Baron
Well-Known Member
Oli vuosi jotain 1989 kun pikku Baron halusi Commodore 64:llä kokeilla isoveljensä Test Drive -peliä. Kerran jos toisenkin. Pelin tuloslista oli luonnollisesti varattu 9 vuotta vanhemman isoveljen nimimerkille Dr. Feelgoodille ja autovalintana hänellä oli aina Porsche 911 tai Ferrari Testarossa.
Baron tietysti ihannoi isoveljeään tykkäsi myös Porschesta ja Ferrarista, mutta samoihin tuloslistan tuloksiin ei päässyt kuin veljensä, tietenkään. Toinen oli 18v, toinen 9v. Mutta sitten löysin Corvetten. Auto ei ollut tehokkain, kiihtyvin ja seksikkäin, mutta sen sai pidettyä radalla ja poissa vastaantulijoiden kaistalta. Ja sitten peli tykitettiin läpi kolaroimatta kertaakaan ja tuloslistan ykköseksi nousi sininen Corvette nimerkillä Baron.
Isoveli ei hyväksynyt tapahtunutta, koska Corvette ei ole Ferrari tai Porsche eikä ykkönen ollut Dr. Feelgood, mutta tuloslistan ykkönen ei enää koskaan vaihtunut. Päinvastoin. Se ajettiin täyteen sinisiä Corvette autoja. Sorry veli.
Tästä alkoi autopelien aikakausi. Matkan varrella on syöty Grand Prix Circuit, Rally Championship, 90-luvun PC Master Race Need for Speed, Burnout (hupia), Gran Tourismo (yleissivistys), Project Gotham Racing, Richard Burns, mutta kruunun jalokivenä on aina ollut Microsoftin Sidewinder ratilla väännetty Geoff Crammondin Grand Prix -sarja, jonka parissa vietettiin testikausia, hierrottiin säätöjä, leikattiin sadasosia kierrosajoista ajamalla täyspitkiä kisoja kausi kauden perään tweakkaamalla pelin asetuksia. Mutta isoveli ei enää koskaan voittanut pikkuveljeään missään autopelissä. Aina sekunnin edellä.
Sitten autopelit jäi 20v sitten hyllylle. Tuli lapsi, toinen ja kolmaskin. Välillä jotain Gridiä tai Dirt Rallya tullut häthätää kokeiltua silloin taikka tällöin, mutta sitten ne ovat jääneet. Mutta kun ei ole aikaa, niin ei ole aikaa.
Sitten Forza Horizon tuli Game Passiin. Joo, sekoiltua tuli viikon tai kahden ajan. Eipä paljoa kiinnostanut vääntää väkisin läpi.
Sitten tuli Forza Motorsport. Latasin. Kokeilin. Plääh. Kokeilin uudestaan. Mmkay… Nettipeliä kokeilin, olin neljästä viiteen sekuntia kierroksella jäljessä muita. Pitäkää tunkkinne…
Kokeilin kolmannen kerran. Auton viritysosion sai auki.
Säätää etupään jousitusta kireämmälle, löysää pari kierrosta takajousitusta löysemmälle, muutetaan jarrutasapainoa takapainotteiseksi…
Kierrosajoista lähti neljä sekuntia pois. Säädetään vielä vaihteiden välitystä, muutetaan rengaspaineita, hieman lisää yliohjausta mutkan apeksia kohti. Puoli sekuntia pois.
Sitten paalupaikka ja voitto. Perään toinen paalu ja toinen voitto.
Jostain 43 vuotiaan miehen sisältä löytyi se 9 vuotias pikkupoika, joka voitti isoveljensä. Jostain löytyi innostus säätää viimeisiä sadasosia pois kierroksesta.
OMG! Tämä kaninkolo voi olla syväkin. Padilla väännän Forzaa, mutta huomaan tutkivani netissä Logitechin G-Pron ratin arvosteluita… Jos sillä saisi vielä puoli sekuntia höylättyä kierrosajasta.
Forza Motorsport on osoittanut loppujen lopuksi varsin mielenkiintoiseksi tapaukseksi. Pelin autot reagoivat kivasti säätöjen hakemiseen, valitettavasti viritysosio ei aukea suoraan vaan autoilla pitää ajaa pieni ikuisuus ennen kuin auton ajomallia pääsee muuttamaan itselleen mieleiseksi (en voi sietää aliohjautuvia autoja).
Yksi mistä annan lipilapia pelille, on online kisojen rangaistussysteemi. Se ei toimi eikä siinä ole mitään logiikkaa. Tänään sain neljän sekunnin rangaistuksen kun takana tulevalta kaverilta lähti jarrutuksessa auto täysin käsistä jarrutuksessa ja tuli kaukaa takaa poikittain keulani eteen ja 4.5sek rangaistus minulle (vältettävissä oleva törmäys… lol) vaikka olin suurin sijaiskärsijä tiputen rytäkässä keulalta neljänneksi. Toisin päin minut kyllä voidaan huoletta työntää ulos ilman seuraamuksia… Niin tämä on hieman niin ja näin. Pitänee osata valita taistelunsa ja pysyä poissa jaloista. Parasta on kun online kisoissa selviää ekasta kierroksesta ja sen jälkeen painaa maisemaan.
Muoks.
Ja tietty online kisa-auto on modattu Suomen lipun väreihin ettei kenellekään jää epäselväksi mistä tulee maailman nopeimmat kuskit.
Baron tietysti ihannoi isoveljeään tykkäsi myös Porschesta ja Ferrarista, mutta samoihin tuloslistan tuloksiin ei päässyt kuin veljensä, tietenkään. Toinen oli 18v, toinen 9v. Mutta sitten löysin Corvetten. Auto ei ollut tehokkain, kiihtyvin ja seksikkäin, mutta sen sai pidettyä radalla ja poissa vastaantulijoiden kaistalta. Ja sitten peli tykitettiin läpi kolaroimatta kertaakaan ja tuloslistan ykköseksi nousi sininen Corvette nimerkillä Baron.
Isoveli ei hyväksynyt tapahtunutta, koska Corvette ei ole Ferrari tai Porsche eikä ykkönen ollut Dr. Feelgood, mutta tuloslistan ykkönen ei enää koskaan vaihtunut. Päinvastoin. Se ajettiin täyteen sinisiä Corvette autoja. Sorry veli.
Tästä alkoi autopelien aikakausi. Matkan varrella on syöty Grand Prix Circuit, Rally Championship, 90-luvun PC Master Race Need for Speed, Burnout (hupia), Gran Tourismo (yleissivistys), Project Gotham Racing, Richard Burns, mutta kruunun jalokivenä on aina ollut Microsoftin Sidewinder ratilla väännetty Geoff Crammondin Grand Prix -sarja, jonka parissa vietettiin testikausia, hierrottiin säätöjä, leikattiin sadasosia kierrosajoista ajamalla täyspitkiä kisoja kausi kauden perään tweakkaamalla pelin asetuksia. Mutta isoveli ei enää koskaan voittanut pikkuveljeään missään autopelissä. Aina sekunnin edellä.
Sitten autopelit jäi 20v sitten hyllylle. Tuli lapsi, toinen ja kolmaskin. Välillä jotain Gridiä tai Dirt Rallya tullut häthätää kokeiltua silloin taikka tällöin, mutta sitten ne ovat jääneet. Mutta kun ei ole aikaa, niin ei ole aikaa.
Sitten Forza Horizon tuli Game Passiin. Joo, sekoiltua tuli viikon tai kahden ajan. Eipä paljoa kiinnostanut vääntää väkisin läpi.
Sitten tuli Forza Motorsport. Latasin. Kokeilin. Plääh. Kokeilin uudestaan. Mmkay… Nettipeliä kokeilin, olin neljästä viiteen sekuntia kierroksella jäljessä muita. Pitäkää tunkkinne…
Kokeilin kolmannen kerran. Auton viritysosion sai auki.
Säätää etupään jousitusta kireämmälle, löysää pari kierrosta takajousitusta löysemmälle, muutetaan jarrutasapainoa takapainotteiseksi…
Kierrosajoista lähti neljä sekuntia pois. Säädetään vielä vaihteiden välitystä, muutetaan rengaspaineita, hieman lisää yliohjausta mutkan apeksia kohti. Puoli sekuntia pois.
Sitten paalupaikka ja voitto. Perään toinen paalu ja toinen voitto.
Jostain 43 vuotiaan miehen sisältä löytyi se 9 vuotias pikkupoika, joka voitti isoveljensä. Jostain löytyi innostus säätää viimeisiä sadasosia pois kierroksesta.
OMG! Tämä kaninkolo voi olla syväkin. Padilla väännän Forzaa, mutta huomaan tutkivani netissä Logitechin G-Pron ratin arvosteluita… Jos sillä saisi vielä puoli sekuntia höylättyä kierrosajasta.
Forza Motorsport on osoittanut loppujen lopuksi varsin mielenkiintoiseksi tapaukseksi. Pelin autot reagoivat kivasti säätöjen hakemiseen, valitettavasti viritysosio ei aukea suoraan vaan autoilla pitää ajaa pieni ikuisuus ennen kuin auton ajomallia pääsee muuttamaan itselleen mieleiseksi (en voi sietää aliohjautuvia autoja).
Yksi mistä annan lipilapia pelille, on online kisojen rangaistussysteemi. Se ei toimi eikä siinä ole mitään logiikkaa. Tänään sain neljän sekunnin rangaistuksen kun takana tulevalta kaverilta lähti jarrutuksessa auto täysin käsistä jarrutuksessa ja tuli kaukaa takaa poikittain keulani eteen ja 4.5sek rangaistus minulle (vältettävissä oleva törmäys… lol) vaikka olin suurin sijaiskärsijä tiputen rytäkässä keulalta neljänneksi. Toisin päin minut kyllä voidaan huoletta työntää ulos ilman seuraamuksia… Niin tämä on hieman niin ja näin. Pitänee osata valita taistelunsa ja pysyä poissa jaloista. Parasta on kun online kisoissa selviää ekasta kierroksesta ja sen jälkeen painaa maisemaan.
Muoks.
Ja tietty online kisa-auto on modattu Suomen lipun väreihin ettei kenellekään jää epäselväksi mistä tulee maailman nopeimmat kuskit.
Viimeksi muokattu: