Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Forza Motorsport

Vastaus: Forza Motorsport

Dr Evil sanoi:
Kyllä toimii, nyrkkisääntönä voisi sanoa, että Microsoftin julkaisemat pelit ovat aluevapaita, on niitä tosin muitakin. Ja jotkin vanhimmat MS:n pelit eivät ole kuten Halo1.

Kaikki edes jonkinasteisen Live-tuen omaavat MS:n pelit taitavat olla aluevapaita. Myös monet muut Live-tuelliset uudemmat pelit ovat aluevapaita =)
 
Vastaus: Forza Motorsport

Paavi^ sanoi:
Kaikki edes jonkinasteisen Live-tuen omaavat MS:n pelit taitavat olla aluevapaita. Myös monet muut Live-tuelliset uudemmat pelit ovat aluevapaita =)

Kaikki Microsoftin Live-pelit eivät ole aluevapaita. Toisaalta aluevapaita pelejä on Live-piirin ulkopuolella Microsoftiltakin. Aluevapautta tukevien julkaisijoiden peli on todennäköisesti aluevapaa, jos se julkaistaan samaan aikaan sekä NTSC- että PAL-alueella. Loppujen lopuksi kuitenkin vain harvat julkaisijat tuottavat aluevapaita Xbox-pelejä.
 
Vastaus: Forza Motorsport

Dr Evil sanoi:
Onkos antaa esimerkkejä.

Ilmeisesti ei.

Mutta takaisin aiheeseen, kertokaapa, onko tuosta Fanatecin Forza-ratista yhtään mihinkään? Hinta-laatusuhde? Head-set-liitäntää?
 
Vastaus: Forza Motorsport

The Exile sanoi:
Mutta takaisin aiheeseen, kertokaapa, onko tuosta Fanatecin Forza-ratista yhtään mihinkään? Hinta-laatusuhde? Head-set-liitäntää?

Itse olen tykännyt kovasti juuri Forzan kanssa, fiilistä hurjasti kun saa vääntää rattia eikä jotain tattia (siis sitä padissa olevaa *köh*). Jos on tottunut joihinkin kunnon ratteihin muilla alustoilla, niin pettymyshän tuo ilmeisesti siinä tapauksessa on, mutta ainakin mitä Force Feedbackiin tulee, niin vika on puhtaasti Xboxin, ei ratin. Itselleni sekin on jo paljon, kun jos rengas tömähtää johonkin epätasaisuuteen ja sen voi tuntea ratissa kohtuu vakuuttavasti, mutta standardini tämän suhteen tosiaan ovat kohtuu alhaiset =)

Hinta-laatusuhdetta en osaa arvioida, olen aika maallikko pelirattien suhteen. Itse maksoin 119 euroa ihan mielellään tuosta. Joku 139 menis jo ehkä toleranssin yli.

Että mitä nyt loppujen lopuksi osaisi sanoa.. ehdottomasti paras ratti Xboxille, ei ehkä kestäisi tarkempaa vertailua muiden alustojen ratteihin. Plussaa nerokkaasta sylitelineestä, jos ei ole sopivaa pöytää rattia varten =)

Head-set-liitäntä löytyy.
 
Vastaus: Forza Motorsport

The Exile sanoi:
Ilmeisesti ei.

Mutta takaisin aiheeseen, kertokaapa, onko tuosta Fanatecin Forza-ratista yhtään mihinkään? Hinta-laatusuhde? Head-set-liitäntää?
Onhan se luultavasti paras Xbox ratti, mutta se toisaalta ei ole paljon. Jos ajatellaan hinta-laatusuhdetta niin Driving Force Pro on kutakuinkin samanhintainen ja paaaaaljon parempi. Momosta puhumattakaan. Kyllä tuossa Fanatecissa mättää eniten juuri forcet. Ratin kautta et tunne autoa samalla tavalla kuin PS2/PC rateissa. Toinen paha miinus on keskialueen tuntuma. Fanatecilla on todella vaikea ajaa suoraan sen takia, että ratin keskialue on todella tunnoton. Asiaa voi korjata dead zone säädöllä, mutta se vie ajotuntumaa entisestään pois ja ajaminen alkaa muistuttaa vanhaa kuorma-autoa.

Kaiken kaikkiaan Fanatec oli pettymys ja myyntiin menee. Varsinkin kun Xboxin padi sopii autopeleihin kuin nyrkki silmään. Älä siis osta. Jos ostat, niin osta minulta vähän pelattu ratti. ;)
 
Vastaus: Forza Motorsport

dasb00t sanoi:
Onhan se luultavasti paras Xbox ratti, mutta se toisaalta ei ole paljon. Jos ajatellaan hinta-laatusuhdetta niin Driving Force Pro on kutakuinkin samanhintainen ja paaaaaljon parempi. Momosta puhumattakaan. Kyllä tuossa Fanatecissa mättää eniten juuri forcet. Ratin kautta et tunne autoa samalla tavalla kuin PS2/PC rateissa. Toinen paha miinus on keskialueen tuntuma. Fanatecilla on todella vaikea ajaa suoraan sen takia, että ratin keskialue on todella tunnoton. Asiaa voi korjata dead zone säädöllä, mutta se vie ajotuntumaa entisestään pois ja ajaminen alkaa muistuttaa vanhaa kuorma-autoa.

Kaiken kaikkiaan Fanatec oli pettymys ja myyntiin menee. Varsinkin kun Xboxin padi sopii autopeleihin kuin nyrkki silmään. Älä siis osta. Jos ostat, niin osta minulta vähän pelattu ratti. ;)
Shite! Eli ei paljoa parempi kuin ne aikaisemmat pörinäratit. X360:ssa saisi olla kyllä kunnon FF-tuki. Tästähän M$ ei ole puhunut mitään. :mad:
 
Vastaus: Forza Motorsport

The Exile sanoi:
Ilmeisesti ei.

Epäluuloisuus on siunaus.

Minulla on hyllyssäni kaksi Microsoftin Live-peliä, jotka eivät ole aluevapaita: Project Gotham Racing 2 ja Phantom Dust.
 
Vastaus: Forza Motorsport

Hakkiz sanoi:
Epäluuloisuus on siunaus.

Minulla on hyllyssäni kaksi Microsoftin Live-peliä, jotka eivät ole aluevapaita: Project Gotham Racing 2 ja Phantom Dust.

Siis eikö PGR2 muka ole aluevapaa!?, oletan että olet kokeillut sitä.
 
Vastaus: Forza Motorsport

käkikotka sanoi:
Oisko tää hankkimisen arvonen?Väittävät pelitissä paremmaks kuin GT4:sta!

Jos olisin pelannut GT4:sta hieman pidempään, sanallani voisi olla jotain pontta, mutta sanonpahan vain, että on enemmän simulaattori kuin GT4, joka väittää olevansa paras "Racing-simulator". Itse pelaillut nyt viikon ajan, ja diggaan täysillä (etenkin decalien parissa on tullut vietettyä monta tuntia, eihän sitä nyt kaikenmaailman plain-värityksillä kehtaa ajella) :)
 
Vastaus: Forza Motorsport

The Exile sanoi:
GT4, joka väittää olevansa paras "Racing-simulator".

[pilkunviilaus]
Driving-simulator.
[/pilkunviilaus]

Racing-simulator GT4 ei missään nimessä ole, kiitos kakan tekoälyn ja epätasaväkisten kisojen.
 
Vastaus: Forza Motorsport

Shaban sanoi:
[pilkunviilaus]
Driving-simulator.
[/pilkunviilaus]

Racing-simulator GT4 ei missään nimessä ole, kiitos kakan tekoälyn ja epätasaväkisten kisojen.

Kiitoksia oikaisusta. Tosiaan, ei tuossa Forzassakaan mikään uskomaton tekoäly ole, kun hidastelee tarpeeksi mutkassa niin auto tulee takaa ja tuuppaa koko korin paskaksi - oi sitä riemua. Muutenkin tekoäly vetelee alkupeleissä hölmöjä liikkeitä: Hieman kun hipaisee kyljet niin johan tehdään sellasia korjausliikkeitä, että ollaan seinissä ja pusikoissa.
 
Vastaus: Forza Motorsport

Forzan parhaita puolia turismoon verrattuna on tällä hetkellä maranellonpunaisten läsnäolo. Tekoäly ajaa ainakin melkein tarpeeks lujaa (vrt. GT jossa hyvät skabat jää pääosin multi-lanin ja x-link kain puolelle). GT tuntuu tosin ratojen ja autovalikoiman puolesta hieman laajemmalta.
 
Vastaus: Forza Motorsport

The Exile sanoi:
Kiitoksia oikaisusta. Tosiaan, ei tuossa Forzassakaan mikään uskomaton tekoäly ole, kun hidastelee tarpeeksi mutkassa niin auto tulee takaa ja tuuppaa koko korin paskaksi - oi sitä riemua. Muutenkin tekoäly vetelee alkupeleissä hölmöjä liikkeitä: Hieman kun hipaisee kyljet niin johan tehdään sellasia korjausliikkeitä, että ollaan seinissä ja pusikoissa.

eikä tartte edes hipaista,riittää että blockaa koneen ohitusyrityksen, varsinkin nyrren pitkällä suoralla repesin kun nätisti hieman peitin ohitusta niin toiselta lähtee auto lapasesta ja seinään :D
 
Vastaus: Forza Motorsport

pelle sanoi:
eikä tartte edes hipaista,riittää että blockaa koneen ohitusyrityksen, varsinkin nyrren pitkällä suoralla repesin kun nätisti hieman peitin ohitusta niin toiselta lähtee auto lapasesta ja seinään :D



Jospa kyse onkin siitä että takana tuleva auto tuli imussa (vähemmän downforcea) ja kun vauhtia on 250km/h niin se on hiukka herkkä käsitellä.... noissa nopeuksissa kun imusta "kurkkaa" niin voi hiukka auto nykästä. Työnnäppä tosielämässä 200km/h lasissa pää auton ikkunasta pihalle :)

:p
 
Vastaus: Forza Motorsport

nitehawk sanoi:
Jospa kyse onkin siitä että takana tuleva auto tuli imussa (vähemmän downforcea) ja kun vauhtia on 250km/h niin se on hiukka herkkä käsitellä.... noissa nopeuksissa kun imusta "kurkkaa" niin voi hiukka auto nykästä. Työnnäppä tosielämässä 200km/h lasissa pää auton ikkunasta pihalle :)

:p

Huomasin kyseisen jutun ajaessani GT4:ssä n. 400hp Efinillä Tokyo R246 Reverseä. Pääsuoralla olin R34 Skylinen imussa, vauhtia n. 220km/h ja kun suoralla oleva pieni mutka tuli niin auto lähti lapasesta melekosen komiasti. Ei minkäänlaista DF:ää ollu siinä auton imussa.

Tuohon samaan seikkaanhan perustuu muun muassa se juttu, että nykypäivän Formula 1 -kisoissa ohituspaikkoihin pääseminen voi olla vaikeaa, vaikka kalusto -tai kuljettajaetu olisikin selvä. Formuloiden mutkanopeushan perustuu suurissa määrin aerodynaamiseen pitoon, ja ilmanvastuksen kasvaessa verrannollisena nopeuden neliöön aerodynamiikan vaikutus kertautuu nopeuden kasvaessa. Edelläolevan kontissa ajaminen on mutkissa usein mahdotonta. Lähemmäs pääsee mekaanista pitoa vaativissa hitaammissa mutkissa, mutta pienen mutkanopeuden ja suuren suoranopeuden takia ero kasvaa suoralla merkittävästi. Useimmiten ohitukset tehdäänkin pienen ajovirheen seurauksena.
 
Vastaus: Forza Motorsport

Grandi puhuu asiaa

GT3:ssa jo force ratilla suurissa nopeuksissa imussa ajettaessa tuntee jopa pienen ajotuntuman muutoksen. Saas nähä miten forzassa Fanatecin ratti toimii... ei pidä odottaa ihmeitä.

Onhan se hieno tunne ku ajaa puskurissa kiinni 250km/h ja kun yrittää rinnalle autolla jossa downforce-säädöt on tapissa niin huomaa kun viisari tippuu 230km/h paikkeille...

Ja downforcesta vielä sen verran että kun formulalla täyskaasusta suoralla nostaa jalan kaasupolkimelta niin downforcen ja moottorijarrutuksen voima vastaa normaali kauppakassin täysjarrutusta... :rolleyes:


E: typo
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom