muistaakseni Race Pro:ssa ja itse ainakin pidin radasta. Brittien radoista mukana on aina vain Silverstone, mutta Donington Park olisi hyvä lisäys sekä mahdollisesti Brands Hatch.

Jo Forza 2:n aikoina frendien kanssa oltiin ärsyyntyneitä siitä kuinka DLC:nä tuli vain autoja jatkuvalla syötöllä. Road America ja Twin Ring Motegi taisi tulla radoista DLC:nä. Eli autoja vaan suuri määrä tuntuu olevan Turn 10:n mielestä oikea ratkaisu pitää pelaajat tyytyväisinä. Kun taas lukee keskustelu palstoja niin kyllä enemmistö haluaa niitä ratoja mikä on ihan loogista. Myöskin täysin turhat autovistat ja top gear jutut pois Forza:sta. Top Gear on hyvä ja viihdyttävä ohjelma, mutta itse en henkilökohtaisesti kyllä nää Top Gearin tuovan mitään mielenkiintoista Forzaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Forza Motorsport 5 [Hype]

Nippelitietona jostain tuoreesta haastiksesta... peli pyörii 1080p, 60fps + motion blur ja nyt varmistui vielä AA eli antialiasointi/reunapehmennys.. tekniikka ja kuvanlaatu pitäisi olla kohdallaan.
 
Vastaus: Forza Motorsport 5 [Hype]

Ahaa, tuli minulle nyt uutena tietona noiden ratojen ja autojen "vähyys". Missä Suzuka ja Mugello? :/ Itsekin tykkäsin kyseisistä radoista paljon. MUTTA Turn 10 pisti aika mukavan radan kuitenkin viidenteen osaan: Spa! Tätä rataa onkin odotettu!
Autojen vähyys ei itsellä haittaa, kunhan sieltä ei karsita mitään "klassikoita" tai muuten yleisesti tunnettuja autoja. Indie-kaarat ja Lotuksen F1 paikkaa aika paljon tuota autopuoltakin.
 
Vastaus: Forza Motorsport 5 [Hype]

[video=youtube;nHDxfTc__X8]http://www.youtube.com/watch?v=nHDxfTc__X8[/video]
 
Vastaus: Forza Motorsport 5 [Hype]

Jaahas, 14 rataa joista suuri osa vanhoja loppuunkulutettuja, joita ei enää kaipais. Peninsola maple valley ja suzuka ois voinu ottaa mukaan, näistä ei vissii yhtään ole mukana. Mut oon kyllä sitä mieltä että olis ollu aika heivata kaikki vanhat radat hevonkuuseen ja ainaki 20 uutta rataa, mutta ei...
Storefronttia ei ole enää ollenkaan ??? mitä helvattia, ei vaihtuvia sääoloja, ei rengaskulumaa.
Isoin miinus viimeisenä, vanhat ratit ei toimi, eli fanatecin csr, joka on helvetin mainio niin eipä se toimi koska mikkisofta päätti että turha tukea vanhoja koska ne on kuulemma niin surkeita, näin niinku pähkinänkuoressa.

Pahasti näyttää siltä että forza 5 tulee jäämään hyllyyn, ainakin näillä eväillä. Siinä ei paljon 60 fps sun muut full hd-resot auta jos sisältö on niin laiha. Peli on varmasti ihan per..leen hyvännäköinen ja pyörii smoothisti, mutta se ei vaan riitä. Harmi.


http://www.gamechup.com/dan-greenwa...f-certain-features-in-forza-5-comments-on-gt/

http://www.youtube.com/watch?v=0Dp2X7gzAn8
 
Vastaus: Forza Motorsport 5 [Hype]

Jaahas, 14 rataa joista suuri osa vanhoja loppuunkulutettuja, joita ei enää kaipais. Peninsola maple valley ja suzuka ois voinu ottaa mukaan, näistä ei vissii yhtään ole mukana.
Ratavalikoima tuntuu nyt viikonlopun ajeltua tuoreelta. Spa, Yaz Marina, Silverstone (uusittu layout), Bathurst, Praha ovat ainakin itselle uusia ja mielenkiintoisia. Prahaa olin ennen julkaisua mollaamassa, mutta onhan tuo nyt paljon mielenkiintoisempi "fantasy location" kuin yksikään vanhoista. Kyllä noita ihan ilokseen kiertelee.

Sen mitä jäin itse kaipaamaan oli Suzuka. Muuten sanoisin jopa, että ratojen vähyys ei ainakaan alkuun tunnu lainkaan pahalta. Mielummin viimeisen päälle tehtyjä kuin pelkästään vanhasta kopioituja. Toki vähyys alkaa varmasti pidemmän päälle tuntumaan, mutta eiköhän tuolla pitkään ajella vaikkei DLC-ratoja tulisikaan.

Storefronttia ei ole enää ollenkaan ??? mitä helvattia
Päävalikossa on kohta "marketplace, coming soon", mutta tuo ei lienee ole sama kuin vanha storefront. Tosin virityksiä ja maalauksia pääsee jakamaan, ja muut niitä käyttämään. Ainakin saavutuslistauksista päättelin, että muiden käyttäminä nuo omat jaot myös tuovat omaan kassaan rahaa. (linkki) En ole päässyt itse tuota testaamaan kun on peukalo niin keskellä kämmentä, että on parempi keskittyä ajamiseen.

Vähän olin itsekin pettynyt kun lopullinen autojen ja ratojen määrä tuli julki, mutta nyt hetken pelanneena on hymy palannut naamalle. Drivatar tuntuu uudelta ja oikeasti hyvältä uudistukselta, ne radat mitkä on mukana tuntuu hyvältä ja onhan tuo nätti kuin mikä. Jos haluaa säästää rahaa, kannattaa varmaan odottaa Ultimate-versiota tai muuta vastaavaa missä on sitten kaikki DLC mukana, mutta kyllä tuo jo nyt on paras ajopeli mitä on konsoleilla tähän saakka tullut pelattua.
 
Vastaus: Forza Motorsport 5 [Hype]

Forza 4 iski jopa meikäläisen kaltaiseen sunnuntaikuskiin melkoisella voimalla. Silti Forza 5 ei ennakkoon saa mitään väpättämään housuissani. Todella tutun oloista kamaa kaikessa kauniissa kliinisyydessään. Toki ulkoasua en ole päässyt ihastelemaan muuten kuin videolta, mikä on harmi. Youtubessa kun ei pysty havaitsemaan ruudunpäivityksen pehmeyttä tai muita vastaavia seikkoja. Siitä huolimatta uskaltaisin väittää, että ajopelien kohdalla sukupolvien välinen graafinen hyppäys on kaikkein mitättömin. Ja kun pelilliset uudistuksetkaan eivät vaikuttaisi erityisen massiivisilta, saattaa viides Forza jäädä hyllyyn kun Xbox Onen joskus hankin.

Jään tosin pohtimaan, miltä liipaisinten tärinä mahtaa tuntua käsissä? Olisikohan tässä jopa realistinen ajopeli, jota pelaisi mielellään pelkällä pädillä?
 
Vastaus: Forza Motorsport 5 [Hype]

Jään tosin pohtimaan, miltä liipaisinten tärinä mahtaa tuntua käsissä? Olisikohan tässä jopa realistinen ajopeli, jota pelaisi mielellään pelkällä pädillä?
Tuota on hankala kuvailla, mutta itsestä tuntuu että tuo tärinä "opettaa" minua jarruttamaan pehmeämmin mutkiin kun tärinästä huomaa heti jos renkaat meinaa lyödä lukkoon. On tietysti autoja joilla tärinä on huomaamattomampaa. Ja toisinaan päinvastoin. Kun koittaa itse liukastella hyvää kierrosaikaa Span nopeissa mutkissa Bugatti Veyron SS:llä niin "kaasupoljin" tärisee jatkuvasti vastaan.

Eihän tuo ohjain mikään ratin korvike ole, mutta ainakin tällä hetkellä itse pelailen erittäin mielelläni ihan padilla. Pitäisi varmaan testata nelosta uudelleen niin saisi parempaa kuvaa siitä miten suuresta erosta on kyse.
 
Vastaus: Forza Motorsport 5


Ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa :) Nuo autot kyllä saa ihan peliäkin pelaamalla varmaan, joten en ainakaan itse nää mitään syytä ostella niitä. Toki itse olen myös jyrkästi vastaan näitä pelissä olevia maksullisia lisäjuttuja vastaan. Tähän se pelimaailma vaan aika pahasti on menossa. Pelifirmat nostelee näitä DLC/muiden härpäkkeiden hintoja ylemmäs ja ylemmäs ja testaa missä tulee raja. Vielä sitä ilmeisesti ei ole löytynyt...harmi sinänsä.
 
Vastaus: Forza Motorsport 5


Joo tuosta on ollut puhetta ympäri internettiä ja perseestähän tuo on. Forza 3:ssa tylsistyin tunnin sisällä peliin kun oli pakko pelata niillä nuhapumpuilla eli autoilla joiden luokka oli alle S - Luokan. Onneksi Kaverit tulivat hätiin ja lahjoittivat muutaman nopeamman auton kuten Ferrari Enzo/FXX. Johan rupesi maistumaan pelaaminen kun tuli autoihin vauhtia lisää. Sama juttu oli itselläni Forza 4:ssa sillä erotuksella, että ostin Microsoft pisteillä muutamia tokeneita ja ostin suoraan R1 luokasta iki suosikkini Toyota GT-One:n ja olikohan R2 luokasta jonkun niistä DTM autoista ja event lististä tykitin noita R - luokan kisoja. Tuo Toyota taisi maksaa kome tokenia, mutta itselleni oli kannattava ostos koska pääsin heti nauttimaan pelistä ilman tylsistymistä eli jättämällä nuhapumpuilla pelaamisen mahdollisimman vähään. Se ei maistu itselleni.

Olisiko ollut niin, että 800:lla Microsoft pisteellä sait kuusi tokenia joilla sai kaksi R1 - luokan autoa halutessaan. Hieman oli edullisempaa kuin mitä Forza 5:ssa.
 
Vastaus: Forza Motorsport 5

Ihan oikee meininki pelillisen kehityksen suhteen mielestäni... jos kaikki olisi halpaa ja niihin ei tarvitsisi paljoa pelata niin miltä ne muka tuntuisi. On varmaan pelejä jossa pääsee ajelemaan R luokan vehkeillä alusta asti tai peli jossa kaikki on ajettavissa heti mutta itseäni ei moiset kiinnosta... en varmaan tule formulalla ikinä f5:ssa ajamaan muuta kuin koemielessä, ja R luokkalaisia en ollenkaan.

f4:ssa oli tokenit mutta en ole vielä tainnut tuhlata edes niitä ilmaisia..rahaa tuli mielin määrin ihan kavereiden kanssa ajelussa, uraa en ajanut kuin ehkä 15% kun se meni kuten turn 10 jantteri sanoi, you dont finish racing games, they finish you... jo s luokka alkaa olla maksimi missä pelistä voi vielä nauttia, nopeammat on tylsiä ja ärsyttäviä, hitaammat makeita joilla saa todellista kisailua aikaan..
 
Vastaus: Forza Motorsport 5

Ei ollut E3:ssa esitelty peli ihan sitä mitä saatiin lopulliseen tuotteeseen:

Jaa'a...mitä nyt kultasilmänä noita aiemmin katselin niin rohkenen epäillä että lista on niin suuri, 3d-2d katsojat ja rakennuksia muutettu mutta muuten tuossa videolta napatuissa kuvissa on tulkinnanvaraa roimasti..
 
Ylös Bottom