Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Forza Motorsport

Vastaus: Forza Motorsport

Tonppa sanoi:
Kuinka te oikeasti edes jaksatte reagoida tuon erään Forza-hypettäjän juttuihin?

Samaa mieltä, Hakkiz ei tarvitse hirveästi välittää tuon tasoisen uberpeelon kritiikistä, tai oikeastaan voisitkin melkein seota ja tarjota apinalle ison tertun banaaneja :) .
 
Vastaus: Forza Motorsport

nii ja mun mielesztzä ainoo ja oikee ilmansuunta on kaakko, muut on ihan p-reiästä!! ettäs tiärätte!!

öääh.. olisi kiva palata itse aiheeseen.. tai ainakin itseäni kiinnostaisi tuolla aikaisemmin kun joku mainitsi että oli jossainpäin nähnyt peliä jo hyllyssä myytävänä.. vai pitääkö sitä odotella kiltisti tuohon 13.5. asti.
 
Vastaus: Forza Motorsport

Lainaan itseäni:


Tälläisiäautoja on sitten muut väsänneet, huh huhNyt kyllä hävettää omien kyhäysten puolesta aika rankalla kädellä. Jotkut LG:ssä luulivat, että noissa olisi käytetty PC:tä apuna, mutta luulenpa, että tuollaisia pystyy ihan oikeastikin tekemään. Sen verran näpsäkkä editori tuo on.

Itse pelihän on loistava, niin yksinpelissä kuin Livessäkin. En sanoisi miksikään mullistavan (realistiseksi) tuota auton käyttäytymistä vrt. PGR2 ja ToCA 2, mutta menoa se ei haittaa. Tärkeintä minulle on, että ajaminen on hauskaa, oli se sitten täysin realistista tai täysin arcadea. Itse ajelen siis ilman auton käyttäytymiseen liittyviä apuja, mutta näin alkuun ajolinja-apu päällä, kunnes nuo radat oppii joten kuten.

Valikot ovat mielestäni todella tyylikkäät siinä mielessä, että ne ovat erittäin selkeät. Vain se harmittaa noissa valikoissa, että jos on jossain kisamaailman syövereissä, niin sieltä kestää aikansa "rämpätä" itsensä autotallin puolelle.

Tekoälystä ei ole kyllä valittamisen aiheita ollut ollenkaan. Vain todella harvoin on saanut pelätä mutkissa tietokoneiden vauhtia (lue: tulevat kylkeen), joista yksikään "kolari" ei ole johtanut autoani edes kokonaan hiekalle. Yksinpelissäkin näyttää riittävän tekemistä niin julmetusti, että eipä tässä auta kai, kun mennä tahkoamaan Forzaa.

Kaikki oikeudet pidetään mielipiteen muuttumiseen.
 
Vastaus: Forza Motorsport

Omani jo viikolla Jyväskylän Pelikeskuksesta hain, siinä oli hyllyssä ja monta oli vielä tiskin takana...
 
Vastaus: Forza Motorsport

jahas huomenna katsomaan onko porin tavarataloissa forzaa hyllyssä ja jos on niin pelikaupan setää kiusaamaan ja mankumaan että myy sitte vaikka "tiskinalta"
 
Vastaus: Forza Motorsport

dasb00t sanoi:
On. Etupuskuri, konepellin päältä ilman konepeltiä kuvassa sekä takaa lähempää ja kauempaa.

Täytyy sanoa, että ensimmäisten fiilisten perusteella peli on lievä pettymys. Ajettavuus ei ole niin ihmeellistä kuin on annettu ymmärtää, grafiikka ei ole läheläkään tasoa joka on ansainnut täysiä kymppejä arvosteluissa jne. No joo, ehkä olen överhypetyksen uhri tämän pelin suhteen ja fiilikset paranevat ensivaikutelmasta.



Asiaa!! Hyvä peli muiden joukossa, mutta ei mikään mullistava uutuus. Ajotuntuma on tieten parempi mitä Toca 2 ja Pgr 2:ssa, mutta kuvakulmia olis saanut olla enemmän.
 
Vastaus: Forza Motorsport

"Tilauksenne on postitettu.
Olette tilannut seuraavat tuotteet:
1 kpl, Forza Motorsport XBox"

Hihhei! Tuohan on hyvällä säkällä jo huomenna perillä!

-Wesaman-
 
Vastaus: Forza Motorsport

nippala sanoi:
"Tilauksenne on postitettu.
Olette tilannut seuraavat tuotteet:
1 kpl, Forza Motorsport XBox"

Hihhei! Tuohan on hyvällä säkällä jo huomenna perillä!

-Wesaman-

minä hain jo eilen ja moni sai jo viime perjantaina :cool:

eiköhän livessä mahda se 8 kuskia olla, ei ole vielä tehnyt mieli mennä testaamaan surkeilla autoilla.
 
Vastaus: Forza Motorsport

Heitetäänpä kysymyksiä heti alkuunsa. Ihmettelyn aiheena tuo Drivatar, kämäisten autotallien viimeinen shuumakkeri. Nyt kun sitä pitää lähteä kouluttamaan eri radoilla, niin ihmetystä herättää se itse koulutus. Millä perusteella kone arpoo, onko mutka mennyt vihreällä vai punaisella. En eilen tajunnut kyllä, mistä se rankaisee. Esim Kink, jonka voi ladata hana tiskissä. Jos niin teet, kone läppäsee sinulle miinusta 70%. Lievä himmailu ei parantanut asiaa. Muutenkaan tuo ei palkitse kovaa ajamisesta, koska muutaman mutkan ajamalla päin persettä(omasta mielestä hitaasti :) ) sain vihreät pojot, mutta satalasissa yritys, jonka seurauksena auto tulee näyttävässä sivuluisussa ulos mutkasta antaa punaista!!! VÄÄRYYS! Koska satalasissa ajettu kierros oli kevyesti ajallisesti parempi kuin perseelleen ajettu, silti vähemmän pisteitä loppupeleissä.
Niin siis mitä pitää välttää noissa Drivatar ajoissa. Myöhään jarrutusta? Aikaisin jarrutusta? Jarrutusta pumppaamalla? Sivuluisuja? Ajolinjalta poikkeamista(koska optimiajolinja ei ole koneen ehdottama)?
Kaveri ajoi Tsukuban mummoillen ja sai kaikki vihreäksi. Itse kiskasin perään Road American vanhasta muistista(TRD 2) ja kaikki oli punaista ekan kierroksen jälkeen. :D

V*tun hyvä peli ja kyllä, kauniimpi kuin GT4, vaikka GT4:kin on hieno. Grafiikka on muuten hyvin erityylistä. GT4:nen on hyvin neutraali värisävyiltään, Forza taas loistaa pastelliväreissä. Tsukuba ja Nurre ovat hyviä vertailukohteita. Tsukuba on keltaisempi ja Nurre vihreämpi kuin GT4:ssa. Karkkiväritys taas ei minun mieleen ole niin, mutta se menee, kun se ei käy ihan päälle. Ehkä se pastellisävyisyys tuo sitä fotorealistisempaa tunnelmaa, tiedä häntä. GT4 saa myös miinusta siitä PS2:sen perisynnistä, kaukana olevien objektien ei kuulu vilkkua. Forzassa piirtoetäisyys on hyvä ja vilkkumista ei esiinny(niinkuin ei Boxin peleissä yleensäkään).
Ratojen graafikoissa on myös yksi ero jonka vasta tajusin eilen. Forzassa ratojen sivuille on sijoittettu enemmän objekteja yms. GT4:ssa radat tuntuivat tämän jälkeen jotenkin autioimmilta.
Mutta sitten se ohjaus. Juuri kun tottui rattiin, niin paluu pädin ääreen autopelissä on aika nihkeää, mutta siihenkin alkaa taas tottua. Toki XBoxin pädi on ihan eri planeetalta verrattuna siihen Dualshit leluun. Käypä peli varmasti jossain Proevoissa, mätkyissä ja toneissa, mutta autopeleihin ihan paska.
Vauhdintunne, tässä GT4 on hieman edellä, mutta Forzan 30fps ei ainakaan minua haittaa.
Virittäminen & tuunaaminen. GT4 vetää perinteisen konehuoneosaston pisteet kotiin, varsinkin kun viripalikat muuttavat Forzassa auton luokkaa, eli perinteinen 3-levelin turbolla voittoon ei toimi tässä. Minusta se on GT-sarjassa juuri hyvä vaikeustason säädin, mutta toisaalta niitä vehkeitä tulee virautettua yleensä niin paljon, että niillä voittaa heikompikin kuski.
Ulkonäkötuning asioissa Forza on paljonkin edellä(EDIT: tuli taas ladottua itsestään selvyyksiä...). Graafinen silmä on vaan itsellä niin perseestä, ettei hienoiksi voi yhtäkään yritelmää kutsua. :D

Tänään lisää Forzaa, GT4 on nyt varikolla.
 
Vastaus: Forza Motorsport

nyrre vihreämpi kuin gt:ssä?

nyt on toisella säädöt telsussa persiillään sillä vihreämpihän se ei ainakaan minulla ole, siellähän on syksyn väreissä koko metsä, kun taas gt:ssä ajetaan keskellä kesää.

eikä tsukubaakaan oikeen verrata voi kun forzassa siinä on ympärillä pelkkää hiekkaa ja gt:ssä on ruohikkoa, kumpi muuten on oikein mallinnettu?

mutta kyllä esim lacuna sega on paremman näköinen kuin gt:ssä, jo pelkästään se että ei ole vilkkkuvia sahalaitoja tekee ihmeitä.

ja se asia on tehty kyllä paaaljon paremmin kuin gt:ssä että jos alla oleva auto ei sovi johonkin kilpailuun mutta tallista löytyy sopiva niin saa suoraan mentyä valitsemaan uuden auton ja peli näyttää vaan ne jotka sopii kilpailuun, olisi noin voitu gt:kin tehdä.

ja hill climb kisat tuo hieman vaihtelua ratojen kiertämiseen, välillä tuli samanlainen fiilis kuin ralli sport challenge 2:ssa.

vielä kun osaisi tehdä hienoja tarroja.
 
Vastaus: Forza Motorsport

pelle sanoi:
eikä tsukubaakaan oikeen verrata voi kun forzassa siinä on ympärillä pelkkää hiekkaa ja gt:ssä on ruohikkoa, kumpi muuten on oikein mallinnettu?

Tässä nyt on ainakin ruskeaa radan varsilla: http://www.jasc.or.jp/outline/img/overlook.jpg

Olen kyllä nähnyt sellaisiakin kuvia, joissa radan varsilla olisi vihreää, joten ehkäpä tuo on joku season-juttu? Kuvista päätellen Forzassakaan Tsukubassa ei ole samaa hiekkaa kuin Lagunan radalla; se näyttää enemmänkin korventuneelta heinältä hiekkapohjalla.
 
Vastaus: Forza Motorsport

Fanatecin Speedster 3 ForceShock näyttää ainakin kelpaavan Team Xboxin väelle. Rattihan ei luonnollisesti kunnon Force Feedbackeja tarjoile, mutta kuuleman mukaan ihan hyvin onnistuu tehtävässään silti. Konsolinetistäkin rattia saa 25.5 lähtien 119 euron hintaan, joten ei kun tilailemaan ja kunnon kisafiilis päälle ;)
 
Vastaus: Forza Motorsport

Paavi^ sanoi:
Fanatecin Speedster 3 ForceShock näyttää ainakin kelpaavan Team Xboxin väelle. Rattihan ei luonnollisesti kunnon Force Feedbackeja tarjoile, mutta kuuleman mukaan ihan hyvin onnistuu tehtävässään silti. Konsolinetistäkin rattia saa 25.5 lähtien 119 euron hintaan, joten ei kun tilailemaan ja kunnon kisafiilis päälle ;)

Nöy... Melko kallista. Saapa nähdä, onko Forza yksistään ratin arvoinen; tuskin muut Xbox-autoilut Fanatecista kuitenkaan suuresti hyötyvät.
 
Vastaus: Forza Motorsport

Hakkiz sanoi:
Nöy... Melko kallista. Saapa nähdä, onko Forza yksistään ratin arvoinen; tuskin muut Xbox-autoilut Fanatecista kuitenkaan suuresti hyötyvät.

Ratillehan luvataan 100% toimivuus julkaistujen ja vielä julkaisemattomien huristelujen kanssa ja asetukset löytyvät ainakin muutamalle muullekin pelille kuin Forzalle. Yargo voineekin kirjoittaa kunnon arvion ratista sen saatuuan ;)
 
Vastaus: Forza Motorsport

Paavi^ sanoi:
Ratillehan luvataan 100% toimivuus julkaistujen ja vielä julkaisemattomien huristelujen kanssa ja asetukset löytyvät ainakin muutamalle muullekin pelille kuin Forzalle. Yargo voineekin kirjoittaa kunnon arvion ratista sen saatuuan ;)

Nojoo mutta enpä nyt tiedä onko PGR2:ssa tai RSC2:ssa niin hirmuisesti etua ratista, ties vaikka tekisi pelaamisesta hankalampaa (on vähän huonoja kokemuksia huonoista Xbox-rateista). Taitaa jäädä kyllä mokoma renkale ostamatta tuolla hinnalla, ei se kuitenkaan ole yhtä hyvä kuin PC:n MOMO. :(
 
Vastaus: Forza Motorsport

Uskollinen GT fani olen ollut, mutta nyt täytyy sanoa että Forza vie voiton GT4:stä.
Erittäin hienona asiana on että Ferrari on saatu mukaan.
Mielestäni vauhti tässä tuntuu paremmin kuin GTssä ja taka, etu, neli-vedossa on enemmän eroja kuin GTssä. Enempää en nyt vielä osaa sanoa, mutta tässä minun mielipiteeni.
GT4 ***½
Forza ****
 
Vastaus: Forza Motorsport

Hakkiz sanoi:
Taitaa jäädä kyllä mokoma renkale ostamatta tuolla hinnalla, ei se kuitenkaan ole yhtä hyvä kuin PC:n MOMO. :(

Vertailu on sikäli epäreilu, koska Xboxille ei ole olemassa todellista Force Feedback tukea, mikä siis tuossa Fanatecin ratissa on se myyntivaltti. Ja niin, ei siinäkään oikeaa sellaista ole, mutta ilmeisesti kuitenkin se simuloi sitä niin lähelle kuin se Xboxilla on mahdollista.

Mutta itse en ole juuri näihin tosimiesten ohjaimiin viime aikoina tutustunut, vaan kokemukseni rajoittuu varsinkin hintatasoilta PC puolen HOTAS:hin, joista kunnollisista sellaisista sai maksaa aikoinaan jopa tuhansia markkoja. Tämän ratin kohdallakin oletin hinnan olevan jopa lähelle 200 euroa, joten kun eteen tuli ratti hintaan 119 euroa, niin pakkohan tuo oli laittaa tilaukseen. Menisin jopa niin pitkälle, että mikäli ratti on todellakin niin hyvä kuin joissakin paikoissa on sanottu, niin se on jopa liian halpa :p

Mutta kerronpa kokemuksiani sitten parin viikon päästä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Forza Motorsport

Pari, kolme päivää olen tässä tiiviisti pelannut. 16,2% uramoodia mentynä.
Pelin omat musiikit on kyllä aivan hanurista, mutta onneksi saa omat musiikit niin sitten se on mainio.
 
Ylös Bottom