Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Forza Motorsport 7

Kortteja saa sen määrän mitä laatikko antaa ja 3 pystyy käyttämään samaan aikaan kisassa (mods). Niitä kannattaa tilanteen mukaan katsoa ja ite käyttänyt vain pitkissä kisoissa, koska paras hyötysuhde. Pitää saada tietty määrä niitä tierejä auki, että saa tiettyjä parempia autoja ostettua. Aika usein itse myös ottanut auton palkinnoksi ellei oo ihan kuraa tarjolla tai liian kallista. Itellä ny enää mitään keräilyhuolia muutenkaan, tier18 ja 179 autoa tällä hetkellä. Reilu 43h pelkkä ajo-aika jo pelissä
 
Jotenkin en niitäkään autoja halunnut, kun oli jotain forza editioneita ja ei näyttäneet sellaisilta, että niillä koskaan ajaisin. Mut autot siis kannattaa siitä huolimatta aina ennemmin ottaa? Eli keräily levelin nostosta on enempi hyötyä, kuin noista muista? Mitä se levelin nosto siinä edes tekee?

.

Niin siis kun sun oma taso nousee niin tulee palkinnot, raha, auto alennetulla hinnalla ja puku.. näistä saat valita yhden.

Aitojen keräilypisteet on melkeimpä auton arvon mukaan(?) Joten jos alennus on enemmän kuin tarjottava raha niin auto kandee ottaa.. siis mun mielestä.

Kontteja ostamalla saat kortteja eli modeja ja sitten varmaan kalliimmissa konteissa myös autoja. Kortteja/modeja voit sitten käyttää kisoissa 0-3 kpl ja jokaisella on 1-3 käyttökertaa niistä kuluu kerta pois jos bonusehto täyttyy.
 
Juuri näin ja suurempi tier nostaa myös sitä palkinto-autosta saatavaa alennusta. Itellä nyt joku tier 14 ja alennus nyt 400.000 eli suurimman osan autoista saa ilmaiseksi. Se rahasumma tuon auton yläpuolella ei kai muutu mihinkään, 50.000 tainnut olla koko ajan. Niitä kortteja kun sopivasti yhdistelee ja kisat ajaa keskimmäisenä "long" versiona "expert" tasolla niin palkintosumma on jo 100.000 molemmin puolin, siihen tietysti vielä lisäksi se auto tai rahat kun se tier nousee.
 
No nyt alkaa selkeyttämään. Mistä se kisan pituus valitaan? Vai tuleeko se myöhemmässä kisoissa vasta valinnaksi?
 
Careeria ajaessa pystyy valitsemaan 3 eri pituutta, ennen kisaa "assist" ja siellä alimpana. Tuo "long" kestää n. 15-20 min. Free Playssa tarkan kierrosluvun voi määrätä itse. On muuten aika sekavat ainakin aluksi nuo valikot mut nyt jo tottunut niihin. Kannattaa se "Rewind" mahdollisuus pitää käytössä, osaa tuo tekoäly sikailla ja painaa oman auton takakulmasta ympäri melko surutta vaikka sen rajotettu aggressiivisuus onkin käytössä.. Ei siitä kelauksesta millään lailla sakotetakkaan.
 
Se tuli viel mieleen et kun ajon aikana painaa ristinäppäimestä ylös/alas niin näyttöön tulee oikealle/vasemmalle painamalla reaali-aikaiset tiedot esim. renkaiden lämmöistä, kulumasta (jos päällä), alustan käytöksestä jne. Itellä kun oli bensan kulutus päällä ja auto tais olla Ken Blockin Ford Focus niin bensa loppu kesken lyhyen kisan.. Oli ilmeisesti autossa niin pieni turvatankki et eihän se mihinkään riittänyt.. Mut hyvähän se vaan jos on autot näin tarkkaan mallinnettu.
 
Free play. Löytyykö mistään Time trialia. Tai siis missä vois vain yksin kiertää rataa sen aikaa ku haluaa ja ottaa kierrosaikoja? Top gearin radalla ois siisti.

Ja kun free playssä painan ”quit race”, niin menee siihen kisan alkuun. Mistä pääsen takaisin päävalikkoon ajamatta kisaa?
 
Ja kun free playssä painan ”quit race”, niin menee siihen kisan alkuun. Mistä pääsen takaisin päävalikkoon ajamatta kisaa?

Muistelen että tuo oli vähän huonosti "kommunikoitu" käyttöliittymässä, alhaalla oikealla pitäs näkyä (B) tai jotain -> back/quit??
 
Ennen free play kisaa kun auto ja kuski näkyy varikolla niin Race infon vieressä Set up ja sen alla Test drive. Sen ihmeempää Time Trialia en kyllä tiedä. Päävalikkoon pääsee Quit Racen jälkeen ihan vaan punasella B näppäimellä.
 
Test drivessa ajat ei tallennu.
Free playssa ottaa vaan drivatarit pois. Kierrosmäärät haluttuun määrään niin se on siinä.
 
Jännä, miten Time trial on sit unohdettu kokonaan. Tosin top gearin rata ja teet drive käy ihan hyvin myös. Etenkin kun autoa pystyy vaihtamaan radalla. Sitä kaipasin GT5/6:ssa aikanaan, kun olisi halunnut top gearin rataa ajella. (Tosin eilen mul oli top gearin rata väärään suuntaan..kai siitäki sit oli vaa versiot molemminpäin)
 
Se tuli viel mieleen et kun ajon aikana painaa ristinäppäimestä ylös/alas niin näyttöön tulee oikealle/vasemmalle painamalla reaali-aikaiset tiedot esim. renkaiden lämmöistä, kulumasta (jos päällä), alustan käytöksestä jne. Itellä kun oli bensan kulutus päällä ja auto tais olla Ken Blockin Ford Focus niin bensa loppu kesken lyhyen kisan.. Oli ilmeisesti autossa niin pieni turvatankki et eihän se mihinkään riittänyt.. Mut hyvähän se vaan jos on autot näin tarkkaan mallinnettu.
Mistä sen bensan oikein näkee. Parhaillaan cryisaan Span endurancea ja AI tuli jo parin kierroksen jälkeen varikolle, enkä ymmärrä miksi.
Mulla renkaat kuluneet noin 10%. Polttoainetta en löytänyt noista valinnoista.
Perus HUD:ssa näkyy bensamittarin kuva, mutta en ymmärrä mistä sen määrän näkee.

Edit: siellähän se Damagen kanssa pienenä laatikkona on ku avaa silmät...
 
Nyt ei ole peliä käsillä mut muistelisin et näkyi ihan päänäytössäkin ainakin kun ajoi ohjaamosta ja oli analoginen kiekkamittari niin siinä mittarin keskellä, siinä se itteä hätkäyttikin kun oli just loppumassa.
 
Nyt ei ole peliä käsillä mut muistelisin et näkyi ihan päänäytössäkin ainakin kun ajoi ohjaamosta ja oli analoginen kiekkamittari niin siinä mittarin keskellä, siinä se itteä hätkäyttikin kun oli just loppumassa.
Päänäytössä näkyy renkaat ja tankin kuva. Renkaiden kuluminen muuttaa väriä. Tankki varmaan alkaa vilkkua punaisena/oranssina tms, kun alkaa olemaan vähissä, mutta itse tilannetta siitä ei näe. Jos miettii ajon aikana sopivaa hetkeä pysähdykselle, niin tuolta damagen kautta näkee prosentteina ihan.

Mut tuli tuossa kysymys mieleen. Jos otan jonkun cupin, niin siinä on tietty raja luokituksessa.
Pystynkö ajamaan millä tahansa autolla, jos se täsmää luokitukseen? Ja onko ainut tapa tehdä tuo, mennä päävalikon kautta päivittämään auto ulkomuistista oikeaan luokkaan? Vai pystynkö luokkaan mentäessä jotenkin upgrademaan auton sopivaksi?

Entäs onko omia cuppeja mitenkään tehtävissä? Esim WTCC olisi luokkana sellanen, että voisin ajella loputtomiin jos saisin tehdä sarjoja sille.
 
Siinä tankin vasemmalla puolella on se harmaa viiva joka lyhenee vasemmalle päin ilmaisten bensan määrän.. Tietystä prosentteina näkee vielä tarkemmin.
 
Siinä tankin vasemmalla puolella on se harmaa viiva joka lyhenee vasemmalle päin ilmaisten bensan määrän.. Tietystä prosentteina näkee vielä tarkemmin.
Ahaa, täytyykin katsoa uudestaan, en moista palkkia huomannutkaan. Kiitos.

Aloin tuossa tekemään excel taulukkoa johon merkkaan auton tehoineen, vuosimalleineen jne. Sit ajan top gearin radalla vuokra-autolla (vakio siis) tasan yhden kierroksen yhdellä yrityksellä. Aika ylös ja katsotaan miltä joskus näyttää, kun on muutama sata autoa ajettuna. :)
Nyt ehdin tänään ajamaan vasta 8 autoa listalle. Otin Corsan ns. verokki autoksi, jolla ajoin ekan ajan.

Se tuossa on, että kun ajan vain yhden yrityksen tutustumatta autoon, niin siellä saattaisi joku auto nousta monen monta sijaa, kun totuttelisi ensin pari kierrosta, mutta haluan mennä kylmiltään. Omaksi ilokseni kuitenkin tämän teen, enkä mitään tieteellistä tutkimusta. On kuitenkin tosi hienoa, että tässä pystyy auton vaihtamaan radalla ollessa, käy suht nopeasti tämä puuha.
 

Liitetiedostot

  • 15AE0483-BA2F-4CFB-80E2-38F7971253C9.jpeg
    15AE0483-BA2F-4CFB-80E2-38F7971253C9.jpeg
    505,4 KB · Lukukerrat: 9
Onkos jollain muulla tuon uusimman päivityksen jälkeen alkanut välillä bugaamaan äänet? Eli kun kisan jälkeen saa rahaa ja tulee se rahan kilinä tms, niin se jää loopilla kilisemään, vaikka menis uuteen kisaan tms. 2-3 kisan jälkeen se taas loppuu.

Tuntuu nyt joka pelikerralla tekevän sen yhden kerran. Sit ku kestää kilinää sen pari kisaa, niin uusiksi ei tule niin kauan kun peli on päällä.

Sit toinen juttu. Onko tässä mallinnettu ollenkaan imussa ajoa? Jotenki ainakin tuntuu, ettei imua saa ollenkaan. Tosin välillä on jotenkin hassut muutenkin nuo kiihtyvyydet ja vauhdit pelissä.
Itsellä voi olla arvojen puolesta kiihtyvä auto heikolla huippunopeudella. Sit kisassa vastustajan auto joka olisi arvoissa just päinvastoin, niin mutkan jälkeen saatan saavuttaa, sit ne pistää jotkut nitrot päälle ja painelee menojaan, kunnes pitkällä suoralla lopussa oma auto meneekin paljon kovempaa.
Tämä sama pätee periaatteessa kaikkiin autoihin, kaikissa tilanteissa. YouTubesta parin tyypin pelejä katellu ja sama meininki niissä, eli voi olla et vaikka imua olis mallinnettu, niin tuo super kiihtyvyys menee sen ohi.

Jollain radoilla myös vaikeampi AI menee yksinkertaisesti kovempaa. Koitin yhdellä radalla jopa oikoa siten, että menin mutkan todella paljon kovempaa ja suoralle sain 40-50km/h edun, niin siitä huolimatta AI paineli karkuun. Eli ei sitä pystynyt voittamaan edes huijaamalla. Toisaalta yksi taso helpompi ja ei se anna vastusta ollenkaan. Jollain radalla saa taas tosi hyviä vääntöjä. Eli vähän joutuu kikkailemaan ratakohtaisesti tekoälyn kanssa, mutta kyllä se siitä.

Itsellä on tosi iso ongelma takavetoisten kanssa. Menee kokoajan kylki edellä. Ei siinä, se on törkeän hauskaa ja hyvän näköistä, mutta kun etuvedolla voi pitää kaksi pykälää kovempana tekoälyä paremman pidon takia. Etuveto on ihan ylivoimainen takavetoinen nähden pädillä pelatessa. Toki en kunnolla pädiä hallitse, kun on aina ratilla ajellut kaikkea, mutta pitoa ei meinaa löytää edes kisavehkeillä.
 
Pienen happihyppelyn jälkeen jälleen forzan parissa ja päivityksiä on tullut, ihan jees. Onko tässä vaikeustasoa tuunattu helpommaksi kun tuntuu nyt tuo pro tasokin jäävän aika hyvin kisoissa taakse, viimeks ku kokeillu niin oli aika vääntöä sen kanssa.. No helpompaa massia ja kaippa tota vaikeintakin tasoa voi ruveta kisoissa välillä käyttää.
 
Tänään tulee kaksi viikkoa täyteen, kun olen joka päivä pelannut tätä 2-8h.

Edelleen pelinä aivan loistava, mutta muutama asia on alkanut ärsyttämään.

- Isoin on latausajat, ne on kyllä aivan tolkuttoman pitkät. Ne jotka jaksaa autoa säätää jne, niin heidän kannaltaan onneksi lataus tapahtuu taustalla.

- Rahan saamisen vaikeus...tavallaan. Ei ole kertaakaan mitään joutunut uusiksi ajamaan, mutta moni juttu jäänyt ostamatta ja useita palkintoautoja on saamatta. Rahaa on 10-40k kokoajan, sit tulee 200-300k ja palkintoauto syö siitä ne rahat pois. :)
Niitä kortteja en ole ostellut tuon takia ollenkaan ja niitä ei näköjään saa mitenkään muutoin. Ilmeisesti ne tuo kuitenkin enemmän rahaa, kuin ottaa? Eli kannattais ostella?

- Se ettei pysty tekee omia sarjoja. Aina kun urassa tulee joku kiva auto ja sarja eteen, voisin ottaa pidempiä kisoja omana sarjana omilla radoillani.

- AI vaikeustaso. Yhdellä asetuksella voitan aina, seuraavalla saattaa AI mennä suurillakin karkuun niin paljon, ettei ole mitään jakoa. Välillä AI auto on paperilla moninkertaisesti hitaampi, mutta niin vain kulkee ihan toisella tavalla, kuin mun auto.
Pidemmissä kisoissa tilanne ei muutu. Toisella tasolla olen ykkönen ekalla kiekalla ja toisella jämähdän sijoille 6-10 ja AI menee karkuun suorilla, että mutkissa.
Siihen ei auta yhtään se, että toisella radalla AI:lle ei mahda mitään ja toisella sen ohittaisi mummotkin.

- Takapään pito, jostain syystä mun ajolla 80% takavetoisista autoista menee tasan tarkkaan sivuluisussa, enkä saa kaasulla pidettyä perää tiessä. Kuitenkin saman sarjan toinen takaveto voi pysyä tiessä kuin tauti. Esimerkiksi 944 Porsche ei lähde minnekään, kun saman sarjan mersut, bemarit jne menee vain luisussa. Muutkin Porchet sama juttu ja Ferrarit meneekin luisussa.
Vanhat formulat pysyy tiessä, mutta uus renaultin ei yhtään.
Toisaalta joku jenkkiauto pysyy liimattuna, vaikka ei todellakaan pitäisi.

Linnut jne. radan elävöittävät, kääntyvät itseään vastaan, kun esim Silverstonessa sama lintuparvi lentää samassa kohtaa 20kierroksen kisassa 20 kertaa. Parempi olisi ollut ilman kokonaan, jos ei mitään variaatiota saa. :)
 
Ylös Bottom