Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Forza Motorsport

Tässä mitä autoja saadaan 2.0 päivityksessä. Itselle 2 must have GT sarjan autoa Mersu AMG GT3 ja Mclaren 720S GT3. Toki tuo uusi ratakin kelpaa.

päivitys saapuu linjoille 14.11



 
Viimeksi muokattu:
Ei näy vie päivitystä 14.11 piti tulla :) meinaan monessa maassa jo vaihtunut päivä ns. huomisen puolelle. En ymmärrä et näiden päivitysten päällä pitää istua ja odottaa kun jenkit herää. Tuskin tuota enään tänään koodataan, vois nämä mennä kyllä ihan aikavyöhykkeiden mukaan.

Haluu meinaan päästä jo ajeleen

The Yas Marina circuit. siis tämä rata
  • 2013 Aston Martin V12 Vantage S
  • 2016 Lamborghini Aventador Superveloce
  • 2017 Mazda MX-5 Cup
  • 2011 Bugatti Veyron Super Sport
  • 2017 Saleen S7 LM
  • 2016 Spania GTA Spano
  • 2020 MG #20 MG6 XPower
  • 2022 Gordon Murray Automotive T.50

Autopassilla
  • 1965 Lotus #1 Team Lotus Type 40
  • 2019 McLaren #03 720S GT3
  • 2018 Mercedes-AMG GT3
  • 2019 Peugeot #7 DG Sport Compétition 308
Ainiin ja vielä nämä 200 bugi korjaustakin peliin
 
Tämä on toki pinnallista valitusta mutta ei ne ole vieläkään kokonaan korjanneet sitä ns. maalien haaleutta ja värieroa maalin ja vinyylin välillä.. en tiedä miten huonot monitorit niillä on hyväksyntä/tarkistus vaiheessa mutta ero on omiin silmiin selvä.
Ja huomio, minusta vaikuttaa että auto piti maalata uudelleen ennenkuin tilanne ns. parani tähän tilaan..
20231115_105215.jpg
 
Ehkä sitä nyt päivityksen jälkeen uskaltaa pelin taas käynnistää. Meni kyllä fiilikset kun peli kaatuili ja uramoodi joka toisella pelikerralla palautti etenemisen 1-2 kisaa taaksepäin.
 
Kultasilmänä minua kyllä häiritsee tämän pelin autojen valaistus tietyissä/monissa olosuhteissa.. on kuin joku x360 peli.. tai no, silloinkin forza näytti paremmalta.
Valaistus ei ole missään suhteessa ympäristöön, värit menee todella överi kylläisyyteen, 1+1=7 tuossa laskennassa..

20231115_221241.jpg
 
Ehkä sitä nyt päivityksen jälkeen uskaltaa pelin taas käynnistää. Meni kyllä fiilikset kun peli kaatuili ja uramoodi joka toisella pelikerralla palautti etenemisen 1-2 kisaa taaksepäin.
Kyllä taas vahvistuu, että totaalista tuuripeliä nämä bugit ja kaatuilut. Itse olen pelannut reilut 25 tuntia kyseistä peliä, ja yhden yhtä selkeää bugia, saatikka kaatumista ei ole tuona aikana tullut vastaan. Siis täysin virheettömästi on peli toiminut. Erittäin hyvin on peli muutenkin vastannut odotuksiani. Olen itse pelannut XSX:llä, ja siis sillä on ollut täysin ongelmatonta ja virheetöntä pelaamista. Ovatko sinun kokemuksesi sitten ehkä PC-versiosta, vai kuinka?
 
Kyllä taas vahvistuu, että totaalista tuuripeliä nämä bugit ja kaatuilut. Itse olen pelannut reilut 25 tuntia kyseistä peliä, ja yhden yhtä selkeää bugia, saatikka kaatumista ei ole tuona aikana tullut vastaan. Siis täysin virheettömästi on peli toiminut. Erittäin hyvin on peli muutenkin vastannut odotuksiani. Olen itse pelannut XSX:llä, ja siis sillä on ollut täysin ongelmatonta ja virheetöntä pelaamista. Ovatko sinun kokemuksesi sitten ehkä PC-versiosta, vai kuinka?
XSX:llä myös omat pelit. Sinulla käynyt tuuri, jos ei mitään ongelmia ole ollut. Sen verran itsellä hirttänyt kiinni
 
Mulla myöskin melko bugiton reissu ollu. Jotain 15-20h XSX:lla ja oisko kerran käyny niin että jouduin ajaa yhden kisan uudestaan.
 
Mulla myöskin melko bugiton reissu ollu. Jotain 15-20h XSX:lla ja oisko kerran käyny niin että jouduin ajaa yhden kisan uudestaan.
Itsellä (xsx) kyllä jäätyili peli vähemmillä tunneilla jokusen kerran ihan päänäkymään siirtymisessä ennen tätä patchiä. Nyt patchin jälkeenkin ajoittain viitteitä hyytymisestä päänäkymään mentäessä jonkun randon ajelun jälkeen. mm. tekstuurit, varjot latautuu pari sekuntia ja ruudunpäivitys saattaa samassa tukehtua nollaan.. tästä on mainintoja forza foorumillakin.
 
Täällä nyt 106 tuntia takana ja ongelmat ovat rajoittuneet lähinnä graafisiin bugeihin ja jokusen kerran peli jäätynyt onlinekisan jälkeen, kun on pitänyt palata päävalikkoon. Yksinpeliuran pelasin läpi ilman ongelmia. Hauskaa oli, ja on edelleen.
 
Pakko varmistaa bugeja kovasti kohdanneilta, että oletteko tehneet ihan kunnon hard bootin (konsolin kunnollinen sammutus eikä valmiustilan kautta pelaaminen) aina ennen pelisessioita? Omat kokemukseni ovat lähes kaikissa peleissä, että niin toimimalla olen ylipäätään peleissä kohdannut varsin vähän bugeja. Pahin bugipesäke itselleni on ollut varmaankin Alan Wake 2 julkaisukunnossaan, koska siinä eivät hardbootit auttaneet ja bugeja ja häiriöitä tuli ovista ja ikkunoista. Siinäkin tilanne korjaantui itselläni heti ensimmäisten patchien kautta.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt kun tuli Series s hankittua niin pääsi tämän pariin, kylläpä maittaa. Ajettavuus tuntuu pädillä oikein hyvältä ja tuntuma on hyvä autoon. Ilokseni huomasin että tekstit on käännetty suomeksi, kyllähän tätä varmasti hyvin tulee pelattua.
 
Tullut tätä nyt jonkin verran hakattua ja täytyy kyllä graffasta hiukan narista. Paikotellen näyttää parin sukupolven takaiselta ja autojen valot/varjot monesti eri paria ympäristön ambientin kanssa. Ihmetyttää miten näin surkea lopputulos kun periaatteessa saman brändin forza horizon 5 on todella nättiä autoineen ja maisemineen. Bonuksena vielä avoin maailma rikkoontuvine objekteineen. Ja tietysti pyörii hyvin 60fps. Ajotuntuma ja muut ominaisuudet vaikuttavat kyllä onnistuneilta.
 
Ja uuden pelin pitäisi pyyhkiä lattiaa myös 10 vuotta vanhaan Forza Motorsport 5:seen verrattuna, joka julkaistiin Xbox Onelle. Siinä ei kyllä ole onnistuttu. Vähän riippuu asiasta kummassa pelissä mikä kohta on paremmin tehty.



Ajomalli on ihan hyvä uudessa Forzassa, mutta Simulation ajomalli alkoi olla aika haastavaa padilla. Voi toki johtua myös siitä, että itse Xboxin ohjain ei ole riittävän hyvä ajamiseen. Olisi kiva testata Simulation ohjausta ratilla, mutta oma ratti ei toimi boxilla. Veikkaan sen rattiajamisen kyllä olevan ihan hyvä, on sitä muutamissa videoissa kehuttu. Toki ratin säätämisen kanssa useilla ollut haasteita.

Normal ajomalli taas oli aivan liian tylsä ja helppo padilla. Se ei vakuuttanut.
 
Aivan käsittämätöntä että FM5 näyttää ainakin omaan silmään paljon paremmalta tuolla radalla. Rakennukset erityisesti kiinnitti huomion kun tässä uudessa ne on jotenkin todella rakeisen näköisiä. Hämmentävää.
 
Kyllä minusta FM5:n ympäristöt ovat näyttäneet aina hyviltä. Osin paremmilta kuin uudemmissa osissa. FM8 on visuaalisesti epätasainen, mutta ajossa se ei ole häirinnyt. Luulisin, että ulkoasu paranee kun selvistä bugeista päästään eroon.
 
Update 3 tulee linjoille 12.12.

Uutena ratana Hockenheim kolmella eri layoutilla. Päivitys tuo mukanaan jälleen myös uusia autoja, bugikorjauksia ja uuden Tourin yksinpelin puolelle.


Paljastivat myös että Update 4 on suunniteltu tammikuun puolivälin tietämiin, joten näyttäisi tosiaan että kuukauden välein tulee uutta sisältöä. Toivottavasti tämä päivitystahti jatkuu hamaan tulevaisuuteen.
 
Onkohan tuo nyt se vanha kunnon Hockenheim vai uudempi versio? Ei käynyt tekstistä selville.
Se vanha metsän läpi menevä rata on yli neljä mailia pitkä ja tuossa puhutaan pisimmillään 2,8 mailin Full Circuitista, joten tämä tarkoittanee sitä nykyistä GP rataa, eikä vanha harmillisesti ole mukana.
 
Ylös Bottom