Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Forza Motorsport 7

Omenanraato: Onko sulla muuten Forza Hub -sovellus asennettuna konsolillesi? Käyttämällä tuota säännöllisesti kerran viikossa saa krediittejä ja joskus jopa palkintoautojakin.
 
Joo kyllä mä sen latasin, mutta luulin sen vain keräilevän jotain tietoja mun pelimääristä. Eli ei ole tullut mieleenkään käydä siellä vilkuilemassa, kiitos!
Pelattavana kun kuitenkin on Forzat 6 ja 7, sekä Horizonit 2 ja 3, joten tuosta saanee ihan hyvin jeesiä.

Tuon kirjoitukseni jälkeen vasta tajusin, että niitä korttipakkoja oli myös 20 ja 50k hintaisena. Oli jäänyt mieleen vain ne 150-300k paketit autoineen ja varusteineen, enkä ollut tajunnut myytävänä olevan pelkkiä korttipakkoja. Tuhlasin nyt niihin halpoihin pakkoihin rahani ja katsotaan tuleeko paremmin massia. Vai jäädäänkö +-0 tasolle.
 
Kyllä niillä modekorteilla aika hyvää massia tekee varsinkin, jos long tai very long kisoja ajaa. Nyt päivitysten jälkeen vippinä saa sen tuplamassin vielä lisäks nii ihan hyvin rahaa kertyy..
 
Niin...kannattaa hiukan tutustua pelin tarjoamiin juttuihin ;) kyl ne modit ja muut on tässäkin ketjussa läpikäyty lähiaikoina että ei yllätyksenä ole voinut tulla.

Ai vaikeus... noh itelle käy se ok että en tosiaankaan voita joka kisaa...kaikki 1-5 sijat käy tuolla suht vaikealla tasolla, mikä nyt lie ollutkaan. Jotkut kisat on tosiaan helppoja mutta ehkä vain 20%..

Varsin tylsää olisi jos kaikki autot olisi samanlaisia ajaa samassa sarjassa.. tai muutenkin. Monet takavetoiset on aika liukkaita kun sarjoissa on rengasrajotteita. Se mielikuva on minulla että peli voi vakioida eri autot eri osilla sarjaan sopivaksi joten siitäkin ajettavuus muuttuu rajustikin. Itse olen ostanut jopa eri autoja kisoihin ja ajanut sillä mikä miellyttää. Ja itsehän sen auton voi siihen sarjaan rakentaa jos haluaa autolle erilaista persoonaa.
 
Niin...kannattaa hiukan tutustua pelin tarjoamiin juttuihin ;) kyl ne modit ja muut on tässäkin ketjussa läpikäyty lähiaikoina että ei yllätyksenä ole voinut tulla.

Ai vaikeus... noh itelle käy se ok että en tosiaankaan voita joka kisaa...kaikki 1-5 sijat käy tuolla suht vaikealla tasolla, mikä nyt lie ollutkaan. Jotkut kisat on tosiaan helppoja mutta ehkä vain 20%..

Varsin tylsää olisi jos kaikki autot olisi samanlaisia ajaa samassa sarjassa.. tai muutenkin. Monet takavetoiset on aika liukkaita kun sarjoissa on rengasrajotteita. Se mielikuva on minulla että peli voi vakioida eri autot eri osilla sarjaan sopivaksi joten siitäkin ajettavuus muuttuu rajustikin. Itse olen ostanut jopa eri autoja kisoihin ja ajanut sillä mikä miellyttää. Ja itsehän sen auton voi siihen sarjaan rakentaa jos haluaa autolle erilaista persoonaa.
Siis kyllä mä modit tiesin, mutta luulin alkuun, että niitä saa muutenkin. Ja sit en enää muistanut, että siellä on jotain halpojakin, kun luulin et siel tulee aina haalareita jne krääsää kaliilla mukana.

Ja ei mua haittaa ettei voita. Mutta kun tietyllä vaikeustasolla voitan takaperin ajamalla ja seuraavalla tasolla AI autot ajaa jollain ihme nitroilla. Paperilla voi kiihtyvyys ja nopeus olla AI autossa 5 ja itellä vaikka 6,5, niin AI menee suoralla karkuun, vaikka huijaisin ja oikaisen mutkan kunnon suoranopeuden saamiseksi. Eli edes tuhannella yrittämällä en voi päästä x sijoitusta korkeammalle, koska ei ole enää ajotaidoista siinä kiinni.
Mutta jos on ekan mutkan jälkeen ekana, voi körötellä maaliin, kun AI ei tule koskaan ohi.
Eli kyllä siinä hienosäätöä olisi aika rutkastikin, vaikka on hauskaa ajamista ollutkin.

Ja ei tietenkään kuulu olla autot samanlaisia ajaa. Mutta kun AI ajaa samalla autolla kiskoilla saman mutkan nopeasti, kun itsellä menee luisussa kaikessa tilanteessa. Sit ottaa alle auton, joka on auto-ohjelmissa aina sanottu olevan vikuroivia ja kovasti yliohjautuvia, niin tässä ne meneekin kiskoilla.

Eikä mua tuo driftaus haittaa. Tässä on eka peli missä osaan sen ja se saa kokoajan hymyn huulille, se vain on niin hidas tapa ajaa, että jättäisin sen mieluusti Horizonin pariin.

Mutta en näköjään ole tuon asian kanssa yksin..tuossa juuri illalla luin jonkun uuden suomi arvion pelistä (livegamersin tms?) ja siinä sanottiin aivan samaa, etuvedot puskee liikaa ja takavedot menee vain perä edellä.
Tuo ei ainakaan mua haittaisi yhtään, kun tuo driftaus on parasta ikinä, jos AI:ta sais elävöitettyä myös ja säädettyä. Ja siten, että AI ei aina tule samassa järjestyksessä maaliin.
 
Mutta en näköjään ole tuon asian kanssa yksin..tuossa juuri illalla luin jonkun uuden suomi arvion pelistä (livegamersin tms?) ja siinä sanottiin aivan samaa, etuvedot puskee liikaa ja takavedot menee vain perä edellä.
Tuo ei ainakaan mua haittaisi yhtään, kun tuo driftaus on parasta ikinä, jos AI:ta sais elävöitettyä myös ja säädettyä. Ja siten, että AI ei aina tule samassa järjestyksessä maaliin.

Niin no, etuvedot ja takavedot, semmosiahan ne pääsääntöisesti tuppaa kai olemaan oikeastikin. Toki pelissä on varmaan fantasiaa tehty tekemällä enemmän erilaisia kuin ehkä automallit luonnostaan on mutta siinäpä sitä sitten saa valkata semmoisen kun haluaa ja säätelyillä/osilla laittaa jotenkin mieleiseksi.

Itsellä on kyllä vaihtelua ollut tuossa kisan kärkiporukassa.. ja kyllähän sitä kuminauhaa esiintyy.. Pitäisi kokeilla joskus miten dravatarien agressiivisuuden säätö toimii,.. kuinka rumasti rupeevat taistelemaan :)
 
Tuli törsättyä ja vaihdettua s malli x:ään.. pieni pettymys x parannukset tässä pelissä. Resoluutio toki paperilla hyvä mutta käytännössä 4k näytöllä tulee sama pikselien ja viivojen vilkkuminen kuin perus versiossakin mutta toki pikseleiltään pienemmässä muodossa. Forzan antialiasointi ollut x1 sarjassa ollut aina puutteellista.
Olisin mieluumin ottanut heikomman reson ja paremman AA:n niin olisi rauhallisempi kuvanlaatu.
 
Nyt oon vihdoin saanu ajettua ne 6 pääsarjaa niin, että pokaali ansaittu. Menihän siihen 2000km ja 15 tuntia ajamista. Tuli näköjään jokaiseen sarjaan lisää pisteitä mitä ansaita ajamalla, eli ajot jatkuu... On tää loistava ajopeli.
 
Onko ne muuttanu niitä arkkuja ja niiden hinnoittelua?
Tuntuu et ne on nyt paljon halvempia ja lisätty pelkkien korttien arkkuja ja tuotu erikseen arkit autoille+varusteille.

Ihan hyvä homma, mut nyt ehkä jopa liian halvat?
 
Tuntuu et ne on nyt paljon halvempia ja lisätty pelkkien korttien arkkuja ja tuotu erikseen arkit autoille+varusteille.

En ole pariin viikkoon koskenut Forzaan, mutta kyllä niitä erilaisia, pelkkiä modeja sisältäviä lootia oli jo heti julkaisussakin. Ne oli vain "piilotettu" hyvin sinne alariviin ja kalliit extrahyperultra-lootat olivat tietenkin paremmin esillä.
 
En ole pariin viikkoon koskenut Forzaan, mutta kyllä niitä erilaisia, pelkkiä modeja sisältäviä lootia oli jo heti julkaisussakin. Ne oli vain "piilotettu" hyvin sinne alariviin ja kalliit extrahyperultra-lootat olivat tietenkin paremmin esillä.
Joo siinä alhaalla oli mun mielestä perus laatikko, sit joku parempi premium tms loota jotka sisälsi pelkkiä kortteja. Sit niiden vieressä autoja ja varusteita sisältäviä laatikoita, joista saattoi tulla mitä vain. Ylhäällä sitten ne 200-300k maksavat.

Nyt oli alhaalla perus boxi, se premium boxi ja joku legenda boxi tms. Näidenkin hinnat oli 20-30k, kun ennen se pelkkä premium boxi maksoi 50k ja jotta sai noita mitä nyt on tuossa 30k boxissa, joutui ostamaan vähintään 70k:lla laatikon missä oli autoja/varusteita.

Noiden vieressä on nyt omat laatikot autoille, että varusteille ja niidenkin hinnat on tullu alas. Ennen mun mielestä nekin oli siellä 100k tuntumassa ja parissa eri laatikossa saattoi tulla kumpaa vaan kamaa mukana.

Voi olla, että olen jotenkin todella pahasti katsonut ne väärin mutta mun mielestä on muutettu ja halvennettu.

Lisäksi tänään totesin, että se Drivatar vaikeustaso joka mulle tuotto vaikeuksia ennen, niin nyt voitan joka kisan suht ongelmitta sillä, eli oisko noitakin helpotettu, vai olenko oppinut ajamaan?
 
On tässä ajavietettä, tuli tuossa forzalonissakin pari autoa ansaittua ja pitäisi muistaa rivalsit katsoa useammin kun sielläkin jotain palkintoja irtoaa.
 
Tuli PC:llä kokeiltua tätä ja aika hirveä pettymys oli itselleni, kaiken hehkutuksen jälkeen. Eihän tätä voi ratilla pelata sitten ollenkaan. Ehkä vähän ylihypetetty peli kyseessä omasta mielestäni. Forza 3, pitää kyllä suosiolla skipata.
 
Tuli PC:llä kokeiltua tätä ja aika hirveä pettymys oli itselleni, kaiken hehkutuksen jälkeen. Eihän tätä voi ratilla pelata sitten ollenkaan. Ehkä vähän ylihypetetty peli kyseessä omasta mielestäni. Forza 3, pitää kyllä suosiolla skipata.
En ole ratilla kokeillut, mutta itse koko boxin ja kaikki Forzat ostin juuri niin täydellisen pädituntuman vuoksi, kun pleikalle ei vastaavia löytyny, eikä jaksa/pysty enää ratilla ajelee..

Tuolla pädituntumalla jo olisin sanonut, ettei tähän kyllä ratilla kannata tutustua, vaan juurikin pädillä. Ratille on ihan muut pelit.

Kyllä itsellä edelleen FH3 ja F7 on ylivoimaisesti parhaat ajopelit mitä olen tänä vuonna pelannut...oikeastaan moneen vuoteen.
 
Tuli PC:llä kokeiltua tätä ja aika hirveä pettymys oli itselleni, kaiken hehkutuksen jälkeen. Eihän tätä voi ratilla pelata sitten ollenkaan. Ehkä vähän ylihypetetty peli kyseessä omasta mielestäni. Forza 3, pitää kyllä suosiolla skipata.
Huomioi kuitenkin, että Forza Horizon 3 on ajomalliltaan jopa yllättävän erilainen peli verrattuna Forza Motorsport 7:aan. Siinä missä Motorsport-sarja nojaa realismin suuntaan, Horizon-nimikkeen alla kulkevat Forzat ovat avoimen maailman rälläilyä pilke silmäkulmassa. Ajotuntuma on edelleen hyvä ja hauska, mutta erilainen Motorsportiin verrattuna.
 
Joo, pädillä varmasti mukava kokemus. Sitä en kiistä enkä kiellä. Löytyisi tuosta pädikin, mutta se on vaan niin, että ne ajopelit on sillä ratilla pelattava, kun sellainen löytyy. Kyllähän tätä pystyisi pelaamaan ratillakin, mutta ei siitä oikein nauttinut. Forza 3 tietenkin ymmärrän, että se on vielä vähemmän ratille suunnattu peli jossa tärkeintä on vain se rento kaahailu ympäri maailmaa.
 
Demoa testasin perus xbonella.. Nyt ekat kokemukset X:llä ja 4K+HDR telkalla ja onhan tämä aivan upea ajopeli ulkonäöltään..Sisällöltään myös vie Grand turismo sportia aikalailla..Itselle vuoden paras ajopeli kyllä..Tosin 2 edellä mainittua vaan testattu..
 
Jos riittää tuollainen arcade kruisailu ratilla, niin mikäs siinä. Mutta ratille tätä ei ole suunniteltu.

Niin joo, että ihan muuten vaan peli toimii ratilla ja laitettu läjä säätöjä lisäks? Kyllä se on tämäkin peli ihan ratille myös suunniteltu, oli arcadea tai ei.
 
Ylös Bottom